Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Todettiin raskausdiabetes ja joulukin tulossa :o(

Vierailija
16.12.2008 |

Minulla viikkoja vasta 14 ja todettiin jo raskausdiabetes. Suvussa on tosi paljon diabetesta (esim oma lapsi sairastaa sitä) joten sokerirasitus tehtiin aikaisin. Paasto oli minulla 5.4 kun olisi saanut olla korkeintaan 5.3 ja tästä syystä joudun verensokeriseurantaan ja ruokavaliolle, ts. joudun hyvin tarkkaan ajattelemaan mitä syön, milloin syön ja paljonko syön. Makea ja sokeri olisi kiellettyä :o/

Muut arvot oli normaalit mutta siis tuo paastoarvo hieman yli rajan.... hieman meinaa kenkuttaa. Miten tässä jouluna sitten kieltää itseltään kaiken hyvän.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pitäisi sitten myös vaaleat jauhot jättää pois eli vehnät. Minulla oli myös raskausdiabetes joulunaikaan ja hieman hankalaahan se oli. Mutta...

Sinullehan sopii kuitenkin:

- kinkku (älä syö kuorrutetta...vehnää) ja itsetekemä sinappi (jossa ei sokeria)

- vähän perunaa

- itsetehdyt laatikot tai sitten Kokkikartanolla on laatikoita joissa ei ole vehnää (mannaryyniä) kuten Saarioisilla

- rosolli käy

- sienisalaattia pieni nokare

Kaloja nyt muutenkin pitäisi välttää.

Osta jälkkäriksi muutama sokeriton suklaa (jos pk-seudulla olet niin sellaisesta liikkeestä kuin Kaakaopuu löytyy aivan ihania sokerittomia suklaita!)

Vierailija
2/4 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraat arvoja vaan ja syöt mahd usein pieniä määriä.

T: samasta arvosta kiinni jäänyt, herkuttelevakin ja silti vauva painoi 2,5kg !!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sokeritonta. Sokerittomassa on varmasti saman verran hiilihydraatteja, mutta ei vain ole niin hyvää.

Kohtuudella kaikkea, ei tilanne ole varmasti ihan niin lohduton. Diabeteskeskuksella on oma keskustelufoorumi "kohtauspaikka", jossa on myös diabetes ja raskaus osio. Sieltä voisi ehkä löytyä vertaistukea...

Vierailija
4/4 |
16.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraat arvoja vaan ja syöt mahd usein pieniä määriä.

T: samasta arvosta kiinni jäänyt, herkuttelevakin ja silti vauva painoi 2,5kg !!

Minulla pienikin lipsahdus nosti arvot taivaisiin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi