Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadunko, jos en hanki lapsia?

Vierailija
25.05.2015 |

Täytän kesällä 36, enkä ole ikinä kokenut vauvakuumetta tai mitään siihen viittaavaakaan. Olen parisuhteessa, minulla on vakaa työtilanne, ja elämässäni on paljon mielekästä sisältöä. En varsinaisesti kaipaa lasta, mutta tiedän, että monet hankkivat lapsen ihan järkipäätöksellä. Haluaisin eroon hormonaalisesta ehkäisystä, ja tuntuu, että nyt pitäisi viimeistään päättää, haluaako sitä lasta yrittää vai ei. Elämäni on hyvää nyt, mutta kadunko myöhemmin, jos en hanki lasta?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, kyllä ne vaan tehdään. Jos ei paneskele, niin ei niitä tule.

Vierailija
62/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lapsia niin älä hanki niitä. En ymmärrä ihmisiä, jotka eivät tiedä haluavatko lapsia vai ei. Lapsista on niin helvetisti riesaa, että niitä kannattaa haluta koko sydämellä. että sitä jaksaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET

Vierailija
64/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kadut tai ehkä et kadu.

Ei lasta voi tehdä vähän niinkuin varmuuden vuoksi!

Luulisi että ap sinun ikäisesi aikuinen nainen jo tuntisi itsensä sen verran hyvin ettei vierailta ihmisiltä tarvitse kysellä.

Mitä mieltä se parisuhteen toinen osapuoli on vai jättääkö hän tämän asian yksin sinun päätettäväksi?

Jokainen lapsi ansaitsee syntyä oikeasti toivottuna ja haluttuna ja maailma on jo täynnä lapsia joita kukaan ei halua tai rakasta...älä tee yhtä lisää.

Vierailija
65/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, katuako mieluummin asioita, jotka on tehnyt vai niitä, joita ei ole tehnyt?

66/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:36"]

[quote author="shatteredslashK" time="25.05.2015 klo 18:23"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]

Kyllä. Sitä ei sitten kuuskymppisenä enää saa eikä ole koskaan mahdollisuutta lapsenlapsiin. Pahimmassa tapauksessa olet totaalisen yksin vanhemmalla iällä.

[/quote]

Ei ole mitään takeita siitä, että lapset ja lapsenlapset pitäisivät seuraa. Se ei ole mikään velvollisuus.

[/quote]

Etkö aijo käydä tervehtimässä omia vanhempiasi? Tiesihän sen, ettei pedofiilillä ole empatiakykyä eses omia vanhempia kohtaan.

[/quote]

Mistä sait päähäsi, etten minä tervehtisi omia vanhempiani vanhainkodissa? No jaa, osuit oikeaan. Ei minulla riitä empatiakykyä jatkuvasti vähätteleville ja ilkeille ihmisille. En ole heille mitään velkaa.

Vierailija
67/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22, riippuu ihan asiasta.

Vierailija
68/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sitä ei sitten kuuskymppisenä enää saa eikä ole koskaan mahdollisuutta lapsenlapsiin. Pahimmassa tapauksessa olet totaalisen yksin vanhemmalla iällä.

[/quote]

Minun vanhempieni kolmesta lapsesta vain yksi pitää yhteyttä vanhempiinsa, vähintäänkin soittelemalla pitkiä puheluita puolin ja toisin monta kertaa viikossa. Toinen lapsista, moniongelmainen, häipyi vuosikymmeniä sitten, kun ei saanut vanhemmiltaan enää käyttörahaa. Kolmas sattui menemään naimisiin vain omasta suvustaan välittävän ihmisen kanssa, soittelee kerran pari vuodessa ja käy muutaman vuoden välein näyttämässä lapsenlapsia. Ja vanhemmat siis ovat reippaita ja kultaisia ihmisiä.

Pahimmassa tapauksessa sinäkin teet viisi lasta ja saat viisitoista lastenlasta ja silti elät ja kuolet vanhainkodissa ypöyksin.

Vierailija
69/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:36"]

[quote author="shatteredslashK" time="25.05.2015 klo 18:23"]

[/quote]

Ei ole mitään takeita siitä, että lapset ja lapsenlapset pitäisivät seuraa. Se ei ole mikään velvollisuus.

[/quote]

Etkö aijo käydä tervehtimässä omia vanhempiasi? Tiesihän sen, ettei pedofiilillä ole empatiakykyä eses omia vanhempia kohtaan.

[/quote]

Miten voit täysin tuntematonta ihmistä nimitellä pedofiiliksi?! Miten tämä edes liittyy aiheeseen?

Vierailija
70/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]Et todellakaan kadu.
[/quote]

Ja mistäs sää voit sen tietää?

[/quote]
Siitä että itse valitsin toisin ja kadun.

Vierailija
71/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]Et todellakaan kadu. [/quote] Ja mistäs sää voit sen tietää? [/quote] Siitä että itse valitsin toisin ja kadun.

[/quote]

sinä katuva, minkä ikäisiä lapsesi ovat nyt? 

Vierailija
72/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et välttämättä kadu ollenkaan. Minulla oma perhe, lapset ja mies ovat minun elämäni tärkeimmät asiat ja se lämpö joka läheisistä ihmissuhteista saa on minulle elämän voimavara. Ajatus yksinäisestä vanhuudesta on ahdistava ja toivon nyt antamani rakkauden ja huolenpidon jatkuvan kauan ja läheisteni haluavan huolehtia minusta joskus kun olen vanha tai sairas.
Ei siihen yksinäisyyden torjumiseen tosin omia lapsia tarvitse, mutta minulle lasten saaminen on ollut luonnollinen valinta. Pidän lapsista :)

Vierailija
73/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:15"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]Et todellakaan kadu. [/quote] Ja mistäs sää voit sen tietää? [/quote] Siitä että itse valitsin toisin ja kadun.

[/quote]

sinä katuva, minkä ikäisiä lapsesi ovat nyt? 

[/quote]

Onko tämä niitä kysymyksiä joihin jatketaan "Se saattaa hetkellisesti tuntua tuolta kun lapsi on vauva/taapero/leikki-ikäinen/teini mutta et varmasti enää kadu kun lapsi on x ikäinen!" ?

Vierailija
74/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäintä tässä maailmassa on että tekee lapsia sen takia että on joku huolehtimassa kun on vanha.Millä oikeudella tuommoista voi vaatia??Monen ihmisen elämä olisi helpompaa jos ei tarte 20vee huolehtia vanhemmistaan.

ap,tässä maailmassa on monta koditonta lasta.Oletko harkinnut adoptiota?Jos pystyt ajattelemaan niin,että mielelläsi tarjoat jollekin lapselle kodin ja eväät elämään,niin silloin sinusta varmasti on äidiksi.Mutta jos et,niin ei Se biologinenkaan lapsi varmaan kovin haluttu ole vaan tehty muuten vaan.

Vierailija
75/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkin mietityttää niin älä hanki. Niistä ei nimittäin pääse eroon seuraavaan 16-20 vuoteen.

Vierailija
76/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossakin tilanteessa tulet katumaan sitä ettet tehnyt. Toisaalta jos teet niin aika varmasti tulet katumaan sitäkin :s
Sinun on kysyttävä itseltäsi sitä, kumpaa asiaa kadut mielummin.

Vierailija
77/77 |
05.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä