Nimimielipiteitä kaivataan! Mikon ja Heikin pikkusisarukselle nimi mietinnässä
Ultraaja epäili, että poika olisi tulossa, mutta ei ollut varma. Tytölle nimi olisi jo melkein valmiina ollutkin. Olemme ajatelleet Elina Kristiinaa, mutta jos poika tosiaan tulossa, niin vaihtoehtoja enemmän.
Isoveljet ovat siis Mikko Johannes ja Heikki Ilmari ja jos tämä kolmas on poika, voisi toinen nimi olla Aleksanteri. Ensimmäiseksi nimeksi ovat ehdolla vahvimmin:
Jaakko
Jukka
Veikko
Erkki (minun suosikkini, mutta olemmeko liikaa aikaamme edellä, jos annamme tämän?)
tai sitten tuon kk-kaavan rikkovat
Aarne (jolloin toiseksi nimeksi varmaankin Vilhelm)
Seppo (taas liian aikaa edellä?)
Mielipiteitä ja ehdotuksia?
Kommentit (13)
muita setiä samassa jättikatraassa on Olli, Tuomas, Lauri, Markku. Tyttöjä on Annukka, Eeva ja Kaisa.
Matti, Juha, Heikki, Mikko, Jukka.
Toisilla nimilla on merkityksensä, eikä niiden meistä tarvitse välttämättä äänteellisesti sopia niin hyvin ensimmäiseen nimeen. Ja sukunimi tasapainottaa joka tapauksessa sopivasti noita nimiyhdistelmiä.
Reijosta en pidä, on jotenkin pliisu. Olli olisi minusta todella kiva nimi, mutta lasten serkku on jo Olli.
Vaikka Jaakko Aleksanteri ehkä sopii paremmin yhteen kuin Jussi Aleksanteri. Jussi sopisi muuten vain Heikin ja Mikon veljeksi.
Muita vaihtoehtoja:
Esko
Hannu
Lauri (tämä ehkä liian in nyt?)
Jussi olis kyllä ehdoton velipoika Heikille ja Mikolle. :)
selkeästi 50/60-lukulainen...
Seppo tuntuu jotekin kivalta, se on lisäksi niiiin suomalainen, vrt. Seppo Ilmarinen
Söpö nimi :) (eikä liikaa aikaansa edellä mun mielestä, toisin kuin Erkki)
niin olisi saman ajan nimi
jos tyttö niin
Helmi Maria, Kaisa Anneli, Raili, Riitta jne.
Elina nimisiä on aivan mielettömästi.
Jaakkoa olisin otsikon perusteella ehdottanut ja sehän sieltä listasta löytyikin, mtuta kyllä Seppo vie voiton.
Jos Seppo on liian ukkomainen, olisiko Teppo nuorekkaampi?
-kk- nimiä vielä, vaikka hyvin sopii muutkin:
Pekko
Pekka
Jarkko
Kerkko
Herkko
Ilkka
Markku
Pirkka
Okko
Ukko
Kukka
Maikki
Mirkka
Riikka
Sirkka
Sirkku
Vuokko
Pidempiä olis enemmänkin: Annikki, Orvokki, Tuulikki, Kirsikka, Sinikka...
Seposta mulle tulee vähän lälly mielikuva.
p.s. ap: meilläkin on Mikko Johannes :)
*Reijo Aleksanteri?*