Kuinka pienen lapsen voi laittaa päivähoitoon? Tuttu 3k ikäisen vauva yh-äiti on alkanut
työnhaun. Lapsia hänellä on 3 (3v, 2v ja tämä vauva). Ei kai noin pientä vauvaa kukaan voi ottaa hoitoon?
Kommentit (14)
Ehkä hän loytää jonkin perhepäivähoitajan joka on ymmärtäväinen ja voi auttaa.
Tarhaan lasta ei voi viedä.
Tyonteko ei ole rikollista puuhaa.
Niin siinä käy kun rupee lapsia tekemään ilman että talous on taattu. Joudut tekemään tyotä ja elättää perheesi omilla rahoillasi niinkuin muutkin.
taalla englannissa ei ole kunnallista paivahoitoa ja kaikki ne harvat yksityiset paivahoitolat mainostavat 3kk - 5v. eli siita kun aitiysloma loppuu siihen kun menevat kokoaikaiseen kouluun (tosin riippuen syntymapaivasta monet aloittavat koulun 4v), mika taalla tarkoittaa 8.40am - 15.15 eli kaikki paivat ovat samanpituisia ei lukujarjestysta niinkuin suomessa.
Aikaa työpaikan löytämiseen voi mennä tovi, ja tottakai aloittamispäivä on sovittavissa useamman kuukauden päähän.
Jollain se on yh:nkin elettävä, ja on hienoa ettei jää kotiin makaamaan tukien varaan vaan on aktiivinen työn suhteen.
työnhaun. Lapsia hänellä on 3 (3v, 2v ja tämä vauva). Ei kai noin pientä vauvaa kukaan voi ottaa hoitoon?
Kyllähän moni täälläkin jättää jo 3kk ikäistä isovanhemmille yöhoitoon jne...
Itse en ole töihin menossa, mutta suunnitteella on palkata lähiaikoina syntyvälle pikkukakkoselle hoitaja syksyllä. Meillä ei isovanhempia tms. apua saatavilla ja mieskin tekee pitkiä päiviä + paljo työmatkoja, joten ihan oman jaksamisen takia haluan muutamana päivänä viikossa 3-4h omaa aikaa.
Minun tuttavani vei vauvansa päiväkotiin vauvan ollessa 6kk. Hänellä alkoi koulu eikä hän halunnut pitää siinä taukoa.
Eli ainakin puoli vuotiaita voi viedä päiväkotiin en tiedä voiko nuorempiakin. Mutta helpostihan tuossa työnhaussa menee se 3kk.
minä vein esikoisen hoitoon (kaupungin pph) vähä vajaa 5kk. Tyhmä en huomannut päikkäriin hakea. Olisi ollut parempi vaihtoehto
niissä on yleensä 0-1½ vuotiaita. sitten on seimi jossa on siitä isommat 3 vuotaaseen asti. jne..
siellä ne vauvat ovat lattialla, sittereissä, vauvakiikuissa jne..
vasta kun vanhempainloma loppuu... Fiksu ja aikuinen ihminen ENNAKOI.
Itsestäänhän se on kiinni. Yksityisen hoitajan voi palkata vaikka vastasyntyneelle ja palata töihin.
Kunnalliseen pääsees vasta kun äitiys ja vanheinpaan vaapaaloppuua. Vauva voi olla silloin vasta 7kk, jos äiti aloittanut äitiysloman 50 arkipäivää ennen laskettua-aikaa ja vauva syntynyt reilusti yliaikaisena. Näin olisi käynyt omalle pojalleni ellen olisi jäänyt hoitovapaalle.
no ei pidä paikkaansa.
Kyllä kunnallisen hoitop voi saada ennen vanhempainloman loppua.
Kokemusta on
[
i]Itsestäänhän se on kiinni. Yksityisen hoitajan voi palkata vaikka vastasyntyneelle ja palata töihin.
Kunnalliseen pääsees vasta kun äitiys ja vanheinpaan vaapaaloppuua. Vauva voi olla silloin vasta 7kk, jos äiti aloittanut äitiysloman 50 arkipäivää ennen laskettua-aikaa ja vauva syntynyt reilusti yliaikaisena. Näin olisi käynyt omalle pojalleni ellen olisi jäänyt hoitovapaalle.
[/quote]
johon pääsee 6kk ikäinen vauva hoitoon. Lisäksi tiedän erään perhepäivähoitajan, joka on ottanut 4kk ikäisen lapsen hoitoon.
Ei yrittäjällä ole varaa pitää äitiyslomia kun oma ammattitaito on leivän tuoja. Pidin äitiyslomaa 5 viikkoa, sitten töihin. Onneksi oli alkukesä, äitini hoisi lasta kesän, käytti kahdesti päivällä imetyksellä, sitten lypsy-sirkus aamuisin. Syyskuun alussa vajaa 4kk ikäisenä yksityiselle pph:lle, hyvin on pärjätty, nyt poika reilu vuoden ja kesän hoitaa lasta taas äitini.
Mua ihmetyttää muutenkin toi lomista kitiseminen. Ettekö tee työtä josta pidätte? MInä pidän työstäni paljon, todella paljon, olen toive-ammatissani ja vielä yrittäjänä. Olen ollut yrittäjä 4 vuotta ja viime kesän 5 viikon äitiysloma oli eka 3 päivää pitempi lomani koko ainana. Ensi kesänä pidän kaksi viikon lomaa, ainakin näin olen suunnitellut. Siinäkin on jo aika paljon, mitähän voisi tehdä noin pitkällä lomalla...
Tunnen pari eläkeikää lähestyvää pph:aa ja he ovat joskus puhuneet että hassua miten "isoina" lapset tulee nykyään hoitoon, he kun ehtivät uransa alkutaipaleella tottua niihin ihan pieniinkin vauvoihin. Nykyään se 10kk ikäinenkin on jo kauhistus.
joten pitää löytää yksityinen