Kannattaako aloittaa opiskelut 34-vuotiaana?
Tilanne on se, että olen hankkinut ammatillisen tutkinnon alle 20-vuotiaana ja todennut alan vääräksi enkä silloin edes saanut töitä alalta.
Hakenut useampiin ammatillisiin koulutuksiin jotka olisivat kiinnostaneet vaan en päässyt.
Roikkunut yliopistossa kirjoilla opiskelemassa alaa joka ei kiinnosta mutta jonne pääsin varsin helposti ja nyt kotiäitivuosien jälkeen olen jonkinlaisessa kriisissä tämän koulutusasian kanssa.
Ottaa päähän todella etten nuorempana ole saanut mahdollisuutta hankkia kiinnostavaa ammattia ja nyt en tiedä kannattaako enää tässä iässä aloittaa uuden tutkinnon hankkiminen, jos nytkään haluamaani kouluun edes pääsisin.
Olisin 38-40 -vuotiaana valmistunut.
Onko kukaan valmistunut uuteen ammattiin tuon ikäisenä ja miten on opiskelut sujuneet nuorempien seassa?
Kommentit (6)
äitini opiskeli uuden ammatin 40-vuotiaana ja kyllä kannatti :)
Nykyään on käytäntönä elinikäinen oppiminen, suuri osa opiskelee elämänsä varrella useita ammatteja. Minulla on menossa jo kolmas
opiskelija 52 v
Itse olen nyt 34v ja odotan kuudettani. Aloitin toisen tutkinnon opiskelun syksyllä -05 amk:ssa, josta nyt siis olen jo toista kertaa mammalomalla. Tarkoitus kuitenkin on saattaa opinnot myös päätökseen. Nuorempien kanssa ihan täysipäiväisesti olen opiskellut ja nauttinut kovasti :)
Kaikki on itsestä kiinni, joten ei kun opiskelemaan!
olin 33v, nyt olen 36 ja valmistun syksyllä.
Minä valmistun viikon kuluttua 32-vuotiaana ja kanssani valmistuvien ikähaitari on 23-52v. Nykyisin on aivan normaalia opiskella aikuisena :)
Opiskeluaika oli rankkaa pienten lasten kanssa, mutta toisaalta motivaatio valmistua oli korkealla.
Itse valmistuin aikuiskoulutuslinjalta ammattikorkeakoulusta ollessani 31-vuotta. Muuten opiskelutovereideni ikähaitari oli 30-56-vuotta, suurin osa oli yli 40-vuotiaita.