Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onnitellaanko yo-juhlissa myös yo:n vanhempia vai pelkästään yo:ta?

Vierailija
21.05.2009 |

Siinä siis kun juhliin mennään ja nostetaan malja.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en onnittele, enkä ymmärrä miks pitäs, suorituhan on ylioppilaan, ei vanhempien..

Vierailija
2/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kyllä miksi. Omissa juhlissa pari vierasta ihan osuvasti vitsailivat, että "onnea nyt isällekin, varmaan oli kova homma sultakin tähän kirjoittamiseen osallistuminen".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat on tuolloin todistettavasti saattaneet lapsen 'aikuiseen' maailmaan, mahdollistaneet opiskelun (!), voivat päästä rauhaan kun lapsi lähtee kotoa jne. Eli lapsi on kohta 'omillaan' toisella tapaa kuin tähän asti.

Vierailija
4/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaahan jotkut vanhemmat semmoisen ylioppilasmerkin kiinnitettäväksi asuunsakin lapsensa ylioppilaaksitulon kunniaksi. Semmoisen kultaisen lyyran.

Onnitellaan, että teillä on noin etevä lapsi, että on päässyt ylioppilaaksi. Onnitellaan, että olette luoneet kasvuympäristön, jossa tämä saavutus on onnistunut.

Itsekin toivon voivani kasvattaa lapsestani sivistyneen ihmisen. Yo-tutkinto tuo ainakin yleissivistystä.

Vierailija
5/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

opiskelussa. Minun auttoivat paljonkin, kun olivat itsekin koulutettuja. Mieheni isä ei auttanut, kun itsellä ei ollut koulutusta. (Mieheni äiti oli kuollut aiemmin jo.)

Vierailija
6/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se vanhempien saavutus ole, että lapset ovat löytäneet toisensa ja päättäneet mennä naimisiin. Ehkä joskus entisaikoina oli onnittelut paikallaan, kun oli häpeä jos ei tytär kelvannut kenellekään ja jäi vanhaksipiiaksi.

Vierailija
7/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaahan jotkut vanhemmat semmoisen ylioppilasmerkin kiinnitettäväksi asuunsakin lapsensa ylioppilaaksitulon kunniaksi. Semmoisen kultaisen lyyran.

Vaan ylioppilas ostaa sen äidilleen.

Vierailija
8/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aikoinani ostin itse lyyran äidilleni kiitokseksi siitä, että hän yhdessä isän kanssa antoi taloudellisen tuen käydä lukion ja kannusti muutenkin opiskelussani. Jos olisi ollut tapana ostaa myös isälle lyyra, olisin ilomielin sen tehnyt.

Vierailija
9/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsen se on äidille ostettava

ja kyllä vanhempiakin pitää onnitella,

etenkin nykyään nuoren kasvattaminen on täypäiväinen työ

puhumattakaan kaiken kustantaminen

eli vanhemmat on ne huoltojoukot, mahdollistavat nuoren opiskelun,

missään laissahan ei pakoteta vanhempia maksamaan lukioopintoja, amikseen vaaan niin halvemmalla pääsee h he

eli kunnioittakaa nyt vanhempia kyllä ovat urakan tehneet hekin,'eli kaunis ele on tuo onnittelu

Vierailija
10/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä onnittelen ilomielin kaikkia ylioppilaiden vanhempia, siinä missä ylioppilaitakin, ja minua ei yhtään haittaa, jos joku aikoinaan olisi pitänyt minunkin kasvatustyötäni onnittelun arvoisena, ja onnitellut vanhempiani.

Vierailija
11/11 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kirjotan joskus 34-35v ylioppilaaks:D