Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOKUISET LEIJONANPENNUT VKO 23***

Vierailija
01.06.2009 |

Laitanpa uuden viikkopinon pystyyn kun ei ollut vielä...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä avautuminen aiheesta kättärikäynti ja tyhmä lääkäri josta mä en sit yhtään tykänny,eli pelkkää omaa napaa, saa skipata ihan huoletta ;D

Minäpäs kävin siis siellä kättärillä eilen, ja täytyy sanoa että itkettää... Tai raivostuttaa, tai ehkä vähän molempia. En sitten yhtään pitänyt mun lääkäristä. Luulin jo kätilökeskustelun jälkeen et painostus on ohi eikä tarvii enää jauhaa tätä sektioasiaa ihan hirveesti, se klö kun vielä sanoi kirjanneensa ylös että mun päätös on pysyvä ja ehdoton ja perusteltu. No, lääkäri sitten puhui koko ajan vaan mun tulevasta synnytyksestä ja siitä että mikä siinä eniten pelottaa "onko se se avautumisvaihe vai ponnistaminen vai mikä" ja mä olin silleen et öö. Tota, mä en kyllä aio yrittää alakautta ja luulin et se on jo selvä. Mutta eipä sitten ollut. Lekuri sanoi että olenko mä missään vaiheessa ajatellut ajatella lapsen parasta?!!! Siis wtf????!!!! Esikoisella oli ylipitkä napanuora joka oli kaulan ympärillä, sydänäänet laski ja piti repiä imukupilla ulos kovalla kiireellä, kun en minä siitä saanut ulos puskettua ja kohtulihas oli tosiaan ihan väsähtänyt jo järkyn nopeasta avautumisesta. Pojalta murtui solisluu rytäkässä, multa taas repes paikat epparista huolimatta oikeen tyylillä. Joo, olis se lapsellekin parempi tulla sektiolla kuin noin. Lääkäri vaan hoki ettei seuraava kuitenkaan noin tule menemään... Kysyin että lupaako kans, ja oli vaan hiljaa...

No, sit ultrattiin vauvaa. Napanuorassa kolme isoa solmua, taas vaihteeksi sama homma eli tosi pitkä napanuora. (reippaasti yli metrin oli viimeksi, ja siltä näytti nytkin). Se tieto ei tietenkään helpottanu mun oloa yhtään... Saa siten hermoilla et tukehtuukohan se jo mahassa ollessaan siihen napanuoraansa :/ Virtaukset oli kuitenkin solmuista huolimatta oikeen hyvät, eli niistä ei tarvinnu huolestua, ja poikakin oli jo hiukan päälle 2kg :) Eli edelleen vastasi viikkoa vanhempaa. Ja tästä päästäänkin sitten siihen mikä minua nyt eniten ahdistaa...

Lääkäri sanoi ettei voi mua pakottaa alatiesynnytykseen, mutta sektioaikaa ei missään nimessä anna ennekuin viikolle 39+0 aikaisintaan, jolloin mun vauva vastaa viikkoja 39+6. Esikoinenhan siis tuli ku raketti viikolla 39+5, ja vastasi ihan täysin viikkoja. Lääkäri vielä sanoi että onhan se mahdollista ettei sitä sektiota ehditä tekemään jos synnytys ehtii alkamaan kun jo eka oli noin nopea. Siis helvetin reilua. Kysyin perustelua moiselle, ja kuulemma lapsen keuhkojen vuoksi ei missään nimessä voi sektioida yhtään ennen viikkoa 39!!! Mä olen aina luullut et vauva on täysiaikainen rv 38-42, mutta vissiin olen saanut väärää tietoa. Viikolla 38+0 syntyvä lapsi ei siis olekaan valmis ollenkaan. No, hyvä että joku nyt oikaisi minun väärän käsitykseni (toivottavasti on jo oikaissut myös kaikkia muita lääkäreitä, mullakin on monta tuttua leikattu rv 38+0, ja yks jo viikolla 37)...

Hauskaa oli se, että ultratessaan vauvaa masun päältä huomasi kuinka paljon mulla supisteli ja katsoi sitten kohdunsuun tilanteen. Oli vasta sormelle auki, mutta huolestuneen näköisenä sitten käski minun vain maata viikolle 34 asti. Sen jälkeen vauvan on kuulemma jo turvallista syntyä. Ja mä kun luulin ettei päivääkään ennen viikkoa 39? ;P

No, kovasti olen miettinyt nyt et voiskohan sitä vaihtaa naikkarin puolelle tässä vaiheessa. Ens viikolla on mun kolmas(!) neuvola, voisin sieltä kysellä onko tuo mahollista. Siis toki haluan pitää vauvan sisällä mahdollisimman pitkään, mutta en oikeesti uskalla alakautta synnyttää :( Pelkään sitä ihan hirveästi. Ja olo olisi hiukka helpottuneempi jos mut leikattais joskus rv 38+0, jolloin vauva vastaisi siis kokonsa puolesta jo viikkoa 38+6

Mutta mikäli minä en sairaalaa vaihda, niin meidän pieni poikamme näkee maailman 29.7, ellei aiemmin päätä syntyä. Ensi kuussa mä joka tapauksessa saan nyytin sylkkyyn :)

Vierailija
22/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa siltä Nala että VAIHDA IHMEESSÄ! Ainakin käy kysymyssä toista mielipidettä.

Mä lähden nyt saaristoon viikoksi, )toivottavasti ei mun tartte hätyytellä merivartiostoa minkään takia), ihanaa.

tsemppiä, en ole lääkäri enkä edes kätilö ihan vaan tavallinen raskaana oleva symppaava nainen ja sanon, älä tyydy tämän lääkärin sanomisiin.

Hunajamanteli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ritulle onnittelut loman alkamisesta! Odottelen jo itse loman alkua vielä parisen viikkoa. Töissä kylläkin niiiin rauhallista, että vois melkein hengailuksi viime aikoja sanoa.

Jondiksella oli ollut vauvakutsut. Ihan kateellinen olen. Keksispä joku mullekkin vastaavaa.

Nalalla tarmoa kuulostaa karseelta saamasi toiminta. Vaihdat vaan jos siltä tuntuu.

Synnytykseen liittyvästä jännityksestä oli ollut keskustelua. Itseäni ei juurikaan jännitä, tai enenmpää ole ajatellutkaan. Toivon vaan että kaikki menisi mahdollisimman luonnollisesti, enenmmän olen miettinyt imetystä ja muutoin vauvan kanssa elämistä.

Omaa napaa: Ei ihmeempiä oloissa. Yöt ovat katkonaisia ja välillä on jo tukala olo massun kanssa, kyykistyminen on hankalaa. Eilen kävin ostamassa matkarattaat käyttettynä. Pikkuhiljaa voisi alkaan pyykkäämään kestovaippoja ja vaatteita valmiiksi. Neuvola on taas 10.pvä.

Oletteko lukenut jotain odotukseen liittyvää?

Itse olen lukenut joitain odottajien päiväkirjoja. Ja pari vauvan kehitys kirjaa on kokoajan lukusalla kun viikoja tulee lisää.

Töissä äärimmäisen tylsäää!! Ja koko viikonloppu samaa luvassa.

Mag-gie rv 27+5

Vierailija
24/29 |
05.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kiva, jos ei tule lääkärin kanssa juttuun, toivottavasti kaikki asiat selviävät ja menevät hyvin. Mua jäi mietitittään ne solmut, eikö niiden vuoksi tehdä mitään? (itsellä ei mitään kokemusta asiasta)

Itsellä yöt menee vähän ketuille, kun pissalla täytyy käydä oikeasti noin 5 kertaa. Siinä jo herää tosi kivasti, mutta unta ei voi jatkaa kun on hätä...

Ensviikolla olis kuopuksen synttärit ja nyt oli onneksi sukulaistyttö apuna ja pari piirakkaa ja litran pullataikina leivottiin illalla. Kiva, et kaikki ei jää viimeseen iltaan niinkuin aina yleensä. Huomenna pitäis tehdä pari kakkupohjaa ja jotain suolaista -ihanaa kun on apua ja lapsetkin viihtyy:)

Hyvää viikonloppua, toivottavasti keli paranee!

t.äiti04ja07, rv huomenna 30

Vierailija
25/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä kuunnellut työkavereiden odotusjuttuja ja mietiskellyt vauvaa.. Niin tuli semmonen olo, että pakko päästä vielä katsomaan massun sisään ennen synnytystä. Mulla on ollut yksi ja ainut ultra viikolla 9, jossa ei siis kovin ihmeitä näkynyt.

Onko ihan hölmöä näillä viikoilla?

En haluaisi kuin vain nähdä sinne, en edes välttis tietää jos jokin on vinossa.. siis jos ei kovin pahasti, että ei tarvitsis varautua jotenkin erikseen esim.sydän tai muita juttuja.

Katoin netistä että ainakin Terveystalo täällä Jyväskylässä tarjoaa ultraääniä.. onko tavallinen ja 4D erikseen? Sori kun en ole ihan perillä näistä. Mulle riittäis ihan perus ultra.

Mag-gie jolla nousi murhe 27+6

Vierailija
26/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa jos jotain kirjoittelisi. Iskä lähti isompien lasten kanssa kaverin synttäreille, minä en kyennyt. On nyt kolmatta päivää viiltäviä kipuja ja jatkuvaa särkyä ihan alavatsalla ja häpyluiden tuntumassa. tai siis ihan siellä "alhaalla". Ja minusta tuntuu että tämä neiti on päätä tunkenut alaspäin sillä kädet tuntuvat selvästi melkein nivusissa asti. Nytkin makaan sängyllä ja kipu on aika kova. Jos tämä ei kohta hellitä käyn kyllä näytillä synnärillä, vaikka se sitten olisikin turha reissu. panadol zapin otin, jos auttais. lepo ehkä paras apu kuitenkin.

Tässä täytyy vuosikkaalle keksiä tekemistä, ettei kyllästy. En muista että tällaista olotilaa oisi ollut aikaisemmissa raskauksissa. Vauva kuitenkin liikkuu kovasti, mikä siis tekee olosta vielä tukalamman. Muita, joilla vastaavaa kipuilua. Kipu siis jatkuvaa, ei supistelua. Vaikkakin välillä masua kiristääkin.

Nyt sohvalle hetkeksi sillä neiti repii tässä tietokoneen piuhoja ja pian katkeaa yhteys. kun tuo langaton taas reistailee...

Toivotaan että säätkin lämpenisi, täällä pohjanmaalla ainakin niin kova viima että saa melkeen toppavaaatteet pukea päälle. tule jo KESÄ!!

Amaria 28+5

Vierailija
27/29 |
06.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penne täällä vierailijana yhä..

Ekana Nalalle: Ihan järkkyä toimintaa Kättärillä... Huh huh. Kyllä kai suunnitellut sektiot hyvinkin voidaan tehdä paljonkin aikaisemmilla viikoilla, varsinkin kun katsoo sitä sun historiaasi!!! Eikös sitä sanota, että rv 37 on lapsi täysiaikainen ja siitä lähtien tervetuloa vaan maailmaan?!?!?!? Uskomatonta odotella tuonne 39 viikoille asti, varsinkin jos lapsi on vielä mahdollisesti 6 pv vanhempi! Yritä saada toinen lausunto tai tiedustele vaihtomahdollisuutta Naikkarille!

Mag-gie kyseli ultrista. Tavallinen ultra on varmasti halvempi kuin se 4D-ultra, eli kannattaa varausvaiheessa tarkistaa, ettet joudu siihen kalliimpaan, jos et halua. Tavallisella ultralla voidaan ihan hyvin myös katsoa, että lapsella on kaikki ok. Varsinkin jos et tarkemmin halua rakenteita jne. katsottavan. ja kyllä näillä viikoilla on vielä ihan ok käydä ultrassa.

Toivottavasti Amarian kipu loppuu, ei kuulosta mukavalta :( Itselläni on vain liitoskipuja, niitä kyllä riittääkin sitten joka hetkeen.

Nyt on huono olo kamalasta mässäilystä. Tullut syötyä karkkia ihan tajuttomasti tänään, tosi raskas ja paha olo, turvottaa :/ Oma vika, ei vaan ikinä opi.. vauva varmaan ihan sokerihumalassa :( Tuhma äiti..

Nyt painun sohvalle, kun esikkokin koisii vihdoin ja viimein. Viikonlopun jatkoja kaikille elomammoille!

Penne ja pieni 29+2

Vierailija
28/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ensimmäinen ja viimeinen kesäloma reissu takana. Helsingistä poistulo oli yhtä helvettiä - selkään koski ihan kamalasti, panadolista ei mitään apua. Jää tämän kesän muut pitemmät reissut heittämättä.

Vauva kovasti potkii. Luulen, että on pää alaspäin. Iso massu kyllä on :).

Olen miettinyt pinnasänkyyn patjaa...minkälaisia kokemuksia muilla on? En yhtään tiedä millainen kannattaisi ostaa.

Mekin saatiin äitiyspakkaus. Ihania vaatteita :). Kohta pääsee pesemään ja laittaan kaappiin.

Remppakin on hyvin edennyt niin pääsee pikkusen huoneen laittaan kohta valmiiksi

Vierailija
29/29 |
07.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo jaksanut vielä ottaa yhteyttä näiden toimimattomien tunnusten takia ylläpitoon, mulle ei oo ainakaan sähköpostiinkaan tullut mitään uusia salasanoja (joku viesti luki kun yritin kirjautua että jos en oo aktivoinut uutta salasanaa s-postin ohjeiden mukaan..) Että vieraillaan sitten taas.

On monenlaisia mietteitä ollut pinossa, Nalallako se oli se hirvee kättärikäynti, itsekin suosittelisin kyllä jostain toisen mielipiteen hommaamaan, ihan ihme touhua kun kyllähän sitä vauvaa täysiaikaiseksi viikolta 37 sanotaan. JA mun miehen veljen vaimolla kun on ollut kaikki lapset suurikokoisia, niin hänelläkin käynnistettiin viimeisin ainakin viikkoa ennen la, ettei kasvaisi turhan suureksi.

Itselleni on palautunut pikkuhiljaa enempi yksityiskohtia viime synnytyksestä mieleen, toivon vaan että samalla tavalla hyvin menis tälläkin kertaa että vauvalle ei tulis mikään hätä ja syntyisi normaali asennossa, ajattelin mennä taas samalla ajatuksella kuin viimeksi että kätilö saa ehdottaa mikä kivunlievitys olisi kohdallaan. Tosin viimeksi meni kyllä ihan ilman mitään, vaikka pitkä synnytys olikin (kok. n.13 tuntia, ponnistusvaihe 53 min). Juu mutta voihan se mieli sitten muuttua kun ite synnytys alkaa, kuten siskonikin oli toisella kertaa sanonut että antakaa kaikki mahdolliset piikit ja tilanne olikin sitten ollut se että mitään ei kerettykään antaa silläkään kertaa. No, katotaan miten homma etenee... Mutta on se sellanen "voimankoitos", huhhuh. Viimeksi olin ihan hukassa synnytyksen jälkeen vauvan kanssa, vauva oli paljon vauvalassa hoidossa öisin mutta nyt kyllä tuntuu että mahdollisimman paljon vaan viereen heti :)

Jännittää ehkä eniten se miten arki lähtee rullaamaan kahden pienen kanssa, esikoinen kuitenkin vasta 1v6kk kun vauva tulee kotiin. Toivottavasti sitä saisi jossain välissä vähän levättyäkin :) Ja mies pitää pistää vähän kovemmille kuin nykyään, tytön hoito kun on kyllä jäänyt pääosin mun harteille :/ Mukavaahan se on mutta toivoisin vähän osallistuvampaa asennetta ukolta. Hän kun haluaisi lähinnä tehdä niitä "kivoja" juttuja kuten leikkiä ja antaa traktorin kyytiä... mutta kaikki syöttämiset, pyllynpesut, kylvyt ym ne on kyllä jääneet 90% mulle... Ehkä olis omassa asenteessakin korjaamista, liian helposti olen vain alkanut kuitenkin itse sitten tekemään..

Huoh, ei ollut tarkoitus ihan noin pitkästi mietiskellä :)

Yritin lähteä tuossa 10 aikaan tytön kanssa pyöräilemään mutta käännyttiin puolen kilsan jälkeen takaisin kun näytti pilvet niin uhkaavilta. Ja vettähän sieltä on tullut, semmoisia lyhyitä kuuroja vähän väliä. Pitää katsoa jos iltapäivän puolella olisi parempaa, tykkään niin kovasti nyt tuosta pyöräilystä.

Noniin, mukavaa sunnuntai-iltapäivän jatkoa kaikille, kasvatelkaahan (ja rasvailkaa) masujanne ahkerasti :D

Tolleroinen ja rv 30+2 JO!!!