Päivän syömiseni, kyllä nolottaa:
-4 mandariinia
-500g jugurttibanaaneja
-4 jaffakeksiä
-2 hopealakujädeä
-1 suklaatuutti
-puolikas subway club patonki
-lihamureketta, muusia, ruskeeta kastiketta kaamee satsi
-2 tölkkiä batterya
Laskin että noista tulee joku 5500 kaloria. Ei ihme että painan 95kg, enkä jaksa tehdä mitään. Kaikki kaltaiseni läskit aina sanoo ettei syö juuri mitään ja lihoo silti. Päätin kerranki kirjata ylös ja pahaa tekee... Aloitan uuden elämän nyt.piste.
Kommentit (42)
olen liikkunut .. postilaatikolle ja takaisin
odotan juuri miestäni saapuvaksi kera grilliruuan... :/
kukaan syönyt lisää listaamisen jälkeen ;D ?
...kokonaisen Sacher-kakun ahtamista!! x)
T. Aiemmin nuudeleihin sortunut
En siis ole ap, mutta painon kanssa ongelmia riittää.
Ja mä oon tänään syöny ihan järkyttävästi kaikkee paskaa. Koko ajan on ollu ruoka mielessä, ja siis kaikki herkku sellainen. Suunnittelin meneväni hampurilaista hakemaan, siinä sain sentään itteä niskasta kiinni!
Lukekaa ja kauhistelkaa:
-kaks kahvia maidolla
-suklaapatukka
-lihaperunasosetta
-jauhelihakastiketta, makaronia, kurkkua, salaattia, tomaattia
-pieni suklaalevy
-puolikas leipä, päällä juustoa, leikkelettä, kurkkua
-suklaavanukas
-puoli pussia karkkia
-puoli pussia suolapähkinöitä
Juomana 7uppia, maitoa, kivennäisvettä.
Nyt on ihan turvonnu olo.
ystävällisin terveisin: 165/87 =)
Olen itse hoikka ja päivän ruokani on samantyylinen.
lautasellinen puuroa+omenahilloa ja mansikkaa (aamulla)
rahkapulla(töissä)
lautasellinen puuroa+se hillo ja mansikka (töissä)
2 pientä karjalanpiirakkaa (töiden jälkeen)
4 pientä karjalanpiirakkaa (illalla)
karkkia n 50g
light cocista+6km kävelylenkki
Missä sulla on proteiinit ruokavaliosta? Hirve määrä vaan hiilihydraatteja...
En oikeastaan edes tarvii sitä ja jos en osta kaupasta niin pärjään ilman. Mutta jos minä tai mies päästään ilman lapsia kauppaan niin aina tarttuu jotain mukaan ja kun saadaan lapset nukkumaan niin mässytetään ja katsotaan telkkua...Se on jotenkin sellaista nollaamista, pitäis kai keksiä joku toinen nautiskelukeino, tosin se yks toinen vaihtoehto ei oikein innosta kun oon rv33 ja vähän romuna sen takia;-).
Mulla paras painonhallintamuutos on kyllä ollut lapset. Siis olen nyt normaalipainoinen. Lasten hereillä ollessa en voi mässytellä ja ruoka-ajat pysyvät lasten takia säännöllisenä. Pikaruokaa tai eineksiä ei meillä harrasteta enää(lasten takia).
Minäp kokeilen myös
aamulla kaks kuppia kahvia, fitness muromysliä ja rasvatonta maitoa
tunnin kävelylenkki
kaks rieskapalaa, margariinia, juustoa, kinkua ja tuorekurkkua
pääruoka paketti nuggetteja ja puolipeltiä (eli lautasellinen) ranskalaisia, ketsuppia
päivän mittaan pari kourallista turkinpippireita
lisää kahvia, pari mukia
illalla ehkä rieskaa tai muroja.
yleensä arkena ruokavalio pysyy alle 1800 kalorissa (laskurilla laskettuna) mutta nämä vapaat ja viikonloput on aika pahoja, kalja pitsa kebab linjalla...
terv. 156/106
Nyt on vapaapäivä ja kotona tulee helposti naposteltua pitkin päivää. Voisin itsekin kiskaista samanlaisen satsin lukuunottamatta batteryä en onneksi ole opetellut juomaa ja jugurttibanaanin tilalla voisi olla vaikka iso vanukas.
Joo, ja on mullakin liikaa painoa. Tunnustan, että arkena on helppo pysyä ruodussa, mutta tälläinen sadepäivä, kun ei edes kaupat ole auki -> tulee tuhottua kaikkia herkkuja pitkin päivää.
alan koulutus onkin, tosin nyt eri tehtävissä. Monen listasta vaan huomaa että makeaa, pullaa ym. menee reippaasti tai sitten muuten vaan samaa ruoka-ainetta liikaa (vaikkakin banaaneja tai nektariineja ym). Koittakaapa noiden perusteella koota päivän ruokalista ja noudattaa sitä järkevästi, ei esim. litra mansikoita, 4 banaania jne useista suklaapatukoista puhumattakaan. Sillä saatte jo paljon aikaan.
nehän on ihan terveellisiä ja kalorittomia
samoten banaanit on kans hyviä(toki niissä on kyllä kaloreita)
mutta silti.
Tuskin nyt kukaan joka päivä vetelee silleen.
Nektariinihan on ihan terveellistä, mutta että kuusi. Ja sitä paitsi hedelmäsokeri on yhdistetty juuri keskivartalolihavuuteen, joten ei hedelmiäkään ihan mielin määrin pitäisi vetää.
kaurapuuro+voisilmä+pakastemustikoita+maitoa
maitokahvi
jauhelihapihvejä, 2 uuniperunaa, kurkkua, kaalia, porkkanaa, lanttua
2 palaa mustikkapiirakkaa pullapohjalla
maitokahvi
1 jauhelihapihvi, 1 uuniperuna, porkkanaa ja lanttua
lasi maitoa
maustettua sokerijogurttia+kaurahiutaleita
Kome leipää, kinkkua, juustoa, kahvia
kolme suklaakarkkia, kahvia
kanarisottoa, eri värisiä paprikasuikaleita, tomaattia
mustikkapiirakkaa, vaniljajäätelö ja kahvia
ruisleipää, kinkkua, juustoa, salaattia, tomaattia, kurkkua, banaani
ja illalla jotain herkkua vielä, ehkä kinkkisruokaa tai pizzaa
162/48
neljä ruisleipää, kalkkunan leikettä patri isoa siivua, paprikaa, kurkkua, kahvia
peruna-pinaatti-broilerimössöä kauhallinen
jäätelöä pikku kulhoon ehkä desi
karkkia kourallinen (ei ole jokapäiväistä)
voileipäkeksejä
juoksua 40 min
jukurttia + pilttiä yht. desi
- Vähän riisiä ja katkarapuja keltaisessa currykastikkeessa
- 1 leipä juustolla + muutama lakritsi
- pepsimaxia
-taidan vielä illalla syödä yhden kanatortillan...
Laihtua pitäis munkin. Ainakin muutama kilo, mutta turhan usein tulee syötyä esim. croisantteja (mulla on himo niihin)
Olen raskaana (rv 29) ja alkukolmanneksen jälkeen mulle on maistunut hyvin kaikki ruoka ja erityisesti ihan tavallinen ja terveellinen. Oli mulla sellainen kuukauden sokerimässyttelykausikin tuossa joku aika sitten, mutta terästäydyin kun tajusin, että sokerirasitus lähestyi. Ehdin pääsemään viikossa hiilarikierteestä ja sokeriarvot oli mitä mainioimmat. Nyt yritän mennä terveellisellä ja täysipainoisella kasvis- ja kalapainotteisella (vähälihaisella ja -herkkuisella) ruokavaliolla odotuksen loppuun, jotta ei olisi sitten niin paljon pudotettavaa vauvelin syntymän jälkeen. Painoa on tullut odotuksen aikana tosi tasaisesti + 300 g/ vko. Aiemmissa odotuksissa painoa kertynyt aina 18-20 kg. Nyt saisi jäädä alle.
Tänään syömiseni on ollut seuraavanlaiset
lautasellinen lesemuroja, kevytmaitoa ja chokosoya- valmistetta
tuoremehua 2dl
vesimeloonia
maitokahvi + 4 pientä kanelikeksiä
activia-jogurtti
salaattia (kurkku, tomaatti, salaatti) + kastike
raejuustoa
piimää
sopiva annos bataatti-peruna-linssi-tofu-laatikkoa (ruokakermalla n. 15%)
muutama juogurttibanaanilastu (olis kyllä varmaan mennyt enemmänkin, mutta pussin pohjalla oli vain muutama)
omena
Illalla syön varmaan ruisleipää ja marjarahkaa, jossa ei ole kermaa, vaan lusikallinen öljyseosta ja siemeniä
vettä olen myös koittanut hörppiä, lisäksi syön kalaöljyvalmistetta ja d-vitamiinia päivittäin. Olen ennen raskautta laskenut ravintoarvoja kalorilaskuri-palvelussa ja uskoisin, että tämänpäiväisellä päästään ihan suhthyvään ravintoaineiden tasapainoon: proteiineja tulee raejuustosta, tofusta, chokosoyasta ja rahkasta, kuituja muroista, ruisleivästä ja hedelmistä. hyvät rasvat on huomioitu ja kalsiumin saantikin varmasti ihan riittävä, kun on maitoa, piimää ja jogurttia. Mietin näitä ravintoasioita jonkun verran, mutta en tee siitä mitään tiedettä. Yritämme omaksuttaa lapsetkin arvostamaan hyvää ja terveellistä ruokaa ja huomaamaan yhteyksiä hyvän mielen ja jaksamisen sekä hyvän ravinnon välillä.
Tässä vähän vinkkiä siihen, miten syömisiä voisi alkaa ajatella järkevämmin. Hyvä täysipainoinen ruoka - parempi mieli !
- Aamulla appelsiini, kananmuna, 4 suikaletta pekonia, kurkkua, tomaattia, vettä, kahvia.
- Päivällä 1 iso juustonakki ja sinappia
- Iltapäivällä kanankoipi ja iso keko höyrytettyjä kasviksia (lanttua, porkkanaa, parsakaalia, sipulia, paprikaa) voinokareella höystettynä. Jälkiruoaksi kahvia ja manteleita.
- Illalla lautasellinen liha-kaalilaatikkoa, manteleita, juustoa kimpale
Karppausta yritän aloittaa, tosin en tiedä, miten oikeaoppista on syödä hedelmiä. En voi käyttää maitotuotteista kuin kypsiä juustoja, joten ruokavaliosta tulee turhan karu, jos hedelmätkin jättäisi pois. Miltä tuo näyttää teidän muiden karppien mielestä? Tavoitteena on laihduttaa ja saada terveydentilaa paremmaksi.
kaurapuuro + ruisleipä
kahvi
makarooni + jauheliha + vihanneksia
kahvi + dallaspullaa
pari karkkia
ruisleipä ja pari vaaleaa leipää + viilis
kahvi + britakakkua pari palaa
ruokajuomana on ollut rasvaton maito ja leivänpäällä lätta+ juustoa.
Hyvin ovat kilot pysyneet. Ei siis ole painon hallinnassa ongelmia..en ole harkinnut painon vartiointia :P :D
Ps. mittani ovat 164/55