Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤/¤/¤ HEINÄHATTUJEN vko 21 ¤/¤/¤

18.05.2009 |

Tässäpä taas uutta pinoa uudelle viikolle....

28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS

28.6. Misti_________74/71_6.__________Tays

29.6. Aatuliina______25/33_2.(06)_______Porvoon sairaala

1.7. Emmi 75____________2.(04)

1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa

1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto

1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS

1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS

1.7. Emmi69_______38/39_2.(07)

1.7. Taateliz________81/79_1.

1.7. Mirella_73___________2.

2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS

2.7. Miksuliinu______32/34_4__________ K-S KS

2.7. Äiti-76_________32/33_2.(1.yht)_____ SAS/TYKS

2.7. Palle72________72/65_3.__________Tays

3.7. Helga 07 ____________2.

3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)

3.7. Helga07_______32/32_2.(07)_______SAS

3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS

3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS

3.7. Pilvi-85 _____________1.__________K-S KS

4.7. anskur________ 84/82_3.(06, 08)____VAS

4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS

4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs

4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks

4.7. Vatsansisäinen_ 79/78_1.__________ TYKS

4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS

4.7. Jeevi _________ 77/74_2.__________Sas tai Tyks

5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs

5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto

5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)

6.7. mp73_________73/72_3.(91,94) ____ K-PKS

7.7. La80ku _______ 80/83_1.__________ K-HKS

7.7. Mirable________79/75_1.__________ KYS

7-8.7. Jenniliini_____80/76_1.__________ KOKS

8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS

8.7. Emppu 74 __________ 3.

8.7. näppis84______84/82_4.(02,03,06)__ TAYS

8.7. NapNap_______27/26_2.(t06)_______Kos

8.7. Tatar_________ 29/28_1.__________ TAYS

8-9.7. Miiza76 ___________4.

9.7. Tai___________79/79_3.(01,02)_____Jorvi

9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS

10.7. AW_83_______83/79_1.__________ NKL/kättäri

10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS

11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl

11.7. satu_________85/82_1.___________K-HKS

12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto

12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks

12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL

13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks

14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS

14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS

14.7. e69 _________ 39/42_3.__________Tays

15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl

15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala

15.7. Niina ________74/71_3.(03,06)_____K-S KS

15.7. Athina _______ 81/80_3.(01, 03) ____NKL

16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS

16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL

16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS

16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS

16.7. annukka-72 ___72/61_4.(p90,p95,p07)_TAYS

16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto

17.7. Nasqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto

17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe

18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS

18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS

18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala

19.7. armasäiti __________ 2.

19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks

19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi

19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys

19.7. pikkukakkonenko____ 2.(07)_______ NKL

19.7. murmelska

19.7. RituRanska___ 28/28_1.

19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS

20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto

20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS

20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja

21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS

21.7. Mardu_____________ 2.

22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)

23.7. aurinko02

25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)

25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala

25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää

25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi

26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05)_______Kätilöopisto

27.7. Rachella______35/34_2.(05)

27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS

27.7. Misti74_______ 74/74_2.(05)_______ NKL

28.7. Indifani_______ 77/77_2.

29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS

29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri

30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki

31.7. miranna ______89/86_1

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin jääny ens viikon jälkeen sen koeajan puitteissa pois muttei tarvinnu.. Olin vapun jälkeen menossa iltavuoroon kun pomo päätti työsuhteen. Ei kannattanut kippari tarpeeksi hyvin.. No, sinällään ei mitään haittaa, tää kuukaus pitää vaan nyt sillä kotihoidontuella.

Olen kyllä enemmän tai vähemmän ahkerasti lueskellut teidän juttuja mutta kommentointi on keksittynyt Tonska-pinoon. :)

Mut muuten menee odotus liiankin kivuttomasti, mitä nyt on alkanut oikeasti välillä vaivaamaan kipu alhaalla oikeassa masussa. Is:lle kiitokset infosta toisessa ketjussa. :)

Huomenna neuvola, jos sais sit vaikka varmistuksen et onko Poju rt:ssä, itse kyllä siihen uskon kun liikkeet näkyy ja tuntuu hyvinkin ylhäällä.

Meillä on periaatteessa kaikki muu valmiina mutta vaunut on yhä kaupassa. Maanantaina testailin puistossa Carenan Double Swingejä ja ainakin tuntuivat ihan hyvälle. Ja neiti mahtui reilusti kuomun alle vaikka oli tammikuussa 94cm. :) Vaatteet, pinnis ja kaikki muukin saa olla juhannuksen yli vielä varastossa, jos siihen mennessä sais makkarin rempattua. :)

Mut nyt nukkumaan et jaksaa aamulla puistoon ja sit neuvolaa! Tuun sit uusien kuulumisen ja kommentien kanssa takaisin. :)

Bejpi, Poju 31+0 ja Eve 2v4kk+ zzz (joka on jättänyt päikkärit pois..)

Vierailija
22/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvola kuulumisilla. :)

( . ) Tultiin just Even kanssa neuvolasta, jouduttiin menee vaunuilla on kun eilisen auton rengasliike reissun jäljiltä mun avaimet jäi autoon. Kodin avain kyllä löytyi mutta kun pyörän vara-avain on miehellä eli siellä missä minunkin avaimet!

Mut neuvolassa kaikki kunnossa, pissan protskut meinas olla plussalla, mutta oon juonu niin vähän niin meni sen piikkiin. Paineet ok, samoin sykkeet ja liikkeet, Poju on RT:ssä, sf-mitta 29cm ja mikä parasta: paino tippunu -275g/viikko. Heti huomaa kun liikkuu enemmän. :) Eli ekaan neuvolapainoon tullu nyt 2,7kg.

Tuli äsken äippäraha päätös ja jäi hetkeks suu auki kun katoin heinä- ja elokuun alussa tulevia summia..! Oli ihan hyödyllistä olla töissä/yrittäjänä välillä kun vertaa siihen et Evestä olin opiskelija. Siihen sit vielä Riksu-lisä ja jos Evestä saa jotain..

Ja tuohon alavatsan kipuun terkka sanoi että on kohdun kannattimen kipuja, eli ei hätää.

Nyt vähän ruokaa masuun ja sit siivoamaan vielä, mun isä tulee illalla kylään. :)

Bejpi, Poju 31+1 ja Eve 2v4kk++

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tylsää!!! Viime vkon to-la olin rajussa ripulissa ja nyt kun siitä toivuin niin iski kaamee flunssa kuumeen kera! Ei vaan jaksais sairastaa.

Maanantaina oli äippäpoli ja diabetespoli, ei tarvi onneksi insuliineja! Mutta kontrolliaika tuli vielä 4vkon päähän.

Eka kertaa olin käyrässä, jossa tuli pari kivuliasta supistusta. Lääkäri teki alatutkimuksen ja otti todella todella kipeetä! Vauva on ihan alhaalla jo, mutta onneksi kohdunsuu oli kiinni ja kaulaakin oli vielä jäljellä 2cm (uä 4cm). Nyt sitten kontrolli 2vkon kuluttua ja siitä eteenpäin joka viikko. Ei tule neuvolakäyntejä enää sit ollenkaan ellei tule jotain ekstraa.

Vauva ultrattiin myös ja painoarvio on vain 1,8kg eli todella pieni. Ei ainakaan sokerit ole vaikuttaneet vauvan kokoon. Nyt sitten selvisi vihdoin ja viimein myös sukupuoli =)

mp73 ja Sissi 33+3

Vierailija
24/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän siivoamiset kostautuu taas inhottavilla lonkka- ja selkäkivuilla. Onneksi on kauratyyny, mikä hieman helpottaa oloa. Välillä meinaa masentaa nää kaiken maan vaivat ja inhottaa olla niin riippuvainen tuosta siipasta. Mutta kaiken kestää kunhan nyytillä kaikki hyvin.

Mulla sf- mitta oli viimeksi 28 rv.lla 29+4. Nyytti hengaa kovin alhaalla ja vatsa tuntuu kasvavan vai maata myöten. Kohtu ei ylety edes kylkiluihin maatessa. Onkohan tuo ihan normaalia..? No eipähän ainakaan potkut satu kylkiluissa :).

Itse oon pessyt vauvan pyykit erillään omista ja hajusteettomalla pesuaineella, ettei tulisi iho-oireita. Silittämään en oo ruvennut, kun inhoon sitä niin.

Onko muille tehty jo vauvan painoarvoita? Meille ei tuommoisesta ole puhuttu mitään.. Onko arvio tehty ultralla vai tunnustelemalla vatsan päältä?

No mutta nyt takaisin huilaamaan.. Jaksamisia kaikille ja iloisia odotuspäiviä :). Ja paranemisia kipuileville!!

Aurinko rv 30+5

Vierailija
25/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti -76.lle piti vielä kommentoida noista kissajutuista.. Meillä kissa luulee olevansa koko talon herra ja siksi hieman pelottaakin miten suhtautuu nyyttiin. Meillä kissa nukkuu aina makkuhuoneessa ja tapakouluttaminen ei taida hänen kohdallaan enää onnistua (vanha ja äänekäs kissa). Olen hankkinut kissasuojan sänkyyn ja vaunuihin.. ihan oman mielenrauhani takia. Vaunukoppaan ja turvakaukaloon kisuli yritti alussa käydä nukkumaan.. Unohti ne kumminkin pian kun komensin ja suihkautin suihkupullolla :). Mutta toivottavasti tulevat hyvin toimeen.. kissasta en haluaisi millään luopua.

Vierailija
26/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli viimein äitiyspakkaus. Sain -.09 mallin, kuten toivoinkin =) Tytön kanssa käytiin hakemassa ja hypisteltiin molemmat innoissamme. Jos nyt sattuis hyviä ilmoja, niin sais vaikka ulkona kuivattua pikkupyykkiä. Eilen kävin tytön vanhat vaatteet läpi ja aattelin pestä näin aluksi 50-60 cm vaatteet lipastoon odottamaan.

Nennuski kyselit sf mitasta. Mulla viikko sitten rv 30+3 sf 31cm. Yläkäyrän yläpuolella, mutta omaa kaunista käyrää silti. Mulla tehtiin painoarvio ultrassa rv 31, silloin oli 1800g. Normaalin kokoinen vauva tulossa lääkärin mukaan. Arvio n 3600g, jos menee laskettuun aikaan..

Raskausarpia ei oo ainakaan viel tullu lisää...kop kop! Mutta tytöstäkin ne tuli sit vikoilla viikoilla. Nyt mua on n viikon kutissu masu ja jalat. Mietin jo raskaus hepatoosia ja ties mitä. Mutta sitten aloitin tehorasvauksen ja se on tehonnut! Ah, ihana, kun ei tarvi kokoajan kyhnyttää..

Paranemisia sairastelijoille ja jaksuja muuten vaan "vaivasille" ;) Itellä ollu nyt suht ok olo, ei oo kovin supistellutkaan. Ainoo vaiva nuo yölliset wc käynnit ja ajoittainen issiaskipu. Mut siis ei mitään, minkä kanssa ei pärjäisi.

Hyvää helluntain aikaa kaikille =)

hepe ja möttönen rv 32+1

Vierailija
27/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava lukea toisten kuulumisia :) Pääosin kun meillä kaikilla hyvin tuntuu pyyhkivän!

Oma tila:

Viime perjantaina kävin sitten taas sokerirasituksessa (kun se p..ska lääkäri "laittoi") Kaikki muut, paitsi paasto arvo hyviä, paasto oli rv 26 5,1 NYT 5,5 JA pitäisi olla alle 5,3. ELI ei paljosta heittänyt..

Tänään oli sit äippäpoli aika, ja ensimmäisenä kuulin ilmoittauduttua ILOuutiset, eli se viime kerran lääkäri on lähtenyt talosta!! JEE! Nyt oli eräs toinen, ja oli toooodella mukava!!

Verenpaineet ollu nyt tosi hyvät kotona mitattuna, ja jopa polilla.

Sokereihin lääkäri totes et käy äippäosastolla hoitajan luona, se antaa näitä syöntiohjeita, mut totes vaan et ei toi paaston heitto mitenkään iso asia enää näillä viikoilla ole, kun "kohtahan se on jo synnytys".

Sisätutkimuksessa kaikki hyvin , kohdunkaula täyspitkä ja suljettu.

Painoarvio oli 2,1-2,2 eli käyrällä mennään, mutta ei todellakaan koko ainakaan kerro et olis sokereiden kanssa isoja ongelmia, eikä vauva ole niistä liikaa kasvanut!

Asennon vauva pitänyt samana nyt jo tosi pitkän ajan, eli raivotarjonnassa edelleen.

Oma nukkuminen alkaa olla vähän pyörimistä, mutta vessassa ei juoksuta vieläkään! En käy muuten kuin just ennen nukkumaan menoa ja herätessä.

Tosi vähän on teillä osalla paino noussut! Olispa omakin menny yhtä maltilla... nyt kyllä nousu pysähtynyt pitkän aikaa, mut kuitenkin laskeskelin et 7-9 kg tullu (alkupainosta en ole ollenkaan varma)

Mutta paljon olen anteeksi itselle antanut jo senkin vuoksi, kun 10v. tapani, eli tupakoinnin jätin kokonaan pois kun raskaaksi tulin. Toisilla nousee sen 10kg pelkästä lopetuksesta :)

Mitäs sitä muuta...

Imuja pitäisi alkaa tekee taskuvaippoihin!

Vanhoja froteepyyhkeitä on jonkin verran, sitten pitää leikellä harsoja ja..

Antakaa joku vinkki mistä muusta tekisin vielä jonkun imun, niin olis eri kankaita mitä sitten käytännössä alkaa testaa, mikä paras? Bambu vai mitä kaikkee sitä on tarjolla??

Terkuin;

Taateliz ja asukki 34+0

Enää kuusi viikkoa......:D

Vierailija
28/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan kasvua katsottiin,kun oli viimeksi kuulemma vähän kasvu hidastunut. Nyt painoarvio 1700g ja on kuulemma vielä ihan normaaleissa rajoissa, mutta aika alakäyrällä eli ei ainakaan näillä näkymin ole mitään jättiläistä tulossa.

Vauvan sydänkäyräkin oli tällä kertaa normaali. Perjantaina kuunnellaan taas neuvolassa sydänääniä.

Mun sokeriarvot on pysynyt hyvinä. Enään ensi viikko töitä ja sit alkaa loma. Kauheasti olisi kyllä tekemistä täällä kotona, että saa nähdä miten jaksaa niitä tehdä. Vauvan tavaroita en ole vielä yhtään laitellut. Mitään isompaa ei kuitenkaan tarvii enään hankkia.

Niina rv 32+0 :)

29/35 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies läks tossa reilu tunti sitte ajeleen kotopuoleensa ku siel on v.lopun aikana kattoremppa talkoot,no mie nyt sit roikun koneella ku enhän mie voi alkaa ennen nukkumaan ennen ku kuulen että hän on päässy perille ehjin nahoin :D

saa nähä montako tuntia sitä sitte kerkeekään tulevana yönä nukkua.

Tiistaina oli neuvola. Painoa tullu tähä mennessä n.6.8kg,eli ihan hyvänä on pysyny toi nousu.Hemppa oli taas laskenu,nyt oli 110.En oikeesti tiiä et millä konstilla mä saan sen nousemaan,pitikö täs alkaa viel rautatablettien lisäksi vetämään verilättyjä ja näkkäriä....miten te muut ootte saanu hempan nouseen???

verenpaine oli 125/75 ja kohdunkorkeus oli 28.5cm,pissa oli puhdas ja sydänäänet edelleen niit meidän "tyttösykkeitä",eli 130 tuntumassa.

Oon nyt sit ruvennu peseen ja osteleen vauvalle vaatteita,vaaleanpunaisia....saa sit nähä et jos tuleeki poika,niin se on kyl aika metroseksuaalisti puettu pinkkiin :D :D

Neuvolalääkäri ois 3.6,eli parin viikon päästä.

Sit oonki jo 35 viikolla menossa ja loppusuora alkaa jo häämöttään.35-36 viikolla pitää taas käydä labrassa verikokeessa miinusveren vuoksi....että mä sit inhoanki niit verikokeiden ottoa,mie ku pelkään neuloja ihan älyttömästi.Mut täs on kyl saanu totutella taas oikeen urakalla neuloihin ku on vähä väliä jotaiki testejä tehty.

Supistelee edelleen,ja kävely alkaa oleen suorastaan sietämätöntä aina välillä,mut mä kestän tän kyllä ku muistan aina levätä,ja eihän täs oikeesti ole enää paljoa aikaa heinäkuuhun.

Ku vaan sinni antais periksi et mieski vois auttaa kotitöissä :D:D

mie oon vaan niin jääräpää etten millään antais periksi etten voi tehä samallai kotitöitä ku ennen raskautta.

No tänään kyl annoin sit miehen imuroida tän kämpän ku neuvolassakin eilen puhuivat et pitis vähä löysätä tahtia,ja mieski sit siinä sanoi että hän kylä auttais mut ku nainen on niin sinnikkö ettei anna auttaa.

Vähä puna nousi poskille,ja häpeissäni myönsin et niinhän se on,mut ku siihen on vaan tottunu et ne on niin "mun hommia".

mut jos sitä alkais kömpiin tonne sängyn puolelle,ja oottelis sitä viestiä et hengissä ollaan....

-Johanna & lottaeinari 33+1-

Vierailija
30/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko näppis84 koittanut luontaistuotekaupasta saatavaa rautajuomaa? Itselläni se ainakin toimi loistavasti ja on vatsaystävällistä. C-vitamiini edistää raudan imeytymistä, joten kantsii juoda samalla appelsiinimehua.

Vierailija
31/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantsii kokeilla luontaistuotekaupan Ferroforte B+C-(luonnnon rauta) tabletteja. Ne on siis samoja, kuin juoma, mutta ei maistu millekään (juoma kun ei meinannu mennä alas). Mä otan yhden päivässä nukkumaan mennessä ja syön samalla esim. appelsiinin tai juon lasillisen tuoremehua. Mä olen pelkästään tuolla saanut hempparin kohoamaan 113:sta muutamassa viikossa takaisin 134:ään. Mulla kun maha meni armottoman sekaisin Obsidanista ja kaikista muistakin apteekin valmisteista. Luontaistuotekaupan rauta on halvempaa, vatsaystävällisempää ja ainakin mulla tehokkaampaa.

Mirable ja masuasukki 33+2

Vierailija
32/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäpä kuulumisia joltakin aikaa:

Pinnasänkyprojekti on valmis! Vielä kun sen osaisi koota...

Vauvanvaatteet ovat tällä hetkellä muovipusseissa vähän siellä sun täällä.. ja pestäkin ne pitäisi.

Viime viikolla kävin anoppi-ja kälykokelaiden kanssa vauvaostoksilla

Helsingissä, ja kaikenlaista tarpeellista ja vähemmän tarpeellista tarttui

mukaan. Oli kyllä mukava päivä, ja vielä kun anoppi maksoi koko lystin niin

mikäs siinä shoppaillessa! :D

Tämän viikon lauantaina olisi tarkoitus mennä oman äidin kanssa sitten

katselemaan mm. patjaa ja lakanoita ja muuten vaan tsekkailla Lahden

lastentarvikeliikkeitä.

Kelan hitautta ihmettelen kyllä vielä, kun äp tuli jo ennen

pääsiäistä, mutta raha-asioista ei mitään tietoa! Netissä oli vain että hakemus

saapunut (9.4.) mutta ei mitään päätöksiä! Uskomattoman hidasta touhua kyllä!

Neuvolassa kävin eilen, rutiinijuttuja, ja sain miehen mukaan!

Siellä ei siis mitään uutta, paino noussut kuulemma maltillisesti ja sf-mitta

siinä keskikäyrällä (rv33+ mitta ~30cm). Hb ei ole laskenut liikoja, joten lisäraudan tarvettakaan ei (vielä ainakaan) ole. Vauva edelleen pää alaspäin.

Muutoin vointi ollut hyvä, vauveli viihtyy oikeassa kyljessä ja siksi se välillä vihoittelee. Potkut eivät ole olleet missään vaiheessa kipeitä, etuistukka varmaan vaimentaa niitä.

Itsellä on painoarvio otettu joka kerta kun on ultrattu, viimeksi painoa oli noin 1600g, huhtikuun lopulla.

Seuraava neuvolalääkäri on 3.6. minullakin, joten silloin varmaan tulee lisäinfoa vauvan painosta ja kaikesta muustakin.

Aurinkoa kaikille! :)

Puunukke ja skloddi 33+5

Vierailija
33/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin rekisteröitymään uudelleen kun en päässyt sisälle, en tiä millä nimellä nyt näyttää mutta ennen oli sriikka.

Kommentoin ensin muitten keskusteluita:

SATU oli miettiny et tuskin enää kääntyy, täytyy heti kertoa että mun siskolla oli vauva aina rt merkitty neuvolakorttiin ja kun synnytys käynnisty niin vasta kätilö huomas että onkin perätila että ilmeisesti voi kääntyä vielä aivan lopussakin!

Mullakin on hb laskenut mutta en enää halua syödä rautaa ja olen ottanut sen linjan että anemia on raskaudessa luonnollnen ilmiö joka on mulla joka kerta korjaantunut tosi nopeasti synnytyksen jälkeen ihan itsestään. Mutta toki jokainen tekee oman pään mukaan ja varsinkin jos se oloa helpottaa, kyllähän muakin esim. hengästyttää paljon.

Yhtään ei jaksais olla töissä enää, ei ois kun 1,5 viikkoa jäljellä kun otin sen varhennetun äippäloman. Toinen samoilla viikoilla oleva työkaveri jäikin jo pois, itte en ikinä "kehtaa" olla saikulla vaikka olo on jo tukala...

Vatta on kauhian iso ja nahka kanssa venyy niin kauheasti, mulla on jo niin rumat raskausarvet et ihan sama tuleeko lisää vai ei, mullahan tää on jo viides raskaus.

No takaisin töitten pariin, mullakin vielä kaikki laittamatta paitsi pinnasänky on kasattu. Päätin opettaa meiän 3v yökuivaks ennen vauvan tuloa mutta nyt on ollut sänky märkä 1-2 kertaa joka yö niin päätin että pitäkööt vaippansa :) Kiva oli lukea pitkästä aikaa kaikkien mahakkaitten kuulumisia, hyvää jatkoa, minä lienee viimeisimpiä kun la 28.7, on jännä sitten lukea ensimmäisten synnytyskertomuksia!!!

niin ja mulla viikot nyt 30+3

Vierailija
34/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä koneella tulee nyt aika uskosti notkuttua,kun ei oikein jaksa seistäkään. Heti alkaa vatsa sattua. Huomenna on neuvola ja saa nähdä olisiko toukka suostunut hiukan laskeutumaan,sf-mitta on mennyt ylärajalla aika kauan ja viimeksi terkka sanoi,et voi humauttaa itsensä alas vasta sitten,kun synnytys alkaa. Toivottavasti laskeutuis nyt jo aiemmin,järkyttävä närästys koko ajan. Tykkäsin jo esikon aikana syödä kirsikkatomaatteja,nyt ei tartte kuin pari laittaa suuhunsa ja närästys on taattu =(

Eilen oli sitten viimeinen työpäivä,hiukan haikein mielin astelin ovesta ulos. Huomenna käyn viemässä porukalle hiukan piirakkaa,kunhan nyt saisin itseni ensin tuonne keittiöön =). Ihan simppelit piirakat,porukkaa kun on viitisenkymmentä niin ei viitsi mitään ihmeellistä alkaa leipomaan. Esikon 7-vuotissynttäreitä vietetään sitten sunnuntaina,josko sinne sais aikaseks jonkun fiiniimmän kakun.

Miehen porukat sapuivat vierailulle viikonlopuksi ja nyt vauvalle on jo sitteri,syöttötuoli ja matkasänky. Ne rattaat on edelleen ostamatta,mut kai noilla vaunuilla nyt alkuun pärjätään. Täytyykin joku päivä pumpata renkaat täyteen niin näkee pysyykö se ilma niissä vai joudunko hankkimaan uudet sisäkumit niihin.

Mut nyt täytyy lopetella,et saa ne piirakat joskus valmiiksi.

Marika ja toukka 34+0

Vierailija
35/35 |
21.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulen kommentoimaan muutamaa juttua:

*Näppis*: mä sain hemoglobiinin nousemaan 110 --> 130 syömällä persiljaa. Paljon ei aitä tarvinnut popsia, päivittäin muutama "lehti" ja moniin ruokiin sitä silppusin lisäksi. Tosin sen maustahan ei kaikki tykkää, mulle kyllä maistuu :)

*Kissoista* ollut myös jonain päivänä puhetta. Me ei olla hankittu pinnasänkyyn kissaverkkoa ja toivon ettei tarvitsisi hankkiakaan. Vaunuihin voisi varmuuden vuoksi hankkia, ihan jo muidenkin pieneläinten takia, metsän reunassa kun asutaan. Esikoinen, kohta 3 v., on kyllä tapakouluttanut tuon katin niin, että kissa on aivan tossun alla :D Ja ihan hyväkäytöksinen kissa ollut ainakin tähän asti (on nyt 9 kk ikäinen), yöt nukkuu sohvalla, päivisin saattaa nukkua meidän tai tytön sängyssä, muttei kauheesti sänkyihintunge. Uskoisin, että tulee suhtautumaan vauvaan aika välinpitämättömästi.

ON: tänään vauva oli huolestuttavan paikallaan koko aamu päivän, sai ihan kunnolla vatsaa töniä, että sain edes pientä liiketta siellä aikaiseksi. Mietin jo polille soittoa, mutta nyt illalla on poju taas onneksi melskannut ihan kunnolla ja ilman mitään tönimisiä. Kyllä vaan ehdin säikähtää...

Nyt tv:n ääreen, mukavaa viikonloppua kaikille heiniksille! :)

Nasqu ja poju rv 31+6 ja tyttö 06/06