Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En aio kutsua terveydenhoitajaa meille kotikäynnille vauvan synnyttyä

Vierailija
17.05.2009 |

.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ala stressaamaan onko kotini siisti vaiko ei ja menen mieluummin itse linja-autolla vauvan kanssa lastenneuvolaan

Vierailija
2/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan neuvolaan. Ihan oikeasti. :)

Tosin kuulemma jos koti on sikasiisti niin sekin on paha juttu koska "silloin perheellä on muut asiat elämässään tärkeämmät kuin uusi lapsi". Tämänkin viisauden opin aaveelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ole ollut mikään kyläluuta eikä meilläkään paljon porukkaa ramppaa.

Stressaavaa. Seuraavaksi menenkin neuvolaan itse...

Vierailija
4/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyksen jälkeen ei tarvi olla niin tiptop

Vierailija
5/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdenkään lapsen kohdalla ei terkka ole käynyt kotikäynnillä.

Ekan kohdalla kysyi haluanko että tulee- en halunnut, sillä neuvola oli melkein naapurissa ja oiva päiväkävelyn kohde. Kun neuvola vaihtui ja kakkonen syntyi, oli vajaa viikko aikaa jouluun - ei olis tullu pieneen mieleenkään päästää tätiä meille kesken jouluvalmisteluiden. Kolmosen kanssa ei enää edes kysytty, enkä totisesti tämän tulevan nelosenkaan kanssa halua ketään tänne jos vaan olen siinä kunnossa että kykenen menemään neuvolaan.

Vierailija
6/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä voisin joutua aika kovasti kieltelemään meille tuloa.

Eikös se ole hyvä, että kartoitetaan samalla "sosiaalitapauksia"?

On ne terkkarit kuule aikamoisia nähneet, eivät hätkähdä pienistä sekasotkuista.

Kyllä he erottavat "normaalin" lapsiperheen sekasotkun ongelmatapauksista...

Vierailija
7/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ainakin oli ihan huippua, kun kävi terkka kotona.

Rajoittuneisuudesta kertoo se, jos ei terkkaa uskalla kotiinsa päästää. Kuitenkin asioitte sen kanssa vuosia ja suhde on luottamuksellinen

Vierailija
8/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oleskelemme ensiviikot lapsen isän luona 7km neuvolasta. Oma kotimme on 500 metriä neuvolasta mutta sitä kotia en viitsi terveydenhoitajan takia alkaa siivoamaan. Esikoisen synnyttyä terkka ei suostunut tulemaan 7km päähän ja pyysi meidät neuvolaan. ap

Vierailija
9/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut pari kertaa meillä siivousväline-esittelyssä. En siis sinänsä pidä pahana "päästää häntä meille" vaan kyse on ennemminkin siitä että haluan asioida vauvan kanssa rauhassa neuvolassa (siis niin että isommat lapset eivät ole mukana) ja ehkä jutella synnytyksestäkin jne.

Ja meillä tosiaan muutenkin on jotenkin aina sopinut paremmin se että mennään itse neuvolaan kuin että terkka tulee meille.

T: 6

Vierailija
10/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille ei ainakaan hoitajaa tule käymään. Ei ole mitään syytä, miksi neuvolan hoitajan pitäisi nähdä kotimme.

-2-

Vierailija
11/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tullut kahden ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen ja tuskin tulee tämän kolmannenkaan kohdalla.

Eikä meillä ole koskaan paikat tip-top..

Vierailija
12/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina luullut että se on käytäntö, että tulee, ei meiltä ainakaan edes kysytty eikä tullut mieleenkään kieltäytyä.

Vierailija
13/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta olen synnyttänyt 10 vuoden aikana enkä ole kuullut kenenkään tuttunikaan luona terveydenhoitajan käyneen. Miten ihmeessä ne ehtisikään?

Vierailija
14/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulla kylään vai tunkevat ne kylään ihan oma-aloitteisesti? Neuvolakäynnithän ovat vapaaehtoisia

Vierailija
15/26 |
17.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä sitten keskellä talvea kunnon hangessa -10 asteen pakkasella itse puolikuntoisena lykin viikon ikäistä vauvaa neuvolaan 2 kilometrin päähän... :(

Vuosin sen jälkeen varmaan litran verta kun pääsin takaisin kotiin. Olisi kyllä ollu aika luksusta jos joku olisi tullut meille kotiin!!!!

Vierailija
16/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän pääpaino vierailulla ole juuri se uusi-ihminen ja äidin vointi. Meillä kolmesti käynyt terkkari kotona ja enpä ole suuremmin stressannut hänen tulemisestaan. Kuitenkin ammatti-ihminen ja IHAN varmasti ymmärtää että on hiukan muutakin puuhaa kuin kodin laitto. Ja ei ne vakoilemaan tule vaan katsomaan vauvaa :)

Sinä teet niinkuin haluat, mutta helpommalla pääset kun annat terkkarin tulla kotiisi.

Vierailija
17/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvinnut lähteä ns. pe*se hajalla minnekään terveyskeskukseen, jonka yhteydessä neuvola oli. Meillä oli ihan normaalisiistiä, vauvan tarvikkeita ja pukluliinoja tietysti ympäriinsä, mutta sehän nyt on ihan normaalia. Kotona sai olla rennosti ja imettää vauvaa heti kun tarvis, vauvakin on niin pieni vielä...

Vierailija
18/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asuin ulkomailla kun synnytin ja eka viikon oli kotona hoitaja, joka on ihan lainmääräämä juttu. Pienen osan joutui maksamaan itse. Hän kokkasi, pesi pyykit, siivosi ja katsoi että kaikki lähti vauvan kanssa sujumaan. Aivan ihanaa ensimmäisen lapsen epävarmuuden kanssa!

Samoin kotona kävi neuvolan täti, toinen täti tekemässä kuulotestin ja kolmas täti ottamassa jonkin verikokeen ym. Ja ihania vierailuja kaikki!! Mutta siellä tämä kaikki onkin normaalia:)

Huono puoli sitten lyhyet mammislomat mutta siitäkin selvisin kun muutin takaisin tänne autuaaseen pohjolaan...

Vierailija
19/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinne vaan neuvolaan. Ihan oikeasti. :)

Tosin kuulemma jos koti on sikasiisti niin sekin on paha juttu koska "silloin perheellä on muut asiat elämässään tärkeämmät kuin uusi lapsi". Tämänkin viisauden opin aaveelta.

Meillä oli koti ensimmäisen lapsen jälkeen terkan tullessa ihan älyttömän siistissä ja kiiltävässä kunnossa. Terkalle tarjottiin vaikka mitä itse tehtyjä leipomuksia. Tämä johtui siitä, että jäin kesälomalle noin 1 kk ennen äitiysloman alkua. Vauvan syntymä venyi sitten yli kaksi viikkoa yli lasketun ajan yli. Olin älyttömän hyvässä kunnossa ja jaksoin tehdä viimeisilläni ihan mitä vaan. Kun ei muuta ollut, siivosin kodin viimeistä kaapin nurkkaa myöten, pesin ikkunat, laitoin ihan kaiken vauvalle valmiiksi, leivoin ja laitoin ruokaa ja pakastin ruokia ja leivonnaisia paljon, kun ajattelin, että sitten vauvan kanssa ei ehdi/jaksa tehdä mitään. Lisäksi vielä tehtiin pientä remppaa kotona ja jotenkin kuvittelin,e ttä se on ihan pakko saada valmiiksi ennen vauvan tuloa (jotenkin silloin tuntui, että vauva voi tulla vain täysin valmiiseen maailmaan... ;)). No kun se vauva sitten lopulta tuli, niin koti ei ole koskaan ollut niin siisti ja niin paljon leivonnaisia ei ole koskaan ollut pakastimessa.

Vierailija
20/26 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme aggressiivista huonon itsetunnon osoitusta. "En jaksa ruveta siivoamaan" - ja pöh! On teillä vaikeaa, jos koti (ja koko ihminen) on niin lukossa ettei kukaan saa edes katsoa sisään!

Miksi te itseänne ja kotianne niin häpeätte?