Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsalihastreeni - kuinka nopeasti voi odottaa näkyviä tuloksia?

Vierailija
20.05.2009 |

Jos on ylipainoa noin 10kg ja vatsassakin on vähän ylimääräistä löllöä + raskauksien jälkeen hieman roikkuva (yäk) vatsanahka. Liikuntana toistaiseksi naruhyppelyä ja vatsalihasliikkeitä joka päivä niin kauan kuin jaksaa.

Auttaako tuohon vatsaan edes mikään liikunta, vai onko siitä vain kärsittävä? Löllöt tietysti voi saada pois, mutta tuo nahka....

Vai mitä suosittelisitte? Juoksua olisi tarkoitus aloitella, kunhan saisi itteään niskasta kiinni ja uskaltautuisi tuonne "näytille" juoksemaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan jos siinä niiden lihasten päällä on löllöä niin eihän se näy sieltä alta vaikka saisitkin lihakset treenattua kuntoon. Eli myös laihdutus eli aerobinen liikunta on trimmaamisen kannalta tärkeää. Sellainen lihaslaite kuin AbSwing tai AWIA Swing auttaa todella paljon. Eli siis sama laite, eri valmistaja. Itse ostin AWIA Swingin 10e CityMarketista noin vuosi sitten. Treenailen sillä 10-15min päivässä, en enää tosin joka päivä.

t. joku joka halusi ehdottomasti laittaa napakorun ekan raskauden jälkeen, ja onnistui siinä! :)

Vierailija
2/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enne raskauksia 15kg laihduttanut ja voin kertoa, että sen löllön kyllä saa pois, kunhan jaksaa tehdä pitkäjänteistä työtä.

Miten syöt? Senkin täytyy olla kunnossa.

Itse laihduin tuon kilomäärän treenaamalla salilla, fillaroimalla ja juoksemalla. Suosittelen salitreenejä, koska sieltä saat lihasta rasvan tilalle ja myös vatsalihaksia voit treenata monipuolisesti salilla. Itse hurahdin kuntosaliin täysin!

Kun tuohon lisää juoksua ja fillarointia, et voi olla hoikistumatta. Se löllerö vatsan seudulta lähtee kyllä, kun rasva palaa ja nahka kyllä vetäytyy pikkuhiljaa.

Olen itse päässyt kahden raskauden jälkeen takaisin hyvään kuosiin: liikuntaa se on kyllä vaatinut ja järkevän ruokavalion. Itse käyn salilla 4-6krt/vko ja lisäksi fillaroin, kävelen, juoksen monta kertaa viikossa tai otan salitreenin päälle crosstrainerilla aerobista. Sanoisin, että 3kk treenaamisen jälkeen tulokset jo huomaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi sitten opettelin syömään oikein ja sainkin kiloja pois 10. Mutta vain ruokavaliolla, joten en kiinteytynyt yhtään. Pari kiloa on tullut takaisin ja nyt haluaisin todella päästä näistä löllöistä.

Minulla on kotona vatsapenkki, jolla olen nyt treenannut vasta muutaman päivän. Narua innostuin hyppimään esikoisen mallista :) Ja nyt hypelläänkin yhdessä.

Kuntosalista en ole innostunut, vaikkakin se varmasti olisi tarpeellista. Pyöräilystä en myöskään niin hirveästi innostu, käymmekin vain lasten kanssa pyöräilemässä.

Luulen että tuo juoksu olisi se mun juttu, kunto vaan on niin huono että on suuri kynnys lähteä tuonne ihmisten ilmoille puuskuttaan :(

ap

Vierailija
4/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että tuo juoksu olisi se mun juttu, kunto vaan on niin huono että on suuri kynnys lähteä tuonne ihmisten ilmoille puuskuttaan :(

ap

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1235&a=4645

Se oli hyvä ohjelma, ja minullakin oli tosi huono kunto. :)

Vierailija
5/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kolmen lapsen jälkeen nollasta ja olen jaksanut vaivatta noudattaa ohjelmaa. Riittävän hidas etenemistahti.

http://www.pori.fi/vav/liikunnanohjaus/juoksuohjelma_11vkoa.pdf

Vierailija
6/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muistathan, että lihasta se ei tuo muualle kuin jalkoihin. Ja lihaksia pitäisi treenata myös selästä vatsan lisäksi, joten minäkin suosittelen kuntosalia. Oletko koskaan käynyt salilla vai onko sinulla vain mielikuva paikasta?

Vierailija
7/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistaa kiristää syviä vatsalihaksia, niin siinähän ne ainakin napakoituvat ihan huomaamatta :-) Eli kuvittele että vatsaasi kurtistaa kokoon vaikkapa liian kireä vyö, tunne on vähän samanlainen.

Vierailija
8/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun muistaa kiristää syviä vatsalihaksia, niin siinähän ne ainakin napakoituvat ihan huomaamatta :-) Eli kuvittele että vatsaasi kurtistaa kokoon vaikkapa liian kireä vyö, tunne on vähän samanlainen.

mitään vatsalihaksia saa...

Vierailija
9/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvien vatsalihasten siis ainakin auttaa kropan "korsetin" kehittymisessä ja ryhdin paranemisessa. Eli älä lainkaan vähättele.

Vierailija
10/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tarkoittanut, että tuolla konstilla SAA vatsalihakset. En suinkaan. Sen kun vain salille hinkkaamaan laitteita ja metsään juoksemaan. Mutta arkipäivän oleilussa tuo "kurtistelu" on hyvä lisä. Kuten sanoin. Syvät vatsalihakset ja niiden jännittäminen parantaa heti ryhtiä ja saa pömppöäkin piiloon.

Vierailija
11/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syvien vatsalihasten siis ainakin auttaa kropan "korsetin" kehittymisessä ja ryhdin paranemisessa. Eli älä lainkaan vähättele.

viimeiset 10v ja todellakaan tuollaisella kurtistelulla et niitä saa! On eri asia, että on vatsalihakset kuin että niitä pikkuisen kurtistelee ja sitten kuvittelee omaavansa jonkun upean "korsetin." Jos se noin helppoa olisi, niin joka toisella olisi upea vatsa. Tietysti tässä on varmaan erona se, mitä tavoittelee..

Vierailija
12/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viimeiset 10v ja todellakaan tuollaisella kurtistelulla et niitä saa! On eri asia, että on vatsalihakset kuin että niitä pikkuisen kurtistelee ja sitten kuvittelee omaavansa jonkun upean "korsetin." Jos se noin helppoa olisi, niin joka toisella olisi upea vatsa. Tietysti tässä on varmaan erona se, mitä tavoittelee..

Tiesithän, että kuntosalilla tehtävät vatsalihasharjoitukset ovat yleensä tosi huonoja synnyttäneille naisilla ja lisäksi löysyttävät helposti lantionpohjan lihaksia, jos ne tehdään väärin?

Vierailija
13/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että kuntosalilla tehtävät vatsalihasharjoitukset ovat yleensä tosi huonoja synnyttäneille naisilla ja lisäksi löysyttävät helposti lantionpohjan lihaksia, jos ne tehdään väärin?

Vierailija
14/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitettavasti monet nk. ammattilaisetkaan eivät tiedä, vaikka huhkivat salilla yötä myöhään ja, mikä pahinta, vetävät tuntejakin.

T. Fysioterapeutti

Vierailija
15/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän tosiaan treenataan myös salilla, tietynlaisilla liikkeillä. Mutta olen myös lukenut, että esimerkiksi juostessa on hyvä jännittää syviä vatsalihaksia. Siinä samalla nekin kehittyvät. Itse harrastan tanssimista ja siellä paljon puhutaan syvien vatsalihasten merkityksestä ihmisen ryhdille ja kehon kannatukselle. Tämä nyt ei ollut mikään ratkaisu ap:n ongelmaan, joka hoitunee aerobisella treenillä ja monipuolisella lihaskuntoharjoittelulla. Kunhan mainitsin asian, johon voi kiinnittää huomiota ihan arkipäivässä, samoin kuten lantionpohjanlihasten treenaamiseen.

Vierailija
16/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän tosiaan treenataan myös salilla, tietynlaisilla liikkeillä. Mutta olen myös lukenut, että esimerkiksi juostessa on hyvä jännittää syviä vatsalihaksia. Siinä samalla nekin kehittyvät. Itse harrastan tanssimista ja siellä paljon puhutaan syvien vatsalihasten merkityksestä ihmisen ryhdille ja kehon kannatukselle. Tämä nyt ei ollut mikään ratkaisu ap:n ongelmaan, joka hoitunee aerobisella treenillä ja monipuolisella lihaskuntoharjoittelulla. Kunhan mainitsin asian, johon voi kiinnittää huomiota ihan arkipäivässä, samoin kuten lantionpohjanlihasten treenaamiseen.

kurtistelemalla lihaksia, kun se on häviävän pientä treeniä. Myös selkää pitää treenata, jos meinaa saada vatsikset kuntoon...

Vierailija
17/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eivät kestäs itä, että joku tietää jotain paremmin kuin he. Tottakai on hyvä pitää vatsanseutu kireällä mm. nostoja ym tehdessä, mutta ei siinä lihaskuntoa saa millään. T. toinen himoliikkuja

Vierailija
18/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatsanseudun kurtistelulla ei saa lihaskuntoa, ei todellakaan. Se on yksi osa-alua, josta on hyvä aloittaa ja huomioida asia koko ajan. Sitähän olen yrittänyt tässä toitottaa. En kyseistä asiaa yksinomaisena harjoitusmuotona. Voi apua..

Vierailija
19/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös sitten puoli vuotta raskauden jälkeen. Mitään syviä lihaksia en ole koskaan harjoittanut, ihan normi salilla tehtävillä liikkeillä olen kropan saanut kuosiin ja vähän lenkkeilyä ym päälle.

Vierailija
20/22 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalilla olen käynyt joitakin vuosia sitten (aikana ennen lapsia), se oli jotenkin sellaista pakkopullaa, etten mielelläni sinne mene jos vain jotenkin muuten saisi lihakset parempaan kuntoon.

Taidan kokeilla toista noista juoksulinkeistä :) Kotona sitten teen vatsoja ja selkää, sekä minulla on käsipainot, joita voisin nostella. Mitä vielä pitäisi lisäksi tehdä? Tarkoitus siis olisi ettei tarvitse lähteä sinne salille...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi