Näin open järjestämässä kirppispöytää! Suurin osa uusia lasiesineitä eli teidän lahjojanne!
Siellä sitä nyt kaupataan kaappiin kertyneitä iittaloita, kun ei kerran kelpaa.. Kyllä meni ope noloksi kun näki minut, yritti vaivihkaa itsepalvelukirppiksellä järjestää pöytäänsä kun menin katselemaan.. Ja ensimmäisenä silmääni sattui antamani mariskooli kahdeksan euron hintalapulla :( maksoin siitä itse 29.90e :(
Kommentit (48)
Miten oepttajat maksavat saamistaan lahjoista veroa? Siis alla olevassa tapauksessa, jossa ruotsalaisen koulun mallin mukaan per lapsi annetaan opettajalle 25 euroa/vuosi.
Se oli 25 kruunua, ei euroa.
Jossain pataruoassa esim., ei siihen mitään alkoholia enää jää...
siis aivan surkea "lahja"! Niitä nyt saa itse ostettua halvalla. Äitini sai aina viinipulloja lahjaksi. Mitä niille tehtiin? Kaadettiin vessanpöntöstä alas, koska vanhempani eivät käyttäneet alkoholia. Meni siinä joka vuosi monta pulloa alas viemäriin. Ihan älytöntä ostaa alkoholia lahjaksi.
Eli opettaja lähti siitä, että kun kuitenkin oppilaat ja vanhemmat hänelle lahjaa kantaa, niin hän päätti suorana ihmisenä ilmoittaa ja rajata: tuokaa hänelle sellaisia ja tällaisia kukkia, hän laittaa ne puutarhaansa, on iloa koko kesäksi.
Ja sellaisia hän myös sai.
Tämä oli vantaalla pientaloalueella.
olin ennen lahjan antamista kokeillut kotona salaa mahtuuko tissini mariskooliin. Av testi. T.ap
minä en ymmärrä alkuunkaan tuota lahjontaa. Jos olisin opettaja, kohtelisin juuri niitä lapsia hieman ylhäältä alaspäin, joiden vanhemmat alentuvat lahjontaan - se on todella läpinäkyvää.
Sitä paitsi - enkäö minä saa palkkaa työstäni? Aivan kuin olisin teidän palvelijanne tai orjatyövoimaa, jota hyvitelläkseen teidän on pari kertaa vuodessa voideltava. Hyi yökötys.
Joka kevät ja joulu pöytä notkuu lahjussuklaita:) Niitä me sitten lasten kanssa syödään. Täytyy myöntää että anopilla on koti täynnä eriparisia kippoja ja kuppeja, vähän liikaakin (siis myös omasta mielestään). Tollaset käyttölahjat on siis ihan kivoja. Vaikkei ope itse söisi suklaita, voi niillä ilahduttaa lapsiaan tai lapsenlapsiaan. Mariskoolit nyt vaan ei ole kaikkien mielestä kauniita..