Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minipillerit...vaikuttaako mielialaan vai ei?

Vierailija
10.06.2015 |

Uskon että vaikuttaa. Lääkäri sanoi että ei vaikuta. Mitä mieltä?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kokeiltuani ensin jonkin aikaa, kun tuli masennusta ja alakuloisuutta sekä älytön väsymys! Haloo, nehän on "ylimääräisiä" hormooneja ja ihmettelisin jos eivät vaikuttaisi jotenkin kehon toimintaan....

Vierailija
2/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 21:33"]Itse lopetin kokeiltuani ensin jonkin aikaa, kun tuli masennusta ja alakuloisuutta sekä älytön väsymys! Haloo, nehän on "ylimääräisiä" hormooneja ja ihmettelisin jos eivät vaikuttaisi jotenkin kehon toimintaan....
[/quote]

No haloo itsellesi. Olisi mielenkiintoista kuulla faktapohjaisia mielipiteitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja aina voi tulla raskaaksi. Siinä teille hormonimyrskyä arvon av-mammat.
T: Neuvolan terkkari

Vierailija
4/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite syönyt nyt vajaa vuoden minipillereitä (Microluton merkkisiä) ja ei ole minkäänlaisia sivuvaikutuksia, mitä nyt välillä kuukautiskierto vähän heittelee ja kerran tänä aikana tullut tiputteluvuotoa parin viikon ajan. Olin todella yllättynyt ettei tämän enempää sivuoireita, lääkäri kun pelotteli että voi tulla iho ongelmia tai jatkuvaa tiputtelua.. Olin vuosia ilman hormoniehkäisyä koska kaikista e-pillereistä tuppasi tulemaan tosi paljon mielialanvaihteluita ja painokin vaan nousi.

Vierailija
5/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa vei kaikki halut.

Vierailija
6/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaikutti ihan kamalasti. Muutuin surulliseksi ja vihaiseksi. Oon normaalisti tosi rauhallinen ihminen mut niistä tulin ihan hulluks! Suutuspäissäni kerran hakkasin nyrkillä jotain muistaakseni seinää ja kädessä oleva sormuskin meni soikeeks :'D sit päätin etttä ei koskaan enää! Se on ihan kamalaa..

Vierailija
7/40 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tulin masentuneeksi niistä. Outoa koska tavalliset e- pillerit sopi mulle hyvin

Vierailija
8/40 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuli ihan hullu cerazettea syödessä. Hirvittävät mielialanvaihtelut ja masennusoireita. Ilman hormoneja on parempi :)

Vierailija
9/40 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset & iho rasvoittuu nopeammin, apaattinen mieliala (koko ajan), suuttuessa koen agression todella voimakkaasti. Aikasemmin olin "lempeä kuin lammas", eli nämä selkeästi nousseet esiin kuluneen 2 vuoden käytön aikana. Kuukautiset melko epäsäännölliset, kierto n.45-55 päivää (ennen 24-27). En tiedä uusinko tämän reseptin loputtua, Cerazettea käytän.

Vierailija
10/40 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai kaikki hormonaaliset ehkäisyt vaikuttavat myös mielialaan.
Minkä alan lääkäri moista soopaa on puhunut, ap?

Vierailija
11/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia?

Vierailija
12/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todellakin vaikutti ja ihan lääkärikin sanoi, että voi vaikuttaa. Todella kiukkuinen ja alakuloinen olin.

Vierailija
13/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt desogestreliä nyt liki vuoden, eikä mitään sivuoireita. Ainoastaan kuukautiset jääneet kokonaan pois ja valkovuotoa ehkä aavistuksen enemmän kuin ennen.

Tavalliset pillerit, hormonikierukka ja rengas sen sijaan saivat hirvittävät oireet aikaiseksi. Kai se on niin yksilökohtaista miten kukin reagoi.

Vierailija
14/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli koko 6kk mitä yritin niitä käyttää jatkuvaa raivoa ja itkua. Ap on käynyt jollain puoskarilla kun tuollaista valehtelee, totta kai ne voi vaikuttaa siinä missä kaikki muutkin hormoonit.

Vierailija
15/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazettea syön, en ole huomannut että vaikuttaisi.. eikä muitakaan oireita, kivut pysyneet aika hyvin kurissa,siihen olen tosi tyytyväinen

Vierailija
16/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin desogestrel sandozia vajaan vuoden ja normaalisti positiivinen ja pirteä mielialani muuttui surulliseksi, apaattiseksi ja masentuneeksi. Sain raivokohtauksia pienimmistäkin asioista ja jatkuvasti tuntui ettei missään ole mitään järkeä.

Vierailija
17/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja aina voi tulla raskaaksi. Siinä teille hormonimyrskyä arvon av-mammat.

T: Neuvolan terkkari

No ei ole pelkoa kun en harrasta seksiä.

Vierailija
18/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikuttaa, hormonejahan nekin sisältävät. Puuta heinää on puhuttu.

Kaikkein älyttömimpiä kuulemiani väitteitä on, että ehkäisyrengas tai hormonikierukka ei vaikuta mielialoihin, ihoon tai mihinkään, koska se vaikuttaa vain paikallisesti eikä koko kehoon. Niinpä niin.

Vierailija
19/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
20/40 |
23.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Visannea syönyt puoli vuotta, ei mitään oireita. Ei menkkoja, iho-ongelmia, mielialanvaihteluita. Painokin on laskenut 5kg ja endometrioosi pienentynyt,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi