Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*Pidempään yrittäneiden kesäkuu*

Vierailija
01.06.2009 |

Tässä uusi pino meille konkareille, toivottavasti tässä kuussa meistä mahdollisimman moni saa jättää tämän kuumeilupalstan ja pitkä yritys palkitaan!

Omaan napaan sen verran, että ilmeisesti clomit tehosi ja ovis oli ehkä eilen (?). Täytyis vielä "varmistella" tänään mutta saa nähdä riittääkö intoa enää illalla. Semmoista väkisin jyystämistähän tää on ollu jo kauan.

Kaikille oikein hyvää kesää, nauttikaa siitä!

eewokki kp 17

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi surku sentään eewokki.. :( Olis saanu jo jättää sinutkin välistä tuo täti-punainen.. Ja jostain pitäis sitte löytää taas uutta voimaa seuraavaan yritykseen!

Kyllä on taas tänään ollu jotenki masentava päivä vaikka aurinko paistaa niin lämpimästi melkeinpä pilvettömältä taivaalta. Päässä vaan pyörii kuinka se punainen paholainen varmaan tännekkin tiensä löytää sitten loppuviikosta ja tuleeko minusta enää koskaan odottavaa äitiä vai jääkö tuo esikoinen nyt sitten ainokaiseksi. On se niin julmaa tämä elämä, ko mieli on jo valmiiksi matalalla ennenkuin edes tämä kierto on loppuun käsitelty!

Vierailija
42/56 |
24.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka tänne sitten itseni pistäisin... Eli taustatietona itsestäni, että yritys aloitettu 03/08 ja 01/09 tuulimuna...Siinäpä ne.. Nyt olemme edelleen lähtöpisteessä.

Vuodot alkoivat TAAS eilen eli eipä tullut tärppiä vieläkään:(

Mutta ei auta sureminen...Ostin ovistikkuja ja ajattelin niitä kokeilla, jos niistä olisi vaikka jotain hyötyä:)

Tsemppiä kaikille plussanmetsästäjille:D

Ja aurinkoista kesää!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON Ja tähänhän tämä kierto taas päättyi.. yk 13 alkakoon! No lohduttavaa tässä se, että ensi kuussa onkin sitten lääkäriaika. Ollut jo kauan aikaa varattuna. Käyn kontrollissa niiden esiaste muutosten takia ja saapa sen nyt ainakin sitten tietoon että onko ne taas uusineet. Puoli vuotta sitten kävin viimeksi ja silloin otin jo tämän lapsenyrittämisen puheeksi lääkärin kanssa. Ei meinannut millään alkaa keskustella asiasta kanssani koska piti niin varmana etten minä enää puolen vuoden päästä sinne tule! (puolen vuoden välein pitää käydä kontrolleissa ja jos raskaudun niin sitten raskauden jälkeen) Hähää enpäs muka ole siellä puolen vuoden päästä ;) Saanpas mennä nyt sinne näyttäytyyn että tässä sitä edelleen ollaan.. Punainen piru tuli nyt vähän etuajassa, olisikohan tämä minun oletetusta oviksesta lähtien ollut TÄYSIN oireeton kierto johtunut vaikka oviksen kokonaan puuttumisesta! Tiedä häntä..

Tuossa hoksasin että meillä kaikilla tässä pinossa olevilla lähiaikana kirjottaneilla on kierto aikalailla samoissa menossa..

Tervetuloa HELMIINA.. vaikka ei tänne kiva ole ketään toivottaa tervetulleeksi. Ei millään pahalla, ihan hyvällä vaan, että toivottavasti poistuisit yhtä nopeaa kuin tulitkin tänne ;) (muuta poistumista ei kyllä toivota/hyväksytä kuin tuonne o-puolelle)

Mutta no ainakin ulkona aurinko paistaa jos ei muuten!

Nelli kp 1/28 yk 13

Vierailija
44/56 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nellille vastaanotosta:) Joo itsekin toivon pikaista poistumista täältä...heh..

Olenkin ajatellut kohta ottaa yhteyttä lääkäriin noiden vuotojen takia.Tuulimunan jälkeen ollut aika sekaisin.. Kierto alkaa ajallaan, mutta kesto on todella sekaisin..Ensin tulee n.5-6 päivää sitten ja sitten on pieni noin 3-5 päivän tauko ja alkaa uudestaan entistä runsaampana ja kestää taas noin 3-6 päivää....

Jos täällä on muita tuulimunan kokeneita niin onko ollut vastaavaa?

Vierailija
45/56 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmiina.. Minulla ei kokemusta tuulimunasta mutta noista ihme vuodoista kyllä. Ennen minulla oli aivan säännöllinen kierto 28 päivää (ilman pillereitä) mutta nyt tässä yrittämisen aikana kierrot on vaan alkanu heittämään ihan häränpyllyä, tai ei tavallaan kierrot mutta vuodot. Kierto yleensäkkin vielä melko tasainen, riippuen kyllä mistä vuodoista sen alan laskemaan. Yleensä minulla alkaa menkat tiputtelulla (vaihdellut 2-5 päivää, pahimmillaan tiputtelu taisi alkaa kerran jo 10 päivää ennen varsinaista kunnon vuotoa) Olen laskenut kierron alkavaksi aina vasta kun on näkynyt kunnon punaista vuotoa vaikka minulle kerran lääkäri sanoikin että pitäisi laskea "heti siitä kun jotakin näkee".

Vuotojen kesto on myös päivissä kasvanut.. Ennen kesti vuoto n.4-5 päivää alkoi kunnolla ja loppui kunnolla. Nykyään saattaa hyvinkin mennä viikko ennenkuin vuoto kokonaan loppuu. Ja tuo viikko on laskettuna siitä kunnon vuodon alkamisesta eikä tiputtelusta. Jos laskisin jo tiputtelusta niin silloin tulisi kyllä huimia lukemia vuodon kestoon ;)

Nytkin on ihan kumma homma menossa tässä kierrossa.. Eilen raportoin kuinka yk 13 nyt käynnistyi, aamulla tuli jo punaista mutta siihen se jäikin. Nyt ei taas mitään! Saa nähdä että koska alkaa taas sitten lisää tulla, rasittavaa tämmönen. Uskoisin että seuraava kunnon vuoto tulee/alkaa tänään illalla tai huomenna aamulla. onneksi minulla on se lääkärikäynti ensi kuussa niin saapas nähdä mitä siellä tähän tuumataan. Onko kellään tietoa aletaanko tälläisia vuoto-ongelmia hoitamaan siinä vaiheessa jollakin lääkkeillä (clomit tai terolutit) kun lastakaan ei ole kuulunut?

Vierailija
46/56 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupasin tulla ultran jälkeen kertomaan kuulumisia. Alkuviikosta käytiin ja yksi palleroinen siellä matkustaa ja syke näkyi. :) Olisiko se minun vuoto ollut sitten siitä, että toinen alkio on tullut pois. Mutta nyt olemme onnellisia ja kiitollisia tästä yhdestä! Ultrakuvaa vaan ihailen, ei tätä vaan voi vieläkään uskoa. :)

Hyvää kesää ja plussaonnea! Käyn lukemassa kuulumisianne!

Rizza rv 8+2

Vierailija
47/56 |
26.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa Rizza että syke näkyi ja kaikki on hyvin! Ihan hyvinkin voisi pitää paikkansa tuo sinun epäilys tuosta vuodosta mikä sinulla oli.. eli toinen alkio olisi tullut silloin pois.

Hyvä kuitenkin että tiedätte nyt, että toisella masuasukilla kaikki pitäisi olla hyvin!

Onnea ja ihanuutta odotukseen ja masun kasvatteluun! Eiköhän me muutkin jossain vaiheessa perästä tulla!

Vierailija
48/56 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pitkä reissu iloineen ja suruineen takana.

Kiitoksia kovasti onnitteluista, onnea tulen tarvitesemaan sitten taas seuraavassa kierrossa, sillä ei jaksanut pikkuinen pysyä matkassa :(. Muutaman päivän ennätin raskautumisesta nauttia, ennen kuin vuoto alkoi. Väsymys, hajuherkkyys ja vessassa juokseminen ennättivät alkaa ja säikähdys oli suuri, kun yksi aamu WC-paperiin ilmestyikin punaista. Kyllä olin surullinen, vaikka olinkin jotenkin varautunut, enkä vielä oikein täysillä ollut uskaltanut 'iloita onnistumisesta'. PMS oireet tulivatkin sitten vuodon kanssa yhtäaikaa: päänsärky, finnit ja raivopäisyys :(. Ei ollut vielä ainakaan tätä vauvaa meille tarkoitettu.

Reissulla kuulin myös ystäväni raskautuneen ihan epätoivoisesta kierrosta (suunnilleen yksi peitonheilutus 'väärään' aikaan). Yk 2 oli vissiin... toisilla se käy niin helposti :(?!?!?!?? Nyt on sitten kaksi ystävää raskaana, mitenkähän sitä selviää heidän mahan pyöristymisen katsomisesta ym.??? Huhhuh

Pahoittelut nelli ja eewoki tädistä!!!

Tervetuloa helmiina.

Sori omanapainen viesti, vie aikaa ennenkuin kerkeää ajatuksella lukuisat viestit lukea.

Kisu kp 6 (ja vuoto alkaa vihdoin helpottaa)

Vierailija
49/56 |
27.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wilukissalle paljon jaksamista!!!

Itse ajattelin käydä gyniksellä vähän keskustelemassa näistä vuodoista ja muusta... esim koska aletaan tutkimaan miksi raskaus ei ala. Eipä kai liika tieto haittaakaan tee:)

Vierailija
50/56 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekana Kisulle pahoittelut, eihän siinä noin pitänyt käydä! :-( Tiedän niin ton tunteen, siinä muutamassa päivässäkin ehtii jo miettiä asioita pitkälle eteenpäin ja sitten täys mahalasku. Sanokaas se, miks tää on niin vaikeeta ja toisille niin helppoa???

Itse kävin tänään katsomassa ystäväni vastasyntynyttä, ja kyllä oli kyynelissä nieleskelemistä kun sain vauvelin syliin... Kaveri ensin sentään arasti kysyi että huolinko ottaa, kun tietää nää meidän vaikeudet.

Taas on uusi yk lähtenyt käyntiin ja ovista sopii odotella ehkä n. viikon päästä. Ollaan tietty just jossain tuttujen mökillä jossa ei kummemmin peitot pääse heilumaan... täytyy yrittää varastaa se yhteinen hetki jostain! :-)

eewokki kp 7

Vierailija
51/56 |
28.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelli minäkin olen ajatellut lääkäriin pötkiä. Vaikka en ehkä vauvan saanti asioissa, mutta näiden ihmeellisten ovis kipujen takia. Ikääkin on sen verran, et voihan siellä olla jotain viallakin. Toivottavasti saat jotain apua lääkäri reissulta. Joo ja kyllä auttaa shoppailu ainakin vähäksi aikaa... Reissulla kului rahaa niin pal jotta... Mitenkäs sen sun vuodon kanssa kävi? Tuliko täti kunnolla vai mitä?

Ihanaa Riza, nauti masusta oikein meidänkin edestä :)!!!

Eewokki mennäänkin sitten ihan samoissa päivissä. Onnea kovasti tähän kiertoon ja plussatuulia!

Hei kaikki onko teillä kokemusta näistä alkurask. km:sta? Mulla on ollut yksi, mutta niin kauan aikaa sitten, et en siitä enää mitään muista. Eli: mulla särkee sinne puolelle munasarjaan, josta ovis tässä km kierrossa tapahtui. Onkohan tämä ihan asiaan kuuluvaa? On ihan sellainen tunne, kuin olisi ovis, mut ei kai se näin aikaisin tule... ja vuotoakin vielä on. Jännä tämä vuoto, kun tuntuu et loppuu, mut sitten aina vaan vähän jatkuukin. Nyt jo kp 7 ja mun normaali täti visiitti noin 4 pv. Muistuttaa nyt sit tuo täti perhana jokapäivä, et ähäkutti mitä menetit :Z!!!

kisu kp 7

Vierailija
52/56 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kohtahan tuo kello alkaa jo päivän puolelle kääntymään!

Kisulle todella todella suuret pahoittelut! Ei oikein sanoja löydy miten lohduttaa, mutta halinrutistukset sinne, jos tuska vähän edes puristuisi sinusta siten pois :)

Muistan silloin esikoista yrittäessä, kun hyvä ystäväni oli juuri lapsen saanut ja kävin katsomassa. Syliin ottaessa kyllä puski kyyneleitä :( Ajatukset vaan kulki päässä että mitä jos en itse koskaan saa tälläista ihanuutta.. No silloin onneksi ainakin kävi hyvin. Menkkoja ei silloin enää sitten kuulunutkaan ja esikoista aloin odottamaan vihdoin (vuoden yrityksen jälkeen). Myöhemmin sitten joskus muistin tuon, kuinka niin itketti silloin sitä pikkuista syliteltäessä ja laskeskelin että onhan minulla silloin ollut jo pikku papunen itsellänikin masussa odottamassa kasvua :)

ON: Täti on saapunut paikalle ihan kunnolla.. Lauantaiaamuna tuli kauheat kivut ja illalla sitten vuoto. Mietinpä nyt tässä että kummasta sitä sitten kp1 laskee, torstaiaamusta tuli ihan kunnon punaista ja loppu. Vai sitten siitä lauantai-illasta?? No mulla on se lääkäri kohta.. selvittäkkööt se mulle tätä vähäsen ;) Ko ei voi ite aina ymmärtää naisen kehoa!

Vierailija
53/56 |
29.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo päässyt kirjoittelemaan, ensin piti käydä sähköpostia toimituksen kanssa, että pääsin kirjautumaan, sitten oltiinkin loppuviikko nettipimennossa mökin rauhassa...

Rizza: Ihania uutisia! Onnea köllöttelijästä ja oikein ihanaa masun kasvatusta!!

Kisu: Hali!!!!!

Ensin luin innoissani viestejä, sitten tulikin surullisia uutisia!='( Mutta jos jotain positiivista etsii, niin ainakin tämä todisti, että kolmonen on teille mahdollinen!!

Ja niistä oviskivuista sulla.. Mulla oli vastaavan laisia kipuja aina ovisaikaan, oikeastaan koko viime vuoden. No, mulla todettiin kystia munasarjoissa ja se kipu tuli siitä, kun ne ovisaikaan puhkes pois.. Nyt niitä ei enää todettu ja kivutkin on pois.. Olisko sulla samaa?!?

Nelli: Oudot menkat tosiaan! Mutta eikös kp:t lasketa siitä, kun tulee kunnon vuoto, eli sulla lauantaista.. Mutta hyvä kun oot pääsemässä lääkäriin, jos sitte sen jälkeen olisit asiassa viisaampi..=)

ON: Tuli huomattua, että helteet ja ovistikkuttelu ei sovi yhteen.. Ei myöskään mökkeily, ulkohuussi ja tuleva anoppi sovi yhteen tikuttelun kanssa.. Joten ovis on joko ollut tai sitte ei... Luonnon rauhassa muiden jo nukkuessa, se on kyllä hyödynnetty, että siitä ei tässäkään kierrossa jää kiinni...;)

Juhannuksena oli tutun kanssa mielenkiintoiset keskustelut, heillä myöskin vauva antaa odottaa tuloaan. Ensimmäinen kerta, kun puhuin tästä ääneen jonkun (muun kuin miehen) kanssa, teki hyvää, myöskin tälle tutulle...=)

Mutta nyt pihalle, tästä harvinaisesta herkusta pitää nauttia!!!!

Sofi

Vierailija
54/56 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkään mahtaa olla se pidempään yrittänyt?

Me eloitettiin viime syyskuussa yrittämään, ja tulinkin 2 kierrosta raskaaksi, mutta se menis marraskuussa kesken. Uudestaan aloitettiin yrittämään maaliskuussa, eli nyt tänään lähti yk 5 käyntiin. pääsenkö siis mukaan?

Vierailija
55/56 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän pinoon (valitettavasti) mahtuu mukaan!

Tämä pino pn ajoittain hiljainen, kun on pitkään yrittänyt niin väliin siihen kuumeiluun turtuu, eikä jaksa aina niin hötkyillä...=/

Mutta toivoa pidetään yllä, vakaa luottamus siihen, että koko pino plussaa!;)

Sofi kp:t on 19/26(viimekierto)-32-34 (yleensä) Vaikeasti ilmaistuna...;) Yk:t onkin jo 14 (muistaakseni...)

Vierailija
56/56 |
30.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NM-90 tervetuloa joukkoon! Toivottavasti tärppäisi pian etkä kauan joutuisi täällä roikkumaan. olisiko teille esikoinen kyseessä vai onko perheessänne jo aikaisempia lapsia?

Sofi kyllä minäkin siitä lauantaista ne kp:t varmaankin lähden laskemaan, silloin minulla olisi vasta pitänytkin alkaa menkat. ja luulisin että ovis tulee sen lauantaisen vuodon mukaan. Ainakin aina ennen (vaikka minulla alkaa tulemaan kunnonkin tiputtelua ennen varsinaista punaista vuotoa) niin ovis on aina kp 14-15 laskettuna siitä kunnon vuodosta. Tuntuu että ne vaan viime aikoina on menneet niin oudoiksi ja vaikka millasta vuotoa milloin sattuu. Varmaan se lääkäri kyllä sitä mieltä taas on että pitäis siitä torstai aamusta laskea kun hän on ollut sitä mieltä että "heti ko jotain näkyy".. En ole koskaan kuitenkaan hänen neuvojensa mukaan niitä kp:ta alkanu laskemaan :) Muuten vaikuttaa kyllä ihan fiksulta, sympaattiselta ja alansa osaavalta lääkäriltä. Ja hyvä sofi että pääsitte kuitenkin hyödyntämään sen oviksen..tiedä vaikka luonnonhelmasta olis jotain apua asiaan ;) Ja mukava kun olet saanut ihan kasvoikkain jonkun kanssa tästä arasta aiheesta keskustella, se helpottaa kun saa jutella sellaisen henkilön kanssa joka oikeasti ymmärtää millaisesta asiasta on kysymys.

ON: Mulla on äiti ollut viikonlopusta saakka meillä kylästelemässä niin on ollut vaikeampi tulla tänne kirjoittelemaan :) Äitini ei tiedä tästä meidän yrityksestämme mitään, enkä haluakkaan että tietää. Nyt äiti lähti kauppaan niin pääsin rauhassa koneelle kirjoittelemaan ja lueskelemaan teidän juttuja. Tuntuu että välillä ei tule taas yhtään mitään vuotoa ja sitten taas kun puoli vuorokautta kuluu niin jonkin verran jotaki tulee. Saa nähdä koska se täti vasta kamat täällä pakkaa jos tuo vuoto tuollasena jatkuu.. nykyään mulla saattaa hyvin sen 7 päivää kestää ko tuolla lailla pikkuhiljaa ulos tulee. Rasittavaa! Sais nyt loppua vuodot minun puolesta ihan hyvin sellaseksi suunnilleen vuoden ajaksi ;) Se olis niin kivaa ja toivottua!!

Nelli kp4/28 yk13