G: Kuinka pitkä yksisuuntainen työmatka sinulla ja/tai miehelläsi on ja
kuinka kauan se vie ajallisesti?
Itselläni on 23 km yhteen suuntaan ja aikaa menee noin vartti. Miehellä 45 km yhteen suuntaan ja aikaa menee kelistä riippuen n 30-35 min. Ovatko pitkiä vai lyhyitä työmatkoja mielestänne?
Kommentit (28)
Mulla 53km, ja aikaa menee n.45-60min.. riippuen muusta liikenteestä
Miehellä 267km, ja aikaa menee kolmisen tuntia, ei kylläkään aja joka päivä tuota matkaa vaan on töissä ma-ke ja tulee sit ke-iltana kotiin
Ja vartti menee polkupyörällä.
Teillä on ihan ok työmatkat ajallisesti, kaasujalat tuntuvat olevan melko raskaat. Tuskin koko matka 100-120 rajoitusta on.
Tunnin työmatka yhteen suuntaan minusta alkaa olemaan pitkä. Puoli tuntia vielä normaali/lyhyehkö.
Teillä on ihan ok työmatkat ajallisesti, kaasujalat tuntuvat olevan melko raskaat. Tuskin koko matka 100-120 rajoitusta on.
Ap: n vauhti on 92km /tunnissa ja miehen kelistä riippuen 80-90 km /tunnissa.
ja ajallisesti vie n. 10min korkeintaan. Kerran viikossa työmatka 25min (20min)
Mulla menee vartti ja miehellä 20-25 min.
minulla 79km ja aikaa tunnista reiluun tuntiin. Riippuen kelistä ja muusta liikenteestä. Miehellä n 15 min kävellen, autolla 3min ja traktorilla pikkasen kauemman
Mulla 6 km, tosin nyt äippälomalla...matka kestää autolla n.5 min
Minun miehellä on työmatka 10 km ja hän kulkee omalla autolla. Aikaa menee 20 min.
Minulla työmatka n. 8 km ja kuljen ensin kävellen, sitten metrolla, sitten kävellen tai ratikalla. Aikaa menee 35 min.Ja minusta meillä molemmilla on tosi lyhyet työmatkat. Asiat voisi olla huomattavasti pahemmin.
mutta pääkaupunkiseudulla aikaa menee yksisuuntaiseen matkaa 1 h. Käytön julkisia ja matka-aika koostuu kävelystä, kulkuvälineen odottamisesta, ajasta kulkuvälineestä ja sitten taas vaihto.
Mulla menee 30-45 minsaa ruuhkasta riippuen, miehellä menee 20-40 minsaa ajankohdasta riippuen. Mä kuljen bussilla, mies autolla.
ja miehellä työmatka noin 45km, ajallisesti vie 35-50min, kelistä ja lähtöajasta riippuen, ruuhka aikaan tuo pidempi aika menee..
Minulla yhteen suuntaan n.110 km
Miehellä yhteen suuntaan n.4 km
Kuljen junalla, yhteen suuntaan kestää 1 h 40 min.
Mies kulkee kävellen tai autolla vieden lapsen tarhaan, kestää max. n. 30 min.
Aikaa menee 4-7 min, riippuu pyöräileekö vai käveleekö ;).
Meillä miehen työmatka on ehkä 4 km, matkassa taitaa mennä 5 minuuttia omalta ovelta työpaikan ovelle.
Itse työskentelen kotona tällä hetkellä, mutta aiemmassa työssä työmatka oli 6 km ja se tuntui pitkältä fillarilla kuljettuna. Aina sai polkea kuin sekopäinen, että ehdin hakea lapsen hoidosta samaan aikaan kuin muutkin vanhemmat, eli klo 16.15 mennessä, töistä pääsin klo 16.
Eli matkassa vajaa kilometri ja vähän yli. On lyhyt matka. On minulla ollut yli 200 km:nkin työmatka ja miehellä 30 km:n joten osaamme arvostaa tätä.
ollaan tietoisesti pyritty siihen, että työmatkoihin menee max puoli tuntia suuntaansa kummallakin. Meillä on pienet lapset, joten ei haluta olla lasten luota yhtään enempää pois kuin töiden takia on pakko. Helsingissä asutaan.
Reilu 1km molemmilla ( sama paikka). N. 15 min kavellen n. 5min fillarilla.
Minulla ennen äitiyslomaa 120km/suunta, kesto n. 1h30min- 1h45min.
Kohtuullinen matka mielestäni teillä kummallakin. pitempää kuin 50 km en ite viitsisi ajaa, tää 30 km on ihan hyvä niin saa aivot tyhjentyä päivän töistä. Mieheni on yrittäjä, hänellä on matkaa yritykseensä myös noin 30 km (mutta eri suuntaan kuin mulla, joten yhteiset matkat ei käy). 30 km on hänellekin ihan hyvä, koska jos matka olis lyhempi niin hän varmaan viihtyisi töissä vielä enemmän. =(