Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

.:¨' * ' ¨NELIAPILOIDEN viikot 21 ja 22 ¨' * ' ¨:.

17.05.2009 |

Uus pino hiukan etuajassa....

NELJÄTTÄ KUUMEILEVIIN KUULUVAT:

Nikki, oma ja miehen ikä, lasten iät, paikkakunta, yritys aloitettu

Axuliina, Kolme ihanaa poikaa 02/04, 06/06 ja 06/08, perheessä olisi paikka sille pikku-eerolle

El-lena, 38, mies 41, pk-seutu, t00, p04 ja p05, syksystä -08

Eltemia, 35 ja 37, Keski-Uusimaa, t+p/98, t/06, 9/2008

Hiisku84, 24 ja 25, Kymenlaakso, -04,-06 ja -08, haaveillaan yhdessä,mutta vielä ei olla tosissaan ;)

Hoppenkoija, 30 ja 31, Etelä-Eurooppa, 03/02, 10/04 ja 12/07, Aikaisintaan 2009, jos ollenkaan.

Hölppä, 33 ja 34, Pirkanmaa, -97, - 01, -05, Heti kun uskaltaa, 4. erot on ollu hyvä.

jalkkis, 33 ja 36, etelä-pohjanmaa, p-00,t-03,p-06, taas kuumeillaan ja kierukka lähtenyt(?)...

Kaksosveet, 30 ja 33, pk-seutu, pojat 03, 05+05, haaveissa vauva loppuvuonna 2009/keväällä2010

leppäkerttunen, 38 ja 40, ulkomaat, 6, 4 ja 2, 03/08 eka " yritys" pitkän pohdinnan jälkeen

maggie84, 24v ja 23v, kymenlaakso, pojat 02/04 08/05 ja 11/07, tjot:)

marjaleena, 26 ja 29, Etelä Karjala, 3/01, 2/03 ja 4/06, Yritys aloitettu: 6/08

mimmuli2010, poika 02/04, tytöt 3/03 ja 10/05, alkuvuosi 2009

minttum: T01 ja P03 + 04, tilaa olisi vielä yhdelle, miestä pehmitellessä

minä79, 30 ja 29, Pohjois-Suomi, pojat 02, 04 ja 07, heti

myllerispyy, tytöt -97, -04 sekä poika -02. Neljäs lapsukainen on "työn alla"

nani76, 33v ja 35v , Päijät-Häme, Pojat 02/95, 08/99 ja 08/07 kuopukselle pitää kaveri saada

pönttö-örvelö, molemmat 27v, kymenlaakso, pojat 06/02, 08/03 ja 08/07, ehkä joskus...

rouva77, vähän yli kolmekymppinen kotiäiti, Pirkanmaa, pojat 1/05, 3/07 ja 7/08

RvaRuusu, olen 31v. ja mies 34v., lapset poika -97, tyttö, -99 ja poika -07, Pohjois-Savo, aloitettu 14.4. 09 ;-) :x

paritonsukka, Olen 31v, samoin mies. Lapset on -02,-04 ja -06. Ja yrityksen mahdollisesta alusta ei siis vielä tietoa. Ei siitäkään alkaako koskaan...

Sintagma, 27 ja 34v, t01, p04, t08, PK-seutu, ei vielä yritetä kun mies vastustaa ;-)

susku76, 96, 01 ja 02 -tyttöjä

toukokuunäiti 25v,mies 28v poijat 05/04,11/06 ja 11/07

tölökki 36v+36v lapset 4/o3 7/o5 ja 4/o7 Uusimaa, äiti kuumeilee isä toppuuttelee

viveli, 32v ja 36v, isoveljet 07/03 ja 04/06 ja pikkuneiti 03/08

äitix3, Pk-seutu, p01, t05 ja p06

Plussanneet NELIAPILAT ;)

~mani, 26 / 28, Pirkanmaa, 02, 05, 07 Poijaat, LA 10.4.2009

~Tari, 35 ja 37, Ylä-Savo, poika -03,tyttö -04, tyttö -07, LA 3.6.09

~Helinä-78, 30 ja 29, Itä-suomi, pojat -01 ja -03 tyttö -05, LA 18.6.09

~karamelli, 35 ja 37, Etelä-Suomi, -97, -99, -03, LA heinäkuussa 2009

~Miksuliinu, 32 ja 34, Keski-Suomi, poika 10/00, tyttö 3/02 ja tyttö 8/07, LA 2.7.09

~joma_, molemmat 25v (vm83), Oulun lääni, 6v, 4v ja 1v4kk, plussattu

~sani-74, 33 ja 40, Pohjanmaa, t01, t03, t6/07, LA 31.7.09

~nelkku, 27v, Keski-Suomi, LA 10.8.2009

~maalaisomppu, 32 ja 35, Keski-Suomi, pojat 05/99 ja 03/02 ja tyttö 12/04, la 25.8.2009

~premium, 34 ja 32, Vihti, tytöt 02 ja 05, poika 07, LA syyskuun alku 2009

~maren74,Oma ikä 34, mies 29. tyttö-00, poika -02, tyttö -05. Pohjanmaa LA 10/09

~naperotx4 (ent.tytöt040507) : la 14.11.2009

~mammariini, 32v ja 36v, Satakunta, Pojat 04/03, 06/06 ja tytär 10/04 LA 25.12.09

Vauvautuneet NELIAPILAT ;)

~tytöt040507 poika 25.3.08 4800g, 52cm rv 42+1

~3_x_äippä tyttö 26.9.08 4110g, 51cm, pipo 37,5cm

~AngelEyes tyttö 6.10.08 3855 g, 49 cm rv 38+6

~AIHA poika 12.11.08 4490g, 52.5cm, pipo 37cm rv39+4

~ Helmikukka75, POIKA 12.2.09 klo. 13.54. Painoa 4300g, pituutta 51cm.

~ Zeldatar POIKA 05.03.09 (41+0) 4326g 53cm

~ Helmielina TYTTÖ 2.4 (39+6)kello 8.17 Pituutta 48,5cm ja painoa 2960g, pipa 34cm

SUURET ONNITTELUT JO PLUSSANNEILLE JA VAUVAUTUNEILLE NELIAPILOILLE!

Pahoittelut ja lämpimät lohtuhalit vauvansa menettäneille ja keskenmenon saaneille ;´(

Kommentit (23)

1/23 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin vähän förskottia ja tein meille uuden kahen viikon pinon...johan tuo kelloki lähenee puolta yötä, joten ei tässä kuitenkaan oo kyse ku muutamasta minuutista =D

Meillä ku on tuo vapaa-ajan asunnon rakentamishommelit niin se kaikki ylimääräinen aikan ja energia menee sinne...joten sori jos en ole ollu se sama aktiivinen pinoutuja ku ennen...huomenna pitäs piirtää vielä asemakaavakuva, suunnitella raja-aita ja täytellä nuo lupapaperit, jotta tuo pääsuunnittelija voi viedä ne virastoon...hirvittää jo valmiiksi tuo meidän ihqu naapurimme joka laittoi jo tuon autokatoksen luvan kanssa kapuloita rattaisiin viimeseen asti...Ukkokultakin otti ja lähti tänään reissun päälle vaihteeksi...tulee sitten ke iltana kotiin... ;( Oviksen kans on niin ja näin ehdittiinkö hyödyntää...aika aktiivisesti kyllä koko viikko pöllyyteltiin =D nyt on sellaset juilinnat tuolla oikealla puolen taas että hohhoijaa....mitenkähän on toimiikohan tuo vasen puoli ollenkaan ku sieltä ei ole juilinu moneen kiertoon?? Tosin se tais olla just se rakkulainen munis....mutta miten se kuitenki juilii nyt koko ajan oikeelta...ku olen käsittäny että se munis kehittyy joka toinen kk toiselta puolen? Voihan se olla että olen ihan pihalla tässä(kin) asiassa mutta mene ja tiedä...tuota juimista en kyllä muun ku oviksen piikkiin pistä tähän aikaan kierrossa...

myllerispyy: samaa olen miettinyt minäkin! Olen jo aatellu että pitäiskö sitä ihan sen vuoksi jo kirjotella jossaki kk pinossa että jospa se vauhdittas tätä hommaa?? Meitä ku ei voi ees laiskuudesta tän asian kans syyttää... :/ Mites teillä ehtikö mies ovikselle kotiin? Toivottavasti, ettei mee ihan harakoille tääki kierto! Oishan se mahtavaa ku onnistuski ihan tärppin asti! bd bd bd

Määhän olen kans nuori äiti (aikoinaan) ollu....ekan sain ku olin viittä vaille 19v...monet sanoki että hyvä ku lapset saat nuorina niin jaksat vielä sitte kaikenlaista ku lapset jo kotoa pois muuttaa...mutta eihän se noin mee?!?!? tässähän sitä 33v ja kuumeilee lisää =DD

Meillä on kans kaksosraskauksia suvussa...nyt on jääny jo kaks sukupolvea väliin joten kovasti nuo mun äiti ja täti oottavat että kuka ne kaksoset saa...mulla no ollu varmaan ikuisena haaveena saada kaksoset...mutta mies ois varmaan ihan kauhuissaan! Mutta sano se sillon ku np-ultrassa tän kuopuksen kans käytiin että oli oottanu että siellä ois kaks... =D

jatkoa seuraa....

2/23 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mimmuli: ihana pyöräilyreissu teillä! Oikein pystyin sen silmissäni näkemään :) Siis voi hyvää päivää miten erilaisia ohjeita saat! Ota siitä nyt sitte selvää ei-ammattilaisena...on kyllä aika kurjaa....Mihin päätökseen ite päädyit? Ite olen sellanen tunteilija ja järki ei aina tunnu pelaavan ollenkaan =D ja elän vähän niin että "näin se on tarkoitettukin" tyylillä ja kuten maalaisomppuki niin hyvin sen asian ilmaisi "kaikki asiat lutviutuu tavalla tai toisella"...Jaksuja taas asian kanssa pohtimiseen!!

rouva77: täällä kans sellanen joka ois heti valmis ku mies vaan sanoo että antaa tulla vaan niin montako tulee!! Ja itse asiassa näin hän on mulle sanonukkin heinäkuussa 2006 ku sain km:n ja ei tuota kolmosta meinannu kuulua...(joka sai sitte alkunsa marras-joulukuun vaihteessa 06)...ootti jo niin kovasti sitä kolmosta että tais vaan lipsauttaa =D sillä aika monesti on sen jälkeen tullu että kiitos mulle riittää! Mutta meillä siis ei oo ehkäisty lainkaan 06/03 jälkeen ja saldona on 2km ja yks poitsu lisää...joten vaavi saa tulla jos on tullakseen (näin on miehen tyyli) mulla taas että heti!

Täällä yks kestoilija! Meillä on käytössä imsen kuoret ja ite ommellut bambufrotee sisävaipat,meillä parhaimmaksi yhdistelmäksi todettu. Mulla ois vaikka kuinka paljon kankaita oottamassa ompelijaa mutten ole minäkään löytäny vielä ylimääräistä aikaa....

Ja täällä on varmaan se sun tarkoittamas porkkanan purija...ääh ku ei tää dietti meinaa onnistua...olen siis kiltisti ollu ilman kaikenlaisia herkkuja (tosin eilen lupasin itelleni jäätelöpalkinnon) jo aika kauan aikaa mutta sitkeitä nuo kilot vaan on...bmi on vielä yli 30 vaikka sain sen siihen tasaan ennen joulua...täällä siis oikein jojoilija!!

Onnea päivänsäde kilpailuun!!!

Ihanan äippäpäivän lahjan sait!! Meillä on ikkunat pesemättä ja ovat varmaan vielä pitemmän aikaaki ku tuota projektia on muutaki...ja en sitte tykkää siitä yhtään!

omppuli: Kiva taas kuulla sustakin! Älähän nyt ala vaivaamaan ittees tuolla asialla! Kyllä se niinku ite sanoit tai kirjoitit "että kyllä elämä järjestää niin kuin parhaaksi näkee eli asiat asettuu uomiinsa tavalla tai toisella" että eiköhän se just noin mee vai kuinka!? Jaksuja nyt sinne vaan ja kasvattelet sitä ihanaa vauvamasua nyt ihan rauhassa ja miettimättä noin surkeita....

paritonsukka: voih, noita miehiä! Ne on just tuollasia...surkeaa on ku siitä kuitenki pahoittaa oman mielensä niin helposti....Päivitin sut nyt tuohon listaan, sori ku se jäi aiemmin laittamatta :( Meillä mää tulin aika lailla heti raskaaksi noista kahesta ekasta...mutta tuo kolmonen oottatutti siis 3,5v ennen ku ees plussasin...joten ei sekään ole allekirjoitettua että jos aiemmin oiski helposti tullu raskaaksi...Mutta hurjasti tsemppiä sulle! Jospa se mieski siitä pikkuhiljaa heltiää ku sun omat tunteet löytää sen varmuuden mitä haluat ja toivot...helppoa se ei ole ku tosiaan tää on tätä ainaista vuoristorataa näitten lasten kans varsinki ku meiltä löytyy jo tuo murkkuki...huoh!

Mutta nyt meen etten tuki koko systeemiä! Plusstuulia kovasti puhaltelen...johonki tosiaan ovat ne kadonneet taikka unohtaneet meidän pinon....Aurinkoista ja mitä ilmeisemmin myös lämmintä viikkoa kaikille!!

nani kp 16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/23 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi tulevn kaunis päivä ja säätiedotuksen mukan pitäisi olla lämminkin, mutta mene ja tiedä sitten kun niin monet kerrat on säätiedotus viilannut linssiin.... :)

Ihana vapaa viikonloppu takana ja virtaakin on tullut mukavasti kerättyä kun kirjalliset kouluhommat ovat alta pois. Vaan kovasti työllistän aivonystyröitäni kun olen pohtinut ja veivannut tuota vauvanteion ajankohtaa. Niin kovasti haluaisin aloittaa yrityksen nyt, mutta sitten iskee pelko niistä lääkärin sanoista. Mietin vielä eilen mitä tuo lääkäri sanoi ja ymmärsin että hänestä olis turvallisempaa jos minulla olisi takana yksi puhdas papa ja nyt pohdinkin, että voisinkohan mennä aikaisemmin kontrollipapaan ihan omakustannushintaan?

Mutta siis kamalaa veivausta tämä minulla tällä hetkellä on.

Maalaisomppu. Kiitos kommenteista. Enemmän minäkin olen kuullut tuota ohjetta että saa raskautua heti ja tosiaan älä nyt sen takia murehdi, jokainen saa henkilökohtaiset ohjeet ja sinun tilanteesi on varmaan arvioitu hyvin. Minulla vaikuttaa myös se että minulla olleet muutokset olivat asteeltaan vaikeat. Ja kontrollinakin on sekä tähystys että papa.

Nani: Kiitos tsempityksistä ja kovasti toivon että teidän peittojen pöllyyttely olis tuottanut tulosta.

Paritonsukka: Juu tsemppiä sinne kanssa, ei ole helppoa aina noiden miesten kanssa ja ne kun tuntuvat ajattelevan aina järjellä ja tunteet työnnetään sivuun. Meilläkin mies taivuteltu ja silti edelleen välillä mies kokeilee reaktiotani esimerkkiksi sanomalla että kyllä on helppoa kun lapset ovat jo noin isoja ym. mutta aina toetan että yhdestä vauvasta on vielä sovittu :) Mutta tosiaan toivotaan, että mies teillä tulee hommaan täysillä mukaan ja saatte yrityksen alkamaan.

Nyt katoan amukahvin lähettyville ja palailen taas kommentoimaan jahka muutkin pinoutuvat.

-mimmuli-

Vierailija
4/23 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanille kiitos uudesta pinosta.. tössin sen kanssa ja en ensin olevinaan löytänyt uutta.. Konekkin tökkii jostain syystä, on aivan sairaan hidas.

Nanille toivotaan että ne peiton pöllyttelyt tuottais viimein sen plussan! Noista ovis-hommista en itsekkään ole ilmeisesti ihan täysillä mukana, tuntuu tosiaan mullakin että usein on juilinnat vaan ja ainoastaan tuolla oikeella puolella. Nyt tosin tuntu että ois ollu toisella puolella ja siitäpä.. ottakaa kantaa onko peli ihan menetetty tästä kierrosta.. torstaina tuntu että oli ovis ja vasta perjantaina saatiin simpat matkaan niin on-ko-meil-lä-mi-tään-toi-vo-a?????

Lisäks vielä noita ovisjuilintoja niin mistäs se oikeen johtuu että toisinaan niitä tuntuu useaan otteeseen, eikä ihan päivänkään välillä vaan joskus voi olla muutamakin päivä välissä aiheuttaakseen tuntoja uudestaan..

mimmulille edelleen tsemppiä ja voimia asian eteenpäin viemiseksi. Ikävää näitä ristiriitaisia kommentteja kuunnella alan asiantuntijoilta, todella ärsyttävää ja raastavaa kun vastauksia ei tunnu saavan mistään, siis niitä OIKEITA sellaisia.

Joku kyseli ikkunanpesuista ym, kyllä ne on pesty. Vaan olispa se kiva joskus sivuuttaa itse ja antaa jonkun muun tehdä se homma =) Se on jotenkin niin tylsää hommaa...

Aurinko paistaa täälläkin, aika kylmä oli yö mutta kyl se siitä varmaan lämpee. Eilen käytiin mökillä ja heitin talviturkin pois, mahtava fiilis vaikka olihan se viileetä juu. Vaan ei se näytä lapsia haittaavan kylmä vesi ei, meno oli hurjaa mutta mitäs sitä iloa kieltämään ku tuntuvat tykkäävän täysin rinnoin.

Jälleen pihalle käy tie kunhan vien pojan eskariin ensin. Itse asiassa kohta on lähdettävä että kiirusta meinaa taas viikonlopun jälkeen pukata.. Oikein iloisia päiviä jokaiselle, palataan

myllerispyy

Vierailija
5/23 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä suunnalla kiirettä pidellyt, meillä on talon laajennus meneillään, ja kahteen suuntaan laajennetaan. Joten jo ulos meno vaatii erinäisiä toimenpiteitä ja vie enemmän aikaa. Ollaan myös sairasteltu. Pienimmäinen jo kolmatta kertaa kuumeessa puolentoista viikon sisällä. Tänään vien lääkäriin. Sain jo ajan 15.45 ja hoitomuksut lähtee siihen mennessä, pakko saada joku selvyys.

Jospa kevätaurinko toisi meille kaikille plussan ja varsinkin niille jotka ovat jo sitä pidempään havitelleet!!!

ON: Nyt ois menossa kp22, kaikenmaailmaan juilinnat on. Minä kun en tunnista millaiset ne ovis jutut on. Peittoja ollaan pöllyytelty noin jokatoinen päivä, joten jospa se riittäis. Voi vitsit, en kyllä edes jaksa uskoa että ekasta kierrosta tärppäis. Aikoinaan ekan kohdalla tärppäs 6. kierrosta pillereiden jälkeen, toka heti, ja kolmas kolmannesta kierrosta. Joten ei voi niistäkään mitään odotella.... millaisia teillä ne ovis tuntemukset ovat olleet ja muistaako kukaan tuntemuksia ennen testausta/kiinnittymisen aikoihin?

Rva Ruusu :x

Vierailija
6/23 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vietettiin sunnuntaina meidän 4v hääpäivää ja myös miehen syntymäpäivää.

Nyt sitte myös pitää kotona tehä tolle pojalle maitoaltistus kun lääkäreillä ei muka ole aikaa semmoseen no käy se kyllä näinkin.

Nyt on vietävä nuo tytöt nukkumaan..

Jonsku+Juho+tytöt ja masukki rv 13+1

7/23 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä töitä lopettelen ja samalla oottelen ukkokullan soittoa Saksanmaalta...

mimmuli: On varmaan ihanaa ku vihdoin alkaa hellittämään ne kouluhommelit! Ei siitä niin kauan oo ku itekki valmistu (noh on siitä näköjään se 5v)...ja voi sitä riemua! Määhän muuten kävin kontrollipapassa yksityisellä ku mulla niitä muutoksia oli viime lokakuussa...nyt siis maaliskuussa kävin testattavana ja puhdasta tuli :) eli voithan sää käydä esim 3kk päästä hoidon jälkeen otattamassa papan...luulis siinä näkyvän mihin suuntaan on menossa...tosin tää nyt on vaan mun maalaisjärjellä aateltuna eikä mikään ammattilaisen kommentti...mutta kyllä se ainaki omaa päänuppia vähän höllentää =D

myllerispyy: eiköhän ne simpat matkaan ehtineet ajoissa, ainakin toivotaan kovasti niin!! bd bd bd Hui hirveetä miten ihmeessä olit jo talviturkin nakannu pois?!?! mulla se on vielä aika monen kesän jäliltä tallella... :/

RvaRuusu: Toivottavasti pikkuinen on jo parempaan päin! Kurjaa ku toinen sairastaa :( Mutta mutta mehän saadaan jännätä ku sulla taitaa olla piinaviikko eessä! Kamalasti plussatuulia sullekin!! bd bd bd Mää en muista muita oireta ennen testiä ku sen ettei niitä oireita ollu lainkaan muuta ku se jatkuva vessassa ramppaaminen "nytkö ne menkat alko" tyyliin...

naperotx4: Hyvää myöhästynyttä hääpäivää! Meillä tuleeki täyteen tänä vuonna jo 15v!! Siis ihan hirveetä me ollaan jo niin vanha pari...Jaksuja maitoaltistukseen! Meillä ollaan altistettu vehnää taas vaihteeksi aika huonolla menestyksellä...voih...Jakselehan "paksusti"! =D eli hyviä vointeja vauvamasun kans!

Eli ei mulla sen kummempaa...taidanpa painua pehkuihin...

nani kp17(18 taitaa jo olla =D)

Vierailija
8/23 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen TAAS keskusteltiin miehen kanssa vauva-asioista ja nyt oltiin molemmat sitä mieltä että kierukka saa lähteä, katsotaan sitten mitä tulevaisuus tuo tullessaan :-) Miehellä oli kyllä "ehtona", että yläkerta pitää saada valmiiksi ennen vauvan syntymää. Itse olisin sitä mieltä että sen voisi rakentaa vasta kun pieninkin on niin iso ettei tarvitse rappuja jatkuvasti vahtia... Mutta jos toi on miehen suurin murhe, niin sen kun alkaa rakentamaan vaikka heti huomenna! Meillä on siis pari vuotta vanha talo, ja yläkerta on vielä tekemättä. Ei sinne tule kuin 1 iso makuuhuone + säilytystilaa, ja hyvin tosiaan pärjättäisiin ilman sitäkin. Mutta tänään sitten heti aamusta soitin neuvolaan ja varasin ajan kierukan poistoon ennen kun mieli ehtii taas muuttua. Aika on 16.6, joten sitä odotellessa... Tänään(kin) on kyllä ajatukset pyörineet jatkuvasti tän vauva-asian ympärillä, ja välillä tuntuu että tulen hulluksi tän kanssa vielä. Kuinka varma tästä oikeasti pitäisi olla ennen kun vauvalle antaa luvan tulla?!

Mulla tuntuu että suurimmat "miinukset" vauvassa olisivat vielä aika mitättömiä murheita: saadaanko lapsia enää minnekään hoitoon samaan aikaan, kuinka kerho ym. kuskaukset sujuu vauvan kanssa, jääkö kuopus yksin kun sisarukset on sen verran vanhempia, riittääkö itseltä aikaa isompien jutuille, vieläkö sitä jaksaa valvoa vauvan kanssa ja mites kaikki uhmaiät ym... Tollasia mun mielessä pyörii koko ajan!

Ootteko te muut muuten kotona, töissä vai jotain muuta? Itse olen ollut kotiäitinä esikoisen syntymästä lähtien, eli lähes 7 vuotta. Kotiäidiksi itseni luen edelleen, vaikka jonkun verran teenkin keikkatöitä (silloin mies on lasten kanssa). Nautin kotona olosta, mulla ei ole mitään kiirettä palata kokonaan töihin, varsinkin kun näin keikkailemallakin ollaan saatu rahat riittämään. Vähän vaan itseä arveluttaa se, että jos meille nyt vauva vielä tulee, niin miten viihdyn sitten enää kotona kun kaikki tutut äidit tästä läheltä lähtee töihin noin vuoden kuluessa. Mutta kai sitä sitten uusiakin tuttavuuksia löytyy...

Unohdin nyt taas näitä omia juttujani sepustellessa, että mihin kaikkeen piti kommentoida. Kun en kaikkien nimimerkkejäkään vielä muista :-/ Ainakin rouva ruusulle piti oviksesta kirjoitella. Mulla siis on nyt hormoonikierukka, ja mun ymmärtääkseni sen pitäisi estää munasolun irtoaminen. Silti tunnen oviksen silloin tällöin (en joka kk) vihlovana kipuna alavatsalla, yleensä vasemmalla puolella. Voi tietysti olla, että toi on jotain muutakin, mutta samalta se mun mielestä tuntuu kun ennen kierukkaakin, ja suunnilleen kierron puolivälissä. Edellisissä raskauksissa on aika alussa, joskus jo ennen testiä, tuntunut sellaista repivää kipua alavatsalla, olisko niitä kiinnittymiskipuja sitten?!

Tulipas taas pitkä sepustus, nyt vuoro muille!

9/23 |
19.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paritonsukka: Oikein paljon onnea kierrukka metsään- päätöksestä!! Siitä se lähtee oikein kunnon kuumeilu! Ja ruvetaan laskemaan kp:tä ja tuntemuksia kuulostelemaan (öhöm...tässä yksi sellainen) Mutta ihanaa se vain on! Tosin rupeaa tässä jo vähän hermostuttaan ku 1v4kk tässä pinossa olen "hengaillu" ja ens viikolla tulee vuosi täyteen siitä km:stä eikä yhtään ainutta haamua edes sen jälkeen ku siitä selvittiin...(se siis haamuili vielä heinäkuun lopullaki...) Älähän kuule mieti kuskaus yms. juttuja...se pikkunen kulkee mukavasti mukana...niin tuo meidän kuopus on kaukalossaan kulkenu ties missä ku äitinsä sitä on roijannut ku niin paljo isompia nu isoveljet on ja harrastukset sen mukaisia ja koulutki on jo keskustassa...

Minä olen kotona 30% olen yrittäjä (kotikonttorilla) ja 70% äiti ja vaimo...eli nuo prosenttiosuudet kertovat lähinnä sen vertailun ajan käytön suhteen miten mun päiväni menevätkään...rankkaa välillä on ollu sitä en kiellä, mutta saapahan tuo pikkumies olla kotihoidossa :) Tosin olen kyllä ihan valmis olemaan 100% äiti ja vaimo =D

myllerispyy: no nyt kokeillaan sitte uutta lähestymistapaa tähän tärppijuttuun...kävin suurperhekuumeilijoissa kyselemässä mahtuuko mukaan...testataan nyt oisko siitä apua ku noissa muissa pinoissahan plussia tiputtelee koko ajan =D No ei vaan pelkästään...olenhan niitä rouvien juttuja aina välillä lukenut ku sellaiseksi itekki haluan eli suurperheen äidiksi ja sitähän mää en vielä oo enkä neljän lapsen äitinäkään vielä ois mutta katellaan nyt mitä tulevaisuus tuo tullessaan...haaveitahan saa aina olla! =D

Juups..eikait sitä muuta...yksinään täällä vaan aikaani tapan...mies ku on siellä saksanmaalla edelleen...ja aika tylsää tämä yksinelo on....

Mutta plussatuulet huom! Älkäähän nyt unohtako meitä tänne!!

nani kp18

Vierailija
10/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänne koneelle ehdi näköjään koskaan ihmisten aikaan... Ei vaan, selailin huuto.nettiä ja sähköpostia. Laitoin vaippoja myyntiin, että voin maksaa uusia. Ei tämä minun kestoilu kyllä ainakaan rahaa säästä ;0) Kankaita vaan odottelen edelleen. Olisi niin ihana päästä jo ompelemaan. Huomenna täytyy soitella tavaroitten perään ellei tilausvahvistusta ala kuulua. Epäilen kyllä vahvasti joutuneeni kaupan mustalle listalle. Tuli vähän lisäiltyä ja muuteltua tilausta suuntaan jos toiseenkin...

On se Luojan lykky ettei meillä rakenneta juuri nyt yhtään mitään eikä edes suunnitella! Aloitettiin peruskorjaus ja laajennus kun esikoinen oli 4 kk. Koko sauna/vessaosasto purettiin kivijalkaa myöten pois ja tehtiin uusiksi. Oltiin puoli vuotta ilman suihkua ja pesukonetta. Keittiön lavuaarissakin pystyy itsensä pesemään aika suurelta osin, tuli testattua. Mummu pesi ja silitti pyykit. Se oli ihan kivaa :0) Viimeisin ponnistus oli autokatos, joka on maalausta vaille valmis. Majaa tuntuvat "miehet" nyt suunnittelevan. Saavat tehdä sen keskenään. Minä voin sisustaa. Heh..

Oltiin tänään poikien kanssa muskarin kevätjuhlassa. Uskalsivat molemmat mennä lavalle parkumatta. Olen heistä oikein ylpeä! Nuorin oli sen ajan mummun kanssa kahdestaan. Oli muuten eka kerta. Hyvin oli mennyt.

Kesäkukkiakin täytyi käydä jo hamstraamassa paikalliselta puutarhalta. Kauhean paljon en ehtinyt tuhlata kun jätin muksut siksi aikaa keskenään autoon (huono äiti, taas). Nuorin nukkui ja toiset kuunteli muumi-lauluja. Huomenna täytyy mennä uusi reissu ja ostaa multaakin. Sitten joskus aion paneutua näihin puutarhahommiin oikein tosissani. Sitten kun se neljäs on jo iso ;o)

Joku kyseli kotona ja töissäolosta. Kotona olen ollut 5 vuotta ja ainakin sen verran meinaan olla vielä lisääkin. Eikä minulla edes ole mitään työpaikkaa. Joskus teen vähän kanttorin keikkoja, mutta aina vaan harvemmin. Alkavat pikku hiljaa unohtaa vissiin että olen olemassa...

Eipä tässä sen kummempia. Täytyisi vääntäytyä sänkyyn, että pääsisi aamulla ylös. Hyvät yöt!

T:rouva

11/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan paljon tullut viestejä pinoon ja itsekin vapaapäiviä viettäessä on aikaa pinoutua ja kommentoida.

rvaruusu: Sulla on jännät paikat käsillä kun kierto lähenee loppuaan.Kovasti pidetään täälläkin peukkuja pystyssä. Noista kestovaipoista sen verran, että paljon ovat tulleet maksamaan? Meillä tarkoituksena kokeilla kestoja sitten kun tämä oma neliapåila saadaan.

paritonsukka: Ihanaa että miehesi oli nyt myös sitä mieltä, että kierukka pois ja kuten tuossa muutkin ovat sanoneet niin älä turhia murehdi arkea neljän kanssa. Asiat yleensä järjestyvät ja hyvin meilläkin meni kerhoon kuskaamiset vaikka oli 3 lasta kolmen vuoden sisällä....

myllerispyy: Sinulla myöskin jännät paikat, jos nyt muistan taasen kommentoida oikealle nimimerkille. Peukutuksia myös sinne.

nani: Voi että sinä oletkin tässä joukossa sitten ollut jo ihan kunnioitettavan ajan. Kovasti peukatan myös sinulle ja jospa tämä kevät olisi vaikka tuota hormoonitoimintaa muuttanut siten että plussia alkaisi tippua ;)

Ja omaan napaan: Olen nyt veivannut ja pohtinut, että koska sitten uskalletaan yrittää ja uskonko lääkäriä vai naistentautienpoliklinakan henkilökuntaa. No sitten ajattelin olla laskelmoiva, mitä ei tietenkään koskaan saa olla, mutta syön pillereitä nuyt tämän kuluvan läpyskän ja vielä seuraavan ja sitten alamme yrittämään pikkuhiljaa ja jos nopeastikin raskautuisin niin olisin lokakuussa vielä sen verran varhaisilla viikoilla, että todennäköisesti papa voitaisiin ottaa ja sialle mahdollisesti vielä jopa jotain tehdä jos tarve vaatii.

Nyt todella nautin kolmesta ruhtinaallisesta vapaapäivästä, eli siis vasteten myöskin jonkun esittämään kysymykseen,niin olen ollet nyt 1,5v töissä ja opiskelen myöskin samalla. Nelosen meille siunaantuessa aion olla sen kolme vuotta kotosalla.

Mutta nyt keittiön puolelle.

-Mimmuli-

Vierailija
12/23 |
20.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana kun huomenna on vapaapäivä. Mää ooon ihan poikki...Flunssankin takia ihan vetelä olo.

kaupassa käytiin tuon pienimmän klanssa ja meni ihan voimat. Kaupassa oli pieni poika äitinsä kanssa ja kyllä sitä äitiä hävetti kun poika sanoi kun MINÄ meni ohi että "onpa iso pylly " ehkä 4v. oli tuo poika. Ja ei se mitenkään väärässä ollut, mullahan on, ja painoo on. Mutta äitinsä oli samankokoinen, joten varmaan asiasta ollut puhetta ;)

Tämä on nyt sitten varmasti vaan kuvittelua, mutta mulla oudosti (todellakin kuvittelua ;) ) tuonne ihan häpyluun yläpuolelle tuntuu juilivan kokoajan. Yritän kokoajan olla ajattelematta asiaa, kun olen ihan varma että kuvittelen.voi että ärsyttää kun tulee ajateltuakin koko asiaa.

Mimmuli, varmaan hankal miettiä mikä olisi hyvä, minä en osaa edes ajatella sinun tilannetta kun en ymmärrä oikeen mistä on kyse. Mutta asia tuntuu olevan sinulle tuttu joten varmaan päädyt oikeaan ratkaisuun!

Paritonsukka, kiva kun päädyitte kierukan poistoon!!! Peukkuja siihen eka!

Ja kaikille muillakin peukutan, kelle missäkin vaiheessa!!!

Rva Ruusu :x

13/23 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioihtin eilen meidän jutut mitkä ovat hävinneet nyt uudistusten myötä...laittelen ne myöhemmin illalla tänne...

Mutta jos minä79 käy täällä sillä välin...niin HURJASTI ONNEA VIELÄ KERRAN!! Ja tarrasukkia sekä enkuleita matkaan mukaan!

nani kp27

Vierailija
14/23 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut vanhaan tunnukseen uutta salasanaa, joten olen nyt paritonsukka2.

Hyvä Nani että otit kirjoitukset talteen! Fiksusti toimittu!

Ja minä79:lle onnentoivotukset täältäkin!

Vierailija
15/23 |
28.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierailijakin kirjoittelemaan ilman tunnuksia.. ja omilla tunnuksilla ei pääse enää mihinkään. en oo saanu spostissa mitään uusia salasanoja tms. Lisäks mun entinen nikki jota oon käyttäny vuosia sitten ni näkyy nyt tuolla mun kirjoittamien tekstien kohdalla. mitähän tekis ? ei pääse ees kirjautumaan uudestaan ku herjaa että s.posti käytössä jo!!!!

eikö kellään muilla oo mitään ongelmia

myllerispyy

Vierailija
16/23 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis Hoppenkoija, en pääse kirjautumaan.

Edelleenkään ei meillä yritetä, mies on vastaan. MItnä taas haluaisin mahdollisimman pian uuden vauvan, en enää sitten vuosien päästä. Mies on sitä mmieltä että katsotaan muutaman vuoden päästä, mutta minusta nyt tai ei ollenkaan. Toki jos ei nyt , niin eiköhän se uusi vauva kelpaisi sitten myöhemminkin.. Mutta ajattelin teitä ja toivottavasti pääsisin minäkin yrittämään. Pillereitä tässä taas syön maaliskuusta alkaen, jolloin lopetin imetyksen. Kaikkea hyvää!

Vierailija
17/23 |
29.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin käväisemään täällä. Ihme kyllä sivutkin näyttävät toimivan.

Kiitoksia onnitteluista. Tein tänä aamuna vielä clearbluen digitaalitestin (sika kallis) kun en saanut miestä vakuuttuneeksi liuskatesteillä. Pakko oli hänenkin uskoa kun testissä lukee selvästi, että raskaana. :)

Olen myös soittanut neuvolaan ja ajan sain 25.6. Ens viikolla verikoe kilpirauhasarvojen vuoksi. Pitää seurata ettei mene vajaatoiminnan puolelle. Kun saattaa aiheuttaa keskenmenoa ja kehityshäiriöitä. (aivan kuin ei olis muuten jännitettävää)

Toivotaan, että tämä nyt laukaisisi kunnon plussatuulet tähän pinoon. Olen aivan innoissani ja tuntuu, että haluaisin kertoa jo muillekin mutta pitää yrittää olla nyt hissukseen vähän aikaa. Mun äidillä vaan on joku kyky nähdä kun on raskaana. Ei ikinä ole kysynyt mutta viimeksikin kun sanoin rv 7+? niin tuumas siihen, että olen tienyt jo kauan aikaa. Ois tietenkin voinut jättää testit ostamasta ja kysyä äidiltä, että olenko raskaana. :) Ois säästynyt nekin rahat.

Nyt täytyy mennä käymään kaupassa.

Plussatuulia!!!

Entinen Minä79 ja rv4+3

18/23 |
31.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Hoppenkoija pitkästä aikaa!! Kuten huomaat niin mää täällä edelleen olen ja tällä menolla kyllä vielä sittenkin ku ukkokultasi saat neloseen suostuteltua...(toivottavasti siihen ei mene kovin kauaa..molempien meidän kannalta =DD) Kaikkea hyvää teillekin! Ja käyhän juttelemassa vaikket ihan "aktiivi" ookkaan =D

myllerispyy: mites se sun täti..eikait vaan tullu vierailulle?!?! Vaihetaanko takasin tuo sun vanha nickis?

minä79/upu79: Oikein paljon onnea vahvistuvasta plussasta!! Eiköhän se nyt ole jo aika varmaa =D "Tervemenoa" nyt tuonne ootuspuolelle...=D ei vaan käyhän silti kertomassa kuulumisia matkan varrelta...niitä on aina niin mukava lueskella!

ON: Tosiaan kp1...niinhän se täti taas tänne riensi ja taas päivän jo viime kiertoaki aikasemmin eli 29pv tuli viime kierron pituudeksi...parina päivänä tällä viikolla tuli jotain ihme vuotoa ihan pikkuriikkisen vähän...mitä lie se sitten...Rupeaa kyllä kieltämättä jo vähän ahistamaan tää homma...en tiiä mitä teen...mies vaan TAAS tuumas että se mun paino...mutta ku mää en saa sitä pois vaikka kuinka yritän!! nyyh... Jotenki sitä TAAS kerkes kuvitella jo kaikkea...laskeskella ja muuta...miten sitä ihminen voiki tehä itelleen noin hallaa?? Ihan älytöntä...

Nyt mennään saunaan...jospa huomenna sais aikaseksi uuden pinon...Parempaa plussaonnea teille muille!!

nani kp1 yk??

Vierailija
19/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taitaa olla kp4 !!!!!

Eli täti tuli jälleen taas vielä aina vaan uudestaan.. sitkeä on täti kyläilyjensä suhteen juu!

Onnea upu79! On mukavaa tietää ettei tämäkään pino oo ihan toivoton =) Oikein ihanaa odotusaikaa!

Hoppenkoijalle tervehdys myös multa, kyllä se sitkeys palkitaan siinä toisenkin osapuolen suostuttelussa ....

Nani76: vielä pidetään nykyinen nikki listoilla, oon ollu yhteydessä tonne verkko-ihmisiin ja hoitavat asiaa jotenkin päin? Vieläkään ei oo mulla tunnuksia enkä pääse kirjautumaan mutta ehkä jonain päivänä.

Iso hali sinne synkkiin ajatuksiin, tietää tuon tunteen, se on jotain NIIN h..vetillistä!!!! Tää on kyllä oikeesti niin tuuripeliä ettei mitään rajaa. Joskus oikein ärsyttää kun toiset tekee näitä "vahinkolapsia", kertarykäsy ja hups, ollaan raskaana. Väärin, ei sen niin pitäis mennä. Toisaalta, mitä tässä valitan, meillähän on jo kolme ihanaa lasta mutta... kirpasee se silti kun toiset saa ja me ei!!! Onkos sulla sitä painoa ollu aiemmissa elämäntilanteissa miten? Jos se lohduttaa niin ei kai se voi ihan siitäkään johtua.. on meillä ns. normipainoisillakin tätä samaa ongelmaa nääs!!!! Näitä ihme tuhruja oon täälläkin valitellu itsekin, kummastuttaa ku ei oo ennen ollu tälläsia että mikä kumma..

on: elikä taas lähti alusta kierto juu.. ja olen jo valmiiks kyrsiintyny tulevasta ovis-ajasta, noi ukon reissuhommat taitaa taas ajoittua just sopivasti sillee ettei voi ees haaveilla olevansa raskautunu .. pitääköhän mun kohta laittaa sen työnantajalle vapaa-ajan anomus tietyille päiville tyyliin "tänä aikana ei saa työkomennuksia olla miehelläni vaan mieheni täytyy työskennellä ahkerasti kotona, leikkien kania ja heiluttaa peittoa" .. voi rähmä. Itku tirahti yks ilta ku kalenteria katselin ja mies kertoi tulevia reissuja.. ties kyllä mistä on kyse ja joskus on kyllä ärsyttävän ihanaa ku toinen osaa ottaa asiat niin lunkisti että "eihän ne kierrot siihen lopu, ei oo kiire". No kiire ei oo ei toki mutta siltikin tahdon sen nyt eikä vuoden päästä. Jotenkin oon ihan varma ettei sitä meille enää tule, että joku asia on mussa niin pielessä ettei se vaan oo enää mahdollista. Ja ikää-tulee-koko-ajan-lisää... epätoivoista on mieli taas täällä, vaikka päivä on sinällään ollut ihan hieno, lasten kanssa vietetty oikein lomapäivä tekemättä mitään ylimääräistä.

nyt meen, palataan jälleen

myllerispyy oisko yk8?

Vierailija
20/23 |
01.06.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli nyt pitäis toimia taas kirjautumiset ja muut! Nikkikin on vaihtunut oikein..

Jaa, olikohan uus pino jo jossain..

hyvää alkanutta viikkoa kuitenki kaikille