Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähes kaikki kokeneet keskenmenon?

Vierailija
29.05.2009 |

Kun tuntuu, että todella monet kertovat täällä keskenmenoista, tuulimunista, kohdun ulkoisista ja vaikka mistä - näistä ei vaan ääneen puhuta, vaikka ehkä pitäisi.

Olenko ollut harvinaisen onnekas kun meillä on takana kaksi raskautta ja kaksi lasta?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis tuulimunia, ei kohdunulkoisia, ei keskenmenoja. Kaikki raskaudet alkaneet ekasta yrityksestä eli tosi onnekkaana pidän itseäni. Kaikilla ystävilläni on vähintään yksi keskenmeno, joillakin enemmänkin ja monilla ongelmia raskautumisessa tai raskausaikana.

Vierailija
22/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat myös lähteneet ekasta kierrosta. Ja ikää oli 35v ja 37v kun tulin raskaaksi. Ei mitään ongelmia raskaaksi tulossa, eikä raskauksissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset kokee sitten "muidenkin edestä".

Mä olen viidessä raskaudessa odottanut yhteensä kuutta vauvaa. Mulla on yksi elävä lapsi. Mulla on siis neljä keskenmenoa; yksi raskaus oli kaksosraskaus, jossa toinen meni kesken rv 8 ja toinen kuoli kohtuun rv 32. Muut keskenmenot on tapahtuneet rv 12, 11 ja 11. Ainoa elävä syntyi pikkukeskosena.

Vierailija
24/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toiset kokee sitten "muidenkin edestä".

Mä olen viidessä raskaudessa odottanut yhteensä kuutta vauvaa. Mulla on yksi elävä lapsi. Mulla on siis neljä keskenmenoa; yksi raskaus oli kaksosraskaus, jossa toinen meni kesken rv 8 ja toinen kuoli kohtuun rv 32. Muut keskenmenot on tapahtuneet rv 12, 11 ja 11. Ainoa elävä syntyi pikkukeskosena.

Vierailija
25/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska keskenmenoja kasaantuu tietyille naisille. valitettavasti.

Vierailija
26/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta läheskään kaikki eivät sitä tiedä. Suurin osa raskauksista menee kesken, mutta onneksi yleensä vaiheessa jossa ei vielä tiedetä että raskaus on edes alkanut.

Miksi ihmiset ehdoin tahdoin haluaa "kokea keskenmenon"? Riittää, kun testaa sitten kun menkat on olleet pari viikkoa myöhässä.

Vierailija
27/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja aika moni muu. Onhan ne yleisiä siinä alkuvaiheessa, mutta et nyt erityisen onnekas kahdella raskaudella vielä ole, ehkä jos olisi takana seitsemän eikä yhtään keskenmenoa. :) Mutta kiva kun olet saanut nuo kaksi silmäterää. :)

Vierailija
28/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa on lesboja (koska olen itsekin). Ja meillähän vahinkoraskauksia ei ole, vaan osataan tarkkailla jo hyvin varhain, onnistuiko raskautuminen vai ei. Keskenmenoja on ollut hyvin harvalla, ehkä 1/8. Mutta niillä parilla harvalla sitten saattanut olla useampi.

Vierailija
29/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaisin, että ainakin suurperheelliselle osuu kohdalle vähintään kerran. Hyvä ystäväni sai yhdeksän lasta perätysten vajaan 15 vuoden sisään, ilman ainuttakaan keskenmenoa. Sitten tulikin kolme km:a peräkkäin, yksi vauvel ja taas keskenmeno.

Ja luulen, että sangen moni kokee keskenmenon tietämättään, tai niin että epäilee, muttei voi olla varma asiasta. Itselläni oli kuukausi sitten poikkeuksellisen kipeät ja runsaat kuukautiset, luulen että oli km mutta en voi olla varma, koska en ollut tehnyt raskaustestiä vaikka oireita olikin.

Vierailija
30/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskenmeno tapahtuu suurimmaksi osaksi siksi, että alkio ei ole ollut kunnossa. Tähän ei ole äidillä osaa eikä arpaa.

Itselläni kaksi lasta ja kolme raskautta. Kolmas oli kohdun ulkoinen, eikä tähystyksessä mitään syytä löytynyt. hyvin epätodennäköistä lääkärin mukaan, että tulisi uudestaan (ei mitään rasitteita). Paska tuuri suoraan sanottuna.

Vierailija
31/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoisen jälkeen. Heti pitä testatajos menkat myöhässä ja seuraavana päivänä yhteys terveyskeskukseen.

Viimeksi olin kuoleman rajalla rv 5+6. Jos en olisi tiennyt olevani raskaana, olisi käynyt kalpaten.

Että ne omat elämänohjeet ei vaan päde niin yksioikoisesti kaikille.

mutta läheskään kaikki eivät sitä tiedä. Suurin osa raskauksista menee kesken, mutta onneksi yleensä vaiheessa jossa ei vielä tiedetä että raskaus on edes alkanut.

Miksi ihmiset ehdoin tahdoin haluaa "kokea keskenmenon"? Riittää, kun testaa sitten kun menkat on olleet pari viikkoa myöhässä.

Vierailija
32/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naisia, jotka ovat kokeneet parikin kymmentä keskenmenoa. Ja sitten meitä, jotka ovat aina tulleet ekalla yrityksellä raskaaksi, eli edes varhaiset keskenmenot eivät ole mahdollisia.

Toki yksittäisiä keskenmenoja voi tulla kenelle tahansa. Mutta omassa tuttavapiirissänikin niillä, joilla on keskenmenoja, on helposti ainakin pari.

Keskenmeno tapahtuu suurimmaksi osaksi siksi, että alkio ei ole ollut kunnossa. Tähän ei ole äidillä osaa eikä arpaa. Itselläni kaksi lasta ja kolme raskautta. Kolmas oli kohdun ulkoinen, eikä tähystyksessä mitään syytä löytynyt. hyvin epätodennäköistä lääkärin mukaan, että tulisi uudestaan (ei mitään rasitteita). Paska tuuri suoraan sanottuna.

Vierailija
33/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka rakenteellisista tai aineenvaihdunnallisista syistä saavat paljon kesekenmenoja. Siis enemmän keskenmenoja kuin vauvoja. Paljon, paljon enemmän.

Vierailija
34/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voisin kuvitella, että tuo olisi paljon rankempaa, kuin ihan varsinainen lapsettomuus. Ei saisi käsitellä pettymystään rauhassa, kun aina tulisi uusi toivo, ja sitten uusi pettymys ja suru.

jotka rakenteellisista tai aineenvaihdunnallisista syistä saavat paljon kesekenmenoja. Siis enemmän keskenmenoja kuin vauvoja. Paljon, paljon enemmän.

Vierailija
35/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksi raskautta takana ja kaksi lasta olen saanut ja iloinen siitä

Vierailija
36/36 |
30.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut myös parin kaverini saaneen ensin aikaisilla viikoilla keskenmenon ja sitten on aika pian tärpännyt uudestaan. Jostain olen lukenut että kroppa tavallaan "harjoittelee" ja sitten onnistuu. Tiedä häntä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä