Itseaiheutettu köyhyys on tehnyt kaveristani ärsyttävän pummin, kohta ex-kaveri
Kaverini sössi 3 vuotta sitten välinpitämättömyyttään raha-asiansa sellaiseen kuntoon että hänelle jää sairaseläkkeestä (mt-ongelman takia) kuukaudessa elämiseen 200€ (tupakat, ruuat, hygienia, puhelin, yms)
Ja siitä lähtien hänen elämänsä on ollut jatkuvaa pummaamista. Puheluita hän ei koskaan itse soita, paitsi häläreitä ja olettaa että minä soitan takaisin (tekee vaikka 5 häläriä jos en muuten soita)
Muutkin tavarat hän kuvittelee aina saavansa minulta lainaan, vaatteita, keittiötarvikkeita, milloin mitäkin eletroniikkaa.
Mitta alkaa olla täysi. Jos ihminen voi käyttää kuukaudessa tupakkaan 40-60€ niin ei tule minulta ainakaan saamaan yhtään mitään lainaan, enkä soita takaisin enkä todellakaan lainaa vaatteitani vaikka kaverilla olisi mikä juhla tulossa.
Jos on itse ajanut itsensä pinteeseen, niin itse sieltä nouskoon
Kommentit (3)
ja kessua kuluu, mutta ruokaan ei ole varaa. No, kaverini tuskin elää 35-vuotiaaksi. Nyt sairaalloinen lihavuus, keuhkoahtauma, diabetesuhka, yms. itseaiheutettua
Skitsofrenia tuskin koskaan on itseaiheutettua!
Eipä sulla tosiaan ymmärrystä heru. Että ehkä on ihan hyvä että lopettelette yhteydenpidon.
Ymmärrän että harmittaa tollainen pummailu, mutta jos edes hivenen ymmärtäisit skitsofreniaa sairautena, lopettaisit varmasti tollaisen kettuilun.
Ei tarvitse olla ystävä jos tuntuu raskaalta,mutta ei skitsofreenikko tahalteen tilaansa aiheuta!!
En vain enää jaksanut soitella häläreiden perään, alkoi "ystävyys" hiipua :-)