Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kadunko, jos en hanki lapsia?

Vierailija
25.05.2015 |

Täytän kesällä 36, enkä ole ikinä kokenut vauvakuumetta tai mitään siihen viittaavaakaan. Olen parisuhteessa, minulla on vakaa työtilanne, ja elämässäni on paljon mielekästä sisältöä. En varsinaisesti kaipaa lasta, mutta tiedän, että monet hankkivat lapsen ihan järkipäätöksellä. Haluaisin eroon hormonaalisesta ehkäisystä, ja tuntuu, että nyt pitäisi viimeistään päättää, haluaako sitä lasta yrittää vai ei. Elämäni on hyvää nyt, mutta kadunko myöhemmin, jos en hanki lasta?

Kommentit (77)

Vierailija
42/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:43"]

Itsekkäintä tässä maailmassa on että tekee lapsia sen takia että on joku huolehtimassa kun on vanha.Millä oikeudella tuommoista voi vaatia??Monen ihmisen elämä olisi helpompaa jos ei tarte 20vee huolehtia vanhemmistaan. ap,tässä maailmassa on monta koditonta lasta.Oletko harkinnut adoptiota?Jos pystyt ajattelemaan niin,että mielelläsi tarjoat jollekin lapselle kodin ja eväät elämään,niin silloin sinusta varmasti on äidiksi.Mutta jos et,niin ei Se biologinenkaan lapsi varmaan kovin haluttu ole vaan tehty muuten vaan.

[/quote]

Miksi sen huolehtimisen pitäisi olla vain yksisuuntaista? Lapsista huolehditaan, niiden puolesta uhraudutaan mutta mitään ei anneta takaisin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:46"]

Varmaan jossakin tilanteessa tulet katumaan sitä ettet tehnyt. Toisaalta jos teet niin aika varmasti tulet katumaan sitäkin :s Sinun on kysyttävä itseltäsi sitä, kumpaa asiaa kadut mielummin.

[/quote]

Tämä on mielenkiintoinen näkökulma. Ensimmäinen reaktioni on, että on parempi katua lapsettomuutta. Niittäin jos katuu lapsia, katumiseni vahingoittaa todennäköisesti heitäkin. Parempi olla yksinäinen kärsijä kuin vahingoittaa muita.

Tämä ajatusleikki ei kyllä tuo varmuutta kumpaankaan suuntaan. -ap
[/quote]
Minä ajattelin noin ennen kuin sain lapsia. Näin jälkikäteen en voisi koskaan katua heidän syntymäänsä. Koko ajatus on aivan outo. Siinähän he ovat lihaa ja verta omine ajatuksinensa ja persooniensa kanssa. :)
Ja itse olen lasten myötä muuttunut niin perusteellisella tavalla etten enää osaa ajatella elämästä samalla tavalla kuin ennen lapsia. Ehkä sen voisi kiteyttää niin että ennen lapsia ajattelin elämää omista lähtökohdista; mikä olisi minulle hyvä ja mitä ajattelen ja minne olen menossa. Lasten saannin myötä se oman edun ajaminen sai vähäpätöisemmän merkityksen ja pidän sitä vain hyvänä asiana. Eli nyt minun katumiset lasten hankinnasta ei juurikaan ole merkityksellistä.. (Ymmärtääköhän kukaan mitä ajan takaa)
En siis ole mikään ovimatto tai vässykkä äiti joka ei huolehdi itsestään, mutta olen ehkä saanut epäitsekkäämmän elämänasenteen.. Tämä meni nyt ehkä off topic mutta ehkä pointtini on se että ei ehkä voi ennen lasta miettiä katuuko jos ei saa lapsia ja sitten lapsen saannin jälkeen katua saaneensa lapsen. Nämä kaksi miettijää eivät ole sama ihminen :D äh menen nukkumaan

Vierailija
44/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:46"] Varmaan jossakin tilanteessa tulet katumaan sitä ettet tehnyt. Toisaalta jos teet niin aika varmasti tulet katumaan sitäkin :s Sinun on kysyttävä itseltäsi sitä, kumpaa asiaa kadut mielummin. [/quote] Tämä on mielenkiintoinen näkökulma. Ensimmäinen reaktioni on, että on parempi katua lapsettomuutta. Niittäin jos katuu lapsia, katumiseni vahingoittaa todennäköisesti heitäkin. Parempi olla yksinäinen kärsijä kuin vahingoittaa muita. Tämä ajatusleikki ei kyllä tuo varmuutta kumpaankaan suuntaan. -ap [/quote] Minusta taas tuossa ei ole mitään pohtimista. Älä tee.

[/quote] Tää on uskomatonta propagandaa. Jatkuvasti sellaisia aloituksia, kuin esimerkiksi: "rupsahdat nainen jne heti 5-vuoden iässä" tyyliin tai muuta sellaista sontaa. Täällä nämä vastailevat ovat vielä itse aivan pentuja, vailla lapsia ja sitten välillä huomaa, kun yksi ja sama ihminen vastailee näihin kirjoituksiin. Jollakin ei muuta tekemistä kun trollailla kuinka äitiys kaduttaa jne aloituksia. Aivan niinkuin tuossakin yläpuolella "älä tee".

Vierailija
45/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 19:46"] Varmaan jossakin tilanteessa tulet katumaan sitä ettet tehnyt. Toisaalta jos teet niin aika varmasti tulet katumaan sitäkin :s Sinun on kysyttävä itseltäsi sitä, kumpaa asiaa kadut mielummin. [/quote] Tämä on mielenkiintoinen näkökulma. Ensimmäinen reaktioni on, että on parempi katua lapsettomuutta. Niittäin jos katuu lapsia, katumiseni vahingoittaa todennäköisesti heitäkin. Parempi olla yksinäinen kärsijä kuin vahingoittaa muita. Tämä ajatusleikki ei kyllä tuo varmuutta kumpaankaan suuntaan. -ap [/quote] Minusta taas tuossa ei ole mitään pohtimista. Älä tee.

[/quote] Tää on uskomatonta propagandaa. Jatkuvasti sellaisia aloituksia, kuin esimerkiksi: "rupsahdat nainen jne heti 5-vuoden iässä" tyyliin tai muuta sellaista sontaa. Täällä nämä vastailevat ovat vielä itse aivan pentuja, vailla lapsia ja sitten välillä huomaa, kun yksi ja sama ihminen vastailee näihin kirjoituksiin. Jollakin ei muuta tekemistä kun trollailla kuinka äitiys kaduttaa jne aloituksia. Aivan niinkuin tuossakin yläpuolella "älä tee".
[/quote]
Mä olen 40 - vuotias kahden teinin äiti, joten älä keksi trollaustarinoita päästäsi, vaikkei vastaukset miellyttäisikään.

Vierailija
46/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee, jos et todella halua.

Vierailija
47/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et todellakaan kadu.

Vierailija
48/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Sitä ei sitten kuuskymppisenä enää saa eikä ole koskaan mahdollisuutta lapsenlapsiin.
Pahimmassa tapauksessa olet totaalisen yksin vanhemmalla iällä.

49/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kakkosta. On parempi olla hankkimatta, jos et todella halua. Lapsia ei kannata tehdä sillä verukkeella, että "no koska muutkin".

Vierailija
50/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]Et todellakaan kadu.
[/quote]

Ja mistäs sää voit sen tietää?

51/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]

Kyllä. Sitä ei sitten kuuskymppisenä enää saa eikä ole koskaan mahdollisuutta lapsenlapsiin. Pahimmassa tapauksessa olet totaalisen yksin vanhemmalla iällä.

[/quote]

Ei ole mitään takeita siitä, että lapset ja lapsenlapset pitäisivät seuraa. Se ei ole mikään velvollisuus.

Vierailija
52/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitä voi täältä av-palstalta kyselemällä ratkaista. Mieti haluatko lapsia vai et. Voi olla että kadut kumpaa vaan päätöstä, mutta sitä ei kukaan voi sulle kertoa, ei täällä tai livenä.

Vierailija
53/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan aika moni 70 --> katuu ettei ole lapsia mutta jos lapsista ei välitä niin miksi ihmeessä niitä tekisi? Ei ole kenenkään edun mukaista jos lapsi syntyy perheeseen johon ei lasta haluta.

Vierailija
54/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredslashK" time="25.05.2015 klo 18:23"][quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 18:22"]

Kyllä. Sitä ei sitten kuuskymppisenä enää saa eikä ole koskaan mahdollisuutta lapsenlapsiin. Pahimmassa tapauksessa olet totaalisen yksin vanhemmalla iällä.

[/quote]

Ei ole mitään takeita siitä, että lapset ja lapsenlapset pitäisivät seuraa. Se ei ole mikään velvollisuus.
[/quote]

Ei kukaan seurasta ole puhunut.

Vierailija
55/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa. Koen kuitenkin, että tarvitsisin lapsia vain vastaanottamaan minulta jäävän perinnön. Oikeastaan sekin hoituu testamenttaamalla perintö jollekin sopivalle taholle tai henkilölle. Eli en kaipaa lapsia mihinkään.

Vanhainkodeissa surullisimpia ovat ne, joiden lapset eivät koskaan käy.

Vierailija
56/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis vammaiseen lapseen tai muuten haastavaan? Jos yhtään epäilet, niin älä tee.

Vierailija
57/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tietää, katuuko vai ei? Minulla on mielestäni ihan hyvä itsetuntemus, mutta lasten hankinta on niin paljon vieraampi asia kuin se, mitä töitä haluaa tehdä tai minkälainen kumppani on itselle paras.

Ja jos ei ole varma, kannattaako lapsi tehdä "varmuuden vuoksi"? (Kuulostaa näin kirjoitettuna tyhmältä, mutta varmaan joku on tehnyt lapset käytännössä juuri tästä syystä, vaikka motivaation selittäisi itselleen toisella tavalla.) -ap

Vierailija
58/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse katuisin. Tiedän, että suren sitä, ettei toista lasta tullut. Voiko pillerit vaikuttaa vauvakuumeeseen? Toki järkisyyt onkin sitten toinen juttu. Usein mietin itsekin tuleeko isot päätökset tehdä järjellä vai tunteella. Varsinkin jos kumpikaan ei ole ehdoton voittaja. Vielä en tiedä

Vierailija
59/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen vanhusten parissa ja yllättävän paljon on yksinäisyytt, vaikka lapsia olisi. Asuvat muualla tai on vaan " omat elämät".

Vierailija
60/77 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia saadaan. Ei niitä tehdä.
On häpeä käyttää hormoneja jotka tuhoavat luontoa.
Kaikki valuu vesistöön ja kaloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme