Laitatteko aurinkorasvaa alle 2 vuotiaalle?
Kommentit (32)
ja nimenomaan fysikaalisen suojan antavaa rasvaa. Aika jankkia osa ja lapsi näyttää valkoiselta, mutta entäs sitten. Lisäksi sitten mahdollisen suojaavat vaatteet, esin uimapukuja saatavana pitkähihaisina ja lahkeellisina. Tosi monta reissuja on ehditty on lasten kanssa tehdä esin Thaimaaseen, nuorin oli jollain reissulla 3 kk eikä kertaakaan kukaan ole päässyt palamaan. Varjossa ollaan mahdollisuuksien mukaan, mutta sekään ei anna täytellistä suojaa.
viime viikolla fysikaalisella suodattimella olevaa nyt 5, 4 ja 2-vuotiaille lapsille. Aina on heille käytetty vain fysikaalista. Apteekissa hämmennyin, kun saman sarjan rasvoja oli montaa erilaista joissa kaikissa oli maininta "lapsille". Tarkemmassa syynäyksessä selvisi, että osassa oli sekä fysikaalista ja kemikaalista suodatinta ja farmaseutin katsottua kansiostaan selvisi myös, että tuo molempien suodattimien voide on tarkoitettu isommille lapsille ja pelkkä fysikaalinen leikki-ikäisille ja taaperoille. Harmi ettei purkissa lukenut tuota, moni ostaa vain tuon "lapsi"-merkinnän vuoksi.
oleva aurinkovoide, fysikaalinen ja sopii puolivuotiaasta ylöspäin :)
Ja apteekista siis.
Huoh. oon niiiin kyllästynyt siihen, että jokapaikassa on näitä "hirveitä vaaroja" joita pitäisi välttää ja kaikesta pitäisi tietää ne oikeat merkit ja oikeat tavat ettei lapsi vaan kuole siihen paikkaan.
Miten teillä riittää energia ottaa selvää joka purkin ja törpön ainesosan vaarallisuudesta tai haitallisuudesta lapselle siinä ja siinä iässä.. Minä en ossaa minä en jaksa.
täytyy kyllä sanoa että olen sitten ihan toope äiti kun en ole ymmärtänyt että lapseni kuolevat kohta oltuaan auringossa ihan "normaalilla ISOLLA suojakertoimella varustetulla aurinkorasvalla" käsiteltynä..
Kyllä nyt meni yöunet.. enkö siis oikeasti osaa tehdä mitään enää ilman että joku säädös kumoaa mun hyväksi uskomani teon täysin.. Haloo, uskotteko oikeesti ihan kaiken mitä teille syötetään. Anteeksi vaan
Eikö järkesi sanos sinulle, että on sairasta täyttää pienet lapset kemikaaleilla ja lisäaineilla ja ties millä luonnottomilla tuotteilla.....
Mitä vähemmän sen parempi. Meillä ei tulla aurinkoraqsvoja käyttämään todellakaan.. Mutta meilläpä ei lapsiin ympätä ehdointahdoin muitakaan kemikaaleja. Mitään rasvoja/sahmapoita/hajusteita ei käyetä eikä myöskään ruokaa joka on täynnä lisäaineita....
Turha tulla tänne sit itkemään kun lapsillanne on vaikkapa lisääntymisvaikeuksia aikanaan tai ties mitä muita ongelmia jotka johtuvat siitä kun kemikaalit ovat häirinneet kehon omaan hormonitoimintaa.....
Enhän nyt tahallani hanki lapselle mahdollista ihosyöpää. Onhan aurinko voiteita tehty alle 2-vuotiallekin. Sitä samaa voidetta käytän myös yli 2 vuotialle lapsilleni.
Hormoonitoimintaan vaikuttaa aurinkovoiteiden kemikaalit eli jos laita paljon tavallista aurinkorasvaa pienille lapsille voi se myöhemmin aiheuttaa mm. lapsettomuutta.
täytyy kyllä sanoa että olen sitten ihan toope äiti kun en ole ymmärtänyt että lapseni kuolevat kohta oltuaan auringossa ihan "normaalilla ISOLLA suojakertoimella varustetulla aurinkorasvalla" käsiteltynä.. Kyllä nyt meni yöunet.. enkö siis oikeasti osaa tehdä mitään enää ilman että joku säädös kumoaa mun hyväksi uskomani teon täysin.. Haloo, uskotteko oikeesti ihan kaiken mitä teille syötetään. Anteeksi vaan
lapseni ihotautilääkäri sanoi, että Eucerin on turvallinen ja sopii hyvin pienille lapsille. Lääkärin mukaan palaminen on kuiteskin paljon suurempi paha kuin voiteet. Tottakai pyrin suojamaan lasta ennenkaikkea vaatteilla, mutta toki on alueita, joita ei voi suojata aina, kasvoja, kaulaa, korvia, käsiä ja jalkoja.
vaatteilla (pitkät hihat ja lahkeet, päähine) mutta joissakin tapauksissa olen laittanut myös aurinkorasvaa (esim. purjehdusreissuilla auringonpaisteessa - siellä palaa todella herkästi).
Nyrkkisääntö asiantuntijoilla tähän on se, että ensi sijaisesti suojataan vaatteilla mutta laitetaan myös rasvaa jos sen vaihtoehtona on ihon palaminen.
Ja noin pienellä käytetään siis miel. niitä fysikaalisen suojan voiteita.
Joku ihmetteli sk 50+ fysikaalista suojaa ja niin ihmettelen minäkin. Viime kesänä luin jostain apteekin lehdestä, että 25 suojakerroin on maksimi, mitä voi fysikaalisella suodattimella saada aikaan.
Meillä on Eucerinia, Favoraa ja Weledaa... tosin se Weleda haisee mun nenään niin hirveelle, ettei voi käyttää...
Näitä saa muualtakin kuin apteekista.