Miksi entisellä asukkaalla on velvollisuus esitellä asuntoa uudelle?
eikö se ole vuokranantajan velvollisuus. En minä ainakaan rupea omia menojani sovittamaan sen mukaan milloin uudella asukkaalle sopisi tulla asuntoani katsomaan. Sopikoot isännöitsijän kanssa ajan silloin kun minä én ole kotona
Kommentit (7)
Mistä olet semmoista lukenut? Et ainakaan huoneenvuokralaista.
Eli käske sen uuden tulla silloin kun sulle sopii. Ilman sinun lupaasi ei kuitenkaan asuntoon saa muut tulla. Ja sitten uusi asukas tietää, mitkä on sun ja mitä viet mennessäsi esim. kattolampuista. Vuokraisäntä ei välttämättä niitä muista. Ja vuokraisäntä ei välttämättä koskaan ole asunut itse siinä asunnossa. Sinä ehkä tiedät kätevämmin "talon tavat" ja näin helpotat niistä kertomalla uuden sopeutumista asuntoon. Kyllä uusi saisi sinulta paljon paremman informaation asunnosta kuin vuokraisännältä.
en todellakaan tule esittelemään asuntoani ennenkuin virallisena muuttopäivänä tai muutamaa päivää aiemmin. Enkä asuntooni muita ennen sitä päästä.
entisen puhelinnumeroa ja sanotaan että sovi entisen kanssa asunnon näyttö. En minä mikään kiinteistövälittäjä ole
EI ole velvollisuus. Sovit vaan vuokranantajan kanssa, hän voi itse tulla, pyytää isännöitsijää tai jotain "omaa edustajaa" esittelemään. Vuokranantaja voi kyllä osoittaa/ehdottaa päivän jolloin tulevat. Silloin voit häippästä siksi aikaa. Jos olet kaikki asiat hoitanut hyvin, niin luulisi olevan helppo asiallisesti sopia aika jolloin sullekin sopii.
Itse sinun ei tarvitse mitään esitellä, mutta lain mukaan vuokranantajan on päästävä huoneistoon ilmoittamalla siitä etukäteen, jos hänellä on siihen perusteltu syy kuten juuri huoneiston vuokraaminen seuraavalle tai remonttitarpeen tarkistaminen. Jos et itse halua paikalle niin isännöitsijä voi päästää vuokranantajan sisään yleisavaimella. Aika usein vuokranantaja pitää yhden avaimen itselläänkin juuri tällaisten tilanteiden varalta.
aika usein vuokralainen sen tekee yksin tai yhdessä vuokranantajansa kanssa, koska ei halua, että vuokranantaja on siellä pönkimässä kahdestaan kaappeja uuden vuokralaisen kanssa.
t: vuokraemäntä