Lentokentällä yöpymisestä, tietääkö joku?
Eli tullaan monen lapsen kanssa Helsinkiin yöllä 24.00, ja lähtö olisi aamulla 6.30, budjetti on tiukka, voiko kentällä yöpyä, tehdäänkö lähtöselvityksiä enää tuolloin, jotta pääsisi edes sinne toiselle puolelle(mikä sen nimi nyt sit onkaan?)
Ei huvittaisi maksaa hotellista muutamaa tuntia.
Kommentit (49)
tuo mun "lomani" on saatu vapaapäiviä kasaamalla + pitkillä työpäivillä. Torstaina lopetan työt kello kuusi, äkkiä hypätään junaan joka on kello kaksitoista yöllä perillä, ja lähtö perjantai aamuna 6.30.kyse on siitä kannattaako muutamaksi tunniksi ottaa hotellihuone?
Viime joulukuussa lähdin Amsterdamiin lennolla, joka lähti Helsingistä klo 6.15. Tulin kentälle bussilla, joka oli paikalla klo 23.35. Tuo oli viimeisin yhteys jolla ehdin lennolle, aamun eka olisi ollut liian myöhään perillä ja taksi taas liian kallis. Lähtöselvitys aukesi joskus 4 aikoihin eli 4,5 tuntia piti odotella ennen lähtöselvitystä. Hyvin nopeasti se meni, vaikka olin yksin matkalla eli ei ollut edes juttuseuraa. Lepäsin tuloaulan (eli pohjakerros) penkeillä, niissä ei ole käsinojia välissä eli hyvin onnistuu. Yöllä tulee tosi vähän lentoja, joten ei edes saapuvat matkailijat häirinneet. Kannattaa ottaa omat eväät mukaan, lentokentän kahvilat on kalliita varsinkin kun teitä on useampi. Sitten kun pääsette lentokentän "toiselle" puolelle siis lähtöselvityksen ja turvatarkastuksen jälkeen niin sielläkin on vasta Tax Free auki, mutta ei ne muut kaupat. Ja joku kahvila taisi olla myös auki. Helsinki-Vantaalla ei juuri koneita lähde klo 24-06, joten eipä niitäkään oikein voi ihailla, mutta varmasti seikkailu lapsillesi.
Hyvää matkaa teille!
Viime joulukuussa lähdin Amsterdamiin lennolla, joka lähti Helsingistä klo 6.15. Tulin kentälle bussilla, joka oli paikalla klo 23.35. Tuo oli viimeisin yhteys jolla ehdin lennolle, aamun eka olisi ollut liian myöhään perillä ja taksi taas liian kallis. Lähtöselvitys aukesi joskus 4 aikoihin eli 4,5 tuntia piti odotella ennen lähtöselvitystä. Hyvin nopeasti se meni, vaikka olin yksin matkalla eli ei ollut edes juttuseuraa. Lepäsin tuloaulan (eli pohjakerros) penkeillä, niissä ei ole käsinojia välissä eli hyvin onnistuu. Yöllä tulee tosi vähän lentoja, joten ei edes saapuvat matkailijat häirinneet. Kannattaa ottaa omat eväät mukaan, lentokentän kahvilat on kalliita varsinkin kun teitä on useampi. Sitten kun pääsette lentokentän "toiselle" puolelle siis lähtöselvityksen ja turvatarkastuksen jälkeen niin sielläkin on vasta Tax Free auki, mutta ei ne muut kaupat. Ja joku kahvila taisi olla myös auki. Helsinki-Vantaalla ei juuri koneita lähde klo 24-06, joten eipä niitäkään oikein voi ihailla, mutta varmasti seikkailu lapsillesi.
Hyvää matkaa teille!
Tuloaula ei ole pohjakerros.Pohjakerros on siitä yksi kerros alaspäin.
muistan kun itse olin 9v ja veli 5v, ja matkattiin vanhempien kanssa pienellä budjetilla Euroopassa autolla: meillä oli laivalla vain kansipaikat, ja hyvin pärjättiin - me lapset torkuuttiin siellä jossain kahvilan tuoleilla yö, vanhempien sylissä puoliksi, ja kai ne siinä vähän torkku itsekin. Jostain tuoleista viriteltiin nukkumapaikkaa (ne varsinaiset kansituolit oli varattu).
Ja lentokentillä: siis monestihan etelästä lähtiessä nuo lennot voi olla myöhässä (ja myös Suomen päässä). Esim. lähtö voi olla alunperin 22-24 aikaan, mutta lento onkin 3-5 h myöhässä, joten sitten lähtö onkin joskus klo 2 yöllä tms.
Meille on käynyt ainakin 3-4 kertaa näin. Siinä sitten oltu lasten kanssa tai ilman, mutta aina lennolla ollut mukana myös lapsiperheitä.
Siinä sitä vaan on odoteltu ja torkuskeltu milloin missäkin.
Hyvää matkaa ap:lle!! Pienelläkin budjetilla VOI matkustaa, kokemusta on!!! Myös lasten kanssa.
Jos olette matkalle lähdössä. Oon itsekin yöpynyt useammalla lentokentällä nuorena budjettimatkailijana eikä koskaan ole mistään pois ajettu. Penkit on helsingin lentokentällä myös ennen lähtöselvitystä. Kv-puolella on sitten sellaiset lepotuolit, joissa on parempi nukkua.
En varmaan itsekään viitsisi hotelliin kuuden tunnin takia mennä.Lasten kanssa en kyllä varmaan olisi kentällä yötä. On se sen verran epämukavaa.
...eipä hätää, kyllä te "likaisella" puolellakin voitte yöpyä. Eli siis ennen lähtöselvitystä olevalla alueellakin löytyy Helsinki-Vantaalta penkkirivistöjä joilla voi nukkua. Lähtöselvitys avaa (päivästä riippuen) jo neljän aikaan viimeistään eli silloin pääsette "puhtaalle" puolelle.
eikä kyse ole edes kuudesta, vaan neljästä tunnista, lähtöselvitys alkaa 2 tuntia ennen lähtöä.
Ja tarkan markan reissu tehdään : )
Jos olisitte metsien miesten näköinen viinalta haiseva porukka joka nukkuu penkeillä ilman tietoakaan matkatavaroista niin vartijat voisivat kiinnostua teistä. Muuten saatte kyllä olla siellä ihan rauhassa. :)
Eli nelonen vastasi tuossa hieman ylempänä metsien mies viestillä. ;)
ruuma tavarat lähtökentällä jo perille saakka.ottakaa käsimatkoihin matkaversiot hygieniatuotteista yms. Hilton hki-vantaa ulkomaanterminaalin vieressä. K plus kortilla alk 68e.mut kentälläkin voi yrittää nukkua.en usko et ko aikaan enää lähtöselvityksiä tehdään
lapset odottaa matkaa kuin kuuta nousevaa, eikä mulla olisi kyllä yhtään rahaa laittaa ylimääräisiin hotelliöihin.
Meinaan kyllä itse valvoa lasten unta, uskon kuitenkin, että kestävät pienen epämukavuuden ennen reissua.
Mites toi netissä tehtävä lähtöselvitys, auttaisko se, pääseekö sen jälkeen "toiselle puolelle"?
joka tässä aiemmin kyseli, "Kannattaako köyhän lähteä Etelään?"
-Juu ja kyllä lähdetään, päätettiin maksella lainoista vain korkoja pari seurtaavaa kuukautta ja minä vien lapset uimaan koko rahan edestä : )
Niin muistaakseni kentällä on erikseen yksi tiski, johon matkatavarat jätetään. Jos se on kiinni, niin ette varmaan pääse kv-puolelle. Turvatarkastus on mun mielestä kyllä koko yön auki, joten jos saatte ruumaan menevät tavarat jätettyä niin varmaan pääsette sinne kv-puolelle.
Mites toi netissä tehtävä lähtöselvitys, auttaisko se, pääseekö sen jälkeen "toiselle puolelle"?
Ja matkatavaroita ei saa annettua minnekään kun lähtöselvityksen drop of piste on kiinni. Mutta mutta. Ei tässä hätiä mitiä mielestäni. Tuohan on vain ihana seikkailu lapsille! Aajattele nyt: nukkua lentokentällä! Eivät lapset osaa vielä niin ajatella kummalla puolella ollaan. Tietty puhtaalta puolelta näkisi paremmin koneita vaan eipä nekään ole pimeässä valaistu... ;) Jos ollenkaan budjetti antaa myöten niin ostakaa vielä jotain halpaa kivaa alakerran (tuloaulan) Picnicistä (auki 24h/vrk) lapsille yöpalaksi. Siis jotain ihan pientä. Kyllä siinä on jo ekstraa kerrakseen. :)
nelonen
Kyllä välillä kannattaa repäistä ja vaan lähteä! Muistan hämärästi viestisi jossa kyselit ko. matkalle lähtöä. Siitä kyllä taitaa olla jo vähän pitempi aika kun en kunnolla muista miten homma meni. Jos kyseessä on muistelemani viesti niin ensin meinasin olla tosi negatiivinen (luettuani ihan otsikon vaan) että tietenkään ette lähde mutta kun luin alkuperäisen viestisi muutin heti mielipidettäni. :)
ilmi jo tuossa ketjun aloittavassa viestissä.Herääkin vain kysymys on matkalle lähdettävä jos tarvitsee pihistellä tällaisissa kuluissa ja stressata jo helpoksi tehtyä matkailua.Mutta sellaisia suomalaiset lomamatkailijat ovat.Tullaan kentälle 5tuntia aikaisemmin ja tehdään matkasta sen luokan show että menee pari päivää siitä toipuessa.
Itse kun matkustan en tee sitä pienellä budjetilla,siitä ei kukaan nauti.Et sinä itse eivätkä lapsesikaan.
No kukin tallaa tyylillään.Joten hyvää ja onnistunutta matkaa Teille kuitenkin toivotan.