vauvan 8kk kanssa veneelle---auttakaa!
Mitä ihmettä hänelle pitää pukea päälle ja mitä muuta tarttee pelastusliivien lisäksi ottaa huomioon? Ekaa kertaa menossa ja apua tarttis...
Kommentit (10)
toimivuus vaipan kanssa kannattaa kokeilla etukäteen.
http://www.ttl.fi/Internet/Suomi/Aihesivut/Henkilonsuojaimet/Ajankohtai…
vai viikon purjehdus ja millainen vene.
Meidän pienet ovat ainakin nukkuneet kuin leppäkertut veneessä suurimman osan ajasta, emme ole tehneet kuin päiväretkiä tuon ikäisten kanssa. Ei ollut omaa venettä vielä silloin.
Aurinkosuoja pitää olla hyvä ja pitkät hihat ja lahkeet lämpimälläkin säällä ja tietty hattu.
on kyseessä. Kiitos paljon asiallisista vastauksista :)
vielä olisin kysynyt aurinkorasvoista, että saako niitä käyttää 8 kk vauvoilla vai ei? olen kuullut puolesta ja vastaan kommentteja.
---mutta pelot on hyvä voittaa! Vesi elementtinä ei ole tuttu ja turvallinen, mutta huomenna mennään ja nautitaan niin seuraava kerta on varmasti jo ajatuksenakin ihana!!!! Itse ajattelen, että ei ole kiva, että perheeni joutuu jättämään väliin jotain mukavaa koska minä pelkään....
meillä on toiminut hyvin turvakaukalo. siis käytetty moottrivenettä vaan paikasta toiseen siirtymiseen, n. 1/2 h/krt
pelastusliivit, ruokaa ja juomaa, kosteuspyyhkeitä pepun pesua varten - näillä pitäisi pärjätä.
Mieti myös viihdykkeitä siltä varalta että lapsi pitkästyy. Myös nukkumispaikka (päikkärit) kannattaa pohtia, tarvitaanko peittoa jne.
Turvakaukalo on ihan ok mukana, jos lapsi viihtyy siinä.
Vesillä palaa TODELLA helposti. Nyrkkisääntö on se, että ennemmin käytetään aurinkovoidetta kuin poltetaan lapsi.
on kyseessä. Kiitos paljon asiallisista vastauksista :) vielä olisin kysynyt aurinkorasvoista, että saako niitä käyttää 8 kk vauvoilla vai ei? olen kuullut puolesta ja vastaan kommentteja.
on kyseessä. Kiitos paljon asiallisista vastauksista :) vielä olisin kysynyt aurinkorasvoista, että saako niitä käyttää 8 kk vauvoilla vai ei? olen kuullut puolesta ja vastaan kommentteja.
Sellaista missä on VAIN fysikaalinen suoja, ei kemiallista. Esim. Aconilla on lastensarjaa ja muillakin.
Meidän vauvalle iski sukellusrefleksi päälle avoveneessä kun tuuli kävi naamaan, piti kääntää selkä menosuuntaan että sai henkeä, outoa...
Kiitos kaikille ihanista vinkeistä! Tänään oltiin veneilemässä ja meillä kaikilla oli niin mukavaa!!!
Tuulen vuoksi saattaa lämpimänäkin päivänä tulla kylmä, joten lisävaatetta tulee ottaa mukaan.
Aurinko porottaa moniin veneisiin suht suoraan, joten pue lapselle päähine, joka suojaa myös kasvoja sekä pitkähihaiset ja -lahkeiset vaatteet.
Mukaan vettä ja ruokaa, veneilystä ei yleensä selviä ihan hetkessä.