Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin juuri tutustumassa ekaluokkalaisen kouluun :)

Vierailija
15.05.2009 |

Ja ilokseni pojan luokalle tulee 5kpl tuttuja poikia samasta päiväkotiryhmästä! Itse olen vaihtanut koulua peruskouluaikana 6 kertaa, joten on ihanaa, että oma lapsi pääsee aloittamaan koulun tuttujen kavereiden kanssa! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alueella useampi päiväkoti ja rehtori fiksusti suunnitteli luokat niin että sai pidettyä eskariryhmät kokonaisina.

On muutenkin loistava koulu, nyt täytyy vähän mainostaa =). Paloheinän ala-aste Helsingissä.

Vierailija
2/5 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani menee taaas uuteen kouluun. Aloitti koulutaipaleensa 6-vuotiaana kesken lukukauden maassa A. Kahden vuoden kuluttua vaihtoi toiseen kouluun maassa Y. Ja nyt palaamme Suomeen, ja lapsi menee taas uuteen kouluun 4-luokalle, jossa ei tietenkään taaskaan tunne ketään. Onneksi tällä kertaa osaa täydellisesti maan kielen, eikä akateemisissa taidoissakaan ole ongelmia.

Onneksi poikaa ei asia näytä huolestuttavan, äitiä tämä surettaa enemmän. Mutta jospa nyt voisi käydä ainakin ala-asteen loppuun samassa koulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan eskariryhmät säilyttäen muodostettiin useampia ekaluokkia.

Vierailija
4/5 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun poikani menee taaas uuteen kouluun. Aloitti koulutaipaleensa 6-vuotiaana kesken lukukauden maassa A. Kahden vuoden kuluttua vaihtoi toiseen kouluun maassa Y. Ja nyt palaamme Suomeen, ja lapsi menee taas uuteen kouluun 4-luokalle, jossa ei tietenkään taaskaan tunne ketään. Onneksi tällä kertaa osaa täydellisesti maan kielen, eikä akateemisissa taidoissakaan ole ongelmia.

Onneksi poikaa ei asia näytä huolestuttavan, äitiä tämä surettaa enemmän. Mutta jospa nyt voisi käydä ainakin ala-asteen loppuun samassa koulussa.

että vaikka itse en tuosta useasta koulunvaihdosta traumoja saanut, niin olihan se harmi aina aloittaa tavallaan alusta. Onneksi olen sen verran sosiaalinen luonne, että kavereita löytyi heti ekasta koulupäivästä lähtien. Nyt vanhempana taas asiassa on se hyvä puoli, että mulla on ystäviä ja kavereita ympäri Suomea :) Lapset kyllä sopeutuvat hyvin, mutta onhan se kivempi nähdä omansa pääsevän tuttujen kanssa aloittamaan koulua. Tsemppiä!

Vierailija
5/5 |
15.05.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meidän poika kun on tosi hidas lämpiämään kaverisuhteissa. Ehkä tämä muuttaminen on vaikuttanut siihenkin (mitä en ihmettelisi), mutta lapsen on vaikea saada hyviä kavereita. Kun lapsi on vielä käynyt kouluja, joissa on suuri vaihtuvuus (kansainvälisiä kouluja), niin aina kun on saanut hyvän kaverin, niin toinen muuttaa.

Mutta toivotaan, että tälläkin kertaa löytyisi kivoja kavereita uudesta koulusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi