Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsetonta siskoani ei kiinnosta

Vierailija
29.05.2009 |

kummipoika sit yhtään p***an vertaa! Olen tosi pettynyt häneen, hän miehensä kanssa välttämättä halusivat poikani kummiksi ja minäkin heidät mielellään otin, kuvittelin saavani apua ja lapselleni hyvät kummit.

Siskollani alkaa juhannukselta loma ja kun hänen miehensä työmatkalla kysyin tulisiko hän meille pariksi päivää kun päiväkoti kiinni ja ei sille viikolle muuta hoitoa vielä ole. Vastaus oli ensin ettei hän voi ja sitten suoraan EN TAIDA JAKSAA!!!

Hänellä on 6 viikkoa lomaa eikä jaksa viettää kahta päivää kummipoikansa kanssa. En jaksa käsittää. Parempi kai vain palkata lastenhoitaja!! Lapsettomat parit ovat itsekkäimpiä ja kiireisimpiä ihmisiä mitä tiedän.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kyllä myöntää, etten ole varmaankaan ollut paras kummi ollessani itse lapseton... Ei sitä vain osaa ajatella lapseen liittyviä asioita samalla lailla. Tosin kummityttö oli kyllä meillä yökylässä pyynnöstämme.

Minkä ikäinen siskosi on? Entä poikasi? Jos hän ei luota kykyihinsä hoitaa lasta, jos on kovin pienestä kyse?

Etkö voisi sanoa suoraan, että harmistuit asiasta?

Vierailija
2/24 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti KAIKKI lapsettomat parit on itsekkkäitä ja kiireisiä. Voi räkä! Mun LAPSETON veli on ihana kummi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mistään teinistä kyse ja poikani 5v.

lisäksi siskoni miehensä kanssa toimineet

vuosia tukiperheenä ihan vieraille lapsille,

mikä minusta tosi hienoa, en vaan voi käsittää

että miksei "omiakin" voisi joskus auttaa!

joo ja sori toi yleistys, eihän se niin oo, mutta oon nyt vaan niin kiukkuinen

t.ap

Vierailija
4/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuule eihän se nyt ole kummin vastuulla tulla lastasi hoitamaan. Ymmärrän että kysyit, mutta turhaan loukkaannut jos siskosi ei itse jaksa. Ehkä hän ei siitä syystä ole itse halunnut lapsia? Lapsesi ei ole hänen vastuullaan. Ehkä ei halua käyttää lomaansa teillä lasten- ja kodinhoitoon, haluaa rentoutua ja tehdä asioita joita itse haluaa tehdä. Kutsu sitä sitten itsekkyydeksi jos haluat. Se on kuitenkin täysin sallittua.

Itse halusit lapsesi, hoida ne siis myös itse.

Vierailija
5/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten vain ahdistunut siitä, kun ympäristössä kaikki lisääntyy ja hän ei? Jos tämmöinen vaihe on akuutti, hänestä voi tuntua hankalalta ajatus sinun lapsesi hoitamisesta, vaikka kuinka kummipojastaan pitäisi ja olisi ennenkin hoitanut.

Vierailija
6/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni (36v) on lapseton ja miehetönkin.

Ei häntä kiinosta minun lapseni pätkän vertaa,esikoiselle on kummi ja merkkipäivinä muistaa,ei muuten.Asuukin kyllä 600km päässä mutta en usko että tilanne olisi toinen vaikka asuisi lähempänä.

Its easiassa meidän kahden tytön kummeista KUKAAN ei muista tyttöjä,joten eipä sitten tytötkään heitä.Yritettiin kyllä alkuaikoina muistaa meidänkin puolelta mutta kun ei niin ei.

Nyt kun odotan kolmatta,ei sisartani kiinnosta vointinikaan,kerran kysynyt miten menee ja synnytys on jo kk päästä.

Vierailija
7/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kieltäydyin aikanaan kummi"velvollisuudesta", kun veljeni pyysi. Juuri tuosta syystä. Olin silloin lapseton, avoliitossa (nykyisen mieheni) kanssaja reissasin työni puolesta paljon ja muutenkin vietimme kiireistä elämää. Tiesin, että hänen vaimollansa olisi ollut tuollainen asenne kummina olemiseen, joten tein oikean ratkaisun, jota en ole koskaan katunut. Vaikka suuttuihan hän siitäkin, etten kummiksi ruvennut. Veljeni ei sinänsä ollut asiasta moksiskaan. Kivat välit on tähän nyt jo isoon poikaan tädin ominaisuudessa. Itse pyysin kummeiksi ystäviä ja kivoja kummeja ovat olleetkin.

Vierailija
8/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä olen monta viikkoa hoitanut sisarusteni lapsia, 1-3 viikkoa kerralla. Tai mennyt 300 km päähän hoitamaan, jos joku on sairastunut tai hoitoa ei ole voitu muuten järjestää., aina kun se vain on ollut mahdollista. Kerran teki tiukkaa, tapasin nimittäin tulevan mieheni ja olimme yhdessä viikon, ja sitten olin vajaa kaksi viikkoa hoitamassa sisaren alakoululaisia, silloin hieman oli ajatukset välillä muualla. Tai hoitovapaalla ollessani yh-veljeni joutui sairaalaan, mun oli helppo mennnnä lapseni kanssa sinne hoitamaan taloutta.

Ei kaikki lapsettomat ole itsekkäitä, kyllä se riippuu perheen sisäisitä suhteista.

Vierailija
9/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hn on varmasti tekemisissä lapsesi kanssa. Ole kiitollinen siitä. Kenenkään muun kuin sinun tai miehesi ei tarvitse hoitaa lapsianne. Ja loma on arvokasta aikaa, sitä ei paljoa vuodessa ole. Hienoa, että siskos tekee lomastaan juuri sellaisen kuin haluaa ja rentoutuu. Se on oikein. Äidit ovat itsekeskeisimpiä ihmisiä maailmassa! Kaikkien täytyy rakastaa heidän kullannuppujaan!

(itse hoidin ennen lapsia paljonkin kavereiden lapsia, mutta en ole itse koskaan ketään muuta pyytänyt lapsenvahdiksi kuin äitiäni enkä hänelle kiukuttele jos ei ehdi/jaksa/pysty)

Vierailija
10/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään lapsettomana todellakaan käyttänyt lomiani ja vapaa-aikaani lastenhoitamiseen vaikka pyydettiinkin ja nykyään perheellisenä ei tulisi mieleenkään vonkua esim. mieheni lapsetonta siskoa lapsenvahdiksi.

Vierailija
11/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän oli jopa yhdessä vaiheessa _unohtanut_ olevansa esikoiseni kummi.

Yritin joskus vähän patistella häntä, mutta kun kortin lähettäminenkin oli liikaa niin annoin olla.

Vierailija
12/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siskosi ihan oikeasti olla helvetin väsynyt ja todella loman tarpeessa.

Musta sä ap kuulostat tosi itsekkäältä ja, anteeksi vaan, aikaimoisen typerältä. Katsopa vähän peiliin.

Vierailija
13/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisko ja miehensä pitää itse lomansa lasten kouluaikaan, ja sit koko suvun pitää hoitaa niiden pikku koululaisia kaikki kesälomat plus talvella kun vanhemmat on reissussa.

Oon sitä oikeesti alkanut ihmettelemään, että eikö siskon tarvi itse järjestää lapsilleen hoitoa, sukulaisilla kun olisi muutakin tekemistä, kuin hoitaa heidän lapsiaan viikkokausia vuodessa. Ja suvussa on myös muita lapsia, jotka tarvitsisivat edes joskus hoitopaikan edes muutamaksi tunniksi.

Oikeesti ap, sun lastenhoitojärjestelyt on ihan sun pulmasi, ei siskosi.

Vierailija
14/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kummiuteen kuuluu lastenhoitovastuu?

Nythän minulle aukesi valtavat vapaa-ajan uudelleen järkkäily mahdollisuudet - meidän lapsila yhteensä 7 kummia :D

Vierailija
15/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oppinut sanomaan ei. Jos todellakaan ei jaksa niin silloin se pitää sanoa. Mulla tuottaa vieläkin tuon pienen sanan sanominen vaikeuksia.

Koko kevät on ollut todella rankka henkisesti opintojen ja lomautuksen vuoksi. Tilanne ei ollut vastaava, mutta tajusin kysyttäessä kerrankin sanoa ei ja syyksi etten oikeasti jaksa. Kun mulla on loma aijon lomailla ilman mitään suunnitelmia tai sen kummempia vastuita. Kyllä näki vastapuolen naamasta että meni papu takaraivoon asti. Ei voi mitään. Joskus on laitettava itsensä ensin.

Vierailija
16/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohdistuneista odotuksista.

Aika ymmärrettävää, ettei lapsellinen ole niin into piukkana lasten perään. Eivät he ole tottuneet olemaan lasten kanssa muuta kuin satunnaisten kyläilyiden verran. Jos tarvitset lastenhoitoapua, ehkä kannattaa hommata joku muu siihen työhön. Kyllä joku voi olla väsynyt työvuoden jälkeen eikä silloin paras tapa aloittaa loma ole vahtia jotain kiljuvaa pikkunaskalia.

Minulla on perheetön sisko, joka on esikoisen kummi, ja on ihana kummi ollut, ja tosi läheinen koko perheelle. Hänkin totutteli lapsiin vähitellen.

Vierailija
17/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen järjestänyt pojalle hoidon päiväkodin kiinniollessa eli kuudeksi viikkoa koska itselläni ei ole päivääkään lomaa (uusi työ). kyse oli siis vain noista kahdesta ensimmäisestä päivästä.

Lisäksi olen yh, joten kyse olisi ollut myös siskon avusta toiselle siskolle, ei niinkään siitä että kummin on autettava. Lapseni toista kummia en edes kysy koska en näe että se olisi mitenkään hänen tehtävä.

Kyse ei ole pelkästään siitä että sisko hoitaa pojan, mutta myös siitä että poikani saisi viettää aikaa tätinsä/kumminsa kanssa, jotta heille voisi kehkeytyä läheinen suhde.

Vierailija
18/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljä viikkoa hänen lomansa ajan ja

viimeiseksi viikoksi olen palkannut

naapurintytön.

Mielestäni 2 päivää 6 viikosta ei ole paljoa pyydetty. Jos minulla olisi vastaava loma ja pyydettäisiin katsomaan kummilapsiani tai muita

sukulaisten lapsia, tekisin sen mielelläni.

Mutta ehkä tämä juuri erottaa "lapselliset" lapsettomista.

t.ap taas

Vierailija
19/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollesi se ei ole mikään kuuden viikon ongelma, josta kaksi päivää pitäisi ratkaista, vaan siskolle se on vain se kaksi päivää.

Sun kannattaisi lämmittää välejäsi siskoosi. Eikä tuo syyttely varmasti lämmitä ainakaan niitä välejä.

Vierailija
20/24 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulle kaksi päivää on vähän ja siskolle se on paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi