Mitä auringonsuojavoidetta käytätte pikkulapsilla?
Meillä on tullut toiselle ipanalle kaulaan punaista nyppylää Daily spf22:n käytön jälkeen ja tänään toiselle poskiin Erisan spf15:n jälkeen.
Pitääkö vaan kokeilla ja etsiä sopivaa...
Kommentit (13)
siinä on fysikaalinen ja kemiallinen suoja
se ei läpäise auringonsäteitä.
Eucerin microbigment sk25 tai Widmer sk25
tai sitten Vichy sk50 mutta tässä ei fysikaalista suojaa.
Annan oikeastaan lasten olla vain hetkittäin lyhythihaisilla ja sitten välillä ohutta pitkähihaista suojaksi.
Viimeksi taisi olla Widmeriä, sitä ennen jotain e:llä alkavaa apteekkimerkkiä.
Aco aurinkovoidetta myös käytetään
Uudessa vauva-lehdessä oli tästä asiaa, on uudet suositukset fysikaalisten ja kemiallisten suojien suhteen. Nuoremmalla (3 vee) käytän aurinkosuojapaitaa tai sit vaaleaa pitkähihaista paitaa.
Rannalle jotain lastenmömmöä, mutta mieluiten pidän varjossa ja pitkää hihaa..
Ja aina fysikaalisella suojalla, kun sitä on täällä toitotettu että lapsille sitä.
Mutta!? Oletteko Suomessa kuulleet että fysikaalinen suoja sinkkioksidi kiellettäisiin? (sitä on esim. tuossa Eucerinissa) Minä en, mutta ruotsalaisessa vanhempainlehdessä (Vi Föräldrar) oli tästä maininta. Että EU olisi kieltämässä sinkkioksidin käytön, kunnes sitä on tutkittu tarpeeksi. Vaarana että partikkelit olisivat niin pieniä että läpäisevät ihon? Ruotsissa siis oltiin vetämässä juuri näitä fysikaalisia voiteita pois markkinoilta!
Eli nyt olen ihan ymmällä mitä nyt sitten loppujenlopuksi pitäisi käyttää.. :/ Kaikki on aina niin vaarallista..
Tästä en ole kuullut puhuttavan ollenkaan Suomessa, vai onko vain vilahtanut ohi? EU:ssa mekin ollaan tietääkseni kuitenkin..
lapsille tarkoitettua hajusteetonta jne. Suojakerroin 30. Sumutettavaa painepullossa.
Lapseni ovat aika tummia, joten palamista en edes pelkää (itse en ole palanut koskaan) Jos on todella polttava aurinko, niin mielummin peitän viileillä vaatteilla tai varjossa olemalla. Rasvat ovat minusta enemmän haitaksi kuin hyödyksi.
Loistavia tuotteita, saa tilattua netistä ja joskus on saanut mm. lentokoneista ainakin ostaa. Suosittelen!
Apteekista ostettua (fysikaalinen + kemiallinen) sk 30 rasvaa. En muista merkkiä.
pitkähihain uv-paita ei ole edes kuuma kesälläkään. Vihreä sammakko ainakin myy netissä, itse tilasin sieltä.