Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän kouluikäiset (7-10-vuotiaat) pojat (tai tytötkin) saa joululahjaksi? Kysyn siksi...

Vierailija
17.12.2008 |

että 8-vuotias poikani saa tänä vuonna RAHALLISESTI enemmän lahjoja kuin koskaan aiemmin, mutta tuossa lahjakasseja pakatessani jotenkin suretti, kun lahja"kasa" oli niin kovin pieni. Ei yhtäkään ISOA, siis isokokoista pakettia. Emme ole aiemminkaan hukuttaneet lasta paketteihin, vaan yrittäneet pitää terveen järjen matkassa. Ja nyt kun toivelistalla on esim. "Nintendo DS", joka maksaa 165 euroa, toki se vähentää lahjojen määrää. 165 eurolla kun saa jo aika paljon alle kouluikäisille lapsille mieluista muovilelusälää...

Tiedän, että lapsen pitää tottua erilaisiin lahjoihin kasvaessaan, ja niitähän hän toivookin, mutta jotenkin pelkään, että jos hän kuitenkin pettyy, kun pukilta ei tulekaan metri kertaa metri-paketteja, vaan esim. 40 euron arvoinen nintendo peli mahtuu suunnilleen kirjekuoreen...

Kerrotteko, millainen kasa suunnilleen teidän kouluikäisille tulee lahjoja ja mitä? Tiedättekö myös suvun ja muun lähipiirin lahjat?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjan, alushousuja, kalenterin ;) Sitten jos suku muistaaa niin muistaa. Pieniä ovat paketit aina olleet niin kooltaan kuin hinnaltaankin ja hyvin on kestetty.

Vierailija
2/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittava pukille kirjeen, siinä saa olla enintään viisi lahjatoivetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietetään ympäristöystävällistä/kotimaista joulua ja meiltä 8v poika saa:

* 3 luomupaitaa

* kotimaisen tasapainolaudan

* eurokolikkokansion

* Aku Ankan joulukirjan

* Emekin auton

* 50 eurolla kotimaista rahastoa

Lisäksi tiedän, että saa isältään varmaan monella sadalla eurolla Legoja (viime jouluna sai 400 eurolla) ja mun vanhemmilta jonkun kirjan ja jonkun toivomansa pleikkapelin.

Vierailija
4/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhemmilta ja sukulaisislta sitten jotain pientä. halusi itse näin ja on tyytyväinen, tietää kyllä ettei saa meiltä muuta.

Olen ollut noita pelikoneita vastaan, mutta nyt päätimme ostaa sen pojalle.

Ei tule turhaa krääsää millä ei sitten tekisi mitään.

Vierailija
5/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitettiin lahjapakettiin. Poikani on 10 vuotta. Lelukausi alkaa loppumaan...Lahjoina on Nintendo DS, 2 lautapeliä (toinen ystäviltä), kirja (ystäviltä), Idols-CD, sukset ja hiihtopuku isovanhemmilta, Suomi-palapeli, mikroskooppi, jääkiekkopeli. Rahallisesti jouluun menee paljon, mutta eipä meillä ainoina lapsina ole juurikaan ketään (isovanhemmat,muutama ystävien lapsi), kenelle lahjoja saa ostaa.

Vierailija
6/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nintedo DS liten, jääkiekko fanipaidan, jääkiekkokirjan ja PS2 singstar-pelin kahdella mikillä. Nämä toiveet oli kirjoittanut pukille ja ne sai.Kummit antoivat Guinnesin ennätyskirjan, josta piti erityisen paljon. Isovanhemmat antoivat pari kirjaa ja rahaa. Poika saa sitten itse ostaa matkalta itselleen haluamat lahjat lahjarahoilla. Lahjoja määrällisesti aika vähän, mutta rahallisesti jo noihin meidän vanhempien ostamiin meni kyllä yli 300 €. Itse tuntui oikein tyytyväiseltä :-)

Vierailija
7/8 |
17.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on varsin selvä, kun perheessä on pieniä leluikäisiä lapsia. myös. Silti olen varma lasten ymmärtävän sen.

Meillä 9 v poika saa kotiväeltä mp3-soittimen, Ripley's Usko tai älä -kirjan, toisen kirjan plus vihreitä kuulia. Sukulaisten lahjoista en tiedä kuin lakanasetin ja vaaterahaa (isosisältä, yhdessä vanhempien kanssa neuvoteltu), mutta tiedän paketteja tulevan varmaan 10 noiden omien lisöksi.

11v tyttö saa lahjakortin korvien rei'itykseen + 20 e lahjakortin korukauppaan, meikkisetin (ei koulukäyttöön), vartalovoidetta, tarratäyttöpakkauksen tarrakoneeseen, kirjan + vihreitä kuulia - kaikki toivelistalta. Lisäksi sukulaisten osuus sama kuin velipojalla.

Perheen pienten lahjat (2v ja 4v) ovatkin sitten enemmän lelupuolta ja pakettien kootkin sen mukaisia.

Vierailija
8/8 |
18.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa pikkuveljen kanssa yhteiseksi Playstation 2 konsolin ja siihen pelin (sigstar tuli kaupan päälle)

muutamia kirjoja, yöpaidan, satu-cd:n ja keijut dvd:n

+ sit sukulaisten ja kummien lahjat joihin olen antanut pääsääntöisesti vinkiksi esim. herätyskelloa, pieniä littlest petshopeja, alushousuja jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi