Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookista. Hyvaksyisitteko ystavaksi? Koirankasvattajan jota en ole viela edes tavannut?

Vierailija
16.05.2009 |

.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menemme ensi viikonloppuna katsomaan koiranpentua. Olemme olleet sahkopostilla yhteyksissa jo muutaman kuukauden ehka kerran pari viikossa.

Nyt tuli facebook ystava kutsu hanelta. Mietin vain kun siella on mulla kuvia lapsista yms ja tata ennen mulla ei ole ollut "ystavina kuin ystavia".

Vierailija
2/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mita jos en hyvaksy hanta, jaa ihmettelemaan miksi en hyvaksynyt.

Syy: koska jos pentu ei miellyta ja ei tule kauppoja niin en haluaisi olla hanen kanssaan sen jalkeen tekemisissa, enka myoskaan halua etta kaikki nakevat niita kuvia sivuillani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on kuitenkin antamassa 'vauvansa' teille, eivätkä kaikki kasvattajat halua antaa pentuaan minne tahansa.

Vierailija
4/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Han vaikuttaa erittain mukavalta ja todella hyvin koiriensa uudet omistajat valitsevalta henkilolta.

Mutta silti... facebook'ko meidan hyvyyden maaritelman mitta on? Tai mita sielta loytyy?

Vierailija
5/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta silti... facebook'ko meidan hyvyyden maaritelman mitta on? Tai mita sielta loytyy?

Mä en edes tajua miksi noin mietit voitko hyväksyä kaveripyyntöä vai et kun kuitenkin tiedät ihmisen..? Muista, että voit myös poistaa kavereita jos siltä tuntuu. Eli jos nyt hyväksyt voit poistaa ko. henkilön kavereistasi kyllä jos kauppoja ei synny.

Vierailija
6/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on facebookissa paljonkin "kavereina" koirapiirien tuttavuuksia, joita en todellakaan pidä ystävinä, mutta joiden kanssa on ihan mukava silloin tällöin vaihtaa kommentteja toistemme koirista, näyttelytuloksista yms. pikkujutuista, joista ei todellakaan tulisi mieleen mitään sähköpostia alkaa naputella. Luulisin, että teidän kasvattaja pitää facebookia samalla tavalla helppona väylänä tiedottaa pentueen kuulumisia: ei tarvitse erikseen alkaa jokaiselle pennun ostalajje lähettelemään liitteinä uusimpia kuvia, vaan jokainen voi oman mielenkiinnon mukaan käydä katselemassa niitä hänen sivuiltaan. Kasvattaja ehkä toivoo myös, että pääsee sun sivuilta seuraamaan pentunsa kasvua uusien kuvien mukana.

Ja ainahan sä voit tehdä sun facebook-kavereista tarkempia listoja ja määrittää, että esim. listalle "sukulaiset" kuuluvat on ainoita, jotka näkee sun lasten kuvat.

Vierailija
7/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kaveripyyntö yhdeltä tyypiltä jonka olen vain 2 kertaa nähnyt ohimennen, en jutellut tms. koskaan, enkä häntä hyväksynyt kaveriksi, en halua kavriksi muita kuin niitä kenenllä on minulle joku merkitys. Minusta se ei ole kehtaamiskysymys, kukin tekee juuri niin kuin haluaa.

Vierailija
8/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein niin, että olen rajannut joukon ystäviini ja olen perustellut sen facebookin avoimuudella. olen tosin asettanut kaikki asetuksetkin niin, että vain ystäville näkyy sisältöni.

Mun mielestä tuossa on kaksi vaihtoehtoa

a) kirjoita hänelle vastaus, että olet päättänyt rajata ystäväpiirin esimerkiksi vain lapsuudenystäviisi tai sellaisiin, joiden kanssa vietät paljon vapaa-aikaa. Eihän tuosta voi kukaan järkevä ihminen loukkaantua.

b) otat hänet ystäväksi, mutta rajaat häneltä pois näkyvyyden esimerkiksi valokuviin jne.

Minä olen toiminut a-periaatteella ja muutaman kerran olen kieltäytynyt esimerkiksi työkaverin kutsusta.

Vierailija
9/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällöin se näkyy kasvattajalle 'odotustilassa', ja hänhän ei voi tietää kuinka usein facebookia käytät, eli voi hyvin olla ettet ole kaveripyyntöä edes 'huomannut'.

hän todennäköisesti haluaa päästä katsomaan elämääsi, olisitko hyvä koiranomistaja jne.

itse en siis hyväksyisi, mutta jättäisin vain reagoimatta ettei hän näe että olet torjunut pyynnön

Vierailija
10/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kävisin rajaamassa albumien oikeuksia. Se on hyvin helppoa. Samoin ehkä rajaisin oikeuksia lukea seinääni.

Vierailija
11/11 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

verkostosi pääse lukemaan tilaasi, seinääsi ja katsomaan kuviasi. Nimittäin silloin koirankasvattaja pääsee jo nyt sivuillesi, mikäli kuulut Finland- verkostoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä