***TONSKIEN kesäkuu***
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
23.6.09 tigger
6.7.2009 Viipuli82
8.7.2009 NapNap
21.7.09 Bejpi
20.10.09 LaLuna79
24.10.09 JoJo1
31.10.09 meriheppa
24.11.09 jenni_117
9.12.09 nau
24.12.09 Hermione-79
26.12.09 Viivioskari
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.08
Viipero, poika 3.11.08
osborne, poika 10.11.08
napero79, poika 14.11.08
Sonteri, poika 29.11.08
Niamey_85, poika
AinoAurora, tyttö 7.12.08
iida-linnea, tyttö 20.12.08
Karssuli, tyttö 23.12.08
Kandivaihe, tyttö 14.1.09
Laventeli, tyttö 14.1.09
Han-han, tyttö 22.1.09
MiaMik, tyttö 26.1.09
mammanalku,77 tyttö 26.1.09
Jepsis, tyttö 28.1.09
bicci79, poika 6.2.09
Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09
Pi-Ki, tyttö15.3.09
pikku-milli, tyttö 6.4.09
Ninca, poika 25.4.09
Kissankello, tyttö 30.4.09
I.iirs, poika 1.5.09
Fayfiorina, poika 26.5.09
Poikia yhteensä: 12
Tyttöjä yhteensä: 20
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Viipuli82
OMA & MIEHEN IKÄ: 26 ja 26
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Poitsu 28.3.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 6.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS
NIMIMERKKI: NapNap
OMA & MIEHEN IKÄ: 27 ja 26
ASUINPAIKKA: Vantaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Tyttö 03/2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora
OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA NKL
NIMIMERKKI: JoJo1
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 29
ASUINPAIKKA: Kymenlaakso
ESIKOINEN: poika 5.11.2006
TONSKAN LA: 24.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOKS
NIMIMERKKI: meriheppa
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 35
ASUINPAIKKA: Turun lähellä
ESIKOINEN: tyttö 2.6.2007
TONSKAN LA: 31.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Tyks
NIMIMERKKI: jenni_117
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 26
ASUINPAIKKA: Vantaa
ESIKOINEN: poika 28.6.2006
TONSKAN LA: 24.11.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI nau
OMA & MIEHEN IKÄ 30&32
ASUINPAIKKA Lounais-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttö 28.8.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 9.12.09
SYNNYTYSSAIRAALA TYKS
Nimimerkki: Viivioskari
Oma & miehen ikä: 27 & 28
Asuinpaikka: Uusimaa
Esikoisen nimi ja syntymäaika: Poika 04/08
Tonskan LA: 26.12.09
Synnytyssairaala: LUS, mikäli ei lakkauteta...
Kommentit (49)
Jenni, mä kans oon kerran jumittinu tuonne samalle palstalle kun etin tietoa tuplista. :)
Auroran masu on söpön pieni, itellä kun ei ikinä ole tuollaista masua ollut kun tuota omaa masua on ihan liikaakin. :)
Voin kuvitella millaista on vilkkaan taaperon kanssa pienessä mökissä vesisateessa. :) Meillä onneks Evellä oli serkut seurana niin ei tullut tylsää.
Huh, mä näin viime yönä sellasta unta että alko oikeesti jännittää. Unessa synnytys oli jo vissiin käynnissä, mut sit kätilö ei löytänytkään sydänääniä ja verta alkoi vuotamaan. Kysyin sit et nytkö leikataan ja kätilö sano et kymmenen minuutin päästä joo. Mies oli jostain kumman syystä kotona, sain ihan rauhassa soittaa sille ja kävellä. Mies ei millään ehtisi kymmenessä minuutissa paikalle ja sanoin vaan rauhallisena että kysyt vaan sit kätilöiltä niin pääset vauvan luokse kun tuut, nähdään sit heräämössä. Mun vanhemmat oli siellä ja muistan sanoneeni että nyt tässä kävi kuten pelkäsin että kaikki vauvan vaatteet on pesemättöminä vintissä..
Lopputulosta en sitten nähnytkään. Pitäis vissiin oikeesti rueta laittaa tavaroita järjestykseen. :)
Omaan napaan ei uutta, ens viikon keskiviikkona on neuvola ja jo heinäkuu! Viikko siitä niin sit nla+lääkäri. Poju möyrii edelleen välillä todella kipeästi, kävellessä en kyl aina osaa sanoa et onko liikkeitä vai suppareita. Toisaalta luulis et ne supparit erottais mut tiedä sitten. Evestä kun tunsin ekat supparit vuorokautta ennen synnytystä. :)
Mut nyt nukkumaan päikyt, meidän pitää iltapäivällä mennä tekee vielä toinen pyörälenkki et saadaan auton moottoriin tiivisteet..
Bejpi, Poju 36+0 ja Eve
Tänään oli neuvola, kaikki edelleen ok. Sf-mitta oli 32cm, eli nyt pysyy omalla käyrällään. Terveydenhoitajan mielestä vauva on pienehkö, ainakin pienempi kuin esikoinen, joka siis syntyessään 4 päivää ennen laskettua aikaa painoi 3,6kg.
Viimeiset hankinnat vauvalle on tehty, tänään ostin pinnasänkyyn sen reunasuojan. Sairaalakassiakin olen jo pakannut, viime kerrasta viisastuneena, sillon en ollut pakannut mitään valmiiksi kun synnytys käynnistyi...
Vointi on edelleen ihan hyvä, saa nähdä rupeeko nyt lämpimien säiden aikaan nestettä kerääntymään, ihan pinetä turvotusta on ollut mutta yön aikana aina häipynyt.
Ihanaa kun on taas kesäiset kelit! Miehellä on vielä tämä ja ensi viikko töitä, sitten 7 viikkoa lomalla! Aloittaa toki loman aikaisemmin jos vauva päättää syntyä.
Hyviä vointeja kaikille!
NapNap rv 37+6
Liityn tänne tonskien joukkoon:) Täällä on ikäeroista keskusteltu ja meidän lapsille ikäeroksi on tulossa 1v 2kk.. Mulla on LA 17.1.10 ja ensimmäinen syntyi viime marraskuussa:) Jännittää miten raskaus sujuu kun samalla hoitaa pientä kotona (ja mitä sitten kun toinen syntyy...)
Tänään oli ensimmäinen neuvola, muuten kaikki ok mutta hemoglobiini 111 ja sen huomaa..väsyttää kokoajan! Pahoinvointia ei ole ollut muuten kuin pientä kuvotusta mikä hävisi parissa viikossa.
Eilen ensimmäistä kertaa huomasin että housut puristaa..eli varmaan masu kasvaa nopeammin toisen kohdalla! Ensimmäisen kohdalla taisin mamma-vaatteisiin vaihtaa vasta rv20 jälkeen.
Kaksi kertaa olen jo ultrassa käynyt kun edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa ja sektiolla silloin syntyi, tarkistivat miltä kohtu näyttää. Ensi viikolla nt-ultra! Jännittää :)
Mmamma rv 10+3
amulla oli siis tuo odotettu nt-ultra, ja kaikki oli niinkuin pitääkin, kaveri osasi nätisti "hymyillä kameralle" ja niskaansa ei ois halunnut esitellä ollenkaan ;) Niskaturvotusta ei melkeen sitten voinut mitata, kun ei sitä ollut käytännössä lainkaan, mutta jonkun lukeman lääkäri veti lähinnä hatusta, että oli mitä korttiin kirjata :) Viikot täsmäs lähes täydellisesti myös, ultran mukaan 11+2, kun "oikeesti" 11+1. La on siis 14.1. mutta mä ehdotin jo miehelle, jos voitais yhteistuumin lykätä sitä kas päivää =D Meidän perheessä kun on vähän joka kuun 16. joku merkkipäivä, tai ainakin 16. päivä ja 2006 :) Kihlajaispäivä on 16.3. hääpäivä 16.6. ja Ainon synttäri 16.10. ja kastepäivä 16.12. joten kyllä tän tulokkaankin nytkuuluis jo tajuta =D Tosin voi olla, että tammikuussa olenkin toista mieltä ;)
Appiukko oli esikoisen kanssa sillä aikaa, ja esiteltiin sitten kuvat jo hällekin. Varsinkin, kun juhannuksena "pikkusen" epäilytti, kun en juonut ruuan kanssa viiniä ;) Anoppi nyt tietty jo oli heti arvannut, missä syy, muttei uskaltanu kysyä :D Ja me ei miehen kanssa viitittty kertoa, mitäs ei kysyny ;)) Mun vanhemmat odottakoot viikon verran, niin kerrotaan kun nähdään kasvokkain.
Esikoisesta kerrottiin myös nt-ultran jälkeen. Silloin oltiin just menty kihloihin, ja aloitettiin juttu niin, että "oltiin tossa kihlajaiskuvassa..." Nyt oli just pari vko sitten 3-v hääpäivä, niin ajateltiin sitten jatkaa tarinaa, että oltiin taas valokuvassa ;) Katotaan josko vanhuksilla leikkaa jo tosta.
Vuotoja ei ole onneksi enää näkynyt, ja syytä ois olla näkymättäkin :) Muutenkin kaikki on oikein mainiosti, mitä nyt joku tollanen ihme kumpu tossa alavatsalla ton läskimakkaran alla estää mua mahtumasta yksiinkään sortseihin =DD Eli kyllä tässä jo alkaa nappi kiristää, vaikkei mitään ulkopuolisille näkyvää vielä ole ilmaantunut :)
Nyt painun pihalle "valvomaan" miehen ja apen terassinrakentamista ;)
t. Ope rv 11+1 + päikkäreitä vetelevä Ainokainen 2v8kk
Opella hyviä ultra kuulumisia, ihanaa! :)
Hellettä riittää, mutta ei passaa valittaa. Ei ne koleat sadepäivät ainakaan ole mukavia..
Me käytiin tänään tutkimassa kaupassa Carenan Double Swingejä ja kyllä ne on sellaiset et me ne ostetaan.. Sitä vielä mietitään et ostaako uudet vai käytetyt. Mieskin on ihme ja kumma ihastunut vihreisiin, mut tietysti se on viime vuoden väri! Joten jos ne haluaa niin pitää etsiä käytettynä. Yhdet kyllä olis myynnissä, pitää laittaa viestiä niistä. :)
Tänään vissiin tuli "shoppaillessa" eli Tarjoustaloa kiertäessä ihan tuntuvia suppareita. En ihan täysin varma ole kyllä asiasta, tuli sellainen pistävä, ylöspäin liikkuva kipu ihan alhaalta alavatselle asti. Sai hidastella vauhtia ja irvistellä.
Mut nyt kattoo Suurinta pudottajaa. :)
Bejpi, Poju 36+3 ja Eve
Hyviä ultrakuulumisia Opella, kiva!
Mites Tikru ja Viipuli, joko tapahtuu jotain...? =)
Tänne ei mitään ihmeitä, paitsi että olen valvonut jo kohta neljä tuntia, ei vaan saanut nukuttua. Käytiin eilen Linnanmäellä ja kivaa oli. Toistaiseksi nämä hellekelit on sopinut mulle ihan hyvin, mutta yöt saisi kyllä olla viileämpiä...
NapNap rv 38+5
Neuvolassa käyty:
Paino: -700/viikko (+4,7kg ekaan neuvola painoon)
Turvotus: -
RR: 145/92 ja 133/89 (ajoin pyöräöllä ison mäen ylös. :)
Pissa: puhdas
SF: 34 (sama kuin 2vkoa sitten, kylläkin eri mittaaja)
Tarjonta: rt
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Eli kaikki kunnossa, ens viikolla lääkäri+nla jolloin otetaan myös streptokokki-näyte. Vauvan pää on edelleen melko ylhäällä, mikä kuulemma normaalia uudelleen synnättäjällä. Terkka sanoi ettei tunnu mitenkään isolta, eihän Evekään yliaikaisenakaan ollut mitenkään iso.
Ja terkka ei siis usko että tässä viikon aika lähtisin synnyttämään, murr.. :)
Tuo streptokokki-näyte pitäis ottaa rv 36-37, mut vastaus tulee kuulemma nopeasti niin ei haittaa vaikka multa otetaan se 38+2 samalla kun lääkäri kuitenkin tekee sisätutkimuksen..
Kaikenlaiste pientä kipuilua ja pistoja on tullut, mutta en usko suppareiksi. Viikon päästähän sen näkee..
Mut nyt laittaa neiti nukkumaan, et päästään sit rannalle!
Bejpi, Poju 37+1 ja Eve 12/06
Painoin sitten vissiin "muokkaa viestiä" nappia enkä "vastaa" kun tämän päivän viestissä samat aika tiedot kuin edellisessä..
No, tänään siis kuitenkin käyty neuvolassa.. :)
Bejpi
Jussit on taas vietetty ja kyllä olikin kurjaa :( Meidän mökki kun ei ole kovin iso ja tuollaisen ikiliikkuja Milon kanssa oli aika tuskaa majailla sisätiloissa siellä. No onneksi oli kunnon sadekamppeet mukana joten Milo sai ulkoilla vesisateessa isin kanssa :)
Auroran masu on tosiaan aika pikkuruinen :) Minä täällä myös olen jo ihan komiankokoinen :) Maha kasvaa aivan tajutonta tahtia ja nyt huomasin että jotkut paidatkin ovat jo aika kireitä masun kohdilta. Onneksi kuitenkin kävin jo mammavaate ostoksilla niin on päälle pantavaa kuitenkin.
Huomenna on jo viimeinen piikkipäivä!! Uskomatonta että aika on mennyt niin nopsaa :) Liikeitä olen jo kanssa mielestäni tuntenut muutamaan otteeseen ja doppleri on kovassa käytössä. Milo tykkää kovasti kuunnella vauvaa ja isi on myös aina ihan innoissaan kuuntelemassa. Miehen mielestä vauva on poika ja oli päättänyt jo hänelle nimenkin. Hyvä nimi oli ja kelpuutin sen ihan heti :)
Ihanaa kun kesä alkoi (toivottavasti ainakin) vihdoin :)
Hermione ja Baby-J rv 13+4