Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansanedustaja: Hallitus ghettouttaa Suomen

Vierailija
12.01.2024 |

Pääministeri Petteri Orpon (kok.) johtama porvarihallitus on päättänyt lopettaa vuodesta 2008 toimineen lähiöohjelman, joka on ollut tärkeä työkalu lähiöiden asuinolojen kehittämisessä ja eriarvoisuuskehityksen katkaisemisessa.

Hallitusohjelmassa puhutaan huolestuneeseen sävyyn alueiden eriytymisestä, pahoinvoinnin lisääntymisestä ja nuorten syrjäytymisestä. Tämä on silkkaa hurskastelua, sillä hallituksen politiikka lisää näitä kaikkia, Koskela sanoo.

Lähiöohjelman lakkauttaminen on tästä yksi konkreettinen esimerkki.

Ympäristöministeri Kai Mykkänen (kok.), joka vastaa asunto- ja asumisasioista, on todennut lähiöihin panostettavan jatkossa MAL-sopimusten kautta. MAL-sopimukset ovat maankäytön, asumisen ja liikenteen sopimuksia, jotka valtio solmii suurimpien kaupunkiseutujen kanssa.

https://www.ku.fi/artikkeli/4959991-kansanedustaja-ihmettelee-jattaako-…

Ensiksi hallitus tappaa maaseudun ja nyt se iskee vielä lähiöihin. Suurimmat kasvukeskukset, pks, Tampere ja Turku ovat ainoita, jotka hallitusta kiinnostaa. Miksi näin?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄRSIKÄÄ JA PALELKAA

Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.

Orpo the Destroyer

Vierailija
2/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI HITTO, MEIDÄN JUONI ON PALJASTUNUT

Kokoomus ja Persut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kitisevät punikít voisi laittaa taas jonnekin vankileirille mätänemään.

Vierailija
4/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus pakottaa työttömät ja pitkäaikaissairaat ja opiskelijat ja eläkeläiset muuttamaan halvempin asuntoihin ja ainoat halvemmat asunnot sijaitsevat joko autioituneella maaseudulla tai roadmanien ja nistien kansoittamissa lähiöissä. Hieno maa.

Vierailija
5/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghettouttaa? Tämäkö on nyt se kilpikonnapuolustus, jolla saadaan vuosikymmeniä jatkunut  ghettouttaminen viimeisimmän hallituksen syyksi? 😂

Vierailija
6/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus pakottaa työttömät ja pitkäaikaissairaat ja opiskelijat ja eläkeläiset muuttamaan halvempin asuntoihin ja ainoat halvemmat asunnot sijaitsevat joko autioituneella maaseudulla tai roadmanien ja nistien kansoittamissa lähiöissä. Hieno maa.

Niin? Miksi minun pitäisi maksaa jonkun luuserin liian kallis asuminen? Mene töihin ja ansaitse itse omat rahasi.

Vierailija
7/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä helvetissä,näinkö on asiat.

Vierailija
8/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VOI HITTO, MEIDÄN JUONI ON PALJASTUNUT

Kokoomus ja Persut

VOI HITTO, PÄÄNSISÄISET HARHANI OVAT PALJASTUNEET

Sosialisti

Vierailija
9/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enempiä lukematta,kommunistin ajatuksia ovat nämä tälläiset jutut

Vierailija
10/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KÄRSIKÄÄ JA PALELKAA

Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.

Orpo the Destroyer

Orpo on vaan juoksupoika. Tekee mitä illut käskee, eli tu hoaa meitä ja maatamme. 

Hän jatkaa siitä mihin Marinin hallitus jäi ja kuten näemme Sanna sai työstänsä unelma ätyöpaikan ja miljoonia rahaa.

Petterille tullaan korvaamaan tu hotyönsä vähintään yhtä ruhtinaallisesti, onhan hän mies. 

Vierailija
11/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKISSA länsimaissa on menossa ihan sama show. Vaan tyhmät ei tätä tajua. Äänestäjiä ulkomailta sisään tukien varaan elämään, pikana kansalaisuus ja äänioikeus, sen jälkeen heidän äänet vasemmistolle.

Vierailija
12/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÄRSIKÄÄ JA PALELKAA

Orpo the Destroyer

Orpo on vaan juoksupoika. Tekee mitä illut käskee, eli tu hoaa meitä ja maatamme. 

Hän jatkaa siitä mihin Marinin hallitus jäi ja kuten näemme Sanna sai työstänsä unelma ätyöpaikan ja miljoonia rahaa.

Petterille tullaan korvaamaan tu hotyönsä vähintään yhtä ruhtinaallisesti, onhan hän mies. 

Tuskin on unelmatyöpaikka enää sen jälkeen kun koko paljas totuus on ulkona. Häpeään joutuvat, eikä sielä tarvita rahaa, minne on useimmat matkalla.

Vierailija
13/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisten päiden sekoittajat joutuvat itse maksamaan, oli kuka tahansa. Näin on.

Vierailija
14/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ghettouttaa? Tämäkö on nyt se kilpikonnapuolustus, jolla saadaan vuosikymmeniä jatkunut  ghettouttaminen viimeisimmän hallituksen syyksi? 😂

Niinpä.

Varsinkin Helsingin seudulla tämä kehitys on ollut pitkälti vihreiden hyppysissä. Jopa kohtuullisella sijainnilla olevasta Jätkäsaaresta saatiin kerralla väripleksien ja pesubetonin kirjoma ghetto.

Vierailija
15/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähiöissä on hienot ilmaiset urheilupaikat, joten kun niitä käytetään, niin niissä riittää tekemistä määrärahojen vähennyttyäkin. Paikalliset voisivat alkaa itse hoitaa näitä heille rakennettuja alueita. Vapaaehtoistyötä vähän, hei!

Täällä hienostoalueella maksetaan kaikesta itse.

Vierailija
16/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

KÄRSIKÄÄ JA PALELKAA

Orpo the Destroyer

Tuskin on unelmatyöpaikka enää sen jälkeen kun koko paljas totuus on ulkona. Häpeää

Olen odottanut kuin kuuta nousevaa, että milloin kaikki nämä kar meat totuudet paljastuvat ja pahat saa palkkansa, toivottavasti hyvin pian.🙏

Vierailija
17/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhyy, hallitus saa kansan ghettoutumaan"

Samaan aikaan kansa:

"Hei, meidän pitää olla cooleja. Mä oon vaikka Ghetto-Masa niin ole sää Gängstä-Jori"

Vierailija
18/18 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä.

Varsinkin Helsingin seudulla tämä kehitys on ollut pitkälti vihreiden hyppysissä. Jopa kohtuullisella sijainnilla olevasta Jätkäsaaresta saatiin kerralla väripleksien ja pesubetonin kirjoma ghetto.

Helsingissä on kokoomusjohto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan