Jos saat joululahjan, josta et pidä mitä teet?
a) Heität roskiin
b) Viet kierrätykseen
c) Piilotat kaapin perukoille?
Erityisesti jos kyseessä on ruokalahja, jota et syystä tai toisesta syö, niin miten hävität?
Kommentit (20)
Ruokalahjat, jotka ei tule syötyä, kannan työpaikan taukotilaan. Tavarat kierrätyskeskukseen.
Tai jos oletan ettei mene edes siellä kaupaksi, niin sitten suoraan kierrätykseen tai uffille. Ruokalahjoja en ole koskaan saanut, mutta tarjoaisin vanhemmilleni tai siskoni perheelle, jos ei kelpaisi niin sitten roskiin (jos olisin töissä, niin varmasti tarjoisin myös siellä).
Vie vaikka vanhainkotiin tai sukulaisille. Sano, ettei meillä syödä näitä. En voi ymmärtää tuollaista nirsoilua.
Yhteen aikaan niitä herkkukoreja tuli ovista ja ikkunoista. Vein sellaisenaan naapureille.
annan sitten eteenpäin tai kierrätykseen
ruokalahjoille on onneksi aina löytynyt joku syöjä
ja ruokalahjat heitän pois, kun ovat siellä puoli vuotta hapantuneet. :( En kyllä muista saaneeni ruokalahjoja, joita ei olisi käytetty. Yksi liikennevalokakku on kyllä ollut pakkasessa kolme vuotta... tuskin sitä nyt enää syödään, kannattaiskohan jo heittää pois?
Ja kippoja pidän esillä, olivat ne millaisia hyvänsä. MInulle se, että meistä välitetään on tärkeämpää kuin se, onko kotimme sisustus täydellinen. Ja kyllä meidän kotiamme on silti kauniiksi ja kodikkaaksi kehuttu.
En ole koskaan saanut ruokalahjoja.
En muista koskaan heittäneeni mitään lahjaa roskiin. Olen aina saanut sellaisia lahjoja, että ne voi laittaa jonnekin parempaan paikkaan, tai antaa jopa sellaiselle, joka niitä arvostaa.
Jotain lahjoja olen antanut äidilleni tai sisaruksilleni.
Minä popsin saamani suklaat mielihyvin itse. En ole koskaan saanut huonoa suklaalahjaa. Suklaa kuin suklaa käy... :-)
-13
Vien työpaikan kahvihuoneeseen, ja se häviää hetkessä.
Ja pitää muistaa lajitella. Hirveää että maailma hukkuu jätteeseen ja joku snobi kehtaa vielä tunnustaa heittävänsä normaali suklaarasian roskiin!! Anna vaikka naapurin lapsille, laita salaa jonkun postilaatikkoon ja päälle, että t.tonttu!!!
vaihdan sen. Jos vaihtaminen ei onnistu, niin vien
sen kierrätykseen. Jos tämäkään ei onnistu, niin
heitän roskiin.
Puolessa päivässä katoavat siellä parempiin suihin. Astiat yms roju menee aluksi kaapinperälle ja sitten joskus kokoan näitä pahvilaatikoihin ja vien pelastusarmeijalle.
eli tietenkin biojätteisiin. Kyllä pahakin suklaa siellä maatuu mullaksi
ihan kuin muukin ei-syötäväksi kelpaava ruoka.
Ja pitää muistaa lajitella. Hirveää että maailma hukkuu jätteeseen ja joku snobi kehtaa vielä tunnustaa heittävänsä normaali suklaarasian roskiin!!
Jotain kamalaa voi joskus olla jossain esillä ja tarvittaessa muistan mainita sen olevan häälahja tms.
mutta sitten joskus kierrätykseen
ruokalahjat syödään/heitetään pois/tai jos mahdollista annetaan eteenpäin
oma isäni tulee jotenkin hulluksi aina joulun alla, ostaa meille silitysrautoja, sähköhammasharjoja yms. säilytän ne pakkauksissaan ja vien seuraavan joulun alla joulupata-keräykseen, keräyspiste sattuu olemaan meidän talon nurkalla. paisti jos vuoden aikana rikkoontuu vaikka silitysrauta niin toki otan käyttöön sen lahjaksi saadun.
suklaat syön itse vaikka olisi mitä halpista ja äklöä, on se kuitenkin suklaata :d
pari pulloa jotain mystistä konjakkisinappia meillä pyörii kaapinperukoilla, niille ei oikein löydy hyvää loppusijoituspaikkaa.
Esim. Pandan suklaakonvehtirasiat ovat melko halpoja yleensä, mutta minusta ihan hyviä..oikeastaan parhaimmasta päästä. Kiinnostaa tietää mitä ne pahat halpissuklaat ovat..
ja kulhot ja kupit vien kirppikselle ja väitän antajalle että lapsi rikkoi