Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti, jos laitan 8kk ikäisen hoitoon?

Vierailija
20.05.2009 |

Meidän esikoinen on nyt 7kk ja ajattelin, että olisin kotona ainakin sinne asti kunnes poika on 1,5v, mutta nyt kuitenkin alkaa itsellä olla sellainen olo, että kaipaan työelämään. Toisaalta poika on vielä niin pieni, että pitäisikö jatkaa kotona oloa. Hoitopäivät olisivat n.6tunnin mittaisia, riippuen omista työvuoroistani ja miten isä ehtii hakemaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadut myöhemmin.

Vierailija
2/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta oletko varma, että et kadu myöhemmin kun menetit nämä ainutlaatuiset alkukuukaudet lapsen kehityksessä, että saanut itse olla niitä seuraamassa ja itse lastasi kasvattamassa.

Toki muualla lapsia pannaan hoitoon aiemmin, mutta kun meillä on mahdollisuus hoitaa itse lapsia pidempään, kannattaa harkita, jaksaisitko nyt kuitenkin olla sen lapsesi kanssa vielä edes pari kuukautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sopeutui hoitoon hyvin, mutta sairasteli hyvin paljon. Menetin tärkeitä asioita, esim. lapsen ensiaskeleet hän otti päiväkodissa.

Minun oli tuolloin pakko mennä töihin, olin jäänyt lasten kanssa yksin eikä ollut mitään säästöjä. Pelkästään kaipuusta työelämään en olisi raaskinut tuota päätöstä tehdä.

Vierailija
4/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista lasta ei sitten varmaan tule, kun olet nyt todennut sen, ettet pysty edes vuotta lastasi hoitamaan.

Vierailija
5/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni 9 kk ikäisenä tarhaan, eikä ole mitään negatiivista sanottavaa.

Olihan tuo herttaisen pieni ja kieltämättä aika pieni tarhaan.

Emme ole kuitenkaan yhtään katunut. Esikoinen jo kävelikin, eli meiltä ei ensiaskeleetkaan jääneet näkemättä.

Vierailija
6/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koetko itse olevasi huono äiti, jos laitat 8 kk vanhan hoitoon?

Vierailija
7/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutakin kuin lapsen hoitoon vieminen..

Totta, että sua saattaa kaduttaa ja harmittaa myöhemmin kun et itse ole ensimmäinen joka näkee, ja iloitsee lapsesi uusista taidoista.. Nyt niitä taitoja vasta alkaa kertymäänkin...

Vierailija
8/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viet hoitoon isovanhemmalle, joka keskittyy lapseen, niin ok. Jos viet päiväkotiin, jossa syliä ei saa tarvittaessa, niin ikävämpi juttu. Riippuu myös lapsesta, omaani en olisi voinut viedä ennen kahta ikävuotta, oli niin "kiinni minussa".

Vierailija
9/9 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsestasi huolehtisivat lämpimät ja osaavat ihmiset päiväkodissa, ei lapsellasi olisi siellä hyvä olla. Kaiken lisäksi 8 kk:n kohdalla monelle vauvalle tulee pahin eroahdistusvaihe siitä lähimmästä hoitajasta eli usein äidistä. Odottaisin ainakin pari kk tai mieluiten tietekin enemmän.

Pieni vauva ei saa tarpeeksi syliaikaa päiväkdissa, ei tarvitsemaansa määrää hellyyttä ja huomiota. Koko aikuisiän elämää perustetaan vauva-aikana ja lapsuudessa. Mieti kannattaisiko uhrata vielä muutama kk aikaa lapsesi onnen ja tasapainoisen tulevaisuuden hyväksi kotona. Päiväkodissa noin pienillä on suru usein puserossa ja kokevat tulleensa hylätyksi, jäävät isompien leikeissä kirjaimellisesti jalkoihin. Osaava henkilökunta tekee parhaansa, mutteivat voi muuttua äidiksi tai isäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi