Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyväksyisittekö ryhmäavioliitot, jos sellaisia alettaisiin vaatia?

Vierailija
15.05.2009 |

Esim. 3 tai 4 aikuista haluaisi vapaasta tahdostaan mennä porukalla naimisiin ja adoptoida lapsia.

Olisiko tämä teille ok?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kakkosvaimo/mies, vaan porukka jossa kaikki ovat bi-seksuaaleja. Sehän olisi täydellinen yhdistelmä :)

Vierailija
22/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mun hyväksymistäni muissakaan asioissa kysytä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oma poikani alkoi seurustelemaan kaksostyttöjen kanssa, niin mileipiteenikin alkoivat muuttua kummasti suvaitsevampaan suuntaan...

Vierailija
24/35 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tasa-arvo

Vierailija
25/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyttynä: tykkäisitkö rypeä ja kieriskellä saastassa? Ja se elämäntapana. Homot ovat vaan keksineet tällekin niin hienon nimikkeen, mikä kuitenkin on ihan sama kuin siinä ittessään rypeminen.

En siis kannatta ajatusta.

Vierailija
26/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS tällaiset porukat pysyisivät koossa, voisi olla lastenkin kannalta kiva ympäristö kasvaa. Mutta heti kun rupeaa miettimään käytännön tasolla, huomaa että aika paljon tulee ongelmia mieleen. Mitä jos mies saa naisistaan tarpeekseen ja häipyy? Hajoaako silloin koko porukka? Entä millä perusteella otetaan uusia "vaimoja/miehiä", onko vanhoilla minkälainen päätösvalta? Miten omaisuuskysymykset jne. Luulen että tuollainen vaatii patriarkaalisen yhteiskunnan oikeasti toimiakseen.

Vierailija
27/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole ok.

Vierailija
28/35 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisinkin itselleni pari miestä lisää. Yksi voisi olla tyyppiä "remonttireiska" sitten olisi tarvetta boheemille tyypille joka lukisi runoja ja keskustelisi kanssani, yksi voisi olla kunnollinen pehmoisä ja yksi uraohjusjonka kanssa voisi matkustella...

Toisaalta, jos ne kaikki levittelis sukkiaan, verkkareitaan ja sanomalehtiä pitkin kämppää samaan tapaan kuin tämä nykyinen ainokainen, niin tulisin nopeasti hulluksi. Taidan sittenkin tyytyä tähän yhteen.

Vierailija
29/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyisittekö sitten ihmisen ja vuohen suhteen? Jos molemmat vapaasta tahdostaan haluaisivat avioliittoon ja adoptoida?

Vaikutatte vaan ääliöiltä. Vuohella ei voi edes olla mitään "vapaata tahtoa", eihän sillä ole edellytyksiä sellaiseen. Siltä ei voi kysyä tahdotko eikä pyytää nimeä paperiin. Vuohesta ei voi koskaan tulla parisuhteen laillinen osapuoli, ihan samalla tavalla kuin vuohi ei voi koskaan ottaa asuntolainaa.

Vierailija
30/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole koskaan toivottavaa. Toki voisihan sitä ajatella, että jokaisen oma asia, jos elämänsä haluaa tuhota noudattamalla himojensa mielitekoja. Itsetuhoisuudesta muita esimerkkejä mm. viinan juonti tai tupakointi.

Vierailija
31/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ryhmäavioliitossa olla myös tasaparit. En usko että itse haluaisin elää niin, mutta en näin äkkipäätä keksi mitään syytä sitä vastustaakaan, jos on kysymys täysivaltaisten, vastuuntuntoisten ihmisten vapaasta tahdosta. Onhan monella lapsella muuten nytkin useampia "vanhempia", kun on uusperheissä isän ja äidin nyxät.

Itseäni kyllä ajatus yököttää. Olla nyt jonkun 2. tai 3. vaimo, hyi hitto!

Vierailija
32/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moniavioisuus on - onneksi - nykyään pannassa. On täyttä kukkua kuvitella, että esim. yhden miehen kanssa elävät kolme vaimoa ovat kaikki tasavertaisia ja että heille on suotu miehen kanssa yhtäläinen päätäntävalta perheen asioista.

Päin vastoin: tällaiset viritelmät ovat hyvin harvoin terveitä ja tasapainoisia. Näennäisen "vapaan tahdon" alla on kipeitä alistus- ja riippuvuussuhteita, joissa ihmiselle jää varsin vähän tilaa hengittää ja päättää omasta elämästään.

En todellakaan kannata moisen sairaan järjestelmän palauttamista missään muodossa.

Vierailija
33/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä voi useampaakin ihmistä kerralla rakastaa.

Ja tietenkin ne, jotka haluavat, voivat edelleen olla yksiavioisia.

Minäkin olen joskun miettinyt, että ihmiset eivät ole niin yksiavioisia kuin yritetään uskotella. Hyvin usealla vaihtuvat kumppanit ja on esim. paljon pettämistä. Näihinkin voisi olla apuna moniavioisuus.

Vierailija
34/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin: tällaiset viritelmät ovat hyvin harvoin terveitä ja tasapainoisia. Näennäisen "vapaan tahdon" alla on kipeitä alistus- ja riippuvuussuhteita, joissa ihmiselle jää varsin vähän tilaa hengittää ja päättää omasta elämästään.

Luulen että moniavioisuuden toimiminen nykyaikana edellyttäisi muutamaa asiaa. Ensinnäkin sitä että rakkaus ja seksi erotettaisiin toisistaan. Siis tämä käsitys, että jos rakastaa, ei voi harrastaa toisen kanssa seksiä ja toisin päin, eli jos harrastaa toisen kanssa seksiä, ei voi rakastaa. Juuri nythän on aika iso ristiriita ihmisen biologisten ominaisuuksien ja ideaaliparisuhteen välillä, ja siitä kumpuaa nämä avioerotilastot jne.

Ja toinen asia minkä pitäisi muuttua olisi käsitys parisuhteen elinkaaresta. Eli nythän on edelleen, tosin jo aika vesittyneenä, vallalla idea "siitä oikeasta", joka tavataan, rakastutaan, ja suhteen pitäisi sitten säilyä samanlaisena siihen kunnes "kuolema erottaa". Näinhän se ei vaan todellisuudessa mene. Moniavioilliset suhteet voisi sopeutua paremmin todellisuuteen. Eli silloin kun joku perheestä olisi lapsiputkessa, väsynyt, seksi ei kiinnostaisi tippaakaan, joku toinen voisi olla toisenlaisessa elämänvaiheessa. Ja sitten kun jälkimmäinen nainen tekisi lapsia ja valvoisi öitä, tällä ekalla vaimolla olisi jo lapset isompia ja enemmän taas paukkuja parisuhteeseen jne.

Vierailija
35/35 |
18.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaista perhetta itselleni jossa 2 miestä ja minä ja lapset (ei niitä adoptoitaisi jos itse saataisiin). Olisi taloudellisesti järkevä yksikkö, lasten hoidon kannalta järkevä. miehillä olisi seuraa toisistaan (kalalla ym) ja minulla mukavaaa petiseuraa tarpeen vaatiessa. Kaikki eläisivät sovussa. se olisi heteroliitto, olen vaan niin kovin aktiivinen.....