Erityisluokassa 1 ope ja 5 avustajaa. Arvatkaa kuinka monta muistamista avustajat sai?
Oppilaita 10 ja siis 1 erityisluokanopettaja ja 5 koulunkäyntiavustajaa.
Mitä luulet kuinka monta lahjaa opettaja sain ja mitä avustajat saivat?
Miten olisit itse toiminut?
Kommentit (26)
Minulla on lapsi erityisluokalla, jossa on 6 oppilasta, opettaja ja avustaja.
Meillä poika vei molemmille, niin opettajalle kuin avustajallekin lahjat, MUTTA hän oli luokasta ainoa, joka vei mitään kummallekaan!!?:O
Ja rahasta on tiukaa meilläkin, mutta aina keksin edes jotain muistamista!!
T. 9 lapsen äiti
kumma juttu, että muiden ammattialojen ihmiset tekevät töitään ihan palkallaan.
Jos luet ap:n kommentit kunnolla, ei hän ole naukumassa rahaa tai tavaraa. Vaan kiitosta ja arvostusta. Se voi olla kortti, se voi olla yhteinen lahja.
Minusta kyse on tasa-arvosta. Kaikki siellä tekevät arvokasta työtä, joten on suorastaan moukkamaista muistaa ainoastaan opettajaa - kun hänellä on se akateeminen tutkinto...
- erityislapsen äiti, joka ainakin päiväkodissa osti täsmälleen samanlaiset lahjat kaikille ja aikoo jatkaa samaa linjaa myös nyt, kun lapsi menee erityisluokalle -
Tosin ei ole erityisluokkalaisia meillä, mutta silti en vaan ikinä muista muistaa avustajia. Tai oikeammin, lapset ei nin välitä muistaa, enkä sitten tietenkään minäkään. Opettaja nyt vaan lapsille on SE juttu, avustajat on kivoja, mutta ei kai sitten niin tärkeitä... Kyllä minä heidän työtään arvostan, ei se siitä ole kiinni, mutta se vaihtuvuus ja ja ja...
Anteeksi. Olisi pitänyt se kortti muistaa. Jouluna jos sitten.
itse olen avustajana-no oikeastaan termi nykyään ohjaaja- ns. normiluokassa ; pöydälleni oli ilmestynyt 6 ruukkukukkaa,kaksi aallon pikkumaljakkoa,ruusu,useita suklaarasioita,viinipullo,kynttilöitä,lautasliinoja,kaunis kuppisetti ja muumimuki:lisäksi ihania lasten tekemiä kortteja - olin ihan ällikällä lyöty muistamisten määrästä!!
En siis kaipaa niitä lahjoja. Vaan sitä arvistusta ja tasa-arvoa. Eli jos opettajaa muistetaan, niin miksei meitä avustajiakin?
Yhteinen juttu kävisi hyvin, koska meitä on niin monta. Tai oma kortti jokaiselle.
Ja meidän luokassa ei voi vaihtuvuudesta puhua, itsekin olen 15 vuotta samassa työpaikassa ollut. Vain yksi avustajista tuli tänä syksynä.
Ja koska kyse ei ole normaaliluokasta, nämä oppilaat itse eivät ajattele, että "opettaja on se juttu". Suoraa sanottuna he eivät osaa muistaa ketään, muuten kun olemalla pmia itsejään ja esim. hymyllä.
Kiva, että joku ajatteli tämän ketjun luetuaan, että voisi ensi kerralla muistaa myös avustajia.
Koen näin saavani hieman lisää arvostusta ammattikunnalleni.
-ap
kumma juttu, että muiden ammattialojen ihmiset tekevät töitään ihan palkallaan.