Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten niin arvosana 8 ei ole enää sama arvosana kuin ennen?

Vierailija
30.05.2009 |

Että ennen kasi oli keskinkertainen ja nykyään hyvä. Millä perusteella?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tämän päivän vitonen onkin oikeasti, vanhaan aikaan, kutonen?

että nelosen saa helpommin eikä pääse niin helposti luokalta?

Vierailija
2/12 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olinkin sitten varmaan oikeastin kympin oppilas! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun markoissa satanen oli ihan hitosti rahaa, niin 20 euroo on sama kun heittäisit kakkakikkareella ja nauraisit päälle!

Nykysin tarttee olla hoikka, kaunis ja kaikki täydellistä. Kokeita myöten!

Muuten sulle ei anneta ees 20 eurostakaan!! :(

Vierailija
4/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasin oppilaan mielestä kasi on hyvä numero, kymppejä saaneen mielestä tosi huono numero.

Vierailija
5/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne asiat mitkä pitää osata, että saa arvosanan 8. Jos osaa sitä paremmin, niin saa 9:n ja jokunen erittäin harva oppilas jopa 10. (puhun nyt vain yläkoulun osalta, kun en tiedä kuinka höllästi tai tiukasti alakoulussa niitä numeroita annetaan)

Myöskin 5:n kriteerit on opsissa, siis mitä pitää osata päästäkseen läpi.

T:yläkoulun ope

Vierailija
6/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisajan kasi on tämän päivän kymppi ja tämän päivän kasi on entisajan kutonen.

Jotakin on tapahtunut, mutta keksikää itse mitä...

Vierailija
7/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen irtosivat numerot helpommin, ja uudistus tapahtui samalla kun otettiin käyttöön eximia ylioppilaskokeissa.

Vierailija
8/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muistan että ysi ja kasi olivat hyviä numeroita, seiska keskinkertainen ja 6-4 huonoja. Kymppi tuli sitten niille jotka olivat vapaa-ajalla innostuneita kyseisestä aineesta, osoittivat jotain extraa yms. Esim jos pinnisti ja sai kympin kokeesta, niin saattoi olla satavarma että sai ysin tokariin jos muuten oli keskikerto. Usein myös koko luokan hyvät tulokset tarkoittivat että koe oli ollut liian helppo ja sitten tuli pistaritylytystä koko loppuvuoden. Nykyään tuntuu että jos aiheaalueen suunnilleen hallitsee, saa kympin tai ysin. Siskontyttöni sai juuri kympin englannista (ja useasta muusta aineesta) mutta hänen englannintaitonsa ovat kyllä auttamattoman huonot.

Vierailija
9/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arvioidaan Bellin käyrän mukaan. Oletko aivan varma, että tiedät, mitkä siskontyttösi ikäryhmän taidot yleisesti ovat?

Siskontyttöni sai juuri kympin englannista (ja useasta muusta aineesta) mutta hänen englannintaitonsa ovat kyllä auttamattoman huonot.

Vierailija
10/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytännössä itse ainakin käännän ne numeroiksi.

Erinomainen 10

Kiitettävä 9

Hyvä 8

Tyydyttävä 7

Välttävä 6

Heikko 5

Hylätty 4

Vierailija
11/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne asiat mitkä pitää osata, että saa arvosanan 8. Jos osaa sitä paremmin, niin saa 9:n ja jokunen erittäin harva oppilas jopa 10. (puhun nyt vain yläkoulun osalta, kun en tiedä kuinka höllästi tai tiukasti alakoulussa niitä numeroita annetaan)

Myöskin 5:n kriteerit on opsissa, siis mitä pitää osata päästäkseen läpi.

T:yläkoulun ope

4=hylätty, 5=heikko, 6= kohtalainen, 7= tyydyttävä, osaa vaadittavan määrän. 8= hyvä, 9=kiitettävä ja 10 on erinomainen. Kannaittaisko sun opetella nuo uudet arvosteluperiaatteet? uudelleen?

Vierailija
12/12 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, näinhän tuo on mennyt nykyään, olen huomannut kun omat lapseni ovat ala-, että yläkoulussa... Kyllä mielestäni ennen (silloin kun itse olin koulussa) sai helpommin ysejä ja kymppejä.

Tulette huomaamaan, kun lapsenne menevät kouluun!

ne asiat mitkä pitää osata, että saa arvosanan 8. Jos osaa sitä paremmin, niin saa 9:n ja jokunen erittäin harva oppilas jopa 10. (puhun nyt vain yläkoulun osalta, kun en tiedä kuinka höllästi tai tiukasti alakoulussa niitä numeroita annetaan) Myöskin 5:n kriteerit on opsissa, siis mitä pitää osata päästäkseen läpi. T:yläkoulun ope

4=hylätty, 5=heikko, 6= kohtalainen, 7= tyydyttävä, osaa vaadittavan määrän. 8= hyvä, 9=kiitettävä ja 10 on erinomainen. Kannaittaisko sun opetella nuo uudet arvosteluperiaatteet? uudelleen?

Juu, näinhän tuo arvostelu on mennyt viime vuosina, kun omat lapseni ovat ala-, että yläkoulussa!!

Mielestäni minun kouluaikan sai helpommin ysejä ja kymppejä kuin nykyään...tulette huomaamaan kun omanne menevät kouluun!!!

ne asiat mitkä pitää osata, että saa arvosanan 8. Jos osaa sitä paremmin, niin saa 9:n ja jokunen erittäin harva oppilas jopa 10. (puhun nyt vain yläkoulun osalta, kun en tiedä kuinka höllästi tai tiukasti alakoulussa niitä numeroita annetaan) Myöskin 5:n kriteerit on opsissa, siis mitä pitää osata päästäkseen läpi. T:yläkoulun ope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä