Älkää ikinä ottako DNA:n liittymää!
Kusettavat laskuissa minkä ehtivät, pakkovaihtavat liittymän verukkeella "tällaista liittymää ei ole enää olemassa, sen nimi on muuttunut, mutta on kyllä sama, vaan parempi".
Sen jälkeen alkaa ylimääräinen laskutus mm. paperilaskuista. Itselleni tämä tuli eteen puhelinta vaihtaessa, kun tarvitsin uuden sim-kortin. Myyjän mukaan vain liittymän nimi vaihtui, mutta sen jälkeen olen saanut vain sähköisiä laskuja, ja tästä eteenpäin laskuttavat 1,9 €/lasku jos haluan paperilaskun. Asiaa selvitellessä todettiin, että "oma vikas kun et lukenut sopimusehtoja". "Joo, kyl me kuunneltiin ne puhelut, eikä sulle kyl mitään tästä sanottu, mut silti, oma mokas. Ja voithan sä nää irtisanoo, mut maksat meille silti kaksvuotta".
Ja tosiaan, oltiin näitä irtisanomassa laskutusepäselvyyksien takia, mutta pahoittelivat ja antoivat uuden hyvän tarjouksen, johon tartuttiin. Silmään kustiin heti kun se oli mahdollista.
Kommentit (30)
Eiköhän ne oo kaikki ihan samanlaisia. Itse olen ollut tyytyväinen dna:Han.
Ei mulla ainakaan oo ollu kohta 10vuoteen mitään ongelmaa dna:n kans. Oon enemmän kuin tyytyväinen.
Muiden kuten soneran ja elisan kanssa on ollu enemänkin ongelmia.. :(
just vaihdoin TeleFinlandilta Dna:lle, kun telefinland päätti nostaa liittymäni kuukausihintaa 70 sentistä kolmeen euroon.
Liittymää ei kannata tehdä puhelinmyynnissä. Myyjät ovat eri jengiä kuin dna liikkeissä olevat. Liikkeessä tehdyssä kaupassa tietää paremmin mitä on ostamassa.
Paperilasku taitaa nykyisin olla maksullinen kaikilla operaattoreilla...
Vaihdoin pois Dna:lta koska ne painosti jatkuvasti noilla "päivityksillä" milloin milläkin verukkeella. Toinen syy oli se että ne pyöristävät aina puhelut seuraavaan täyteen minuuttiin. Paljon lhyitä puheluita soittavana maksoin puheajasta jota en todellisuudessa edes käyttänyt. Nyt on Tele ollut vuoden verran ja olen tyytyväinen. Paperilasku maksaa nykyään kaikilla.
Perheemme on ollut DNA:n asiakas suunnilleen aina (en edes muista mistä saakka). Mitään ongelmia ei ole ollut,laskutuksessakaan. DNA:lta on jopa oltu meihin yhteydessä, kun halusivat tarjota vanhoillekin asiakkaille etuuksia. Yleensä kukaan ei tarjoa mitään etuuksia vanhoille, ainoastaan uusille asiakkaille ja poiskarkaaville.
Nyt vaihdoimme netinkin DNA:lle. Testattu nopeus vähintään 36 Mb, useimmiten täyttyy 50 Mb.
Vaihdoimme myös puhelinliittymät uudentyyppisiin, perheemme säästää niiden ja netin ansiosta kuukaudessa noin 50 €. Täällä siis hyvin tyytyväisiä asiakkaita.
Dna:n markkinointiosasto hereillä kun näin paljon tulee ylistävää kommenttia? En ole koskaan nähnyt näin paljoa kehuja mistään palvelusta/tuotteesta. Fishy...
Muistakaa, että puhelinmyyjät ei liity oikeastaan dna:han operaattorina mitenkään.
Joko nykyään saa taas kaupata liittymiä puhelimitse? Muistakaa myös AINA lukea sopimusehdot!!!
Itse kokeilin vaihtelun vuoksi saunalahtea, mutta viikottaiset markkinointipuhelut ja kuukausittaiset ylimääräiset laskut sai mut vaihtaa äkkiä takaisin dna:lle.
Pointti oli, että ei liity operaattoriin nää, myyjät on vaan myyjinä töissä :) Joka operaattorilla valitettavasti on näitä "helmiä" myyjinä.. :/
Ap täällä on kohtalotoveri. Ja tiedän 3 lisäkseni. Yhdelle kävi kuten mulle. Yli 100€n laskuja joka kuukausi vaikka paketti sisälsi 3000 kaikkea. Kuulemma aina vaan ylittyi kaikki. Irtisanoin liittymän, mutta edelleen laskuja tuli ja liittymä ei sulkeutunut. Lopulta jätin laskuja maksamatta, jolloin sulkivat itse liittymän laskujen takia. Maksoin laskut, jotka oli jääneet ja koska sopimus oli määräaikainen tuli suljetusta liittymästä vielä rästi laskujen jälkeen parilta kuukaudelta laskut ja molemmat nekin yli 100€ vaikka liittymää en ollut käyttänyt. Vaihdoin soneralle ja laskuni tippui 30 euroon. Puhuin alle 300min/kk ja 150txt paketti riitti myös, vaikka dna väitti minun ylittävän joka kuukausi 3000min ja txt. Puhelinkäyttäytymiseni ei kuitenkaan ollut muuttunut.
Toinen ystäväni taisteli dna:n kanssa, jopa oikeudessa laskutuksesta. Dna vaan oli kuulemma onnistunut hukkaamaan tietoja ja ystäväni pääsi maksamaan myös oikeuskuluja. Joutui ottamaan dnan takia opintolainaa, että sai maksettua.
Ja kolmas sai kanssa hurjia laskuja, kun puhelimella käytiin kuulemma jatkuvasti netissä. Lopulta hän kyllästyi, otti kortin pois kyseisestä puhelimesta ja jätti puhelimen ja kortin erilleen laatikkoon, osti uuden liittymän ja laskuja tuli edelleen. 3kk:n laskujen jälkeen tää meni dna:lle kysymään, miten voi olla mahdollista, että laskutetaan vaikka liittymä ei ole ollut edes käytössä? Hän pystyi todistamaan, ettei liittymää oltu käytetty ja sai laskut hyvitykseen.
Pakko sanoa, että nykyään en mistään hinnasta koskisi dnan liittymiin. Tuuri peliä, kuka joutuu laskutuksen kanssa tappelemaan. Aikanaan vaihdoin soneralle ihan vaan, koska maksan mieluummin heti vähän suurempaa hintaa ja tiedän, ettei mua kuseteta laskutuksessa kun se, että maksan "pientä" hintaa ja tulen huijatuksi. Nykyään olen Saunalahden asiakas ja ihan tyytyväinen, mutta kuuluvuus ei ole yhtähyvä kuin Soneralla.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:51"]Perheemme on ollut DNA:n asiakas suunnilleen aina (en edes muista mistä saakka). Mitään ongelmia ei ole ollut,laskutuksessakaan. DNA:lta on jopa oltu meihin yhteydessä, kun halusivat tarjota vanhoillekin asiakkaille etuuksia. Yleensä kukaan ei tarjoa mitään etuuksia vanhoille, ainoastaan uusille asiakkaille ja poiskarkaaville.
Nyt vaihdoimme netinkin DNA:lle. Testattu nopeus vähintään 36 Mb, useimmiten täyttyy 50 Mb.
Vaihdoimme myös puhelinliittymät uudentyyppisiin, perheemme säästää niiden ja netin ansiosta kuukaudessa noin 50 €. Täällä siis hyvin tyytyväisiä asiakkaita.
[/quote]
No sua on kyllä imartelemalla kustu silmään. Just nykyisille asiakkaillehan ne soittelee ja tuputtaa kaikkea mahdollista :D
Ainaki parin kuukauden välein tulee tännekki soittoa..
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:06"]
Dna:n markkinointiosasto hereillä kun näin paljon tulee ylistävää kommenttia? En ole koskaan nähnyt näin paljoa kehuja mistään palvelusta/tuotteesta. Fishy...
[/quote]
En tiennykään, että työskentelen DNA:lle. Missähän mun palkka viipyy? Meni sentään yli puoli minuuttia kirjoittaa viesti tähän keskusteluun ettei DNA:n kanssa ole ollut ongelmia. Ehkäpä muilla keskustelufoorumeilla on sitten muiden operaattoreiden markkinointiosastot olleet hommmissa, vähn mustamaalaamassa kilpailijaansa. Tyytyväisiä asiakkaita ei voi olla kellään!
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:19"]Muistakaa, että puhelinmyyjät ei liity oikeastaan dna:han operaattorina mitenkään.
Joko nykyään saa taas kaupata liittymiä puhelimitse? Muistakaa myös AINA lukea sopimusehdot!!!
Itse kokeilin vaihtelun vuoksi saunalahtea, mutta viikottaiset markkinointipuhelut ja kuukausittaiset ylimääräiset laskut sai mut vaihtaa äkkiä takaisin dna:lle.
Pointti oli, että ei liity operaattoriin nää, myyjät on vaan myyjinä töissä :) Joka operaattorilla valitettavasti on näitä "helmiä" myyjinä.. :/
[/quote]
Saa ne vaikka mitä kaupata. Ehtona se 2 viikon irtisanomisaika koska asiakas ostanut sokkona tuotteen, näkemättä sitä siis
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:19"]
Muistakaa, että puhelinmyyjät ei liity oikeastaan dna:han operaattorina mitenkään. Joko nykyään saa taas kaupata liittymiä puhelimitse? Muistakaa myös AINA lukea sopimusehdot!!! Itse kokeilin vaihtelun vuoksi saunalahtea, mutta viikottaiset markkinointipuhelut ja kuukausittaiset ylimääräiset laskut sai mut vaihtaa äkkiä takaisin dna:lle. Pointti oli, että ei liity operaattoriin nää, myyjät on vaan myyjinä töissä :) Joka operaattorilla valitettavasti on näitä "helmiä" myyjinä.. :/
[/quote]
Aika erikoista sinänsä, että mulla kävi niinpäin, et kun olin dna:n asiakas (ja vaikka en enää ole) niin dna on ainoa operaattori, joka mulle on koskaan mitään puhelimessa koittanut myydä. Mulla on nyt 4 vuotta ollut saunalahden liittymä, eikä koskaan ole soittaneet. Dna on soitellut tänäkin aikana.
Ja siis kyllä mun käsittääkseni puhelinmyyjät liittyy noihin operaattoreihin? En ole aivan 100 varma, mutta käsittääseni esim. soneralla myyvät puhelimessa Soneran oma henkilökunta, jotka siis tekevät pääsääntöisesti töitä puhelinasiakaspalvelussa tai teknisessä tuessa. Voin toki olla väärässäkin, mutta kyllä mua häiritsisi myös se, että operaattori antaisi mun liittymätietoja eteenpäin jollekin ulkopuoliselle taholle, joka sitten soittelee ja koittaa myydä operaattorin tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 19:19"]
Muistakaa, että puhelinmyyjät ei liity oikeastaan dna:han operaattorina mitenkään. Joko nykyään saa taas kaupata liittymiä puhelimitse?
[/quote]
Omille jo olemassa oleville asiakkaille tehtävä puhelinmyynti ei ole kielletty, kielto koskee vain kilpailijan asiakkaille tehtävää myyntiä. Ilmeisesti AP on soittanut suoraan DNA:n omaan asiakaspalveluun tilatakseen uuden sim:in vanhaan liittymään.
Täällä kanssa tyytyväinen asiakas jostain vuodesta 2002. Lasten liittymät ja netti sieltä. Itse täytyy sietää työnantajan paskasoneraa.
[quote author="Vierailija" time="03.06.2015 klo 18:51"]Perheemme on ollut DNA:n asiakas suunnilleen aina (en edes muista mistä saakka). Mitään ongelmia ei ole ollut,laskutuksessakaan. DNA:lta on jopa oltu meihin yhteydessä, kun halusivat tarjota vanhoillekin asiakkaille etuuksia. Yleensä kukaan ei tarjoa mitään etuuksia vanhoille, ainoastaan uusille asiakkaille ja poiskarkaaville.
[/quote]
dna siis saa, joka kuukausi 50 euroa vähennän teiltä kuin aikaisemmin? Joka se on ollut ennen helvetin kallis tai syötte kunnolla dna:n tulosta
up