Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkävamma ja raskaus

Vierailija
21.05.2009 |

Kyselisin onko kellään kokemuksia.

Minulla murtunut selkä nyt ja käytän ns. tukikorsettiliiviä alkusyksyyn asti ainakin.

En ole vielä lääkäriltä ehtinyt tätä kysyä, koska kotiuduin vasta sairaalasta ( kysyn kuitenkin kontrollikäynnilla ) alkuviikosta.

Olemme mieheni kanssa puhuneet joskos vaavia voisi yrittää tulevaisuudessa, kun selkä kunnossa ja kipulääkkeet lopetettu.

Kuinka selkä kestänyt raskaudeen painolastin ja venymiset? Minulla ennestään isoja lapsia ( yli 4.5kg) ja sitäkin mietin, vaikuttaako tälläinen oikeesti siihen uskaltaako edes raskaudelle antaa mahdollisuuden.

Ihan hirmusesti toivon parantuvani ja voivani jatkaa elämääni normaalisti ja palata töihin. Mutta vaavin yrittämistä haaveillaan, tosin aikaisintaan varmaan tämän vuoden lopulla, koska luutuminen kestää ainakin 4kk.

Eli ei ihan ajankohtaista sinällänsä, mutta tässä miettii kaikkea. :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni luutunut murtuma, ja kävi niin että luutui väärään asentoon.

Nyt raskaana ja kipu on välillä ihan älytöntä... Lääkäri varoitteli mahdollisesta kivusta raskauden aikana, mutta ei se raskautta estä ainakaan mulla. Tosin loppuaika voi olla hankalaa, sitä en voi tietää etukäteen, mutta pelkään pahoin olevani todella kipeä.

Toivotaan parasta =D

Vierailija
2/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, tuota minäkin arvelin.

Mulla seurataan tätä murtumaa viikottain ja leikataan jos se ei oo enää stabiili ja hyvässä asennossa.

Itse toivon, ettei selkään tarttisi puukkoa iskeä, koska sitten ainakin kivut luultavammin ois rakauden myötä kamalat..

Itseäni just mietityttää tuo kipu, koska raskaana olosta pitäisi nauttia. Toisaalta mietin myös selän kestävyyttä, kun kaikki venyy ja paukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että raskautesi sujuu ongelmitta ja kipuiluja ei kamalasti ole. Ei edes lopussa.

Itse ed.raskauksissa myös käyttänyt tukiliiviä ja mietinkin osittain siksikin, miltäs tälläsen onnettomuuden jälkeen tuntuisi.

Mulla murtui rintarangan thx 12 nikama alaosasta, eli aikas keskellä selkää murtuma kohta on.

Mitä enempi täällä kirjoittelen , sitä enempi haluaisin, että on jo syksy. :)) Mieskin nyt innoissaan. Pysäytti tuo minun onnettomuus, sitä ennen kuin linja oli enempi sellanen "katsotaan". Kummallakin kun jo ennestään lapsia. Tämä oisi meidän eka yhteinen. Toisaalta, eihän sitä tiedä tärppäisikökään se enää.

Vierailija
4/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että seuraavat tarkkaan sun selän paranemista. Mulla ei semmosta seurantaa ollut, tai se murtuma on huomattu niin myöhään :(

Vielä olen nauttinut raskaudesta, vaikka kipuja onkin. Onneks sentään on hetkiä jolloin ei satu. Tukivyö on todella hyvä ollut, ja helpottaa oloa ainakin liikkuessa. Mulla vamma on alaselässä ja siks varmaan kipuilee jo nyt.

T. 2

Vierailija
5/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta halusin vaan sanoa että uskomaton paikka tää av. Enpä olis uskonut että ap voisi löytää täältä toisen, jolta kans selkäranka murtunut.

Vierailija
6/8 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritykseen!!!

Ja sinulle joka ihmettelit että löytyi selkärankansa murtanut toinenkin... tekevälle sattuu =)

Vierailija
7/8 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on jo vanha.. Olisi mielenkiintoista kuulla miten raskaudet etenivät?

Onko muita saman kokeneita? Kiinnostaisi tietää kun itselläkin ajankohtainen aihe

Vierailija
8/8 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta halusin vaan sanoa että uskomaton paikka tää av. Enpä olis uskonut että ap voisi löytää täältä toisen, jolta kans selkäranka murtunut.

Täälläkin yks, jolta murtunut ja sirpaloitunut 2 nikamaa selästä, ettei ole mahdoton sattuma 😉

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi