Heinähatut vko 22
Siis mitä ihmettä. Tää uudistus on ihan pe.....tä!!!
Kaikki kirjotukset viimeisen viikon ajalta on hävinny+ oma käyttäjätunnus ei toiminut. Ja samaa käyttistä olen käyttänyt viimeiset seitsemän vuotta!!!Ottaa kyl kaaliin.
Kotiuduin juuri ison vatsan kanssa torilta ja tarttis valmistautua kauppareissuun.
Käyn vielä jostain onkimassa sen meidän listan.
Marika ja toukka 35+0
Kommentit (37)
Enpä pääse minäkään kirjautumaan... Tuskin koskaan entisellä nimimerkillä, koska sposti on vaihtunut..
Mutta siis miina1980 olen.
Mulla selvis tänään yllätysperätila! huh huh. Viikkoja on 35 tasan, ja sydänäänet kuulu ihan ylhäältä.. täti meinas, et noin viikko olis ehkä viel tilaa kääntyy.. mut tiedä sitä sitten. Viikon päästä aika lääkäriin ja siitä sit varmaann kääntäyritykseen ja miettimään synnytystapaa. Mikähän olis sit paras.. Mulla siis kolmonen tulossa ja alateitse haluaisin, mut en riskillä---> ja täti meinas et painoarvio ei sit sais ylittää 4000g ja synnytys sais käynnistyy itsekseen mielellään vkolla 38-40...
No sekava on mieliala nyt.
T:miina1980 rv35
moi vain kaikille heinähatuille ! olipas ylläri, etten päässyt kirjautumaan vanhoilla tunnuksilla, ja eipä päästänyt senkään jälkeen, kun sain uuden salasanan, joten oli pakko rekisteröityä ihan uudestaan-plaah .. (olen siis emmi69)
olen kirjoitellut tooooosi vaisusti, mutta lukemssa olen käynnyt melkein päivittäin. kaikki on mennyt suht hyvin ja nyt alkaa tuntumaan siltä, ettei tuo masu enää riitä vauvalle vaan poitsun olisi parempi syntyä :-)) mua sattuu aivan kamalasti, kun pikkuinen venyttelee masussa, se on aivan karmiva tunne .. esikoisesta en muista vastaavaa, hänen liikkeet olivat koko raskaus ajan niin hentoisia. nlassa olin viime viikolla rv34+ ja vauva ja äiti molemmat ok. sf-mitta oli 32cm ja esikosta aivan samoilla viikoilla 3.5cm isompi ..äidin paino oli laskenut 100g/vk eli oli tasan 83kg, nyt painonnousua 16kg, joten taidan tehdä pohjat heinähatuissa :-(( mutta tyytyväinen olen kuitenkin, kun viimeksi tuli se 40kg. ja mielestäni en ole lihavan näköinen, mutta masu on iso. ruokahalu on täysin kadonnut, mutta tein päätöksen, että loppuraskauden syön sitä mikä maistuu, että edes jotakin tulisi syötyä. eilen olin kiinalaisessa ja tänään mäkkärissä, ja jäätelöä menee, nam+mansikoita.
meillä ei ole vieläkään vaunuja-kääk- ens viikolla käydään ostamassa carenan double swingit, onkohan kellään kokemusta ? vaikutavat siroilta, ja mahtuvat hyvin ovista sisään. otan pehmeän kantokassin vaunuihin. sitten meillä on brion-rattaat mitkä ostettiin esikolle, ja ne tuodaan tänne sisälle ns. parveke/sisävaunuiksi. muuten ollaan pyykätty vauvan vaatteet, ja laiteltu kaappiin, ei silitetty kuten esikosta tehtiin, mutta lakanat, harsot +pyyhkeet on silitetty. parit tuttipullot on hankittu, vaippoja, nan-maitoa hätävarana, tutti, ymym tilpehööriä.
vauva on rt:ssä, mutta ei ole kiinnittynyt, ja vielä viikko sitten oli täysin poikittain. meillekin kuulemma tulossa pieni vauva .. olen menossa kättärin lääkärille 9.6. ja siellä vauvan kokoarvio, ihan kivaa nähdä vauvaa ultralla, vaikka ei siitä vissiin paljoa kostu, kun viikkoja on näin paljon(?)
turvotusta ei ainakaan vielä ole hirmusti ollut(kop kop) ja helteetkään ei pahemmin ahdista. toivottavasti ei nyt tämänkään jälkeen tule suurempia turvotuksia. välillä sormissa sellainen hassu tunne kun niitä yrittää laittaa koukkuun ja avata, mutta edelleen vihkisormuskin menee sormeen.
miina80-harmitteli perätilaa- olen kuullut, että vauva voi vaikkapa vielä ennen synnytystä tai jopa sen aikana kääntyä toisinpäin, koska sullakin jo kolmas tulossa niin se tarkoittaa sitä, että vauva ei mahdollisesti ollenkaan kiinnity sinne synnytyskanavaan. näin ainakin oma th-selitti asian.
Niinalle-paljon jaksamista ! uskon kuitenkin että vauvallasi on kaikki hyvin, vaikka sydän välillä laukkaakin sen 200krt/min.
kaikille muillekin hyviä vointeja ja jaksamista loppumetreille !!
t. emmi rv35+(ultran mukaan LA29.6. ja Nlan 1.7.) saas nähdä kumpi oikeampi :-)) +esikko 2v
Emmi69, me ostettiin nuo Carenan Duoble Swingit, mutta ne on vielä varastossa, mutta vaikuttivat kyllä ihan näppäriltä. Meillä on myös niihin pehmeä kantokassi.
Mulla alkoi tänään kesäloma ja sit 9.6 pitäisi alkaa äippäloma.
Kävin tiistaina viimeksi äippäpolilla taas vauvan sykkeiden takia. Olivat siellä sitä mieltä, että juoksuttavat neuvolasta ihan turhaan sinne äippäpolille. Sykkeiden pitäisi olla yli 200 vähintään minuutin ajan tai jopa pidempäänkin, että olisi aihetta lähteä äippäpolille. Näin pitkään sykkeet ei ole kertaakaan olleet korkeella.
Ja taas on tullut valvottua jo parisen tuntia.
Närästyksestä on ollut puhetta.Vanhan kansan uskomus olisi, että mitä enemmän äitiä närästää raskauden aikana,sen enemmän lapsella olisi hiuksia päässä, pitääköhän tämä kuinka paikkansa?En osaa kyllä itse tuoho kommentoida sen kummemmin.Edellisissä raskauksissa ei juuri närästänyt ja molemmilla oli hieman hiuksia.
Itse katselin juuri eilen kaupassa että tarvisi ostaa vielä puuttuvia juttuja vauvalle, kuten tuota NAN:ia.Oman sairauteni vuoksi en saa imettää kuin maksimissaan 3kk, sen jälkeen täytyy aloittaa lääkitykseni, joten aika pitkälti pullovauva tulee meille.
Onko kenelläkään kokemuksia kantoliinasta? En ole itse koskaan aijemmin edes kokeillut ja nyt kauheasti tekisi mieli.
Itselläni ei ole ollut ruokahalua juurikaan enään 1,5v-2vko.Väkisin koettanut jotain pupeltaa ja tämä koko viikko meni ilman herkkuja, mikä on kyllä todella outoa!
Mutta joskos kävis keittään aamukahvit..seiskan aikaan saa herätellä esikkoa, jotta pääsee hakeen todistuksen koululta.
Miinnu ja Himpula 33+2
Sain uuden salasanan s.postiin, mutta pelkällä Tai-tunnuksella ei onnistu.
Oliko ne käyttäjä tunnukset muotoa xxx@vauva.fi tai xxx@perhe.fi? Muistaako kukaan?
Ja toi keskustelujen aiheotsikko sivukin muuttui ihan tyhmäksi...
Siitä allergiasta neuvolasta olivat kyselleet teratologiselta ja saaneet viisi eri tuotetta, joita voi myös käyttää. Kaikkien pakkausselosteessa on kyllä ohje neuvotella ensin lääkärin kanssa. Aloitin itse beconase:n eilen...
Alkaa olo helpottua...
terv:Tai 34+2
Mä pääsen kirjautuu kun laitan käyttäjätunnus kohtaan sen sähköpostiosotteen jonka oon aikanaan näille sivuille ilmottanu ja sitten salasanan (sen minkä tuli sähköpostiin, toki sen pystyy sitten vaihtaa myöhemmin). Kokeiles pääsisitkö säkin kirjautuun noin.Toivottavasti :)
Miinnu ja Himpula 33+2
Viritettiin tänään uima-allas pihalle ja tyttö nautti läträämisestä. Itekki puin bikinit päälle, oli muuten näky =D Uittelin jalkoja siellä altaassa ja tyttö roiski vettä, niin jakso hetken aikaa tuota aurinkoa.
Joo ja sitten päivän naurut ja yökötykset, kummin vaan ;) Tytölle tuli iso hätä altaalla ja en ehtinyt tarpeeksi nopeesti tempasta siitä, niin tuli uikkariin. No, ei se mitään pysy siellä, mut ku lähdin viemään vessaan pesulle, niin tipahti lattialle uikkarin raosta. Ja niin meidän rakas koira oli salamana paikalla ja ei sit tarvinnu mun siivota sotkua =/ yöks!
Miinalla olikin tulla ylläriä kerrakseen. Että perätilassa =O Toivotaan nyt vielä, että tajuais kääntyä oikein päin. Mulle kans lekuri sano äitipolilla rv31, et mahtuu viel hyvin kääntymään aina rv36-37? asti. Ja ei oo kuulemma tavatonta, että senkin jälkeen voi ottaa uuden asennon.
Miinnulle kantoliinoista. Mulla oli esikoisella pitkä trikooliina käytössä ja tykkäsin siitä kovasti, samoin vauva. Helppo sitoa, tukeva ja ergonominen. Pitkä käyttöikä myös plussaa. Itse käytin esikolla aina tuonne +1v asti. Voishan sitä vieläkin käyttää, mut nytkun jaksaa jo kävellä, ei oo niin ollu tarvetta. Nyt ostin vekaravintistä Kantopussin Rockin Baby Pouch. Ensin mietin rengasliinaa kakkoseksi, mut päädyin tuohon pussiin kumminkin. Halusin sen siks, et nopea pikaliina ja ei niin kuuma kesällä. Tuo pussi lähinnä koti käyttöön, koska siinä ei jaksa pitkään kantaa, kun tulee yhden olan varaan. Mut jos oot kiinnostunut liinailusta, niin kantsii mennä vaik alan kauppaan, niin pääsee tutustumaan erilaisiin tuotteisiin ja kokeilemaan niitä myös.
Taille viel kirjautumisesta, et mäkään en enää päässy nimimerkillä ja salasanalla suoraan kirjautumaan, vaan piti tosiaan käyttää sähköpostiosoitetta ja uutta salasanaa. Toivotaan, et onnistuu =)
Iltapäiväks ja illaks ollaan lähdössä porukoille evakkoon. Mies kutsuu kavereita kylään ja viettävät vähän poikien iltaa. Mä olin ite tyttöjen illassa viikko sitten. Ihan kivaa, kun pääsee välillä rentoutumaan =) Viel tarttis sopia, et tyttö menee isovanhemmille yökylään, niin päästäs miehen kans kaksin nautiskelemaan vähän laatuajasta...
Mutta nauttikaahan ilmoista. Toivotaan, ettei kukaan nyt ihan muodottomaks turpoa ;)
Hepeliini ja möttönen rv 33+4
mä oon aina käyttäny mun s-posti osoitetta sisäänkirjautumiseen en käyttäjätunnusta. ku en päässy vanhalla salasanalla ni tilasin uuden ja sen jälkee onnistu sisäänkirjautuminen ihan normisti.
minä myös valvon öisin ja varsinki ton 4-6 välisen ajan. sit sen jälkee nukunki 12 saakka (paitsi pissalla pitää käydä välis)
kestovaippailijoille kysymys?? Mikä sisävaippa on hyvä bumgenius 3.0 sisään??
mä kirjoitan myöhemmin lisää ku mies vinkuu tähän..
is ja papunen 33+4
Viime yön sain pitkästä aikaa nukuttua, tai no, puolilta öin aamu kuuteen asti.Eihän sekää oo kun 6h, mutta yleensä herään jo siinä kolmen aikaan.Jäin viel kuuden aikaan sänkyyn makoilee niin nukahdin 1,5h takasin. :)
Ja näin unta että meijän vauva oli syntyny, tyttö. Kädessä oli pieni epämuodostuma, pikkurilliin ei ollut kehittynyt kynttä ollenkaan ja oli muutenki erilainen kun muut sormet.Syntyessään oli kolmikilonen.Oli ensimmäinen heinäkuinen joka synty ja mulla oli kauhee kiire kirjotteleen teille kuulumisia.Nää on näitä unia joita varmaan alkaa tulemaan kun synnytys lähestyy.
Eilen oli todella lämmin päivä, enkä ollut enää tunnistaa omia jalkojani kun turpos aivan muodottomiks.Tänään kaiketi viellä lämpimämpää ja pitäs lähtee miehen vanhempien mökille.Onneksi se on tossa ihan Treen kupeessa, ei tarvitse kuumassa autossa olla kovin kauaa.
Mutta en ole kyllä koskaan ruskettunut yhdessä päivässä näin paljon..Johtuisikohan kenties raskaudesta?
Nyt pakkaileen niitä mökkikamoja..Aurinkoista ja lämmintä päivää kaikille.
Miinnu ja Himpula 33+3
Kyllä nyt tuntuu siltä, että vähän vähempikin riittäisi, kun sisällä on huomattavasti viileämpää kuin ulkona. No, eipä näitä kai monta päivää kestä.
Tää palstan uudistus on kyllä taas jokseenkin outo juttu :/ Hämmästyksekseni huomasin, että mun nikin paikalle noihin vanhempiin aloituksiin oli tullut joku ihan outo nikki, joka ei siis ole mun!! Laitoin siitä tietysti ylläpidolle viestiä, joka selitti ihan ympäripyöreitä. Mulla kun ei Mistin lisäksi ole muita nikkejä täällä, niin kovin kummalta tuntuu, että yhtäkkiä onkin jotain muuta näkyvissä :O. Olen täällä sentään jo useamman vuoden kirjoitellut.
Huomenna on aamupäivällä mulla se viimeinen lääkärineuvola, jota odotan kovasti. Ensi viikon aikana pitäisi käydä myös verikokeessa, meillä kun kaksi lapsista on kellastunut ja joutunut valohoitoon.
Miinnulle kantoliina-asiasta... Minä ostin viimeksi hug-a-bubin, josta tykkäsin kyllä kovasti, mutta aika vähälle sen käyttö loppujen lopuksi jäi. Sidonta oli helppo ja mukana tuli dvd, jossa ihan kädestä pitäen näytettiin sidonnat. Meillä lapset ovat olleet kuitenkin aina mm. hyviä nukkumaan, joten sellaisen takia ei ole tarvinnut liinassa kanniskella.
Emmi, et ole yksin painonnousun kanssa. Mulla on myös nyt n. 16 kiloa plakkarissa, joka on mulle ihan normaalia. Aina on suunnilleen saman verran paoinoa tullut, mutta onneksi myös mennyt.
Jaaha, nyt en taas ehdikään muuta, ruoka alkaa olla valmis, joten mukavaa sunnuntaita kaikille!
M rv 36+0
huomasitteko saman, että täällä kakkos sivulla on kirjoituksia 28-31.5 ajalta, eli ei taida vielä toimia nämä vauvan sivut.
täällä ihan samoja ongelmia, eli unettomuutta ilmassa. ensinnäkin sen takia, koska vauva alkaa meuhkaamaan n. klo.21 ja se jatkuu aina tuonne klo.03, olenkin jo vähän ollut paniikissa, että onko ihan normaalia, että vauva liikkuu näin paljon vielä vikoilla viikoilla ? miten teidän muiden vauvat elämöi masussa ?? eikös tahdin pitäisi vähän rauhoittua loppua kohden ? no ens viikolla on nla-lääk. ja täytyy sielläkin kysäistä asiasta.
allergialääkkeistä. mä olen koko raskaus ajan joutunut käyttämään antihistamiinia päivittäin, koska mulla oli viime elokuussa paha urticaria esiintymä, ja sitä oli pakko lääkitä, koska oireita oli vielä joulukuussakin. ja mulla on allerginen ympärivuotinen nuha mitä hoidetaan kortisoni suihkeella, ja kaikkiin olen saanut ihan lääkärin siunauksen. lääkärit ovat todenneet, että paljon pahempi vaihtoehto on, että äiti on oikein sairas. ja nyt muutaman kuukauden ajan on mulla ollut astmasuihkeetkin käytössä.
ja unista: voi luoja, mutta itse näin ihan kamalan unen tuossa toissa yönä :-// synnytin koiranpennun, ai kauheeta, .. no tuo uni ei taida ainakaan käydä toteen :-))
kiitti Niina vaunukommentista, eli ens viikolla vaunu ostoksille. ja välillä nlassa hössötetään ihan turhaan, mutta hyvä on, että suhtautuvat asiaan vakavasti. mutta ota sinä vain rauhallisesti ja uskot siihen, että vauva voi hyvin !!!!
vai pääsi hepeliinin koiruus herkuttelemaan yöökkkkk !!! :-)) voi kun olisikin oma piha mihin voisi laittaa tytölle altaan ja saisi itsekin vaihtaa vapaalle, ja pukea uikkarit päälle. mietittiin josko lähdettäisiin serenaan tänään mutta ei huvita, kun noin kuuma ja olin itsekin kyllä aika koomisen näköinen kun vedin bikinit päälle, jösses sentään. mies jopa ehdotti että minä menisin tytön kanssa altaisiin ja niihin vesijuttuihin, huh huh ..
nyt jäätelölle t. emmi rv-35+, esikko 2v
toi ensimmäinen viesti on ketjun aloitus on joka ketjussa aina ku aukee uusi sivu.. siis vähän vaikeesti selitetty mut kuuluu uudistukseen.
mä kokeilin ja en kyllä ees pääse nimimerkillä kirjautuu ja mulla toimii ihan hyvin kirjautuminen ku tilasin sen uuden salasanan.
siinä kirjautumiskohdassa ku lukee unohditko salasanasi käyttäkää sitä tai sitte jos teil ei enää oo sähköpostia jonka ootte ilmoittanu joskus ni soittakaa sinne asiakaspalveluun.
ei se oo niin vaikeeta.
joo onpas kuuma pitänee pieniä pätkiä ottaa aurinkoo.
mä kirjoitan huomen lisää on. uuteen viikkoon.
is ja papunen edelleen 33+4
Vinkit olivat oikeita, mutta jostain syystä sain tänä aamuna uuden salasanan vauva.fi palvelusta. En siis sitä pyytänyt. Nyt sitten tällä toisella s.postitse tulleella salasanalla ja s.posti osoitteella pääsin vihdoin kirjautumaan. :) hip hurraa!
Kuumaa on ollut tänä viikonloppuna. Onneksi sain aloitettua sen beconasen niin on pystynyt oleen ulkona varjossa ja öisinkin nukkumaan. Muuten neuvolassa perjantaina todettiin, että oli väärä hälytys se iso mitta (sf35cm), nyt vauva taas paremmassa asennossa ja kohtu keskikäyrälle palanneena, sf31. Leukkarit plussalla mutta paineet kunnossa.
En ole kantoliinaa kokeillut, mutta babybjornin reppu on meillä ollut kovassa käytössä aiemmin. Hankin nyt uuden ja siinä onkin neppareiden sijasta sellaiset tikku lukot, varmaan tukevammat - mutta käytössä vasta näkee onko hankalempi sitten asetella.
Nyt on sänky ja vaunut ja vaatteetkin pesty. Pikkureppuun olen pakannut vauvalle koti matkaa varten vaatteet ja itselleni laitoin liivin suojukset ja imetysliivit. Pakkaan sitten muutn omat kamat vasta lähtiessä, kuten sisä sandaalit ja puhtaat vaatteet. Kirjoja en osaa keskittyä sielä kuitenkaan lukemaan...
Mitä musiikkia olette ottaneet mukaan tai ajattelette nyt ottaa? Vinkkejä?
Pitää saada nuo isot lapset sisälle ja iltapuuhiin, hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
t:Tai 34+3
Siis aivan liian kuuma,en yleensäkään tykkää näin kuumasta kelistä.No,kai tätä nyt pari päivää vielä kestää.Tänään käytiin miehen ja tytön kanssa uimarannalla.Itsekin uskaltauduin vyötäisille asti kastamaan,vesi oli jopa 18 astetta,mut tuntus silti mulle liian kylmältä.
Turvotus on aivan järkkyä.Koko oikean käden sormet ovat olleet jo viikon enemmän ja vähemmän puuduksissa.Olen kokeillut ananasta,kotimaisia mansikoita ja vettä,mut tuntuu et mikään ei auta.Kohta tarttee varmaan ottaa Panadolia,et jaksaa näiden nivelkipujen kanssa.Toivotaan nyt vaan ettei tää oo merkki mistään raskausmyrkytyksestä.
Mut nyt laittamaan tyttöä nukkumaan,vaikka saakin huomenna viettää ekaa kunnon kesälomapäivää
Marika ja toukka 35+3
Samaa sormien turvotusta ja jäykkyyttä täälläkin havaittavissa.. Ollut nyt vajaan viikon verran ja ensin luulin, että kipuilu johtui pihatalkoissa huhkimisesta. Nyt kuumalla vaan pahentunut ja sormia pakottaa ja ovat ihan pötkylät. Mm. kävelylenkillä turposivat vielä entisestään. Pitää huomenna neuvolassa kysyä onko mitään tehtävissä... Jaloissa tai muualla en turvotusta huomaa, joten kai tämä vaan kuuluu asiaan..?? Ja pitää kokeilla vielä noita mansikoita ja ananasta.
Nää uudet sivut on kyllä aika omituiset.. mut ehkä tähänkin tottuu..?
Odotuksen iloa kaikille heiniksille! Huomenna voidaankin sanoa jo, että laskettu aika on ensi kuussa!
lämmintä on totta tosiaan ollu v.loppuna iha riittämiin asti.Vois sanoo et vähempiki piisaa,mut en kuitenkaa ku pitää nyt nauttia lämmöstä,kohta taas kylmenee,lupas pekka pouta....
Koko v.loppu meni pihahommia tehdessä tuol anoppilassa....ja edelleen jäi noin...öööö..10 vuodeksi eteenpäin sitä siivottavaa siin tontilla.
Supisteli kyl tasasen tappavaan tahtiin,ja lauantaina yöstä olin jo aika varma et syntyy ku niin paino alas et ihan jomotti alapäässä,mut edelleen yhtenä kappaleena ollaan:D
Keskiviikkona on lääkärineuvola,saa nähä sanooko et paikat on enämpi taas sormelle auki sun muuta,mut en jaksa enää välittää...vauva on jo niin iso et oikeen hyvin selviäis jo vaik syntyiski.
Tää uus vauvasivu on kyl iha pyllystä...mä en tykkää yhtään näistä väreistä ja muutenkaa näistä keskusteluista....
Joo,mut en jaksa enempää kirjotella nyt ku väsyki meinaa olla....parina yönä oon päässy nukkuun jo kahen jälkeen yöllä ku ollaan pihahommien jälkeen käyty saunomassa.....hohhoijaa!!!
-Johanna "lottaeinari" 34+4??
Aamulla tuli sitten otettua parin tunnin torkut,ja kyllä nyt taas jaksaa. Kohta tyttö ja mies jo kotiutuukin.
Helgalle:silloin kun tyttö syntyi reilut seitsemän vuotta sitten,oli kans aika ruuhkaista. Sain nukkua ekan yön siinä synnytysvastaanottoa vastapäätä olevassa huoneessa. Sinällään ihan hyvä,kun reissu oli muutenkin rankka. Ja seuraavana yönä vieruspotilaana oli äiti,jolla paha raskausmyrkytys ja saimme nukkua suurimman osan yötä ihan kahdestaan. Vauvat tuotiin vasta aamuvarhaisella syömään.
Mutta nyt ruuanlaittoon
Marika ja toukka 35+1