Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Maalaisserkut tulossa kylään autolla ja taas mä "saan" olla niille kuskina.

Vierailija
01.06.2009 |

MÄ en voi käsittää miksi ne ei voi ajaa täällä autolla, ihan samat liikennesäännöt on myös Helsingissä kuin muuallakin. Toinen asia mikä häiritsee on se että, miksi ihmeessä ne ei ikinä suostu käyttämään julkisia liikennevälineitä? Ja olen puhunut ja kertonut miten helppo on niillä liikkua paikasta toiseen, mutta ei..

Urpoja ne on muutenkin..pakko vaan sietää vähän aikaa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on ongelmia, siis aloittajalla.

Jos kerran itse olet noin erinomainen ja toiset juntteja, niin mene heidän kanssa ratikalla tai bussilla. Jokainen ei ole niin hyvä, fiksu ja erinomainen, kuin sinä! Jollekin voi olla kynnys ajaa vieraalla paikkakunnalla ja isommassa kaupungissa.

Minulla, olen helsinkiläinen juntti, kun en mielelläni aja esim. Tampereella.

Vierailija
2/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suku on pahin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuskata/opastaa lomailevia sukulaisia...

-ei ap.

Jos kerran itse olet noin erinomainen ja toiset juntteja, niin mene heidän kanssa ratikalla tai bussilla.

Vierailija
4/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä kutsu sukulaisiasi kylään, jos et halua heitä emännöidä. Minusta ei ole tavatonta, että joku pienemmällä paikkakunnalla asuva ei halua ajaa Helsingissä. Julkisia on Helsingissä paljon enemmän kuin muualla, ne voivat vaikuttaa kaoottisilta. Opasta ja rohkaise!

Vierailija
5/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näill jotka ei halua vieraissa paikoissa ajaa tai liikkua julkisilla. Millä konstilla te oikein matkailette ulkomailla jos joka paikassa pitää olla opas kuskaamssa paikasta toiseen?

Vierailija
6/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä kyllä ymmärrän ap:tä. Meillä ainakin helposti käy niin, että ne jotka kutsuvat itsensä kylään, olettavat että isäntäväki alkaa ohjelmatoimistoksi ja taksikuskiksi. Ja tietenkään heillä itsellään ei ole mitään mielipidettä etukäteen siitä mitä he haluavat tehdä. Sitten kun järjestetään sirkustemppuja, niin kaikki olikin väärin järjestetty ja oltaisiin haluttu koko ajan mennä Korkeasaareen eikä Lintsille.

Ja jos pääsääntöisesti haluaa shoppailla ja käydä keskeisillä nähtävyyksillä, on ihan sulaa hulluutta mennä autolla Helsingin keskustaan.

Vierailija
7/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää edes antako niiden maalais-serkkujen ajella täällä pääakaupunkiseudulla. Mä en kestä nysvääjiä, ei ne oo muuta kuin hidasteena tieliikenteessä. Menkää julkisilla tai tehkää palvelus meille muille myös, eli olkaa te kuskeina. Reitit on tuttuja ja liikenne, ruuhkat yms. ei pelota, toisinkuin maalaisia.

Vierailija
8/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

bussi/raitiovaunukortit valmiiksi, tai jos et halua kustantaa, niin kysy, että ostanko jo valmiiksi, että maksaisi näin ja näin paljon.

Kyllä se on aina uudessa kaupungissa opetteleminen sen julkisen liikenteen kanssa, olisi mukava jos joku vähän avustaisi. Annat käteen aikataulut ja linjakartat, joihin voi merkitä lähimmät valmiiksi.

Vierailija
9/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin ihanaa kun he katsovat minua ihaillen kun osaan niin hyvin liikkua täällä ("miten sie muistat minne pittää mennä?"), seuraavat joka paikkaan, eivät tee mitään ilman minun neuvojani(kuuluu vain ohhoh miten paljon täällä on liikennettä).

Entäs kun lähetään helsingin kierroksen jälkeen ajamaan kehälle! "Voe tokkiinsa, miten myö nyt takas osataan?? Voe kun mie oon ihan sekasin missä myö ollaan, hihhih."

Saan kerran vuodessa osakseni ihailua, otan siis mielelläni junttisukulaiset kerran vuodessa meille :)

Vierailija
10/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, pienessä kylässä.

Olen läpi elämäni reissannut kaupungeissa sukulaisten luona ja nyt vanhempana ulkomailla. Olen aina, siis myös teini ikäisenä käyttänyt kaupungeissa julkisia liikennevälineitä ilman ongelmia, ja siis ilman että sukulaiseni olivat mukana vahtimassa. Samoin ulkomailla olen kerran jos toisenkin käyttänyt julkisia. Ajokortin saatuani olen ajanut autolla monissa kaupungeissa, myös Helsingissä, enkä kokenut sitäkään mitenkään vaikeaksi.

Lopeta vähättely ja opasta sukulaisiasi käyttämään julkisia tai toimi kuskina. Lomailethan varmasti itsekin heidän luonaan jolloin he ovat vuorostaan vieraanvaraisia sinulle, eikö totta? Olen tavannut ihmisiä jotka valittavat maalaisjunteista, mutta eivät ole reissanneet puoliakaan siitä mitä itse olen. Olen saanut monta kertaa makeat naurut kun heille on selvinnyt kotipaikkakuntani. Ilmeet ovat olleet näkemisen arvoisia..

Vierailija
11/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus se on aika mukavaa ihan kotinurkillakin. Ehtii katsella ihan eritavalla maisemia ja naapureiden puutarhoja ja kas eräskin naapuri oli maalannut talonsa. Myöhemmin selvisi että kaksi kesää sitten.

Vierailija
12/23 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä mistä maalaiserkutkin ovat tulossa kyläileen, vai?

13/23 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitit varmaan: "Mitä kouluu sä kävit?"

Mistäs se ap oli itse kotoisin? Sieltä mistä maalaiserkutkin ovat tulossa kyläileen, vai?

Vierailija
14/23 |
02.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla, pienessä kylässä. Olen läpi elämäni reissannut kaupungeissa sukulaisten luona ja nyt vanhempana ulkomailla. Olen aina, siis myös teini ikäisenä käyttänyt kaupungeissa julkisia liikennevälineitä ilman ongelmia, ja siis ilman että sukulaiseni olivat mukana vahtimassa. Samoin ulkomailla olen kerran jos toisenkin käyttänyt julkisia. Ajokortin saatuani olen ajanut autolla monissa kaupungeissa, myös Helsingissä, enkä kokenut sitäkään mitenkään vaikeaksi. Lopeta vähättely ja opasta sukulaisiasi käyttämään julkisia tai toimi kuskina. Lomailethan varmasti itsekin heidän luonaan jolloin he ovat vuorostaan vieraanvaraisia sinulle, eikö totta? Olen tavannut ihmisiä jotka valittavat maalaisjunteista, mutta eivät ole reissanneet puoliakaan siitä mitä itse olen. Olen saanut monta kertaa makeat naurut kun heille on selvinnyt kotipaikkakuntani. Ilmeet ovat olleet näkemisen arvoisia..

En vähättele ilman syytä. Vaan asia on niin että ne ei täällä uskalla ajaa, hienoa että sinä uskallat. MItä tulee kannustukseen niin sitä olen heille antanut, mutta jos toiset on laiskoja niin mitä mä sille voin, ei auta kun nostaa kädet pystyyn ja todeta että ne ei halua itse ajaa täällä tai käyttää julkisia. Rutinaa saan kyllä kuulla jos en kuskiksi lähde, kieltäytynyt olen välillä. Ja kyllä mä lomailen itsekin, mutta en mä mene kenellekään kylää ja oleta että he rupeavat mulle taksikuskeiksi.

En välttämättä tykkää ajaa itsekään vieraassa oudossa kaupungissa, mutta sen teen silti ja aina on olen pärjännyt.

Kotoisin olen Helsingistä, olen täällä syntynyt ja kasvanut, samoin äitini. Nämä sukulaiset tulevat isäni puolelta. Ja navigaattori heillä on, autolla ajavat tänne n. 400 kilsaa, siihen se sitten jääkin.

Vierailija
15/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitähän ne sitten oppivat, eikä sinun ensi vuonna tarvitse niitä roudata.

Vierailija
16/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähteä vieraassa kaupungissa liikkumaan julkisilla. Jospa ne haluaa viettää sun kanssa aikaa ja kätevästi sä osaat liikkua siellä Helsingissä; kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ei se vieraassa kaupungissa ajaminen kauhean mukavaa ole; oli kyseessä sitten Helsinki tai Oulu.

17/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita jokainen aamu kuoharilla ja hihitä niille pikku huppelissa että "emmä voikaan ajaa"!

Vierailija
18/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmitta niin pikkukaupungeissa kuin oikeissa suurkaupungeissakin? Sen kun katsoo karttaa ja jos on hankalaa niin etsii jonkun maamerkin reitin varrelta (esim. kääntyminen isolta tieltä pienemmälle tms) ja laskee pysäkit.

Ja jos maalaiset kerran on niin jumalaisen hyviä kuskeja niin liikenne ei ainakaan ole heille ongelma Helsingissä. Ja kartat on keksitty, kai niitä osaa kaikki lukea? Ja joo, olen itse myös autoillut sekä pienissä että isoissa miljoonakaupungeissa ilman että olisin kokenut sen ongelmaksi, vaikeaksi tms.

lähteä vieraassa kaupungissa liikkumaan julkisilla. Jospa ne haluaa viettää sun kanssa aikaa ja kätevästi sä osaat liikkua siellä Helsingissä; kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Ei se vieraassa kaupungissa ajaminen kauhean mukavaa ole; oli kyseessä sitten Helsinki tai Oulu.

Vierailija
19/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa maalaisjunteille navigaattoriasi ja opeta niitä sen käytössä.

Vierailija
20/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmitta niin pikkukaupungeissa kuin oikeissa suurkaupungeissakin? Sen kun katsoo karttaa ja jos on hankalaa niin etsii jonkun maamerkin reitin varrelta (esim. kääntyminen isolta tieltä pienemmälle tms) ja laskee pysäkit.

Ja jos maalaiset kerran on niin jumalaisen hyviä kuskeja niin liikenne ei ainakaan ole heille ongelma Helsingissä. Ja kartat on keksitty, kai niitä osaa kaikki lukea? Ja joo, olen itse myös autoillut sekä pienissä että isoissa miljoonakaupungeissa ilman että olisin kokenut sen ongelmaksi, vaikeaksi tms.

Koita nyt olla tikahtumatta omaan erinomaisuuteesi. Ja ainahan sä voit sanoa idiooteille sukulaisille, ettei sua kiinnosta kuin oma napa. Helppoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme