Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yh, vuorotyö ja ekaluokkalainen. Miten tuo kuvio onnistuu?

Vierailija
18.05.2009 |

Otsikossahan tuo jo tuli; miten onnistuu yhdistelmä vuorotyötä tekevä yksinhuoltaja ja ekaluokkalainen lapsi? Tähän asti lapsi on vuoropäiväkodissa, mutta entä sitten kun koulu alkaa? Päivät tietysti koulussa, mutta entä ne illat ja viikonloput kun olen töissä. Ei kai sen ikästä voi jättää yksin kotiin, ja vaikka voisikin niin en haluaisi jättää niin pitkäksi (8h) aikaa.

Onko kellään kokemusta asiasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö sulla olisi mahdollisuutta saada tehdä päivätöitä?

Vierailija
2/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosi sitten sama tilanne ja selvittelin asiaa, niin kaupunki järjesti lapselleni vuororyhmiksestä hoitopaikan. Oli koulun jälkeen ip-kerhossa viiteen saakka ja sit sen jälkeen hoitopaikkaan itse järjestetyllä kyydillä. Ja töiden päätyttyä hain lapseni kotiin. Nyt kesä hoidon kanssa oli sama tilanne ja järjestivät senkin. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä otin loparit kun työnantaja ei pystynyt tarjoamaan muita vuoroja. Eskarin aikana oli myös vuoropäiväkodissa ja ekaluokalla alkuun mun vanhemmat auttoivat. Mutta kävi ylivoimaiseksi sekä tytölle että äidille, en katunut päätöstäni.

Vierailija
4/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisin tehdä pelkästään päivävuoroo. Teen päivävuoroo enimmäkseen nyttenkin, mutta kokonaan siihen ei oo mahollisuutta tasapuolisuuden nimissä, niinku pomo sanoo. Vuorohoitopaikkaa ei ilmeisesti pysty saamaan, ainakin niin sanoi yks tuttu joka on paikallisessa vuoropäiväkodissa töissä. Loparit sitten jos ei muuta. Kiitos teille.

ap

Vierailija
5/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ensimmäiseksi usko tuota tuttuasi, vaan selvitä tilanne virallista reittiä. Voihan nimittäin olla, että paikan saaminen vaatii sinnikkyyttä ja sisua, ja aina ensiksi kunta yrittää vaihtoehtoa "ei oo, et saa", mutta pidemmän selvittelyn jälkeen paikka sitten kuitenkin aukeaa.

Miten olet hoitanut asian nyt, kun lapsi on eskarissa? Eikös samanlainen hoitojärjestely onnistu eskarin jälkeenkin?

Vierailija
6/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eskaria vuoropäiväkodissa. Lapselle tulis hirveen pitkät päivät mun iltavuoroviikkoina. Aamulla 8-10 kouluun, koulusta iltapäiväkerhoon, iltapäiväkerhosta hoitoon ja siinä kymmenen aikaan kotiin. Eli 12-14 tuntia, joo ei kiitos. Taidan päätyä siihen loparit-vaihtoehtoon kuitenkin, ja ettiä päivätyön. Vaikeita nää jutut.

-ap

Vierailija
7/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että työkaveritkin ymmärtää tilanteesi, jos ainoa syy on 'tasapuolisuus'.

Yksi helpotus olisi myös lyhennetty työaika (olikohan 80 %), joka on pakko myöntää, jos perheessä on ekaluokkalainen tai sitä nuorempi lapsi. Tietysti palkkaakin vähennetään samassa suhteessa, joten riippuu siitä miten tiukkaa teillä nyt jo on. Osaisikohan joku kertoa tuosta tarkemmin?

Äitini sai vapautuksen yövuoroista, kun sai aina rytmihäiriöitä valvomisesta, mutta siinä oli tietysti lääkärintodistus mukana.

Vierailija
8/8 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kesän loppuun pelkkää yövuoroa. Lapset olivat kotona yöt hoitajan kanssa ja yhden yön viikosta mummulassa. Itse laitoin illalla nukkumaan ja aamulla vein tarhaan. Mulla kolme lasta, joista vanhin aloitti syksyllä koulun.

Työpaikallani siirryttiin kahteen vuoroon ja se kävi minulle ylivoimaiseksi. Esikoisen koulu kun on taksimatkojen kanssa 8:40-13:25. Niin iltavuoroviikot olis tarkottanu, et oltais nähty 5pv lainkaan. Täällä kun ei lapsia saa enää ysin jälkeen hakea hoidosta kotiin, vaan joutuvat jäämään yöksi :(

Hoitopaikka olisi kaupungin kautta järjestynyt, mutta pienemmät olisivat joutuneet vaihtamaan tarhasta perhepäivähoitoon ja lisäksi olisivat olleet eri hoitopaikassa, kuin esikoinen.

Sairastuin tuosta pattitilanteesta itsekin ollen kuukauden sairauslomalla, jonka jälkeen otin lopputilin.

Hoitajaa en kotiin enää olisi pystynyt palkkaamaan, koska tulot tippuivat yövuoron loputtua yli 400€. Ja yövuorojen aikana meillä oli nukkumassa ammattikoulua käyvä 17v tyttö. Joka ei tietenkään enää voinut jatkaa.