Lapsetonta siskoani ei kiinnosta
kummipoika sit yhtään p***an vertaa! Olen tosi pettynyt häneen, hän miehensä kanssa välttämättä halusivat poikani kummiksi ja minäkin heidät mielellään otin, kuvittelin saavani apua ja lapselleni hyvät kummit.
Siskollani alkaa juhannukselta loma ja kun hänen miehensä työmatkalla kysyin tulisiko hän meille pariksi päivää kun päiväkoti kiinni ja ei sille viikolle muuta hoitoa vielä ole. Vastaus oli ensin ettei hän voi ja sitten suoraan EN TAIDA JAKSAA!!!
Hänellä on 6 viikkoa lomaa eikä jaksa viettää kahta päivää kummipoikansa kanssa. En jaksa käsittää. Parempi kai vain palkata lastenhoitaja!! Lapsettomat parit ovat itsekkäimpiä ja kiireisimpiä ihmisiä mitä tiedän.
Kommentit (24)
Puhut asiaa. Näinhän se menee. Luullaan että meillä lapsettomilla ei ole elämää ollenkaan. Ne on ne kiireet sitten erilaiset kuin "lapsellisilla". Voihan olla että siskosi on niin uupunut työstä että haluaa vain olla. Emme voi tietää mitkä hänen syynsä ovat. Oletko itse ollut siskosi tukena?
tahallisesti tai tahattomasti. Työelämässä joutuu aina antamaan periksi loma-ajoissa (kun "sunhan ei tarvitse lasten loma-ajoista välittää" "kai voit jäädä ylitöihin, kun ei sun tartte ehtiä lapsia hakemaan"), sukulaiset pyytävät avuksi milloin mihinkin ("kai sä joudat leipomaan juhliin/siivoamaan vanhusten apuna/auttamaan remontissa/kastelemaan kukat jne", mitä muutakaan tekemistä sulla ois, kun ei oo lapsia") ja vielä kuvitellaan, että lapseton ryntää intoa puhkuen hoitamaan muiden lapsia, kun pyydetään ("on se kiva sullekin, kun saat olla lasten kanssa"). Jotkut kuvittelevat, että lapsettomalla ei ole elämää...
välit ettei kummallekaan tulisi mieleenkään kieltäytyä avittamasta tuossa ap:m tilanteessa.
Ei kyllä tullut ap:n viesteistä ollenkaan sellainen fiilis että ap olettaisi kummin velvollisuuksiin kuuluvan lastenhoidon, tai ettei itse vaivautuisi järkkäämään tuota lastenhoitoa. Mikä taas olisi eri asia.
Ihmeellisen itsekkäitä ihmisiä jos ei edes siskoa voi joskus jeesata.
neljä viikkoa hänen lomansa ajan ja
viimeiseksi viikoksi olen palkannut
naapurintytön.Mielestäni 2 päivää 6 viikosta ei ole paljoa pyydetty. Jos minulla olisi vastaava loma ja pyydettäisiin katsomaan kummilapsiani tai muita
sukulaisten lapsia, tekisin sen mielelläni.
Mutta ehkä tämä juuri erottaa "lapselliset" lapsettomista.
t.ap taas
Sisko voisi tulla kylään ihan muuten vaan, jos on lomalla.
tahallisesti tai tahattomasti.
Työelämässä joutuu aina antamaan periksi loma-ajoissa (kun "sunhan ei tarvitse lasten loma-ajoista välittää" "kai voit jäädä ylitöihin, kun ei sun tartte ehtiä lapsia hakemaan"),
sukulaiset pyytävät avuksi milloin mihinkin ("kai sä joudat leipomaan juhliin/siivoamaan vanhusten apuna/auttamaan remontissa/kastelemaan kukat jne", mitä muutakaan tekemistä sulla ois, kun ei oo lapsia")
ja vielä kuvitellaan, että lapseton ryntää intoa puhkuen hoitamaan muiden lapsia, kun pyydetään ("on se kiva sullekin, kun saat olla lasten kanssa").
Jotkut kuvittelevat, että lapsettomalla ei ole elämää...