Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko yh:na mitenkään pärjätä, tulot netto 1800,-/kk?!?

Vierailija
21.05.2009 |

kaksi lasta, miehen tulot kolme kertaa suuremmat, kaikki omaisuus miehen nimissä, ei avioehtoa.

Onko seurauksena köyhyysloukku?!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin puolet kuuluu sulle. Ja sitäpaitsi saat tohon 1800 euroon päälle vielä yli 200 lapsilisää ja 500 elareita. Sinähän elät ruhtinaallisesti :)

Vierailija
2/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan asumistukea ja lasten hoitomaksut on ihan nimelliset, pienet. Saadaan kaikki ostettua mitä tarvitaankin. Käytän kyllä kirppareita ja alemyyntejä hyödykseni. Näin kesällä on esim. varaa käydä 1-2 lapsiperheen kohteessa lasten kanssa (esim. linnanmäki ja puuhamaa) ja kerran vuodessa vietetään viikonloppuloma lasten kanssa jossain päin Suomea. Lapsilla on leluja ja kivat vaatteet, samoin itselläni. Ruokaa ostan alehinnoin, mutta myös oikeilla hinnoilla. Lapsilla on molemmilla 1 harrastus. Minä lähinnä lenkkeilen isi-viikonloppuina.

Eli hyvin pärjätään.

Meillä on tässä vielä se, että lasten isä on yrittäjä ja on kikkaillut niin, että hältä menee se ihan minimielatusmaksu vain. Kikkailee niin, että pistää firman menoja tarpeeksi niin tuloja on vain vähän yms, vaikka oikeasti onkin oikein hyvin toimeentuleva =( Joskus satunnaisesti isi ostaa lapsille jotain, ei vaatteita mutta esim. leluja tai reissun johonkin kanssaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

-3-

Vierailija
4/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun tulot on 1440 ja sillä me eletään, soskusta en saa mitään ja lisänä on korotetut lapislisät, elatustuki menee suoraan lainan lyhennykseen

Vierailija
5/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän elät ruhtinaallisesti :)

Enpä tiedä, paljosta joudun varmaan luopumaankin: ulkomaanmatkat, laskettelureissut, raviintolassa käynnit yms luksus. Ehkä ne jää sitten isän "oikeudeksi".

Vierailija
6/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tulot tällä hetkellä kotihoidontuki noin 420€. Asumistuki noin 450€, lapsilisä 146,60€ ja elatustuki 210€. Joten tulot yhteensä noin 1230€. Asuminen 655€.

Jos avioehtoa ei ole sinä saat puolet omaisuudesta jos ollette siis naimisissa, vaikka omaisuus olisikin miehesi nimissä. Ota nyt yhtettä asianajanaan nopeasti että sinua ei huijata.

Vierailija
7/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 1 lapsi, nettotulot 1100€ + lapsilisä, asumistuki ja elarit = n. 1500€ josta reilu 500 menee vuokraan. Elämiseen ja muuhun jää n. 900€ kuukaudessa. Tällä rahalla pärjätään ihan hyvin, tosin suurempia menoja joutuu suunnittelemaan (mikä ei aina mahdollista, mm. pesukone hajosi) mutta ainakin vuosi on pärjätty ihan hyvin ja on reissattu kotimaassa ja muutenkin elämästä nautittu. Meillä on myös auto (velaton) ja lisäksi maksan opintolainoja reilun 100€ kuukaudessa pois.

Sillä pärjää minkä saa, pitää vaan suhteutta menot tuloihin, Muutaman kuukauden ajan kun kirjaa menoja ylös saa hyvän käsityksen mihin rahaa menee ja minkä verran, mistä voi nipistää ja missä tarvitaan lisää.

Vierailija
8/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee aina edullista kotiruokaa vaikka käy kokopäiväisesti töissä. Mulla ja miehelläni on molemmilla palkaa samaa tasoa kuin sulla ap eikä saada tukia, 3 lasta. Meillä sentään on lämmin koti ja ruokaa, toisin kuin joillain ihmisillä.

Enpä tiedä, paljosta joudun varmaan luopumaankin: ulkomaanmatkat, laskettelureissut, raviintolassa käynnit yms luksus. Ehkä ne jää sitten isän "oikeudeksi".

Vierailija
9/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot on n. 1400 euroa + lapsilisät kolmesta lapset (351 euroa). Yhdestä lapsesta ei enää lapsilisiä tule, mutta menot on suuret, kun tyttö on lukiolainen. Kesätöitäkään hän ei saanut. Mun on pakko katsoa juopettelevaa, pettävää, öisin huutavaa ja mekastavaa, ja ajoittain väkivaltaista miestä.

Vierailija
10/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saa yhteensä tuon verran (palkka+asumistuki+lapsilisät+elatusmaksut) joskus myös sossusta. Maksan vuokraa 940 euroa/kk 4h+k+s rivitalo asunnosta. Hyvin ollaan pärjätty. Isompi on koulussa ja pienemmästä ei mene tarhamaksuja.

Toki joskus eletään kädestä suuhun, mutta joka kesä olen lapset saanut vietyä linnanmäelle/särkänniemeen/puuhamaahan/korkeasaareen tmv. Käydään myös välillä risteilyillä. Tyttäreni myös harrastaa ratsastusta joka on pääkaupunkiseudulla KALLISTA 740 euroa 5kk. Toki saan ylimääräistä rahaa, myymällä huutonetissä kaikenlaista ja teen muunlaisiakin pieniä bisneksiä välillä.

Mutta nuo sinun tulosi+ lapsilisät+elatusmaksut tulet pärjäämään hyvin ja jos elät säästeliäästi, niin pääset kyllä niille etelänmatkoillesikin.

Vierailija
11/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ihmeessä tuosta miehestä, sillä tuolla menolla lapset menee pilalle. Saat taatusti enemmän rahaa kuin tuon 1750 euroa kuussa (lapsilisiin tulee yh-korotukset vähintään ja elarit myös lapsista, myös tuosta lukiolaisesta koulutusmaksuna tms.) ja lisäksi mahdollisesti muutakin.

Älä pilaa rahan takia lapsiesi elämää.

Vierailija
12/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan mainiosti pärjää. Jos ajatellaan et asumiseen menee vaikka 600 euroa ja sitten sun elämiseen 500 euroa ja lapsien elämiseen 400 euroa per lapsi, niin se on 1900. Ei tuossa tarvitse hirveästi siis tinkiä edes mistään.

Lisäksi jos eroatte ja teillä ei ole avioehtoa ja avioliitto on kestänyt edes jonkin aikaa, niin saat miehen nimissä olevasta omaisuuden säästöstä puolet.

Lisäksi esim. lapsilisään tulee yksinhuoltajakorotus, olisiko se nykyään 46 euroa.

Jos yhteiskunta katsoo, ettet senkään kanssa pärjää, niin ainahan on muitankin tukia, itse en aikanani saanut muuta kuin sen lapsilisän yh-korotuksen, joka oli silloin 36 euroa.

Niin ja lisäksi tietty lapsista tulee elarit, jotka tuossa tapauksessa ovat varmasti aika korkeatkin.

Eli lopputulemma on minusta se, että jos et pärjää, niin olet kyllä todella huonosti asiais hoitanut. Kenen tahansa pitäisi tuommoisilla tuloilla pärjätä.

Vierailija
13/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän ole heti uutta pimppiä metsästämässä rinnalle kun joutuu pyörittämään lapsiperheen arkea. Osaapahan siinä vaiheessa antaa arvon kaikelle sille, mitä äiti teki perheen eteen.

On se kumma, kun naiset on raskaana, naiset synnyttää, naiset hoitaa ja paijaa, naiset jää yksin...

GRR.

Vierailija
14/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
15/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiukkaa varmaan tekee, mutta selviätte.

Itse pähkäilen saman asian edessä. Minulla ei säännöllisiä tuloja, mutta max 1900 e/kk. (olen ollut kotona töissä vuosia, miehen yritykseen liittyviä skä lasten kanssa)Meilläkin kaikki omaisuus miehen nimissä ja avioehto.

Lapsia 4, joten eiköhän tässä odotella lasten kasvamista

Vierailija
16/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 1800€/kk elelee, kun tekee ruuat itse, ostaa vaatteet kirpparilta jne. Mutta silloin pitää saada asunto halvalla (max. 800€/kk), koska alta tonni kuukaudessa on elämiseen todella niukasti.

Vierailija
17/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan asumistukea? Vai vaikuttaako asiaan se, että minulla on vain yksi lapsi ja aika pieni asunto?

Vierailija
18/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mies maksaa elatustuen- jos ei pysty maksamaan pyydä valtion elatustuki

- asumistuki- saa mahdollisesti

- korostettu lapsilisä 100 e plus yh korotus 35 e?

- elatustuki noin 100-200 e/ lapsi, valtion tuki noin 100 e/ lapsi

- päivähoitomaksun alennus

tsemppiä ap:)

Vierailija
19/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkka about 1400€, lapsilisät x3, minimielarit x2 ja asumistuki about 300€ (vuokra 800€). Pärjäämme ihan hyvin! En ostele kirppareilta mitään, mutta alesta löytyy monesti kivoja vaatteita meille kaikille, lapsilla harrastukset, uudet polkupyörät, ruoan suhteen olen kekseliäs ;), halvalla saa hyvää kun osaa. Kolmesti olemme olleet ulkomaan reissuilla, kahdesti kaukomatkoilla. Autoa emme tarvitse, ulkonakin käyn ystävien kanssa,mutta absolutistina en tuhlaa rahaa viinaan, tanssiminen ei paljoa maksa. ;)

Vierailija
20/20 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa ton 1800 nettona ja minä 300e kotihoidontukea ja maksetaan 700e/kk asuntolainaa ja musta tuntuu et me ollaan rikkaita, kun ei tarvi pihistää mistään ja kaikkea kivaakin saadaan! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yhdeksän