Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koti pysyy puhtaana kesällä lapsivieraiden jäljiltä?

Vierailija
02.06.2009 |

Ihanaa, kun käy tuttuja lapsiperheitä kylässä, mutta miten te muut saatte kodin pysymään niin, ettei se likaannu ihan hirveäksi? Jos ollaan lasten kanssa ulkona ja sisällä vuorotellen, niin vaalea sohva on ainakin mennyttä hiekkalaatikkoleikkien jälkeen kun siinä nahjataan likaisilla housuilla, samoin kaikki vaaleat sängynpeiton lasten sängyissä.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiekkaa ja muuta tulee kesällä väistämättä sisään. Siivotaan ja pestään sitten useammin. Meillä on nahkasohvat ja ne vaihdetaan vasta, kun tää pikkulapsiaika on ohi :).

Mä sanoisin, että helpottaa huomattavasti, kun sisustaa alunperinkin sen kodin elämistä varten eli valitsee sellaista, joka pysyy siistinä ja joka on helppo puhdistaa :)

Vierailija
22/24 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monella todella yksinkertaisella ratkaisulla saa sitä hiekkamäärää pienennettyä.

Ensinnäkin pahimmat hiekat pudistellaan ulkona, meillä on harja ihan sitä varten. Ei mun mielestä hiekka ole mitenkään erilainen kuin lumi, ei sitäkään haluta sisälle kantaa. Ja jos ei itse osaa harjata hiekkoja pois, niin ei ole syytä yksin olla ulkonakaan. En siis oleta, että 3-vuotias hoksaisi, mutta kyllä 6-vuotias harjaa pahimmat, jos siihen on ohjattu systemaattisesti.

Toinen on, että eteisessä meillä on kurastopparimatto. Siihen jää pahimmat hiekat. Kengät jäävät siihen matolle.

Jos hiekkalaatikolla on leivottu mutakakkuja, niin ei todellakaan kuraisilla vaatteilla kukaan tule sohvalle leikkimään. Jos on omat vaatteet menneet vahingossa likaisiksi meillä kyläillessä, niin kyllä meillä on sen vieraanvaraisuutta, että tarjotaan lainavaatetta. Kai sitä nyt jokainen antaa lainahousut, jos on tullut vaikka vahinkopissa lapselle. Ei kai kukaan nyt pakota kyläilijää olemaan pissaisilla housuilla, jos ei ole omasta takaa vaihtovaatteita. Ei se kura ole mitenkään eri asia.

Samalla lailla jos aikuiselta kaatuisi punaviinilasi päälle, niin kyllä mä tarjoaisin vaihtopaitaa.

Valkoinen tai vaalea ei sinänsä mun mielestä ole huono väri. Kangasmateriaaleissa ja niiden liankestävyyksissä on paljon eroja, joten ei tietenkään kannata ehdoin tahdoin valita sellaista, joka imee kaiken lian itseensä. Puuvillakankainen on ehkä pahimmasta päästä. Sen sijaan villakankainen tai mikrokuitukangas hylkivät taas likaa ihan eri lailla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona käytetyt housut riisutaan ulkoeteisessä sisälle tullessa, samalla tsekataan myös paita ja mihinkään ei mennä ennen kuin kädet ja kasvot on pesty saippualla.

sitten kerään vaatteet, ravistelen pahimmat hiekat pois ja laitan naulakkoon odottamaan.

Ihan kohtalaisen siistinä on paikat pysyneet mutta tietenkin lattioilla pyörii aina jonkin verran hiekkaa.

Vierailija
24/24 |
03.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on se luonnonvalkoinen sohva ja se toimii kyllä meidän oman perheen kesken. En hankkisi tummaa sohvaa vain siitä syystä, että kaverit voivat sitten rennosti istua likaisilla vaatteilla ja käsillään meidän sohvalla... Kyllä meidän asunto saa olla sisustettu meidän omaan makuun.

Meillä lapset riisuvat ulkoa sisälle tullessa myös ne kesähameet ja shortsit ja laittavat puhtaat sisällä ollessaan päälle. Ulos lähtiessä taas ne likaiset. Asutaan tosin kerrostalossa, eikä rampata koko ajan ulos ja sisään. Yleensä ollaan kesällä aamupäivä ulkona, tullaan lounaalle ja päiväunille, sen jälkeen taas ulos ja sitten päivälliselle sisälle ja sitten vielä ulos. Kyllä meidän lapset jaksaa sen verran vaihtaa vaatteet, eikä se ole heille ongelma. Jos lapset ovat paljailla jaloilla ulkona ja jalat ovat näkyvästi likaiset, pesen heiltä jalat samalla kuin kädetkin. Myös omat jalkani pesen, jos olen ollut paljain jaloin ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä