Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Joulukuiset torstaina***

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamuyöllä meidän 1v4kk neito näki pahaa unta ja rauhottui vasta, kun laskeuduin lattialle viereensä, yritin siinä könöttää hetken ja ans olla kun yritin *kissan notkeasti* kavuta siitä ylös aloitti neiti taas sellaisen huudon, että oksat pois! No siinä sitten hiukan jäykistyneenä sitten menin viisastuneena varavuoteelle, joka on vielä auki viikonlopulta...Siinä nukuin hetken ja uusi yritys, lattia narisee, ja uskottava se on, en ole hiljainen yöeläjä, neiti taas huutamaan, joten nappasin tytön kainaloon ja nukahti meidän viereen sitten..Mies vähän myöhemmin vei sänkyynsä, kun potkii ja kiehnää niin kauhiasti.

Muutenkin tuota kiukkua, kenellä sitä nyt olikaan, on täälläkin ilmassa :-( Lapsille tulee aamuisin rähjättyä, että ihan kaduttaa, kun jätän ne koulun pihalle.. Mutta toisaalta kyllä aiheesta suutun, kuten siitä, että mein tokaluokkalainen laittoi kylään uudet valkoiset espritin housut ja lähtiessä kylästä polvet ruohossa, ei siinä vielä mitään, takapuolessa oli kolme palkeenkieltä, mihin lie kiinni jäänyt ja vyölenksun nappi irti :-( sama tyttö oli laittaa villasukat kouluun hellepäivänä yms. Kun hösäävät niin, etteivät kuuntele mitään!

Ja masukki eilen oli niin aktiivisella tuulella, että olin jo ihmeissäni, mitkä bileet siellä on? Liikkeet on tuntunut hyvin jo liikkeessäkin ja varsinkin istuessa tai maatessa, tämä oli hereillä ihan tosi paljon, välillä potki navan yli ja välillä sitten suoraan alas, joka tuntui melko epämiellyttävältä, sellaselta hulahdukselta joka kerta :-)

Jaa-a kai sitä pitäisi taas lapsia alkaa herättelemään, nuorin nousee heti innokkaana uuteen aamuun, mutta kaksi isompaa, yrittää aikansa vetkutella, että on tulla kiiire, joka aamu.

ponnari ja itu 23+6

Vierailija
2/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskarilainen kuumeessa joten kotona kökötellään tämä päivä!

Pojalla 3,5v on joku pidempiaikainen uhmameininki päällä ja raivoaa aina jos kielletään. Eskarityttö onneksi seesteisemmässä iässä mutta kauhu-unia ja painajaisia nähdään. Usein n.2h nukahtamisen jälkeen herää höpöttämään kauhuissaan mutta nämä ovat ihan pieniä juttuja verrattuna siihen, millaista tytöllä oli kaksivuotiaana, 45 minuuttia kestäviä huutokohtauksia keskellä yötä. Ihmettelin kun naapurit eivät soittaneet poliisia... Huh.

Massu on pulpahtanut esiin muutamien päivien sisällä, eilen ihmettelin profiiliani peilistä. Viime viikolla vielä kuulin niitä " Ei vielä huomaa" -kommentteja. Nyt kyllä täytyis olla sokea ettei tajuais miksi meikäläinen on pulskistunut! Vauva on muutenkin käynyt painavammaksi, alapäässä tuntuu ja liitoksissa että raskaana ollaan. Vielä ei olo ole mitenkään tukala tms. eikä massu ole tiellä. Pituudesta ja lantion leveydestä on hyötyä.

Sokerirasitukseen sain ajan 25+0 sopivasti miehen synttäripäivän kunniaksi... Kauhulla odotan... Yäk. Se litku on kuvottavaa, ihan totaalisen karsean karmivaa! Puistattaa valmiiksi! Ja tulokset vähän pelottaa.

Sintagma 22+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleskeltu neidin kanssa äidin luona,mies matkahommis ollu.

Mul oli kauhea flunssa viikonloppuna ja vei voimat taas ihan totaallisesti,onneks ei neitiin tullu ja itse jo parantunut.

Eilen shoppailtii kirpputorilla äidin kanssa ja löyty ihana vaal.sin hm toppapuku,on kuin uusi ja aivan ihana=) ,äiti innostui ostamaan sen pikku miehelle.Maksoi 8e eli huomasin itse taas että kirppikseltäkin saa=) ja sit ostin ihanan pikku paidan(on oikee merkki paita)

masu itsellä kanssa kasvanu nyt ja ihme on jos ei huomaa et olisin raskaana,lantioni on vaan niin leveä ja poitsu niin alhaalla koko ajan että masu on ihan alhaalla kuin potkupallo=)

liikkeet tuntuu totta tosiaan..ja just sinne ikävään paikkaan potkut tulee kunnolla,ala osa on hellänä ja tunne et pissit housus koko ajan...myllerrys tuntuu pitkin päivää,mutta on se ihanaakin tuntea ne liikkeet=)

onneksi ulkona taitaa tulla ihan kiva päivä,eilen satoi koko päivän ja ei ulos päästy oli neitikin heti kitisko ja äidin videotkin rikki eikä aikaa voinu niin kuluttaa...

2-v 4kk neidil uhmaa on kanssa oikein urakalla ja on minä itse vaihde päällä eikä tunnu joskus mikään menevän neidin mielen mukaan.Potta hommat sujuu ettei pisu vahinkoja ole enää tullut mutta kakka viellä on harjotuksella eli pyykkikone saa laulaa silti...

nyt aamu hommiin ja ulkoilee...

manja ja tonttu 24+1

Vierailija
4/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoihan se pikkuisen illtajumppa heti,kun sain itseni aseteltua tyynyjen väliin mahdollisimman mukavaan asentoon. Vietti siis koko eilisen päivän hiljaiseloa.

Ei ole muuten meidän lindexillä niitä toppapukuja ollut vielä myynnissä,eikä ylipäätään mitään talvivaatteita. Aika eriaikaan näköjään laittavat niitä myyntiin,vaikka luulisi että olisi jotkut yhteiset aikataulut tälläisissä asioissa.

Tänään on mukava päivä,kun ei ole mitään ohjelmaa koko päivälle,eilen oli sitten senkin edestä ja huomenna taas.

On kai tulossa hellepäivä,ajattelin että olisi voinut lähteä rannalle,kun kohta nämä lämpimät ilmat loppuu,mutta en sitten tiedä,eihän se kovin rentouttavaa ole,kun on siellä yksin kahden uimataidottoman vesipedon kanssa.

No nyt riidellään lastenhuoneessa,erotuomaria siis tarvitaan...

Himpula 25+2

Vierailija
5/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on istukka edessä tämän vauvan kanssa. Liikkeet alkoi tuntua tosi myöhään vrt aiempiin raskauksiin. Eilen sohvalla istuessani tunsin käteeni mahan päälle potkuja mutta en lainkaan vatsan sisälle niitä? Onko muilla näin? Epäilin jo onkon esim elohiiri mutta kyllä mä nyt potkut tunnistan. Kyllä liikkeitä tuntuu sisältäkin päin, ei sillä..Erityisesti virtsarakkoon tuntuu ikäviä mätkyjä samoin hikkaa on alkanut olla, säännöllistä " hyppimistä" .

Onpas täällä tänään hiljaista, mullakaan ei oikein juttu luista. Palailen taas astialle.

t. mariadee + poika 22+4

Vierailija
6/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hikkaa :-) jotenki tuntuu hikkakin niin alhaalla että tämä olis jo kiinnittynyt muttei tietenkään ole kun kuperkeikkaa mahtuu heittämään. Hauska että meillä Mariadeen kanssa samanlaisia " oireita" ja istukalla sama sijainti ja viikotkin aika samoissa, huojentunut olo.

Vierailija
7/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan kuulun tammitenaviin, kun LA on 2.1.mutta kun mulle tehdään sectio, se tapahtuu viikolla 38, eli sopivasti ennen joulua.

Vatsa on kasvanut aivan huikeasti, painoa jo tullut 7 kg. Tosin samoin kävi edellisen lapsen kanssa, puolen välin jälkeen homma jotenkin tasoittui. Toivottavasti oisi nytkin niin. Tämän verran painoin, kun menin esikoistani synnyttämään!

Minulla on loputon kylmän maidon himo. Ja ikävä kyllä, karkit maistuvat aivan toisin kuin ennen...

Lapsivesipunktion tulokset tuli 3 viikkoa sitten, kaikki näytti normaalilta.

Liikkuvainen lapsukainen kyllä on kyseessä. Tiedämme sukupuolenkin, kromosomeista sen näkee varman päälle. Edellisen lapsen 1.ultrassa kerrottiin tulevan tyttö, seuraavassa ultrassa taas poika, ja viimeisessä juuri ennen käynnistystä totesivat olevan selvä tyttö. Mutta poika sieltä tuli!

Vierailija
8/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistä juuri tulin ja nyt istahdin koneelle lukemaan teidän kuulumisia. Täällä mennään mahassa niin kovaa välillä että huh,huh. Mulla myös tuntuu masussa niitä " hulauksia" on inhottavan tuntuisia kyllä täytyy myöntää.

Sunnuntaina olisi ennen aikaiset synttärit sukulaisille minun synttäreitä vietellään täällä,täytän vasta 2.9 mutta kahvikutsut pidän jo nyt kun olen itse töissä tuona oikeana viikonloppuna.

Milloin muuten muut jäätte äitiyslomalle? Itse jään lokakuun viimeisenä päivänä mutta kun mulla on pitämättä kesälomastani 2 viikkoa niin pidän tuon 2 viikkoa ennen virallista äitiyslomalle jäänti päivää!!

jeps nyt lähden syömään joten moikka!!

sannis85 ja masuasukki rv 25

Vierailija
9/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaan, että kun mullakin näyttäisi tulevan suunniteltu sektio, mietin vain just tuota leikkaus ajankohtaa. Leikataanko se yleensäkin noin ajoissa? Mulla kun on kiireellinen sektio ja alatiesynnytyksen edelliset, niin ei ole kokemusta tästä suunnitellusta. Tosin kun ei asuta Suomessa, käytäntö voi olla jokatapauksessa eri...

(.) Tällaista yleistä väsymystä ja nuutuneisuutta. Mitään ylimääräistä ei jaksaisi tehdä,onneksi ei kauheasti tarvitsekaan. Painoa on alkanut kertyä, nyt yhteensä ehkä noin 4kg. Namia ja jätskiä tekisi mieli!

Loput ostokset vauvalle ja imetystarvikkeet ajattelin sijoittaa loka -marraskuulle. Nyt vaan odotellaan.

Kasvetaan!

Doshijas ja Nuppu 24+0

Vierailija
10/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja neuvolakuulumisia...

sf-mitta oli 22.5 cm. eli hiema keskikäyrän yläpuolella.

Pissa ok

verenpaine alhainen

hb onneks pysynyt hyvänä ilman rautaa 123

pano 57 eli 7 kiloa on tännekin tullut. Viime viikkojen aikana viikottainen painonnousu on ollut 600 g IIKS! Toin nyt aamulla oli turvotusta ja kauhe ummetuskin päällä joka sitten purkautu päivällä niin, että varmaan kilo tippu painosta :D

Saikulle sitten pääsin nyt alkuun viikoksi. Supistuksia tulee työvuorojen jälkeen seuraavana päivänä ja aina vaan on pahentunut, niin että maanantaina tuli jatkuvalla syötöllä vaikka pötkötteli sohvalla. Onneks rauhoittuivat yöksi ni ei tarttenut päivystykseen lähteä. Sen jälkeen oonkin ollut vapaalla. Mutta aattelin sitten mennä parin viikon päästä tekee viimoset pari päivävuoroa ennen kuin jään kesälomalle. Loman jälkeen sitten mietin uudestaan mikä on tilanne ja kuinka pystyy töissä olemaan.

Kohdunsuu oli nyt 2cm ..eli lyhykäinen ja vähän pehmentynyt, mutta kiinni onneksi.

Mulla alkaa äitiysloma lokakuun 29 päivä. no eipä ole tosissaan pitkä aika! Pari kuukautta, joista toinen menee melkeimpä lomaillessa.

Mymmeli rv 25+2

Vierailija
11/11 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ihmetellyt miksi sektioiden ajankohta riippu niin paljon, kait sairaalakohtainen myös.

Mulla eka syntyi hätäsektiolla, toinen sovitulla sektiolla 40+1. Kolmannen piti syntyä sovitulla sektiolla, aika olis ollut 39+3 mutta käynnistyi itsestään ja syntyi kiireellisellä sektiolla 39+0. Nyt tämä neljäs tulossa sovitulla sektiolla, saas nähdä päästävätkö taas loppuun asti?

Naikkarilla olen kaikki synnyttänyt ja ovat vain sanoneet että parempi pysyä laskettuun aikaan asti, ja jos käynnistyy ennemmin tehdään kiireellisenä. Tuota kolmosta " sain" synnyttää kuitenkin 22t ennenkuin päädyttiin sektioon vaikka oli 100% varmaa etten voi synnyttää alateitse, siis täysin turhaa puuhaa, outoa! Oli juhannusyö eikä henkilökuntaa kait ollut ainakaan liikaa, joten olin vika villahousu aamuyöstä kun pääsin leikkuriin klo 03.00.

Nyt tästä neljännestä ovat sanoneet että tod.näk. eivät päästä loppuun asti kohdun repeämävaaran takia, eli luulis että sektio olisi sitten tyyliin rv 38, mutta tiedä sitten. Laskettuaika 23.12 jotenka sinänsä oliskin kiva jos pääsis kotiin jouluksi ;).

Neuvolatäti ainakin mietti että neljäs sektio ja takana kohdun repeämä esikoisen ponnistusvaiheessa niin luulis että aikaistavat syntymää kohdun uudelleen repeämisen pelon takia. Alan käydä syyskuun alusta noin kerran kuussa naikkarilla, seuraavat kohdun kestoa...