eka- ja tokaluokkalaisen todistuksista
Olen miettinyt saavatko kaikki ruksinsa ensimmäiseen tai toiseen riviin eli jaetaanko alkuopetuksessa ollenkaan heikompia arvosanoja? Kertokaa jos tiedätte jonkun saaneen heikompia. Epäilen nimittäin, että kphdat "vaihtelevasti" ja "tarvitsee paljon tukea" ovat silmälumetta.
Kommentit (8)
erinomainen, hyvä, melko hyvä ja tarvitset harjoitusta.
Lapsellani on äidinkieli, matematiikka, uskonto, ympäristötieto, käyttäytyminen ja työskentelytavat erinomaisia, muut aineet hyviä, paitsi käsityö ja kuvaamataito "tarvitset harjoitusta" eli kyllä, koko asteikko on käytössä! Myönnetään, että käsityö ja kuvaamataito eivät ole lapsen bravuuriaineita, mutta hän on niistäkin innostunut ja yrittää parhaansa, käyttää kivasti värejä, lapsella on hyviä ideoita jne (lisäksi on vasenkätinen) ja työt ovat ihan kivannäköisiä - saa siis kaikki ominavuin tehtyä. Onko järkeä käyttää taitoaineissa huonointa mahdollista arvosanaa? Mielestäni hullunhommaa! Mutta eipä tuolla niin väliä, pääasia, että koulu sujuu hyvin.
Jäin miettimään tuota käytöksen "vaihtelevaa" arvosanaa, koska olin itse odottanut sen olevan "hyvä".
Syksyllä oli parin viikon ajan tilanne, jossa hän oli käyttäytynyt huonommin. Mm. kutsunut sijaisopea idiootiksi ja eräs tyttö oli kielinyt siitä.
Opettaja soitti tästä kotiin. Ja hän soittaa aina tosi herkästi.
Mutta tuon syksyn parin viikon vaikean vaiheen jälkeen hän ei ole soittanut. Ja joskus kun olen hänelle muuten soittanut, niin aina olen kysynyt, miten menee. Ja hyvin kuulemma menee.
Eli olen yllättynyt ar.iosta tämän vuoksi,
Ei opettajan mukaan osaa oikein työskennellä ryhmässä ja kohtalaisesti sujuu myös lauseiden kirjoittaminen ja kirjainmuodot.
Tokaluokkalaisesta kysymys.
Lukee hitaasti. Ongelma taitaa olla siinä, että vokaalit heittävät väärinpäin. Ja toinen ongelma on se, että poika arvailee sanoja.
Erityisopettajan mukaan hänellä ei ole varsinaista lukihäiriötä, mutta vain jotain hyvin "kapealaista".
Osaa kirjoittaa oikein (ei siis kaksoiskonsonanttiongelmia), mutta maltti ei siihen riitä. Eli viimeiset kirjaimet jää joskus pois, pisteet summuut. Ja hidasta sekin on.
lasta, joilla on rasteja noissa kahdessa "huonoimmassa" ruudussa...
Ei ole mitään rivejä ja arvosanoja vain kirjallinen arvostelu erikseen aineista sekä käyttäytymisestä ja työskentelystä.
Oppiaineista vain matematiikka ja äidinkieli arvioitiin. Muut aineet vain suoritetaan joko hyväksytysti tai sitten ei jolloin ilmeisesti saisi ehdot tai jäisi luokalleen.
Eli oikeastaan tuossa todistuksessa oli pääasia, että sielä lopussa lukee siirtyy seuraavalle vuosiluokalle.
oli mun ekaluokkalaisen kevättoikkarin ensimäinen arviointilause. Muutenkin arviot olivat puhtaasti sanallisia ilman minkäänlaista asteikkoa tai rukseja. Ihan oli ope kohta kohdalta kertonut pojan taidoista, kehuja enimmäkseen.
aloittanut tuon toisen ketjun muutamia minuutteja sitten samasta asiasta. Meidän poika sai lukemisesta ja kirjoitamisesta "vaihtelevasti".
Matikat, keskustelutaito ja kaikki muu oli erinomaista ja hyvää.
Ai niin, käytöksen suhteen oli myös vaihtelevasti.