Onko koululaisillanne yksi bestis vai monta kaveria?
Mun pojalla on monta kaveria joita soittaa vuorotellen. Etupäässä oman luokan pojat. Nyt tän neljännen luokan aikana tilanne on muuttunut niin että luokan pojat on pariutuneet ja on vaikea löytää seuraa koska kaikki ovat iltaisin sen saman vakkarin kanssa. Olen kuullut että tää olis tytöille tyypillistä toimintaa mutta näköjään pojatkin tekee samaa. Aiempina vuosina on puhelin soinut tiuhaan ja pojat on pyörineet kuka kenenkin kanssa jasuuremmassa jengissä mutta nyttemmin enää ei ja kun poitsu itse soittaa jollekin niin tämä yleensä on saman kaverin kanssa jo jossakin. Taloyhtiössä on kyllä lapsia mutta kaikki on nuorempia ja enemmistö tyttöjä joilla on omat leikit. Kyllähän poika leikkii pihalla yksinkin mutta ikäseuraa kaipaisi enemmän.
Kommentit (5)
Silti on monta kaveria ja liikkuvat suuremmassa jengissä. Kuitenkin molemmilla lapsilla on selvästi yksi ylitse muiden. Johon ystävystytty jo päiväkodissa/eskarissa.
Sitten on erikseen joitain kavereita pihapiirissä. Nämä vaan ovat pääasiassa tyttöjä. Tytöt viihty paremmin pihalla. Pojat on ihme vaeltajia. On salamajoja ynm. jännää.
Ovat siis poikia 8v ja 11v.
Sama juttu on myös 6v kanssa, jolla on ehkä eniten kavereita.
Mutta aika monta kaveria pojalla on.
ja muutama muu. Yleensä on parhaimman kaverinsa kanssa tai yksin. Joskus soittaa muille. Riittää kuulemma kaverit vaikka itse olen ollut vähän huolissaan kaverisuhteiden vähyydestä. Koulussa monta kaveria, ei vaan ole vapaalla niiden kans.
Siis jos samassa pihassa on paljon lapsia, on kavereitakin paljon ja toisinpäin.
Kertokaa miten muilla? Nytkin poitsu heittelee ulkona mun silmien edessä yksin koripalloa, eikä ketään näy mailla halmeilla.