***ELOKUISET LEIJONANPENNUT VKO 23***
Laitanpa uuden viikkopinon pystyyn kun ei ollut vielä...
Kommentit (29)
Huoh, ärsyttää nämä jatkuvat vaikeudet tämän sivuston toimimisessa! Ei toimi minunkaan nimimerkkini, joten vieraillaan sitten.
Tsempitykset ensinkin kaikille, jotka kamppailevat vaikeiden ihmissuhteiden viidakossa, oma anoppini on sen verran kaukainen minulle että hyvin tullaan toimeen, ei ole edes tietoa, millaiset suhteet sitä olisi jos kovin läheisissä tekemisissä oltaisiin. Mutta mukavasti menee näin ainakin.
Neppe ihmetteli mistä juhlavaatetta, itse kävin paikallisessa isommassa kaupassa pyörähtämässä tässä ja sinne oli tullut Mamalicious-äitiysvaatteita myyntiin. AIVAN ihania juhlamekkojakin, ja paita-hame yhdistelmiä, jos vain jossain teidän lähellä näitä löytyy niin kannattaa käydä katsomassa! Itse ostin tälle kesälle itselleni myös pari ihan tavis mekkoa, jotka menee raskausajankin, toinen Ellokselta ja toinen myös tuolta kaupasta perusvaatepuolelta.
Taisi eilinen helle ja piiiitkä ulkonaolo väsyttää meidän esikoisen ihan täysin kun nytkin meni jo päiväunille vähän kymmenen jälkeen, vaikka normaalisti päikkärit on puolen päivän paikkeilla. Pitäisiköhän itsekin mennä vähän pötköttelemään, eilinen oli melko rasitus itsellekin kun aamusta kävin tytön kanssa 20km pyörälenkillä, päivä touhuiltiin pihalla ja illasta pesin vielä auton + moottoripyörän. No sehän särki sitten illalla lonkkia senkin edestä... onneksi kipuilu oli ohi aamuun mennessä.
Mulla seuraava neuvola ensi viikolla, 9.6. ja lääkäri olisi vastassa. Saapa nähdä, missä sitten mennään :)
mukavaa alkuviikkoa kaikille!
Tolleroinen rv 29+3
Moi taas.
Täällä emem. Minä olen niin kyllästynyt näihin vauva-palstan ongelmiin, että taitaa mulla kirjoittelu jäädä vähiin. Pyysin uuden salasanan palveluun, kun ei toiminut. Tuli uusi, muttei sekään toiminut. Yritin myös rekisteröityä uudelleen, mutten saanut, koska tunnukset on jo olemassa! Voihan h.... näitä sivuja!!!
Pitänee siirtyä ainun tai kaksplussan sivuille kirjoittelemaan.
Ainaki osalla teillä muista näkyi nikit kuitenkin toimivan. Hyvä juttu.
Tsempitykset myös täältä anoppi ja miesongelmien kanssa kamppaileville ja tervetuloa mukaan uusille.
Edellisviikon pino näkyikin tuossa ekalla sivulla keskusteluissa. Sieltä löytyy myös linkki sinne esittelypinoon, jotta voitte käydä "ilmoittautumassa".
Eipä tässä muuta, nyt aamupalalle.
Hyviä vointeja kaikille.
Emem rv 26+1
Nyt pitäisi nikin taas toimia, laitoin viestiä ylläpidolle että lähettäisivät minulle uuden salasanan. samalla annoin kyllä myös palautetta tästä uudistuksesta ja sen toimimattomuudesta. Toivottavasti keskustelu ei nyt kokonaan kuivu kasaan tämän takia!
Anoppi on taas rauhoittunut hieman, mutta mulla on vaan nyt mennyt niin hermot koko ihmiseen ettei mun tartte kun nähdä se niin alkaa sisällä kiehumaan. Appivanhemmatasuvat kyllä reiluln 10 kilsan päässä, mutta joka päivä pyörivät pihapiirissä jotakin touhuten. Jään ensi viikolla lomalle, enkä kyllä millään jaksaisi päivittäin olla tekemisissä heidän kanssaan. Nämä sukupolvenvaihdokset eivät ole kyllä muuttoja tai talon ostoja sieltä helpoimmasta päästä...
Tänään poksuu viikot ja raskauden osalta ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Mulla on kyllä ollu niin tolkuttoman helppoa tämä odotus, etten olisi koskaan uskonut. Nyt helteillä hiukan on turvotusta ilmennyt nilkkoihin, mutta mulla turpoaa pienen askelvirheen takia muutenkin kesällä nilkat. Eli sitäkään ei voi ainakaan pelkästään raskausvaivaksi luokitella. Isot tsempit siis kaikille kolotuksista, vaivoista ja muista kurjuuksista kärsiville!
Juhlavaatteita lähtisin katselemaan ihan tavallisista kaupoista, jos hametta/mekkoa hakee. Nyt on hyvin paljon mekkoja joissa leikkaukset sallivat isonkin mahan, esim Lindexillä oli mielestäni tosi kivoja mekkoja. Tietysti jos haluaa oikein tosi juhlavaa, niin sitten pitänee mennä erikoisliikkeeseen tai nettiin, olikohan tämä yksi paikka jossa oli raskaanaolevillekin juhlahameita www.asos.com. Itse ajattelin ainakin Lindexiltä löytää kaverin häihin heinäkuussa mekon, jos vaikka sille olisi sitten myöhemminkin käyttöä :)
Nyt aamukahvia hakemaan!
T: Auringonkukka rv 29+0
Nyt huomasin ainoan hyvän puolen tässä uudistuksessa -> viestejä pystyy muokkaamaan!
Täällä Penne kirjoittelee, tosiaan ei tunnukset toimi täälläkään.. Luvattoman huonosti on vauvan sivut toimineet jo edellisestä uudistuksesta lähtien..
Auringonkukalla on tosi köpsä tilanne siellä appivanhempien kanssa. Varmasti raskasta! Pitäisi heidänkin osata luopua vanhasta talostaan ja ymmärtää, että te haluatte sinne omat muutoksenne tehdä, ettekä muuttaa mihinkään museoon. Toivottavasti ajan kanssa tilanne muuttuu paremmaksi.
Täällä on nautittu ulkoilmasta ja helteestä, ihanaa! Helteen mukana on vaan tullut turvotus ja suonenveto siinä kylkiäisenä, se ei ole niin ihanaa. Olen ruvennut nyt magnesiumia syömään joka ilta. Sormuksia on turha yrittää sormiin, nilkatkin alkaa olla kadoksissa. Eli olo ei ole kovinkaan hehkeä, mutta mitäpä pienistä.
Kävin keskiraskauden tarkistuksessa neuvolalääkärillä ja sain ohjeen vähän rauhoitella menojani. Paikat on vähän alkaneet jo pehmetä ja aueta. Toinen lääkäri taas oli sitä mieltä, että tämä on täysin normaalia uudelleensynnyttäjälle. Aion mennä nyt jaksamisen mukaan, sillä kivuliaita supistuksia eikä muutenkaan suppareita ole paljoa ollut. Ainoastaan sisätutkimuksen jälkeen kiristeli mahaa enemmän ja tuikki kovasti alaselkää menkkakipujen tyyliin. Istukan paikkakin minulta tarkistettiin, ja onneksi oli hyvällä kohtaa. Jos muuten vaan asiat menevät hyvin, niin alatiesynnytys onnistuu, kuten toivoinkin. Lisäksi sain nähdä 3D kasvokuvaa vauvasta :) Ihan mieletöntä ja kyllä väkisin tuli tippa linssiin. Valokuviakin sain mukaan.
Vauvalla siis on kaikki ok, vastaa kasvu viikkoja ihan täysin, painoarvio oli vähän reilu 1200g rv 28+1. Syntymäpainoksi arvioitiin noin 3,5 kg, eli ihan normaalikokoinen vauva. Esikoinen oli pienempi. Vatsassa meno on muuttunut ihan hurjaksi. Eilen illallakin miehen kanssa seurattiin, kun maha hytkyi ja tärisi puolelta toiselle pitkän aikaa. Mahanahka oikein aaltoilee ja terävät potkut työntyvät nahasta pitkälle. Pari kertaa vauva monotti niin virtsarakkoa kohti, että meinasi lirahtaa housuun. Pitänee hankkia tenoja, ettei näin käy julkisilla paikoilla :) Öisin olen alkanut heräilemään vauvan liikkeisiin, kun innostuu jumppaamaan aamuyöstä pitkät tovit. Mitenköhn hulluksi tuo rokkaus vielä menee..
Kaikki siis täällä ok, herkkulakosta huolimatta painoa oli tullut tosi paljon taas kuukaudessa. Tosin turvotustakin on nyt jatkuvasti, joten ehkä sen piikkiin voi osan painonnoususta laittaa.
Voikaa hyvin!
Penne ja pieni 28+5
Eve täällä kirjoittelee, ei toimi minunkaan tunnukset. Pitää vissiin yrittää ylläpidon kautta saada ne toimimaan.
Auringonkukalle tsemppiä täältäkin appivanhempien kanssa.
Eilen tuli äitiyspakkaus ja hetihän sitä piti päästä hipelöimään. Olin yllättynyt, kuinka hyviä vaatteita siinä oikeasti on ja varmasti tulee käytettyä suurinta osaa niistä. Olen kuitenkin ostanut vauvalle aika paljon värikästä ja vaaleanpunaista myös, niin kiva varmasti välillä poukea vähän neutraalimman värisiin vaatteisiin. Jotenkin olen saanut sellaisen kuvan monelta, etteivät käytä äitiyspakkauksen vaatteita juurikaan. Hyviä vaatteitahan nuo olivat.
Tänään oli sokerirasitus ja siinä ei mitään erikoista ollut, kaikki arvot olivat hyviä. Niin vähän ajattelinkin, mutta pitihän se käydä kun neuvolantäti halusi. Ensi viikolla olisikin sitten lääkäriaika.
Täälläkin vauva jumppaa kovasti ja selvästi tuntee ja näkee liikkeet. Myös täällä alkaa usein aamulla neljän jälkeen mieletön potkiminen. Usein myös tuntuu kuin vauva potkisi kohdunsuulle tai sinne päin. Tuntuu sellaisia melko epämiellyttäviä potkuja tuolla jossain alhaalla.
Miten päin teidän vaavit köllöttelee? Joko ovat kääntyneet raivotarjontaan? Täällä pötkötellään vielä ihan sivuttain suurimmaksi osaksi, mutta mahtuu vielä hyvin liikkumaan ja välillä ei ole ihan varmaa miten päin on, mutta suurimmaksi osaksi tiedän missä on pää ja missä jalat.
Sellaista höpinää tällä kertaa.
terveisin Eve rv 27+6
Sain kyllä salasanan sähköpostiin, ja sen avulla pääsin kirjautumaan. Täällä vointi ihan ok. Maha kasvaa tasaista vauhtia, ei ole mikään valtava, mutta olo on jo kuin norsulla. Illat ja yöt yhtä kääntyilyä ja hyvän nukkuma-asennon hakemista. Tyynyä sinne ja tyynyä tänne. Vauvan liikkeet tuntuu välillä jo epämiellyttäviltä kun pyörii tuolla miten sattuu :) Hyvähän se tietenkin on ...
Sokerirasituksessa kävin, enkä tänäänkään muistanut soittaa neuvolaan. Siellä kun on aamusta 8lta soittoaika, ja nukutaan yleensä siihen aikaan vielä. Jospa huomenna sitten.
Tänään käyty esikoisen kanssa tutustumassa eskariin. Niin se meidän vauva vain on kasvanut. Kovasti oli innoissaan ja paikka vaikutti mukavalta. Eskari on samassa paikassa kun minä olin aikoinaan koulussa, eli tuli siinä vanhat muistot mieleen :))
Nyt kotityöt kutsuu, ja kohta kylään lähdössä kolmen viikarin kanssa. Voikaa hyvin ja muistakaa levätä, kohta koittaakin synnytys ja siihen tarttee sitten kaikki voimat :)
Amaria 28+1
Täällä rv 29+0 kasassa. Hyvin mennyt odotus tähän asti pienistä vaivoista huolimatta, pääasia että vauvalla kaikki ok. Minulla myös toinen lääkärintarkastus viikon päästä, saa nähdä mikä on tilanne kaikin puolin. Nyt alkaa jo jännäämään loppuodotus ja muutenkin tuleva.
Meillä oli neuvola viimeviikolla ja silloin täti kertoi vauvan olevan tässä ihmeellisessä raivotarjonnassa. Ihme termi, mistä lienee tullut. Mitä raivolla on tekemistä sen asennon kanssa??? :)(onneksi synnytysvalmennuksessa selittivät termin ymmärrettävästi, siis että se on HYVÄ että on tässä asennossa tässä vaiheessa....)Ja siellä se vauva tuntuu edelleen olevan, pää alaspäin. Joskus on vaikea olla ihan varma missä asennossa milloinkin hän on kun iskut ja potkut tuntuvat välillä niin monelta puolelta. Mutta ilmeisesti on nyt pysynyt kyseisessä asennossa.
Turvotusta on juu täälläkin. Vielä saa hammastahnatuubit auki aamuisin yms mutta jos tätä rataa menee niin ei hyvältä näytä. Kävin äitiysjoogassa tänään, sai onneksi nesteitä liikkeelle ja sormet ohenivat ehkä hiukan.
Yöt ovat kaikki aika erilaisia, yhdessä välissä nukuin tosi hyvin mutta nyt on tää tyynyjumppa tosiaan alkanut, varsinkin kun vaivaa levottomat jalat. MIkä ihmeen vaiva sekin on olevinaan. Ilmaantuu aina kun käy pitkälleen ja pitäisi rauhoittua nukkumaan. Sairasta.
Taitaa hermoa jo kiristää, vielä pitäisi kymmenisen viikkoa sietää näitä vaivoja ja kanniskella masua ympäriinsä. Ja sietää niitä kysymyksiä lasketusta ajasta ja pitkiä katseita. Huoh. Taidan häipyä mökille loppuajaksi niin ei tartte olla sosiaalinen................ Olispa sekin mahdollista. No, joogassa annettiin pikku vinkkejä joilla sen synnytyksen saattaa saada käynnistymään jos ei meinaa alkaa ilmaantumaan. Olen jo kalenterista katsonut päivän milloin aika olisi kypsä ruveta infoamaan vauvaa et hei täällä ainakin oltais valmiina.
Sori, valitusvirsi nro 345 tänään.
Penne,kumma tuo painonnousu (turvotuksesta tulee kyllä varmasti) kun olet ollut niin hyvä tyttö herkkujen kanssa. Voi varmaan vähän turhauttaa, kieltäytyä herkuista ja silti paino nousee:(
Mähän en siis ole kieltäytynyt mistää herkusta joten oletettavaa on nousujohteinen numero, hrrr..
Tänään oli neuvola, tuntui että mikään ei nyt oikein ollut hyvin sen tädin mielestä, tai siis vauvalla on kaikki hyvin kasvaa normaalisti ja syke on hyvä jne.. mut mulla itellä hemoglobini on niin alhaalla että ihan oli jo huolissaan, ja painoakin on tullut vähän liikaa n700g viikossa, vaikka loppujen lopuksi alkupainosta on tullut noin 6kiloa lisää mut nyt on ruennut tulemaan liikaa kerralla :( huomenna pitäisi käydä verikokeessa, katsoo kaikki maksa ja sappi ja jotkut arvot siitä.. Turvotusta on täälläkin ihan kivasti tuntuu ettei mene juuri mitkään kengät jalkaan, jalat on kun jotkut puupökkelöt :D
Vauva liikkuu paljon, kiva aina iltaisin katsoa kun liikkuu masussa ja heiluu masu silleen jännästi :) ihan kunnon tönäisyjäkin on ihan joskus tuntuu jo pahalle :) mutta tietääpähän ainakin että kaikki on kunnossa.. mutta siis ensi viikolla taas uudestaan neuvolaan tuon painon takia, en kyllä varmaan uskalla viikkoon syödä mitään ettei vaan tule nyt painoa ollenkaan :D
pitänee lähteä tästä saunaan ja jos vaikka mies vähän hieroisi hartioita, tuntuu ainakin että olisi niin kiva jos edes vähän kehtaisi :) hyviä vointeja kaikille
Miltsi 30+6
Moi taas kaikki,
Hirveästi on ollut mukamas kaikkea, ettei ole ehtinyt täällä käydäkään.
Kiva kuulla, että äippäpakkauksia alkaa jo tulemaan. Itse en tällä kertaa ottanut, kun esikoiselta on lähes kaikki vielä tallella enkä aio niitä erikseen alkaa molemmille säästelemään.
Täällä on kanssa turvotusta roimasti. Nilkat on iltaisin aivan kauheat mummopökkelöt. Avuksi olen ottanut ison kauratyynyn, jonka aina töiden jälkeen kaivan pakastimesta. Se on vähän auttanut, mutta kyllä se jokapäiväinen probleema on. Ja kohta varmaan täytyy luopua myös sormuksista kokonaan.
Vauva liikkuu kovasti. Liikkuu ihan eri tavalla kun esikoinen, joka oli möyrijä. Tämä tyyppi on ADHD-rummuttaja. :) Jännää nähdä, että miten erilainen kaveri sieltä tulee...
Mulla oli kanssa viimeksi se lääkärineuvola (pari vkoa sitten) ja painoa oli tullut kilo /vko. Jaiks! Nyt paino tosin on tippunut n. 1.5 kg siitä, joten uskoisin, että se suurimmaksi osaksi oli nestettä, joka oli kertynyt kroppaan Rooman helteestä. Seuraava neuvola on sitten ensi vkolla. Siellä ehkä saa tietää, että onko se vauva millaisessa asennossa. Itse en minäkään osaa ottaa selvää.
Tilasin vähän kevyempiä työvaatteita Ellokselta. Toivottavasti tulevat pian, kun mulla on vain yhdet työhousut, joita pitää joka toinen päivä pestä kun hikoiluttavat niin kovin.
No, eipä tänne muuta! Voikaa hyvin gravidit! Palataan taas. :)
/Annukkapannukka
Pahoittelen jos tää on täällä nyt kolme kertaa, tää hemmetin palsta kun ei toimi! Eka ilmoittaa että odottamaton virhe kuvakentän kanssa ilmeni (siis wtf?), sitten heittää mut ulos ja kun koitin lähettää uudestaan niin sanoi, ettei samaa viestiä voi lähettää kahdesti. Eipä tämä täällä kuitenkaan näkynyt kun tulin katsomaan, joten...
Here we go again!
Joo, ja nyt kuulemma viestin lähetysväli minimissään 10 sekuntia, juu mä kävin tossa välissä kyllä jo kirjautumassa uudestaan ja vaihdoin palstaakin, kai siihen meni 10s?!!!! Hermo menee...
Käytiin juuri pojan kans tutustumassa eskariin, ja minua kieltämättä ärsyttää kun tuolta vanhasta pk:sta sanoivat et poitsu on menossa integroituun ryhmään ja nyt menee sittenkin normaaliryhmään, tosin relto on siellä kolmena päivänä viikossa, mutta silti... Päätöstä en katsokaas ollut saanut ennenkuin vasta nyt tuolla käydessä, ja siinähän se luki että normiryhmään tuettuna. No, kunhan sitä ei hirveesti kiusattais niin olisin iloinen. Se on jännä miten lasten kasvaessa alkaa tulee ihan erilaiset kuviot ja hiukan erilaisia yksilöitä aletaankin yht´äkkiä kiusaamaan vaikka pienempänä ei olisikaan. Julmaa, mutta minkäs teet.
Turvotusta ollut monilla, mä en oikeesti tiedä siitä mitään. Ei ollu esikoisen kanssa ollenkaan, eikä nytkään kyllä. Ainoa mikä mussa on ulkoisesti muuttunut on maha ja tissit on kuppikokoolla suuremmat. Voin kuvitella et olis aika ikävää jos kengät alkais puristaa eikä sormukset mahtuis sormiin... Ikävää on kyllä tämä närästyskin, mistä minä olen taas alkanut kärsimään oikeen olan takaa. Sama esikoisen kohdalla, koko ajan polttelee ja rennietä kuluu kiitettävästi.
Mäkään en olis niinkään varma tuon vauvan asennosta, mut aina se samoihin paikkoihin on muksinu ja lääkärineuvolassa sanottiin etä raivotarjonnassa olis ollu. Mun mielestä tuo lapsi on mun vasemmassa kyljessä kiinni koko ajan, mut varmaan sit pää alaspäin :D Oon kyl niin huono tunnistamaan et mikä on pää ja peppu tai jalka ja käsi, ja aina oon ihan yhtä pihalla ku neuvolassa tai jossain kysytään että mites päin se vauva nyt on ollut :D
Jipjei, torstaina menen sitten ä-polille lääkäriä tapaamaan sektioasioissa. Kovasti toivoisin et saisin sieltä nyt sit jo ihan päivämääränkin mukaan, olis se kiva jo nyt tietää milloin vauva syntyy. Jos nyt siis pysyy matkassa siihen asti... Viime viikoloppuna meinasin jo soitella ä-polille ja kysellä et pitäiskö mennä näytile kun mulla supisteli kaks tuntia säännöllisesti 2 minuutin välein, ja sen verran sattui että oli pakko laittaa kirja pois ja purra hampaita yhteen... Mutta sitten ne kuitenkin loppui, ja ajattelin että tuskinpa siinä taas mitään kummempaa tapahtui. Mulla on toi polilääkäri kuitenkin jo ylihuomenna, se varmaan kattoo tuon tilanteen kuitenkin kun kerron missä mennään taas. Kunhan ei vaan jätä sitä sektiota ihan viime tippaan, kun sitten on mahdollista että en semmoiseen ehdi. Levollisin mielin odottelisin jos tietäisin et mut leikataan vaikka 38+?, mut 39+ on liian myöhään ku esikoinen syntyi jo silloin ja kolmessa tunnissa, eli ei sitä ehdi leikata jos synnytys menee niinkuin viimeksi.
Ja tällä kertaa vauva vastaa vielä viikkoa isompaa ultran perusteella, eli koko la voi olla väärä. (ainakin on ollu kaikissa viidessä ultrassa tähän asti 6-7 päivää odotettua vanhemman kokoinen)
Painonnousu kiinnostais muakin kovasti, mut en uskalla mennä tonne vaakaan. Siis en vaan suostu menemään... Sit vasta neuvolassa taas kun on pakko... Viime käynnillä oli tullu lähtöpainon päälle 7 kg, mut siit on jo aikaa... :P Maha on kyl valtava! Ainakin omasta mielestäni. Ja mä lopetin mun karkkilakonkin jo... Viime viikolla alkoi taas jätski maistumaan viikollakin, ja sama jatkui toki nyt kun oli hellepäiviä. Eli se siitä ;P
Nyt me lähdetään ulkoileen poitsun kans, hauskaa päivänjatkoa ja loppuviikkoa ja lomaa niille jotka sellaisen on jo aloittanut ja kivoja vikoja työpäiviä niille jotka siellä vielä kärvistelee :)
-Nala rv 31-
Toista lomaviikkoa viedään ; ) Esikoisella uimakoulu tällä viikolla, joka mukavasti on rytmittäny aamupäiviä.
Vauveli muljaa ahkerasti masussa. Vaunut ostin käytettynä ja tänään ovat lähteneet matkahuollon matkassa meiille :)
Häpyluun tuntumassa on aamuisin ja välillä jo iltaisin jomottavaa paineen tuntua...jonkin verran supistelee välillä, mut kivuttomia kuitenkin. Asennon vaihto nukkuessa on jo haastavaa. Mutta muuten on hyvä olo :)
Rv 30+6
Oli pakko nyt tulla testaamaan, et toimiiko samoilla tunnuksilla... Ilmeisesti joo, salasana vaan piti vaihtaa. On tää kyl kummallinen sivusto!! Murr... :S
En ookkaan aikoihin ehtiny kirjottelee tänne. Maanantaina mulla alkoikin kesäloma jonka jälkeen alkaa suoraan mammaloma! On tää lomailu ihanaa, täytyy vaan keksii paljon tekemistä että ei jää kotiin istuskelee. Heh!
Mulle kaverit järkkäs sunnuntaina aivan ihanat Baby Shower juhlat, ne tuli mulle ihan yllärinä. Paljon niihin oli nähty vaivaa ja hyvin pysyi myös minulta salassa. :))) Tuli todella hyvä mieli ja piristi kummasti.
Tänään sain vihdoin äippäpakkauksenkin, paketti on kyllä kiva. Se on tutkittu ja vaatteet on jo pestykkin. Alkaa meijän poitsulla olla jo paljon vaatteita ja muutakin tavaraa. :D
Turvotusta on monella ollut... Itse oon kans siitä säästynyt ainakin vielä. Aika hyvä fiilis muutenkin on ollut. Tunteet nyt välillä tahtoo heittää kuperkeikkaa, mutta kiukuttelu/itkukohtaukset menee nopsaa ohi. Huh!
Poitsu potkii joka päivä vaan innokkaammin ja taitaa olla "raivotarjonnassa" ainakin potkuista päätellen. Huomenna olisi ensimmäinen perhevalmennus neuvolassa, ihan mielenkiintoista. Ja sitten ensi viikolla alkaa myös synnytysvalmennys kättärillä. Taidan olla yli innokas kun meen molempiin, tuskin siitä ainakaan haittaa on tälläiselle ensikertalaiselle. :)
Alkaako ketään jo synnytys jännittämään? Se kun vaan lähestyy koko aika. Itseäni kyllä kieltämättä alkaa koko aika enemmän jännittää.
Tsemppii kaikille mammoille! Koitetaan jokunen viikko vielä jaksaa ;)
jondis rv 31+1
Mun tunnukset ei vaan toimi, vaikka oon jo ylläpidolta saanut kaksikin eri viestiä ja tunnuksia. MUrr...ärsyttävää!
Monet on jo jäänyt lomalle, eikö olekin ihanaa;)
Itsellä oli neuvola, painoa oli tullut 700g/vko, mut terkka sano, et ei paha. Nyt yht. melkein 10kg. Jollekin oli kommentoitu vastaavaa painonnousua?
Kaikki oli ok, mitä nyt on väsymys alkanut isekemään uudelleen ja peräpukamiakin vissiin ekaa kertaa on ilmaantunut. Kipeitä ovat.
Mä kuulen niitä suru-uutisia nyt vähän liiankin paljon ja rupeaa itseäkin pelottamaaan. Kaverin siskon vauva syntyi toissapäivänä syöksynä kotona ja oli syntyessään kuollut. Niisk! Tosi kamalaa.
Terkut kaikille, toivottavasti rupeaa omat tunnukset toimimaan. Huomenna lasten kanssa ostoksille.
t.äiti04ja07, rv 29+3
Mulla on kaikki syyt olettaa et syöksysynnytys olis edessä jos ei sektioon ehditä, joten toi oli kyl ihan kauheeta luettavaa :( Voi surku! (Mä oletan et tämä asukas tulis vauhdilla ihan vaan sillä perusteella että eka oli mega-nopea, ja äidillä on takana ekan jälkeen 5 syöksyä, ja samaa kyllä epäili ä-polillakin, ja ehdottelikin sektion sijaan et mentäis käynnistelemään hyvissä ajoin ennen la:aa jotta saatais homma paremmin haltuun, mut en mä taida silti uskaltaa, kun viimeksi suurin ongelma oli se, etten saanu lasta puskettua ulos, kuulemma kohtulihas saattoi olla hiukka väsähtänyt ponnistusvaiheessa kun mulla aukes paikat puolessa tunnissa kolmesta sentistä kymmeneen, sen kyl saattais saada estettyä hitaalla käynnistyksellä ja ja ja)....
Hui hui... Juup, mullakin oli tullu viimeks painoa 700g/vko, mut siit on jo aikaa kun kävin neuvolassa, ja nyt on paino noussu siitä vajaa 2 kg, eli alle 500g/vko, et hiukan on rauhottunu. Mulle ei kyl myöskään sanottu et olis liikaa, kuulemma ihan ok. En sit tiiä vaikuttaisko se ettei ollut alunperin yhtään ylimääräistä, niin nyt saa tullakin enemmän?
Mä menen sitten tänään sinne ä-polille tapaamaan sitä lääkäriä joka nyt käsittääkseni tekee sen lopullisen sektiopäätöksen. Onhan se mulle nyt käytännössä luvattu jo moneen otteeseen, mut tää on nyt se tärkein käynti kuitenkin. Jännittää, että jos se keksii jotain fyysisiä esteitä sektiolle. Istukka mulla on etuseinämässä, hb tosi alhaalla raudasta huolimatta ja verenpaineet surkeat... Ihanne sektioitava siis ;P
No, mä syön nyt vähän ja lähden sit viemään poikaa kaverille hoitoon och sedan towards kätttäri :D Jännittääääääää!!!! Joo, mä tuun sit kyl kertomaan et miten kävi! Heippa!
-Nala rv 31+1-
Tänään tuli töistä puhelu...Työkaveri kertoi että asiakas perhe, jossa olen käynyt pari viikkoa sitten, on parvorokko!! Neuvolaan soitto->verikokeisiin->odotusta! Voi paska!!!
No jotain kivaa tänään kuitenkin, vaunut tulivat ja olivat kuin uudet vaikkakin käytetyt.
RV 31+
Meri: Voi räkä mikä tuuri! :( Toivottavasti ei ole ollut aktiivisessa vaiheessa tartunnan suhteen tuo rokko, kun kävit siellä. Ilmeisesti sulla ei sitä ole siis sairastettuna aiemmin? Tuo parvorokko on vähän semmonen, että sitä aika harva kai tietää edes sairastaneensa, jos se on joskus pienenä ollut. Itselläkään ei mitään hajua, eikä oma äiti muista enää.
Nalan Kättäri-kuulumisia täällä odotellaan, kaikki ok?
Tänne ei ihmeitä. Tylsiä sadepäiviä pidetty esikoisen kanssa sisätiloissa ja ihan koko ajan väsyttää. Liitoskivut jyllää aika kovina, vaikka ei ole tullut urheiltua yhtään eikä muutenkaan rasitettua itseään. Suonenvetoa alkaa olla joka ikinen yö, se on inhottavaa. Ja pieni polskuttaa masussa hurjasti, välillä on sellaisessa asennossa, että joutuu koko ajan juoksemaan vessassa.
Olen tällä viikolla mässäillyt herkkujakin, kun otti päähän se, että herkkulakosta huolimatta painoa tuli yli 800 g/vko.. Meillä neukkatäti ei tosin ole kertaakaan huomauttanut liiasta painonnoususta. Lähtöpaino oli ihan ok, ja olen jo etukäteen varoitellut th:aa siitä, että herkkuja on mässätty. Ei ole onneksi saarnaavaa tyyppiä, vaan ihana th. Tää viimeisin painonnousupyrähdys oli kyllä itsellekin ylläri, kun kovasti yritin elää terveellisesti. Näköjään mikään ei auta..
Mutta nyt aamutoimiin ja jos pääsisi vaikka liikkelle tänään jonnekin.
Penne ja pieni 29+1
että osa on jo 31+ viikoilla!! Sehän tarkoittaa sitä, että elokuulle ei ole enää paljoakaan aikaa! Varsinkaan kun aina joku alkukuun odottaja saa nyyttinsä jo paria viikkoa ennen laskettua aikaa... :) Hitsit!
-Penne taas-
Viimeistä työpäivää täällä viedään.... kakkua tarjosin aamukahvilla. Tuntuu TOSI oudolta jäädä lomalle ja siitä äitiyslomalle ja ajatella olevansa kotona melkein vuoden... ellei sitten jopa kauemmin. Esikoisesta en ollut kotona kuin 5 kk ja jatkoin sitten heti opintoja. Enkä silloin ollut vauvan kanssa yksin kotona, kun exmies oli päivisin kotona (yötyö). Nyt on täysin uusi käsite tuo kotiäitinä oleminen. Sitä oon odottanut, ja nyt kun se on edessä, niin meinaa jännittää. Oon ittelleni keränny jo kamalasti kaikkia hommia mitä pitää ehtiä tehdä ennen vauvan syntymistä. Pientä stressiä siis.
Synnytyksestä oli ollut puhetta. Itse pelkään sitä nyt enemmän kuin eka kerralla. Nyt kun tietää, ettei mikään mee välttämättä niinkuin suunnittelee tai toivoo. Eikä aina riitä se, että on "leveä lantio ja reipas mieli", niinku kuvittelin eka kerralla. Mutta synnärille tutustuminen on puolentoista viikon kuluttua. Mieheni tulee siis eka kertaa isäksi ja siksi mennään tutustumaan. Mitään muuta valmennusta ei sitten olekaan tarjottu.
Mulla nää sivut on toiminu ihan ok sen jälkeen kun sain uuden salasanan sähköpostiini. Mutta sitä ihmettelen, että tänne voi periaatteessa kuka tahansa kirjoittaa ilman tunnuksia... toivotaan että häiriköijät eivät tuppaa itseään tänne.
Mukavaa viikonloppua ja kesää kaikille!! Kirjoittelen kotoa päin aina kun viitsin aukaista koneen...
Ritu rv 31+5
Eli minä laitoin tuon uuden pinon pystyyn vierailijana, mut nyt tää tunnus ilmeisesti toimii...
En oo pitkiin aikoihin kirjotellu mitään. Ollaan oltu mökkilomalla netin ulottumattomissa. Oli kyllä ihanaa mut pakko palata arkeen ja töihin tänään. Onneks ei oo enää pitkään töitä jäljellä. Mammaloma alkaa 7.7. ja sitä ennen on vielä yks lomaviikko.
En oo ehtiny vielä yhtään lukea viime viikon juttuja. Nopeesti vilkasin ja ilmeisesti osa viesteistä oli jossain vaiheessa kadonnu...
Itellä on ollu kuumuuden myötä tosi raskas olo. Jalat turpoo aivan älyttömästi ja vaan yhet kengät mahtuu jalkaan loppupäivästä. Esikoista odottaessa talviaikaan ei ollu ollenkaan turvotusta. Oon myös saanu hirveen määrän suonikohjuja, mitä mulla ei oo aikasemmin ollu:( Valitusta, valitusta...Ihanaa kyllä kun lämpöä ja aurinkoa riittää.
Nyt oon käyttäny viikon verran tukisukkia ja ne on auttanu ainaki jalkojen särkyyn tosi hyvin.
Mulla on seuraava neuvola vasta 2 viikon päästä. En ookkaan käyny siellä pariin kuukauteen. Vähän jänskättää tää mahan koko, kun tuntuu olevan aika iso. Viimeeks mentiin sf-mitassa keskikäyrällä, mut saa nähä nyt. Painoa on varmaan tullu ainaki n. 11kg lisää.
Mistäköhän sitä löytäis häihin juhlamekon, mihin mahtuis tän mahan kanssa? Ei hirveesti tässä paahteessa huvita mennä sovittelee, mut pakko vaan joku päivä tehä niin kun juhliin 2 viikkoa aikaa...
Neppe rv 29+6