Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aika junttimaista

Vierailija
15.05.2009 |

sanoa "jenkkeihin".

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos edes kaynyt katsomassa millainen "junttila" tama maa on? Ala puhu ennenkuin tiedat.

Vierailija
22/26 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virumaahan on vain pieni osa EESTIÄ! Ihan sama, jos suomea kutsuisi vaikka savoksi tai hämeeksi tai Karjalaksi.

Senkin juntit halvan viinan perässä juoksijat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikohan ne kaikki sano olevansa AMERIKKALAISIA. Yhdysvallat on liian virallinen nimi minun suuhuni, toki sitakin voin kayttaa tarvittaessa, mutta Jenkkila, voi herttileijaa kuinka typeran kuuloista. Niin teinimaista. On ihan yleista kutsua Amerikan Yhdysvaltoja pelkaksi Amerikaksi, eika kukaan, (paitsi ehka joku juntti suomalainen) kysy peraan etta 'ai asutko etela- vai pohjoisamerikassa?', kun puhun asuinmaastani. Perut, Chilet ja Kanadat on ihan erikseen, Amerikka on USA. Tarttee nakojaan rautalankaa tahankin asiaan joillekuille.

-ysi-

Vierailija
24/26 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi, kun olen asunut Amerikassa nimenomaan muualla kuin Yhdysvalloissa. Sieltäpä tarttuikin korvaani nimitys "gringo", jota käytän Yhdysvaltojen asukkaista silloin, kun he eivät itse ole kuulemassa :) Jenkkejä ja Jenkkilää käytän, niin kuin valtaosa muistakin suomalaisista, epävirallisessä puhekielessä.

Tuohon Viro-asiaan haluaisin kommentoida sen verran, että näitä asioita ei voi verrata toisiinsa. Viro on kyseisen maan suomenkielinen nimi. Englanniksi se on Estonia jne...mutta suomeksi Viro. Emme kutsu Ruotsiakaan Sverigeksi vain siksi, että se on paikallinen nimitys. Eikä kukaan muu suomalaisten (ja virolaisten) lisäksi kutsu Suomea Suomeksi, vaan nimitys on yleensä Finland, Finlandia, Finlande jne.

Vierailija
25/26 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kuin kutsuisi Suomea Euroopaksi ;)

Amerikka sopii myos.

Vierailija
26/26 |
16.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

etpa ollut kuulemassa miksi sinua nimiteltiin. Tuo Finland vertaus ontuu pahasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän