Mitä pyykinpesuaineita käytätte?
[quote]
.
[/quote]
Siis juu ne on kanssa koluttu läpi :).Alan jo luopua toivosta ja hyväksyä tosiasian että meillä pyyhkeet ovat koppuraisia.. aina ja ikuisesti :D
Kommentit (16)
mutta huonontavat kankaan imukykyä. Jos se ei haittaa, niin siitä vaan käyttämään. Kokeile ensin pienellä määrällä, ohjeissa on mielestäni turhan suuret annostelukoot.
mutta huonontavat kankaan imukykyä. Jos se ei haittaa, niin siitä vaan käyttämään. Kokeile ensin pienellä määrällä, ohjeissa on mielestäni turhan suuret annostelukoot.
Olen kokeillut eri määrillä tuota huuhteluainettakin.Ja useita eri huuhteluaineilla..ei auta.Pyyhkeiden imukyky voisi mun puolesta ihan hyvin hiemaa heiketä,jos niitä vain voisi käyttää :D.Nyt ovat siis TODELLA kovia ja hävettää antaa sellainen vieraille saunapyyhkekksi.En tiedä onko vesi sitten liian kova/pehmeää,mutta eikö juuri se sitten korjata tuolla pesuainemäärillä?Onko pesuaineilla merkitystä,oletteko huomanneet...että ovatko halpis pesaineet yhtä hyviä kuin kalliimmat ja onko nestemäiset vaipulveriaineet parempia.Pesutulos pitää tietysti säilyä hyvänä.
ja pyyhkeet sun muut kuivatan kuivausrummussa. Ilman sitä pyyhkeet on koppuroita, vaikka mitä tekis.
Joko Omon Black velvetiä mustille vaatteilla tai sitten kirjaville Omon hajustamatonta (siis molemmat nestemäisiä) tai Serton jauhetta. Huuhteluaineena käytän Softlania (vain kolmannes ohjeesta). Nyt olen pari kertaa testannut etikkaa ja pyykkeihin todellakin jäänyt raikas ja puhdas tuoksu. Koppuraisia eivät ole koskaan.
Käytä niihin huuhteluainetta, niin on pehmeitä.
ja pyyhkeistä tulee pehmeitä kun laittaa huuhteluaineita ja kuivaa ne kuivausrummussa..
Huuhteluaineita en käytä, koska ne eivät tee tekstiileille hyvää.
Joko Omon Black velvetiä mustille vaatteilla tai sitten kirjaville Omon hajustamatonta (siis molemmat nestemäisiä) tai Serton jauhetta. Huuhteluaineena käytän Softlania (vain kolmannes ohjeesta). Nyt olen pari kertaa testannut etikkaa ja pyykkeihin todellakin jäänyt raikas ja puhdas tuoksu. Koppuraisia eivät ole koskaan.
No tuota etikkajippoahan on kokeiltava heti,kun sitä nyt on useampi jo täällä sanonut :D! Eli,miten sitä käytän?
Ja yksihän on tuo kuivausrumpujuttu...minulla ei sitä ole,eli tarkoittaako että ei edes ole mahdollista saada pehmeitä liinoja ja pyyhkeitä :(?
Itse olen tuota etikkaa vasta pari kertaa kokeillut. Oli hiukan ennakkoluuloja sitä kohtaan.. Lorautin vaiin sellaisen ruokalusikallisen tai hiukan enemmän huuhteluainelokeroon. En tohtinut enempää. Minulla on kyllä myös kuivausrumpu, mutten sitä juurikaan kesäaikaan käytä. Eikös pyyhkeidden pidäkin olla hiukan karkea kovia..? :-)
Pyyhkeet eivät ole pehmeitä muttei koppuroitakaan.
ja tahrasuolaa.
Käytin ennen tavallisia pesuaineita, mutta huuhteluaineet haisivat liikaa ja aiheuttivat kutinaa. Ilman huuhteluaineta vaatteet olivat koppuroita (etikka olisi auttanut) mutta tavallinenkin omo tms kutittaa vaikka laittaisin kuinka vähän.
Tilaan bionalta pesupähkinät ja tahrasuolan, pahimmat tahrat (jos siis pelkää ettei koneessa lähde puhtaaksi) voi esikäsitellä sappisaippualla (saa vaikka Prismasta)
Pesupähkinöillä pesen kaikki vaatteet, takit yms. Mustikkasoselänttikin lähti vauvan puvusta.
Jukra,kiitos kaikista vinkeistä :)!!Nuo pesupähkinät ja etikat pitää ehdottomasti kokeilla!!Ja eikun kauppaan...tralallallalei...... :)
Tuleeko myös viimeiseen huuhteluveteen? Jääkö vahva tuoksu?
joka on pullossa sitruunan raikasta ja kuivassa pyykissä raikkaan tuoksutonta. Ja pyykki tulee pehmeäksi!
Erityisesti te,jotka saatte pyyhkeistä ja pukluliinoista ihanan pehmeitä,mitä pesuainetta mahdatte käyttää?Olen kohta käynyt koko pesuainevalikoiman kaupanhyllyltä läpi ja aina vain pyyhkeet ovat kuin pahvia kun ne narulta ottaa kuivamasta :( .Olen kokeillut eri pesuainemääriäkin,mutta sekään ei auta.