Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä eroa on vaalealla ja tummalla soijarouheella?

Vierailija
19.05.2009 |

Onko niiden käytössä jotain eroja? Onko maku toisessa vahvempi kuin toisessa? Ostin molempia, haaveena vähentää perheen lihansyöntiä... Nyt en kuitenkaan oikein osaa ryhtyä valmistamaan kummastakaan rouheesta mitään. Mikähän olisi sellainen hyvä ruoka näin aloittelijalle? Olen kuullut, että soija maistuu hyvin erilaiselle kuin esim. maustettu jauheliha, vaikka soijaa jauhelihan sijasta monessa ruuassa voi käyttää. arveluttaa miten lapsi suhtautuu... ;) Eli mikä olisi hyvä ja "mieto" aloitussapuska?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soijaa käyttävää paikalla?

Vierailija
2/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen kuin luovutan :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kysyin naapurinpojilta jotka oli syömässä, miltä maistuu niin ihan lehmää veikkasivat

Vierailija
4/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käsittääkseni väri on ainoa ero. Se tummempi näyttää paremmalta jauhelihan jatkona (tai korvaajana) kuin vaalea.

Vierailija
5/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kanssa luulin että soija itsessään olisi melko mautonta, ja maustamalla siitä sitten saisi mieleisensä makuista... Mutta googlettamalla löysin keskusteluun jossa todettiin että ero olisi niin suuri, että ruoka oli jäänyt syömättä tms. Mutta toki kullakin on omat makutottumuksensa.

Entä se väri sitten? Onko tumma paahdettua tms.?

Ap

kun kysyin naapurinpojilta jotka oli syömässä, miltä maistuu niin ihan lehmää veikkasivat

Vierailija
6/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt tummaa rouhetta. Pakkauksen mukaan se sisältää jotain väriainetta, olisiko ollut sokerikulööriä tai jotain vastaavaan. Luulisin, että vaaleakin menee jauhelihan seassa, mausteethan värjäävät ruokaa.

Minusta soija ei maistu yhtään miltään, tuntuu suussa lihalta. Lapset jättivät pelkän rouheen syömättä koska huomasivat että se ei ole jauhelihaa.

Aloita pienellä annoksella lihan joukossa!

Vierailija
7/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukan enemmän pitää maustaa, mut meidän muuten mauista tarkka 4-v ei kyllä huomannut mitään kun tein "jauhelihakastiketta" ja tortillavuokaa! Ihania ruokia ja ihanaa kun ei enää tarvitse tuntea etovaa oloa lihan takia! Suosittelen!

Vierailija
8/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soija maistuu aina erilaiselle kuin liha, vaikka sen kuinka maustaisi, ja koostumuskin on erilaista. Syön kyllä soijaruokia, mutta aina sen sieltä seasta erottaa

Vierailija
9/9 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käytännössä kaikki jauheliha korvattu tummalla soijarouheella. Useimmiten vieraat kysyvät, onko tämän lihan seassa papuja eli tajuavat, että ei ole ihan tavallista jauhelihakastiketta, mutta eivät hiffaa, että siinä ei ole ensinkään lihaa (eikä yleensä papujakaan). Meilläkin nirso 4-v., joka ei aiemmin edes tiennyt, että meidän liha on "lihaa", mutta nyt on kuullut niin monta kertaa, kun olen jollekin selittänyt, että on soijaa, että tietää jo sen.

Minulla on kolme syytä soijarouheeseen: raha, ympäristösyyt ja terveyssyyt. Rouhehan on rasvatonta, joten jotain kasvisöljyä pitänee lorauttaa vähän enemmän kuin lihassa, että saa oikean koostumuksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi